KAPALI Taunus debriyaj pedalı

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
3,246
25
Marka
Ford
Az önce taunusla kavuştuk. Debriyaja bastım ama bildiğiniz paspasa yapışıyor. Sen ayağını çekiyorsun o gelmiyor sonra uyguladığın kuvvet belli bir şekilde azalınca tak diye atıyor. Ve kaçınılmaz stop ettirme. Şuan alıştım ama çok sıkıntı. Bide az önce geri geri yokuş yukarı park ettim hemen debriyaj koktu. Sizce sorun direk debriyaj baskı balatada mi yoksa debriyaj teliyle alakalı mi? Bizim elle müdahale edebilme şansımız var mı?
 
Debriyajın takılmasının debriyaj teliyle de alakası olabilir. Belli başlı bazı hareketli parçaları yağlamak gerekebilir. Bu konuda daha yetkin arkadaşlar ilgilenirse daha doğru olur.

Kokuya gelince, o artık çok normal.
Öncelikle, ben de yıllar önce sahip olduğumuz Şahin'imizdeki debriyaj balatasını hala mumla arıyorum. Taş gibiydi, bir gün kaçırmadı. Şimdikiler asbestsiz üretiliyor ve yokuşlardaki park manevralarında kolayca koku yapıyor. İlk yaşadığımda benim de içim sızlamıştı, sonra alıştım. :). Bir diğer sebep, geri vites dişlisi 1. vites dişlisinden küçüktür, bu yüzden geri geri kalkış ileri kalkıştan daha zordur. Bunu bayırla birleştirince de kokular dumanlar kaçınılmaz olur. Yeter ki uzun süreli yapıp yakmayın, hafif kokudan zarar gelmez.
 
Ya abilerim işte şuanda Didimde trafik çok az olduğu için araba rahat rahat kullanılıyor. Zaten ben ispartaya goturemiyorum babam ufak tefek işlerini hallediyor. Arabanın parça fiyatlarına baktık 2000 bin liraya bile içi 0km kondisyonda taunus mal edebiliyorsunuz. Yazın buraya konusunu açarım garaj bölümünde şuan ispartada okuduğum için ayda yılda bir geliyorum o yüzden sürekli haberdar değilim. denizyenilmez_ kullanıcı adıyla instagramdan takip edebilirsiniz arabanın fotolarını :D :D (anasını satayım sanki 2jz taunus sahibiyiz) yazın detaylı bi şekilde arabaya girisilecek iç dış kaporta boya sanziman. Öbür kış da güzel şeyler yaşayacaz inşallah. Geldiğimde gördüğüm sorunları çözümleri yazarım ama saygılar sizi seviyorum :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Küçük derken? Oranı daha büyük olur genelde 1. vitesten, bu da daha fazla tork demek. Geri geri kalkışın sıkıntısı psikolojik bence :D
Hem meşhur sesine sebep olan ekstra bir dişli daha çalışıyor, hem de geri vitesin dişlisi 1. vitese göre daha küçüktür. Yani 1.vitesle daha yüksek tork üretilir. Yani oranı büyüktür. Yani max.hızı daha düşüktür. :)
Şu ana kadar binip kullandığım, kataloglarında bu değerlere baktığım bütün arabalarda böyleydi. Hatta şöyle bir örnek bırakayım. :)
Edit: Tam da bu yüzden sürüş esnasında çok dik yokuşlar ve ilk kalkış dışında 1. vitesi kullanmak genel olarak sakıncalıdır. Hatta yeni nesil Ford'ların 1. viteslerinin kolayca bozulmasının temelinde de bu sebep yatar.
 
Son düzenleme:
Hem meşhur sesine sebep olan ekstra bir dişli daha çalışıyor, hem de geri vitesin dişlisi 1. vitese göre daha küçüktür. Yani 1.vitesle daha yüksek tork üretilir. Yani oranı büyüktür. Yani max.hızı daha düşüktür. :)
Şu ana kadar binip kullandığım, kataloglarında bu değerlere baktığım bütün arabalarda böyleydi. Hatta şöyle bir örnek bırakayım. :)
Edit: Tam da bu yüzden sürüş esnasında çok dik yokuşlar ve ilk kalkış dışında 1. vitesi kullanmak genel olarak sakıncalıdır. Hatta yeni nesil Ford'ların 1. viteslerinin kolayca bozulmasının temelinde de bu sebep yatar.
Valla Golflerde falan tam zıttıydı, 3.9 civarı 1. vites oranı, 4 küsür civarı da geri vites oranları hatırlıyorum. Üreticiden motora değişkenlik göstergese de çoğunluk benim bildiğimin tersineymiş sanırım. Yine de fark çok değil, 1. vitesin 3.7 oranlarını görmeyen arabalar var. O yüzden ikinci viteste kalkmak kadar zor olmasa gerek geri vitesle kalkmak.
Ekstra düz dişlinin pek bir götürüsü olduğunu da düşünmüyorum açıkçası, sonuçta 1. vitese geçmeyip o dişliye kayıyor kol.
 
Valla Golflerde falan tam zıttıydı, 3.9 civarı 1. vites oranı, 4 küsür civarı da geri vites oranları hatırlıyorum. Üreticiden motora değişkenlik göstergese de çoğunluk benim bildiğimin tersineymiş sanırım. Yine de fark çok değil, 1. vitesin 3.7 oranlarını görmeyen arabalar var. O yüzden ikinci viteste kalkmak kadar zor olmasa gerek geri vitesle kalkmak.
Ekstra düz dişlinin pek bir götürüsü olduğunu da düşünmüyorum açıkçası, sonuçta 1. vitese geçmeyip o dişliye kayıyor kol.
Şimdi siz söyleyince ben de VW dişli oranlarına baktım internette. Henüz geri vites dişlisinin oranına rastlamadım. İleri vitesler ve son dişli oranı verilmiş gördüğüm bütün kaynaklarda. O gördüğünüz 4 küsür civarı oran son dişli oranı. (R&P = Ring & Pinion)
Sizi o yanıltmış olabilir.
Örnek kaynak: http://www.vwtransaxles.com/code.html
 
Şimdi siz söyleyince ben de VW dişli oranlarına baktım internette. Henüz geri vites dişlisinin oranına rastlamadım. İleri vitesler ve son dişli oranı verilmiş gördüğüm bütün kaynaklarda. O gördüğünüz 4 küsür civarı oran son dişli oranı. (R&P = Ring & Pinion)
Sizi o yanıltmış olabilir.
Örnek kaynak: http://www.vwtransaxles.com/code.html
Yok yahu, biliyorum onun diferansiyel oranı olduğunu :) Şöyle bir şey görmüştüm zamanında sanırım:

J8PyDqp.jpg
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...