TOGG T10X test sürüşü izlenimlerim.

Merhabalar.

İzmir'e TOGG test araçları geldiğini öğrendikten sonra, telefondaki Trumore uygulaması üzerinden kendime, uygulamada yazana göre 15 dakika sürecek olan bir test sürüşü için randevu oluşturdum. Test sürüşümü Balçova Agora AVM'de bulunan TOGG deneyim merkezinde gerçekleştirdim. Yanımdaki satış sorumlusu kişi aracı fazlasıyla akıcı anlattığı için fotoğraf ve video çekmek aklıma gelmedi. O yüzden mecburen, internette bulunan mevcut fotoğrafları kullanarak bir inceleme yazısı yazacağım.

Öncelikle kullandığım araç hakkında bilgi vereyim : İki çeker, arkadan çekişli. Gücünü vs. sormayı unuttum açıkçası :) . Aracımız gri renkliydi.

1711274276550.png


DENEYİM MERKEZİ

Balçova Agora AVM'de bulunan deneyim merkezindeki süreçten çok memnun kaldım. Mağazada çalışan arkadaşlar gelen müşterilere karşı gayet ilgililer. Güler yüz, ilgi alaka vb. konularda hiçbir sıkıntı yok. Bilgi almak vb. şeyler için gönül rahatlığıyla tercih edebilirsiniz. Test sürüşünü gerçekleştiren hanım ablamız da gayet güzel bir şekilde anlatım yaptı.10/10.

İÇ MEKAN VE DONANIMLAR

İç mekan gayet ferah. Sürüş pozisyonumu kendime göre rahatlıkla ayarlayabildim. Saklama gözlerini pek inceleme fırsatım olmadı açıkçası.

Kullandığım aracın donanımını da sormayı unuttum(affola :) ), Meridian ses sistemi, 360 derece kamera, elektrikli koltuk, koltuk ısıtma gibi donanımlar mevcuttu. Ekranların akıcılığını beğendim, üst kısımdaki büyük ekranı dokunarak kullanamadım ama, alt kısımda bulunan, klima vb. şeylerin ayarlandığı ekranın gerek dokunmatiği, gerek akıcılığı gayet iyiydi. Hiçbir sorun göremedim.

1711274574075.png


360 derece kamera oldukça başarılı çalışıyor, hani bazı araçlardaki 360 derece kameralarda, yandaki araba, araba değil de duvar gibi gözükür ya, bunda kesinlikle öyle bir sorun yok. Gerçek bir 360 derece kamera ve kamerayı yönlendirme esnasında herhangi bir kasma vb. mevcut değil(30fps değil de 28fps çalışıyor öyle anlatayım).

Hız, kalan menzil vb. verilerin bulunduğu ekranın akıcılığını beğendim. Kasma vs. gibi bir durum yok.

Direksiyon üzerindeki kontrol tuşlarını açıkçası beğenmedim. Satış sorumlusu bana ister basmatik, ister dokunmatik olarak seçim yapılabildiğini söyledi ama, eğer ki dokunmatik seçeneği sürekli olarak, zorunlu bir şekilde açık kalıyorsa bu durum hiç iyi değil, sürüş yaparken istemsiz bir şekilde fark etmeden sesli asistan tuşuna bastım. Direksiyon kontrollerinin dokunmatiği fazla hassas olmuş. Basma hissinde bir sıkıntı yok ama, dokunmatik kısmı eksi.

i-drive benzeri çalışan joystick kontrol tuşumuz bence güzel çalışıyor, ben işimi görebildim. Sadece, aynaların ekran üzerinde ayna ayarları kısmına geldikten sonra joystick ile ayarlanması tuhafıma gitti, bence gereksiz uzatılan bir süreç olmuş, sol koltuk üzerine bir tuş konularak da bu iş halledilebilirmiş.

SÜRÜŞ

Bu araç, kullandığım ilk elektrikli araçtı. O yüzden nedir, ne değildir çok merak ediyordum. Bu aracın sürüşünü kısaca şu şekilde özetleyebilirim :

Herhangi bir otomatik vites aracı düşünün, ilk gaz tepkisini iyice öldürün, TOGG'u sürmüş oldunuz. Satış sorumlusu bana, tork dengelemesi adına kalkış yapılması adına gaza daha fazla basılacak şekilde bilerek ayarlandığını söyledi ama, ilk kalkışın gerçekleştirilmesi için vermeniz gereken gaz miktarı bana çok fazla geldi. İçten yanmalı bir araçta yokuşta araç kaldıracak kadar gaz veriyorsunuz, he alışılır mı, alışılır tabi ama, sonuç olarak fazla.

3 kademeli rejeneratif frenleme mevcut ve tüm kademeleri düşük hızda deneme fırsatım oldu. Her kademe arasında hissedilir, ciddi bir fark var ve son kademede, ayağınızı gazdan çekmeniz, direkt durma amaçlı fren yapmanızla denk. Dağ yollarında yokuş aşağı frene hiç basmadan inersiniz.

Aracın direksiyon sertliği tam kararında, ne yumuşak, ne sert. Güzel ayarlamışlar. Şehir içinde yeteri kadar yumuşak, otoban hızlarına çıktıkça güzel bir şekilde sertleşiyor. Sertlik hissi bakımından hidrolik direksiyonlu bir araçtan farksız.

Fren hissini beğendim, dozajlaması başarılı. Balataları sıkana kadar pedalda bir boşluk olması güzel. Auto-hold sistemi güzel çalışıyor, bırakması gereken yerde bırakıyor, tutması gereken yerde tutuyor.

YALITIM VE KONFOR

Aracın üzerinde 19" jantlar mevcuttu. İzmir'imizin güzel(!) yollarındaki 1-2 çukur/tümsek üzerindeki darbe emişini, jant boyutuna göre başarılı buldum. Öyle dan-dun etme vb. bir durum mevcut değil. Süspansiyonların sertlik ayarı başarılı diyebilirim.

Aracın koltukları güzel, sizi içine güzel bir şekilde sarıyor. Yanlış hatırlamıyorsam 55-60km/h civarlarında hafiften lastik sesi almaya başlıyorsunuz. Ses fazla değil fakat, motor sesi olmadığı için dikkatinizi çekiyor. Motor sesi olarak, klasik elektrikli araç sesi olan vuuuuu sesini hiç almadım, ses 0. Rüzgar sesi ise 125-130km/h civarı bir hızda başlıyor ki, aracın C sınıfı olduğunu ve yüksek bir araç olduğunu da göz önünde bulundurursak, rüzgar yalıtımı iyi.

Otoban süratlerinde(130km/h) yanınızdaki kişiyle rahat bir şekilde konuşup, sessiz bir şekilde seyahat edebiliyorsunuz. Ben aracın genel yalıtımını başarılı buldum.

SONUÇ

Paranız varsa gidin alın(aynı fiyattaki rakiplerinden iyi demiyorum). Yeni bir markanın ilk aracına göre araç gayet başarılı olmuş. Muhakkak eksiklikleri var(dır) ancak, bunlar da gerek makyaj, gerek yazılım güncellemesiyle kapatılır, düzeltilir. Emeği geçenlerin eline sağlık.

Genel puanım : 9/10(15 dakikada bir araç ne kadar tanınır tabi, orası tartışılır).
 
Son düzenleme: