AÇIK Tork Konvertörü ve Titreme

undefinedvoid

Mert Gedikli
Senkromeççi
32
28
Marka
BMW
Selamlar,

e90 320i 2008 aracımda modelini bilmediğim GM marka bir şanzıman var. (ZF'ye randevu alıp gitmiştim, bu GM'ymiş. deyip gönderdiler oradan biliyorum :) )

Araçta şöyle bir sorun yaşıyorum ;

30-40km hızla giderken ayağımı gazdan çekip akışa bırakıyorum ve sonra tekrar hızlanmak istiyorum. Gaza bastığım zaman sanki araç bir üst viteste kalkmaya çalışıyormuş gibi titriyor ve devrini alınca kendine geliyor.
Bu sadece 30-40km hızlar arasında oluyor. Ekranda vitesin hangi konumda olduğunu göremiyorum ne yazık ki.

Biraz sordurduğumda arızanın tork konvertöründen veya vites seçici beyninden olabileceğini söylediler fakat şanzımana dokundurtmak istemiyorum tamamen emin olmadan.
Araç devir saatini tamamen kullanabiliyor (7 bin devir max görüyor bir sorun yok.) Araç devirlendiğinde de araç kaçıyor direkt hiçbir gecikme vesaire yok.
Beni tek rahatsız eden bu ilginç titreme. Daha önce başına gelmiş olan veya arızanın çözümüne dair fikir beyan edebilecek kimse varsa can kulağıyla dinliyorum.

Saygılarımla.
 
Selamlar,

e90 320i 2008 aracımda modelini bilmediğim GM marka bir şanzıman var. (ZF'ye randevu alıp gitmiştim, bu GM'ymiş. deyip gönderdiler oradan biliyorum :) )

Araçta şöyle bir sorun yaşıyorum ;

30-40km hızla giderken ayağımı gazdan çekip akışa bırakıyorum ve sonra tekrar hızlanmak istiyorum. Gaza bastığım zaman sanki araç bir üst viteste kalkmaya çalışıyormuş gibi titriyor ve devrini alınca kendine geliyor.
Bu sadece 30-40km hızlar arasında oluyor. Ekranda vitesin hangi konumda olduğunu göremiyorum ne yazık ki.

Biraz sordurduğumda arızanın tork konvertöründen veya vites seçici beyninden olabileceğini söylediler fakat şanzımana dokundurtmak istemiyorum tamamen emin olmadan.
Araç devir saatini tamamen kullanabiliyor (7 bin devir max görüyor bir sorun yok.) Araç devirlendiğinde de araç kaçıyor direkt hiçbir gecikme vesaire yok.
Beni tek rahatsız eden bu ilginç titreme. Daha önce başına gelmiş olan veya arızanın çözümüne dair fikir beyan edebilecek kimse varsa can kulağıyla dinliyorum.

Saygılarımla.

Merhaba,araç kaç binde ve daha önce hiç şanzıman yağ bakımı gördü mü ? Vites seçiciden olsa her vites atımında sorun olması gerekir.BMW'nin kullandığı GM şanzımanını E46 3.20d'den biliyorum,genellikle düşük hızlarda boşa atmaya meylediyor akıcı ve konforlu bir sürüş için,bunu da tork konvertörünü sürekli sıkıp gevşeterek yapıyor.Yani şanzımanın tork konvertörü düşük hızlarda sürekli gaz emirlerine göre açılıp kapanıyor,kilitlemiyor.Tork konvertörü eğer düzgün bir biçimde açılıp kapanamıyorsa bunu yapması çok olası,dolayısıyla ilk buna odaklanmanızı öneririm.KM'yi bilmediğim için tam yorum yapamıyorum ancak 200 bin km'leri geçginse ve daha önce hiç yağ-filtre bakımı yapılmadıysa bu kmlerde bu arıza oldukça normal kabul edilebilir,maalesef tuzlu olacaktır.Ancak tabii ki kesin bir şey söylemek mümkün değil,görmek lazım.
 
Son düzenleme:
Merhaba,araç kaç binde ve daha önce hiç şanzıman yağ bakımı gördü mü ? Vites seçiciden olsa her vites atımında sorun olması gerekir.BMW'nin kullandığı GM şanzımanını E46 3.20d'den biliyorum,genellikle düşük hızlarda boşa atmaya meylediyor akıcı ve konforlu bir sürüş için,bunu da tork konvertörünü sürekli sıkıp gevşeterek yapıyor.Yani şanzımanın tork konvertörü düşük hızlarda sürekli gaz emirlerine göre açılıp kapanıyor,kilitlemiyor.Tork konvertörü eğer düzgün bir biçimde açılıp kapanamıyorsa bunu yapması çok olası,dolayısıyla ilk buna odaklanmanızı öneririm.KM'yi bilmediğim için tam yorum yapamıyorum ancak 200 bin km'leri geçginse ve daha önce hiç yağ-filtre bakımı yapılmadıysa bu kmlerde bu arıza oldukça normal kabul edilebilir,maalesef tuzlu olacaktır.Ancak tabii ki kesin bir şey söylemek mümkün değil,görmek lazım.
Araç 281 bin KM'de. Daha önce yağ bakımları vesaire her şeyi yapılmış, aracın tüm kayıtları zaten premium bir serviste.
Mesela ayağımı gazdan çekiyorum tık diye bir sekiyor araba vites düşürürken.
Hızlanırken tık tık tık yağ gibi geçiyor hepsi. Sadece aracı akışa bıraktığımda ve sonra tekrar gaz verdiğimde (30-40-50 km/h) da yapıyor bunu, o sırada bir şeyler garipleşiyor, sanki bir üst viteste kaldırıyorum gibi arabayı. Belki de vites mi düşürmüyor emin de olamadım, dikkat etmedim hiç.
Tork konvertöründe olsa sorun, masraf ne kadar tahmininizce? Konvertörü sadece 6-7 bin TL civarında gördüm, işçilik vesaire derken 10 bini bulursa benim için iyi :D .
 
Araç 281 bin KM'de. Daha önce yağ bakımları vesaire her şeyi yapılmış, aracın tüm kayıtları zaten premium bir serviste.
Mesela ayağımı gazdan çekiyorum tık diye bir sekiyor araba vites düşürürken.
Hızlanırken tık tık tık yağ gibi geçiyor hepsi. Sadece aracı akışa bıraktığımda ve sonra tekrar gaz verdiğimde (30-40-50 km/h) da yapıyor bunu, o sırada bir şeyler garipleşiyor, sanki bir üst viteste kaldırıyorum gibi arabayı. Belki de vites mi düşürmüyor emin de olamadım, dikkat etmedim hiç.
Tork konvertöründe olsa sorun, masraf ne kadar tahmininizce? Konvertörü sadece 6-7 bin TL civarında gördüm, işçilik vesaire derken 10 bini bulursa benim için iyi :D .


Yağ bakımı derken,şanzıman yağ bakımlarını kastediyorum yine diyeyim :D Şu yüzden tekrar ediyorum,ZF ya da BMW şanzıman yağına ömürlük deyip değiştirmiyor,bu da şanzımanın ölüm fermanının imzalanması demek.Belli bir değişim periyodu olmadığı için,ilk değişimin 90-120 bin arası,sonrakilerinde her 60 binde bir değişmesi şart.

Tork konvertörü konusuna değinirsek,bahsettiğiniz hızlarda tork konvertörü tam bahsettiğim şekilde çalışıyor,dolayısıyla kitle-bırak hareketinde sorun oluşuyor olabilir.Şanzımanın inmesi,tork konvertörü revizyonu ya da değişimi,yağ ve filtre değişimi derken yaklaşık 30 bin liralara kadar yolu var durumun benim tahminim.
 
Yağ bakımı derken,şanzıman yağ bakımlarını kastediyorum yine diyeyim :D Şu yüzden tekrar ediyorum,ZF ya da BMW şanzıman yağına ömürlük deyip değiştirmiyor,bu da şanzımanın ölüm fermanının imzalanması demek.Belli bir değişim periyodu olmadığı için,ilk değişimin 90-120 bin arası,sonrakilerinde her 60 binde bir değişmesi şart.

Tork konvertörü konusuna değinirsek,bahsettiğiniz hızlarda tork konvertörü tam bahsettiğim şekilde çalışıyor,dolayısıyla kitle-bırak hareketinde sorun oluşuyor olabilir.Şanzımanın inmesi,tork konvertörü revizyonu ya da değişimi,yağ ve filtre değişimi derken yaklaşık 30 bin liralara kadar yolu var durumun benim tahminim.
30 binse biraz daha beklesin madem :D . En son 246 bin'de şanzıman yağı değişmiş, şimdi arkadaşa sordum kayıtlarını.
 
Bu sıkıntı için direk yağ basıncını ölçtürün ve TCC selenoidini kontrol edin. Benzer bir sıkıntıyı Jatco JF506E şanzımanda yaşadık, cumartesi selenoid bobini gitti selenoid bekliyoruz. Elektrik-elektronik işlerine yatkınsanız, alet edevatınız ve bilginiz varsa kendinizde selenoidleri kontrol edebilirsiniz.
 
Çarşamba günü için Beylikdüzü tarafında tanınmış bi' şanzımancıya götüreceğim. Ona sormuştum yağ örneği alalım bakalım dedi, büyük ihtimalle türbünde bir sorun vardır demişti. Şanzımanda komple bir sorun olsa her vites geçişinde vuruntu olur gibi bir şey demişti.
Benim merak ettiğim komple şanzıman revizesine 40-45 bin civarı diyorlardı, türbün 25-30 tutacaksa komple revize ettirmek daha mantıklı değil mi? Aynı işe mi geliyor tam kestiremedim de, aydınlatırsanız sevinirim :) .
 
Selamlar, konuyla ilgili güncelleme geçeyim. Aracın alt devirlerde aracı titremesini 2 sebebi varmış ;
1) Aracın emme vanosunda sorun varmış, o yüzden alt devirlerde silkeleme ve titremeye sebebiyet veriyormuş. Burada oluşan düzensizlik de şanzımana vuruntu gibi yansıyormuş.
2) Lastik basınçlarım çok düşükmüş.
Ön arka ikisi de 18" jant var F30 jantları. Lastik basınç kağıdı kapı arasında yıpranıp gitmiş, ben de internetten bakındığımda adam akıllı bir bilgi bulamadım.
Ön arka lastiğin sadece yanak ölçüleri farklı, arka biraz daha ince. Bu yüzden 28 ön 30 arka gibi bir hava vurmuştum. Lastik havalarının aracın yürürü için çok yayvan kaldığını fark ettik. Hava değerlerini orijinal olması gereken değere çekince hem aracın çekişi arttı hem de o düzensiz, titireme yapan durum biraz azaldı. Lastik havalarını vanostan önce test ettik.

Belki birisinin işine yarar.

2. Edit : 4 tane lastikçi gezdim her birisi farklı hava - psi - bar söyledi 4 lastik için :) . Kime neye güveneceğimi şaşırdım.
 
Son düzenleme:
Hangi lastiği kullanıyorsunuz bilmiyorum ancak aşağıdaki siteden doğru lastik basıncını bar cinsinden görebilirsiniz.

Önlerde ; 225/40/18
Arkalarda ; 235/45/18 vardı, 4 jant aynıydı. Arkalarda ki ölçülerin de yanlış olduğunu fark ettik.

Arkalara da 225/40/18 ölçülerde kışlık lastik aldım şu an. Ön - arka aynı ölçülerde öne 30 arka 32 vuruyorum (genelde 4 kişiyiz araçta hep)

Önce ki basınçlarım 26-28'di :) . 34-36 / 38-40 denedim internette ki bilgilere göre. Bugün de lastik patladı (eski olanlar) şimdi kışlıklara geçtim bir sorun vesaire kalmadı.
 
Son düzenleme:
Tam bir.. C segment 1200KG araba olarak 😁 Bu kadar düz olabilir. Sanayi işi 32'le hepsini babacım 😎

astrak.png