Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği, otomotiv sektörünün gündemi olan çip krizi, ve bunun yerli otomobil için etkileri hakkında konuştu.
Bir yandan çip krizi sürerken bir yandan ise gerek pandemi gerek ise savaş tabanlı tedarik zincirleri hala sekteye uğruyor. Hatırlarsanız çip krizi sebepli Toyota Türkiye geçtiğimiz günlerde üretimi geçici olarak durdurmuştu. Tam da bu noktada sektörden bir değerlendirme geldi. Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Albert Saydam, ” Bizim önceliğimiz barıştır. Bir araba veya bir otomobil daha fazla üretmek yerine Avrupa’da barış ve uluslararası düzenin tekrar tesis edilmesinden yanayız. Otomotiv tedarik zincirinde tahmin ediyorum ki yeni çip üretim tesislerinin devreye girmesiyle muhtemelen 2022’yi de böyle krizlerle veya dur kalklar ile atlatabiliriz. 2023’ün ikinci çeyreğinde veya ikinci yarısında bir toparlanma olacağını öngörmekteyiz.
Şu anda yapılan yatırımlar genellikle son 7, 8 ve 9’uncu evrelere...
Okumaya devam et...