KAPALI Tiguan 1.4 TSI Manuel mi Tucson 1.6 T-GDI mı?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

LazDarovya

Elit Apaçi
62
Merhabalar arkadaşlar..
2. el araç tercihinde iki aracın da orta paket (cam tavan opsiyonuyla birlikte) fiyat aralıkları birbirine çok yakın. Siz olsanız hangi aracı seçerdiniz? Neden ?
 
Tucson bakardım.daha güçlü ve özgün bir araç
Yanlız tucson alıp sıvı sistem LPG taktirarak kullanmak çok daha iyi olur.kendi test sürüşü ortalamam 15.4 lt idi.normal kullanımda 10 lt altına zor gibi.tsi normal kullanımda çok daha az yakar ama diğer konularda tucson çok daha iyi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: LazDarovya
Tucson bakardım.daha güçlü ve özgün bir araç
Yanlız tucson alıp sıvı sistem LPG taktirarak kullanmak çok daha iyi olur.kendi test sürüşü ortalamam 15.4 lt idi.normal kullanımda 10 lt altına zor gibi.tsi normal kullanımda çok daha az yakar ama diğer konularda tucson çok daha iyi.
Tek dezavantajı yakıt tüketimi mi Tucson'un? Diğer konulardan kastınız donanım mı?
 
  • Beğeni
Tepkiler: saracer
Otopark'ın TUCSON videolarını izlemediyseniz kesinlikle izlemenizi öneririm. Özellikle Tucson detaylıca inceledikleri bir araba çünkü araçla Karadeniz Turu bile yaptılar onunda videosunu Youtube'de bulabilirsiniz.
Bana kalırsa bende Tucson alırdım dış görünüşü ve donanımları benim seçmemde kim başlıca sebeplerden. Tucson Hyundai'nin marka algısını değiştiren bir araç. Araç sahibi olan @Onay Kalkan da fikir verebilir :D
 
Tucson'la ilgili özel bir sorunuz varsa cevaplayabilirim. 1.5 yıl ve 23 bin km'dir 1.6 T-GDI 4x4 DCT Elite Plus kullanıyorum. Şimdilik kendi yakıt tüketim değerlerimi aşağıya yazıyorum, isteğinize göre detayına inebilirim.
  • Şehir içi: 9 - 13 litre arası
  • Şehir dışı: 7 - 8.5 litre arası
  • Otoban: 8 - 9.5 litre arası
Bu değerlerin bir miktar altına inmek mümkün (şehir dışı 6.4 litre gibi) fakat sabır sınırlarını zorlamadan tutturulabilecek gerçekçi tüketimleri yazdım. Yine de bahsettiğim değerler hız sınırları içinde sakin kullanarak ulaştığım yakıt tüketimleridir, biraz daha altına inmek ya da çok daha üstüne çıkmak sizin elinizde. Almak istediğiniz araç ön çeker ve biraz daha hafif olacağı için bir miktar daha tasarruf sağlayabilirsiniz. Ancak bu tüketimler sizin için fazlaysa Tiguan'a yönelmenizi tavsiye ederim.
 
Ben ikisi arasında kalsam kesinlikle Tucson'u tercih ederim. En başta, ABD'deki IIHS çarpışma testlerinde aşırı iyi sonuçlar elde etti. Bunun dışında, kalitesi de çok çok iyi. Yumuşak plastik takıntısı olanlara bir şey diyemem ama iç mekan plastiğini ciddi şekilde zorladığımda bile en ufak zayıflık görmedim. Yakıt konusuna gelirsek, SUV alıyorsam ortalama 15lt yakıta kadar gözden çıkarılması gerektiğini düşünüyorum şahsen. Hakkıdır, helali hoş olsun :). Tiguan'lar tabii ki bu konuda daha başarılı ama SUV algısını yeterince verdiğini düşünmüyorum. Eli yüzü fazla düzgün, fazlasıyla binek hissettiriyor bana.
Bana göre Tucson'un Tiguan'dan tek eksiği, dediğiniz gibi yakıt tüketimidir.
 
Ben ikisi arasında kalsam kesinlikle Tucson'u tercih ederim. En başta, ABD'deki IIHS çarpışma testlerinde aşırı iyi sonuçlar elde etti. Bunun dışında, kalitesi de çok çok iyi. Yumuşak plastik takıntısı olanlara bir şey diyemem ama iç mekan plastiğini ciddi şekilde zorladığımda bile en ufak zayıflık görmedim. Yakıt konusuna gelirsek, SUV alıyorsam ortalama 15lt yakıta kadar gözden çıkarılması gerektiğini düşünüyorum şahsen. Hakkıdır, helali hoş olsun :). Tiguan'lar tabii ki bu konuda daha başarılı ama SUV algısını yeterince verdiğini düşünmüyorum. Eli yüzü fazla düzgün, fazlasıyla binek hissettiriyor bana.
Bana göre Tucson'un Tiguan'dan tek eksiği, dediğiniz gibi yakıt tüketimidir.
Gerçek anlamda suva binsem 15 lt helal olsun örneğin 4.7 V8 grand cherroke. Ama bunlar suv falan bilmiyorum yani keşke 1.6 dizeli falan olsa tucsonun tiguanin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onay Kalkan
Gerçek anlamda suva binsem 15 lt helal olsun örneğin 4.7 V8 grand cherroke. Ama bunlar suv falan bilmiyorum yani keşke 1.6 dizeli falan olsa tucsonun tiguanin.
İşte ben uzun zaman sonra Tucson'da o SUV hissini aldım biraz. Bir ara hafiften Captiva'da o hisse yaklaşmıştım. Nitekim o da bayağı sağlam yakıyordu. Kliması ve multimedyası yetersiz kalınca ayılmıştım. :)
 
Ben ikisi arasında kalsam kesinlikle Tucson'u tercih ederim. En başta, ABD'deki IIHS çarpışma testlerinde aşırı iyi sonuçlar elde etti. Bunun dışında, kalitesi de çok çok iyi. Yumuşak plastik takıntısı olanlara bir şey diyemem ama iç mekan plastiğini ciddi şekilde zorladığımda bile en ufak zayıflık görmedim. Yakıt konusuna gelirsek, SUV alıyorsam ortalama 15lt yakıta kadar gözden çıkarılması gerektiğini düşünüyorum şahsen. Hakkıdır, helali hoş olsun :). Tiguan'lar tabii ki bu konuda daha başarılı ama SUV algısını yeterince verdiğini düşünmüyorum. Eli yüzü fazla düzgün, fazlasıyla binek hissettiriyor bana.
Bana göre Tucson'un Tiguan'dan tek eksiği, dediğiniz gibi yakıt tüketimidir.
Maalesef T-GDI Tucson'lar en yüksek donanım ve 4x4 seçeneğiyle birlikte 1760 kg'lik boş ağırlığa sahip oluyor, 2-3 kişi bile binse rahatlıkla 2 tona ulaşabilir. Bu kütle ve motorla birlikte özellikle hızlanma, yokuş çıkma ve otoban süratlerinde seyir ederken tüketimi kontrol altına almak pek mümkün olmuyor.

Plastik konusunda da size kesinlikle hak veriyorum. Yumuşak plastikler kısıtlı yerlerde mevcut fakat parçalar gerçekten sıkı oturtulmuş. Ayrıca hem ön hem arka kapı üstleri ince de olsa yumuşak malzemeyle kaplı. Ama bozuk veya kötü yamanmış yollarda cam tavandan hafif trim sesi geldiğini de söylemem lazım. Müzik açıkken fark edilmiyor fakat gözlemlerime göre hava sıcaklığına da bağlı olarak trim sesinin gelmediği de olabiliyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Tiguan için nerdeyse her testte özellikle çok rafine, hatta rahasız edici şekilde soyutlayıcı yorumları yapılıyor... ilginç gelmşti o denli sessiz sakin olması...

Bu tip yüksek araçlar için önemli bir özellik... bence Tucson ile yüksek hızlara çıkılmalı ve öyle de karşılaştırılmalı...
Eğer konfor birbirine yakın ve yakıt hiç üzmeyecek ise Tucson alınabilir... ama yakıtı üzüyor.. araç külçe gibi... öylede gitmiyor deniyor..hele hele 120 den sonra...
 
  • Beğeni
Tepkiler: LazDarovya
Tiguan için nerdeyse her testte özellikle çok rafine, hatta rahasız edici şekilde soyutlayıcı yorumları yapılıyor... ilginç gelmşti o denli sessiz sakin olması...

Bu tip yüksek araçlar için önemli bir özellik... bence Tucson ile yüksek hızlara çıkılmalı ve öyle de karşılaştırılmalı...
Eğer konfor birbirine yakın ve yakıt hiç üzmeyecek ise Tucson alınabilir... ama yakıtı üzüyor.. araç külçe gibi... öylede gitmiyor deniyor..hele hele 120 den sonra...
T-GDI lar bildiğim kadarıyla 177 beygir gücüne sahip. 1.4 TSI Tiguan kadar gitmeyecek mi bu araba ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: saracer
T-GDI lar bildiğim kadarıyla 177 beygir gücüne sahip. 1.4 TSI Tiguan kadar gitmeyecek mi bu araba ?

Daha iyi gider Tucson..zaten performans değerleri de öyle...
ben hani 177hp lik bir araç gibi gitmiyor ..nedenide ağırlık manasında söylemiştim.. yoksa tabiki daha iyi gider.. 0-100 leri arasında 1.4s , Tucson lehine fark var... tiguan dsg li hüve 150lik verison olsa işler karışabilir ama şu halde Tucson daha iyi belirgin olarak
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onay Kalkan
Video fikir verebilir.
Bahsi geçen tucson manuel ve fwd haliyle kendisinden oldukça hafif 1.4 tsi 150hp lik manuel üniteler karşısında neler yapabileceğini şaşırtıcı bir şekilde göstermiş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Onay Kalkan
Tek dezavantajı yakıt tüketimi mi Tucson'un? Diğer konulardan kastınız donanım mı?
Benim tercihim de Tucson yonunde olurdu, malum Hyundai nin son yillardaki akillica politikasi yukselen marka ve kalite algisinin yaninda tasarim anlaminda da cok ciddi yok katettigi bir gercektir. Babamda da ayni motora sahip Kia Sportage var, aslinda Tucson u dusunen herkesin Sportage a da bi goz atmasini oneririm.
Sahsi gorusum, Tucson' un dis tasariminin cok basarili, icinin ise vasat oldugu, Sportage in da icinin cok basarili, disinin degisik :D oldugu yonundedir (arkasi guzel ama)
Karsilastirma anlaminda; ben ayni fiyat aralaginda orta donanim paketi bile olsa Hyundai inin daha dolu olacagini ve Tiguan in sunmadigi 4x4 un de cok onemli bir avantaj oldugunu dusunuyorum.
Yakit olarak babam otoban kullaniminda 100-110 km ile 6 lt civarinda tuketim sagliyor, sehir ici de 10-11 lt nin cok uzerine cikmiyor. Yalniz babam tam bir hypermiler gibi kullanir anlayacaginiz uzere :D
1.4 TSI Tiguan i test surusu yapmistim ama parkur cok tatmin edici degildi, sanayi (umraniye) icerisinde sikisik trafikte oldugundan ve uzerinden uzun zaman gectiginden yorum yapmam cok dogru olmaz. Fakat Sportage icin, yani 177 hp T-GDI motor icin acikcasi eco modda araci ilk hareket ettirmek icin gaza bayaa bi basmaniz gerekiyor. Yok ben bastimmi gitsen isterim, sportta kullanirim keyfime bakarim derseniz, yuzunuzu guldurur :D
Sanzumana hic girmiyorum bile, kavga cikar maazallah :D
 
Son düzenleme:
Kolunu cama yaslayınca insanın canını sıkıyor hiç takılmam ama o kadar sert plastik olmaz yani. Tiguan bence daha mantıklı gerek kalitesi gerek motor verimliliği
 
Video fikir verebilir.
Bahsi geçen tucson manuel ve fwd haliyle kendisinden oldukça hafif 1.4 tsi 150hp lik manuel üniteler karşısında neler yapabileceğini şaşırtıcı bir şekilde göstermiş.

Oha....
Çok iyi.. gerçekten eğer Tucson oynanmamışsa manuel haliyle gayet iyi gidiyor ... tabi otomatik biraz daha baygın olabilir ama yinede çok iyi..

Söylediklerimi geri alıyorum :)
 
Oha....
Çok iyi.. gerçekten eğer Tucson oynanmamışsa manuel haliyle gayet iyi gidiyor ... tabi otomatik biraz daha baygın olabilir ama yinede çok iyi..

Söylediklerimi geri alıyorum :)
Fabrika verilerine göre (1.6 T-GDI motorlar ile) DCT şanzımanlı Tucson'un 0-100 değeri manuel şanzımanlı versiyona göre 0.1 saniye daha hızlı. DCT şanzımanın vites geçişleri aşırı hızlı olmasa da şanzıman oranları ile durumu kurtarıyor gibi.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...