KAPALI Tork konvertör tepkisizlik

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan sputnik
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

sputnik

Üye
5,484
Bir tanıdığın aracında olan sorun için açtım başlığı, bilen arkadaşlar varsa (@motorsinann mesela) yanıtlarsa gelecekte benzer sorun yaşayacaklara da faydalı olabilir.

Sorunu yaşayan araç benzinli 1.6 vti Peugeot. Modelini net bilmiyorum 2008-09-10 olabilir makyajsız kasa. Aynı motor-şanzımana sahip Peugeot bende kullanmıştım, bilenler vardır Peugeotların 4 ileri tork konvertörlü şanzımanını.
Kısa süre sürmeme rağmen bende gördüm sorunu.
Araç tam 2'ye geçecekken frene basarsan tepkisiz kalıyor. Gaza tepki vermiyor, motordan da hiç ses gelmiyor. Kontağı kapayıp arabayı tekrar çalıştırmadan gidemiyorsun. 3'e 4'e geçerken bir sorun hissetmedim, araç sahibindende duymadım. Normal hızlanırken 2'ye geçmesinde de sorun yok, tam geçerken frene basarsan oluyor bu sorun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Bu gibi sorunlar genelde şanzıman yağından kaynaklanıyor. Manuel viteslerde de aynı şekilde. Fakat biz vitesi kendimiz attığımız için dişliyi aşındırsa da kol kuvvetimizle geçiriyoruz, diğer şanzımanlarda sistem bir zorluk sezdiği anda saçmalamaya başlıyor. Bu şanzımanın yağ değişim periyodu 40-60 bin kmdir.
 
Bu gibi sorunlar genelde şanzıman yağından kaynaklanıyor. Manuel viteslerde de aynı şekilde. Fakat biz vitesi kendimiz attığımız için dişliyi aşındırsa da kol kuvvetimizle geçiriyoruz, diğer şanzımanlarda sistem bir zorluk sezdiği anda saçmalamaya başlıyor. Bu şanzımanın yağ değişim periyodu 40-60 bin kmdir.

50 küsur bindeydi araç. Yağ değişimi olup olmadığını bilmiyorum, nedeni budur herhalde. Teşekkürler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve yaso
50 küsur bindeydi araç. Yağ değişimi olup olmadığını bilmiyorum, nedeni budur herhalde. Teşekkürler.
6-7 yılda 50 binde ise yağın ömrü de 4-5 yıldır yani iki türlü de değişme zamanı gelmiş. Bunun dışında baskı balata geliyor aklıma, rica ederim umarım yağdandır. Sorununuzun kısa sürede ve kolay bir şekilde hallolmasını diliyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve sputnik
6-7 yılda 50 binde ise yağın ömrü de 4-5 yıldır yani iki türlü de değişme zamanı gelmiş. Bunun dışında baskı balata geliyor aklıma, rica ederim umarım yağdandır. Sorununuzun kısa sürede ve kolay bir şekilde hallolmasını diliyorum

Dediğim gibi modelini bilmiyorum ama makyajsız 308 işte 2008-10 arasında üretildi, 11'de makyajlandı. Fazla samimi olduğum biri değil iş yerinin oradan tanışıyoruz.
Ben sorunu görünce ooo bunu hemen göster ustaya, bir kaç bin masraf açar tarzı konuşup korkuttum bütün cahilliğimle :D, gösterir herhalde bir Peugeot servisine bugün yarın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...