Toyota’nın D segmentindeki temsilcisi Toyota Avensis için tehlike çanları çalıyor.
Toyota’nın 1997 yılında üretimine başladığı Toyota Avensis, bugüne kadar toplam 1.2 milyon adet sattı. 19 yıldır Volkswagen Passat ve Ford Mondeo gibi rakiplerinin oldukça gerisinde kalan satış adetleri, Toyota Avrupa CEO’su Johan van Zyl‘in canını sıkmaya başladı.
2015 yılında Toyota Avrupa’nın Avensis’i üretimden kaldırıp yerine yeni bir D segmenti araç üretme fikri, Toyota yöneticilerinin aldığı kararla ertelenmişti. Bunun yerine güncel Avensis’e ikinci şans veren Toyota Avrupa yönetimi, otomobilin güncel kasasını 2. kez makyajlayarak piyasaya sürdü. En önemli kozu BMW’nin 1.6 dizel motoru olan güncel Avensis, geçtiğimiz 2 yılda istediği başarıya yine ulaşamadı.
Otomobil sektöründe kompakt SUV satışlarının yükselmesi ve D segmenti araç satışlarının düşmesi, Toyota’yı acilen yeni kararlar almaya zorladı ve zorluyor. Volkswagen Grubu’nun piyasayı iyi okuyarak Seat Ateca ve Skoda Kodiaq hamlelerini de yapması, Toyota’nın CH-R‘ı üretmesinde oldukça etkili olmuştu. Ancak Ateca-Kodiaq-Tiguan üçlüsüne karşı RAV4 ve CH-R ile mücadele edemeyeceğini bilen Toyota Avrupa, Avensis’i üretimden kaldırıp yeni bir SUV modeli üretmeyi planlıyor.
Johan van Zyl’in ”Segmente bakıyoruz ve kendimize bazı sorular soruyoruz. Avensis’in performansından şu an memnunuz, ürün başarılı ancak bir sonraki adım yine D segmenti bir sedan mı olmalı yoksa başka bir şey mi tercih etmeliyiz, bunu tartışıyoruz.” açıklaması da bunu doğrular nitelikte.
Toyota Avensis’in ve Toyota’nın İngiltere’deki Burnaston Fabrikası’nın akıbetinin ne olacağını hep birlikte göreceğiz ancak aynı olayın Citroen C5‘in başına geldiğini ve C5’in üretimden kalktığını düşündüğümüzde, Avensis için iyi şeyler söylemek oldukça zor.
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
Toyota’nın 1997 yılında üretimine başladığı Toyota Avensis, bugüne kadar toplam 1.2 milyon adet sattı. 19 yıldır Volkswagen Passat ve Ford Mondeo gibi rakiplerinin oldukça gerisinde kalan satış adetleri, Toyota Avrupa CEO’su Johan van Zyl‘in canını sıkmaya başladı.
2015 yılında Toyota Avrupa’nın Avensis’i üretimden kaldırıp yerine yeni bir D segmenti araç üretme fikri, Toyota yöneticilerinin aldığı kararla ertelenmişti. Bunun yerine güncel Avensis’e ikinci şans veren Toyota Avrupa yönetimi, otomobilin güncel kasasını 2. kez makyajlayarak piyasaya sürdü. En önemli kozu BMW’nin 1.6 dizel motoru olan güncel Avensis, geçtiğimiz 2 yılda istediği başarıya yine ulaşamadı.
Otomobil sektöründe kompakt SUV satışlarının yükselmesi ve D segmenti araç satışlarının düşmesi, Toyota’yı acilen yeni kararlar almaya zorladı ve zorluyor. Volkswagen Grubu’nun piyasayı iyi okuyarak Seat Ateca ve Skoda Kodiaq hamlelerini de yapması, Toyota’nın CH-R‘ı üretmesinde oldukça etkili olmuştu. Ancak Ateca-Kodiaq-Tiguan üçlüsüne karşı RAV4 ve CH-R ile mücadele edemeyeceğini bilen Toyota Avrupa, Avensis’i üretimden kaldırıp yeni bir SUV modeli üretmeyi planlıyor.
Johan van Zyl’in ”Segmente bakıyoruz ve kendimize bazı sorular soruyoruz. Avensis’in performansından şu an memnunuz, ürün başarılı ancak bir sonraki adım yine D segmenti bir sedan mı olmalı yoksa başka bir şey mi tercih etmeliyiz, bunu tartışıyoruz.” açıklaması da bunu doğrular nitelikte.
Toyota Avensis’in ve Toyota’nın İngiltere’deki Burnaston Fabrikası’nın akıbetinin ne olacağını hep birlikte göreceğiz ancak aynı olayın Citroen C5‘in başına geldiğini ve C5’in üretimden kalktığını düşündüğümüzde, Avensis için iyi şeyler söylemek oldukça zor.
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..