Merhaba
Bir süredir takipcisi olduğum Tesla Bjorn'dan ufak bir test yapmasını istedim. Genelde Teslalar, otoban sürüşlerinde yüksek hızda ilerlerken ekranda sarı dot işaretleri çıkarıp batarya ısınması sonucu hız kaybetmeye başlıyorlar. Fakat bunun tam olarak hangi suratten ve hangi sürede başladığının bir testi yoktu. Bende bu konu hakkında Bjorn Nyland'dan yardım istedim. Kendisine Tesla Model X ile maksimum batarya ısınmadan yapabilceği sürüş hızını ölçmesini istedim.. Oda beni kırmadı, 5264 km yol yapıp Almanya otobanlarına gitti. Gece vakti full şarjlı (hava sıcaklığı 4 derece) model x p90dl ile Otobanda maksimum sürüş hızı testi ve menzil testi yaptı.
Bjorn yaptığı testi yutube yükledi
Bjonr demesine göre 15 dakika kadar saate 200 km hızla ilerlemiş. 15 dakika sonunda batarya ısınmış. Fakat ısınma derecesi batarya çıkış gücünün yarısından fazlasını götürmüş. Model X p90DL maksimum 480 kW çıkış gücü vardır. Yani 650 beygir bir gücten bahsediliyor. Model X saate 200 km hızı korumak için yaklaşık 150 kW güç çekimine ihtiyacı var. Yani otobanda 15 dakika 200 km hızla giderken 200 beygir güc üretiyor. 15 dakika sonunda batarya ısınıyor. Batarya çıkış gücü sarı kesik çizgilerle doluyor. Önce 250 kw, 1 dakika içinde 200 kW de limitliyor. Ama 200km hızı korumaya devam ediyor. 2 dakika daha sürdükten sonra batarya çıkışı 190 kW limtliyor. 200 km hızı sürdürüyor. Hava 5 derece, burundan 200 km hızla rüzgar yemesine rağmen araba batarya çıkş gücü 170 kW kadar düşüyor. 98 km yol sonunda 150 kW dayanıyor. Rampa aşağı olmasını kullanarak 200 km hızı korumaya devam ediyor. Batarya 100 kmde %100 den %15 seviyesine düşüyor. Tesla 180 km hıza iniyor. Çıkış gücü 140 kW limitlediğinde hızı 174 km de zor tutabiliyor. 35nci dakikada artık Tesla maksimum 110 kw de hız 145 kmde. Batarya %14 de .
Test sonucunda, Tesla Model X P90DL 108 km yolda 568 Wh/km tüketimle bataryasının %87 sini tüketiyor.
Tesla model X p90DL ortalama 81,8 kw lik batarya kullanıma sunar. Bu da 81800 Wh demektir. 568 Wh/km maksimum 144 km menzil demektir.
Bir süredir takipcisi olduğum Tesla Bjorn'dan ufak bir test yapmasını istedim. Genelde Teslalar, otoban sürüşlerinde yüksek hızda ilerlerken ekranda sarı dot işaretleri çıkarıp batarya ısınması sonucu hız kaybetmeye başlıyorlar. Fakat bunun tam olarak hangi suratten ve hangi sürede başladığının bir testi yoktu. Bende bu konu hakkında Bjorn Nyland'dan yardım istedim. Kendisine Tesla Model X ile maksimum batarya ısınmadan yapabilceği sürüş hızını ölçmesini istedim.. Oda beni kırmadı, 5264 km yol yapıp Almanya otobanlarına gitti. Gece vakti full şarjlı (hava sıcaklığı 4 derece) model x p90dl ile Otobanda maksimum sürüş hızı testi ve menzil testi yaptı.
Bjorn yaptığı testi yutube yükledi
Bjonr demesine göre 15 dakika kadar saate 200 km hızla ilerlemiş. 15 dakika sonunda batarya ısınmış. Fakat ısınma derecesi batarya çıkış gücünün yarısından fazlasını götürmüş. Model X p90DL maksimum 480 kW çıkış gücü vardır. Yani 650 beygir bir gücten bahsediliyor. Model X saate 200 km hızı korumak için yaklaşık 150 kW güç çekimine ihtiyacı var. Yani otobanda 15 dakika 200 km hızla giderken 200 beygir güc üretiyor. 15 dakika sonunda batarya ısınıyor. Batarya çıkış gücü sarı kesik çizgilerle doluyor. Önce 250 kw, 1 dakika içinde 200 kW de limitliyor. Ama 200km hızı korumaya devam ediyor. 2 dakika daha sürdükten sonra batarya çıkışı 190 kW limtliyor. 200 km hızı sürdürüyor. Hava 5 derece, burundan 200 km hızla rüzgar yemesine rağmen araba batarya çıkş gücü 170 kW kadar düşüyor. 98 km yol sonunda 150 kW dayanıyor. Rampa aşağı olmasını kullanarak 200 km hızı korumaya devam ediyor. Batarya 100 kmde %100 den %15 seviyesine düşüyor. Tesla 180 km hıza iniyor. Çıkış gücü 140 kW limitlediğinde hızı 174 km de zor tutabiliyor. 35nci dakikada artık Tesla maksimum 110 kw de hız 145 kmde. Batarya %14 de .
Test sonucunda, Tesla Model X P90DL 108 km yolda 568 Wh/km tüketimle bataryasının %87 sini tüketiyor.
Tesla model X p90DL ortalama 81,8 kw lik batarya kullanıma sunar. Bu da 81800 Wh demektir. 568 Wh/km maksimum 144 km menzil demektir.
Son düzenleme: