HABER Toyota Avensis'in sonu yakın

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Emrullah
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Emrullah

Asfalt Kurutucu
45
Toyota’nın D segmentindeki temsilcisi Toyota Avensis için tehlike çanları çalıyor.

Toyota’nın 1997 yılında üretimine başladığı Toyota Avensis, bugüne kadar toplam 1.2 milyon adet sattı. 19 yıldır Volkswagen Passat ve Ford Mondeo gibi rakiplerinin oldukça gerisinde kalan satış adetleri, Toyota Avrupa CEO’su Johan van Zyl‘in canını sıkmaya başladı.

2015 yılında Toyota Avrupa’nın Avensis’i üretimden kaldırıp yerine yeni bir D segmenti araç üretme fikri, Toyota yöneticilerinin aldığı kararla ertelenmişti. Bunun yerine güncel Avensis’e ikinci şans veren Toyota Avrupa yönetimi, otomobilin güncel kasasını 2. kez makyajlayarak piyasaya sürdü. En önemli kozu BMW’nin 1.6 dizel motoru olan güncel Avensis, geçtiğimiz 2 yılda istediği başarıya yine ulaşamadı.

Otomobil sektöründe kompakt SUV satışlarının yükselmesi ve D segmenti araç satışlarının düşmesi, Toyota’yı acilen yeni kararlar almaya zorladı ve zorluyor. Volkswagen Grubu’nun piyasayı iyi okuyarak Seat Ateca ve Skoda Kodiaq hamlelerini de yapması, Toyota’nın CH-R‘ı üretmesinde oldukça etkili olmuştu. Ancak Ateca-Kodiaq-Tiguan üçlüsüne karşı RAV4 ve CH-R ile mücadele edemeyeceğini bilen Toyota Avrupa, Avensis’i üretimden kaldırıp yeni bir SUV modeli üretmeyi planlıyor.

Johan van Zyl’in ”Segmente bakıyoruz ve kendimize bazı sorular soruyoruz. Avensis’in performansından şu an memnunuz, ürün başarılı ancak bir sonraki adım yine D segmenti bir sedan mı olmalı yoksa başka bir şey mi tercih etmeliyiz, bunu tartışıyoruz.” açıklaması da bunu doğrular nitelikte.

Toyota Avensis’in ve Toyota’nın İngiltere’deki Burnaston Fabrikası’nın akıbetinin ne olacağını hep birlikte göreceğiz ancak aynı olayın Citroen C5‘in başına geldiğini ve C5’in üretimden kalktığını düşündüğümüzde, Avensis için iyi şeyler söylemek oldukça zor.





Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
 
yıllar sonra 1.6 dizel getirmeyi akıl ediyorsun da otomatik vites getirmiyorsun tabiki satamazsın. ayrıca iç hacime bakıyorum sınıfının çok gerisinde, corolladan farksız gibi. toyota hybridde öncü bir marka ancak acilen yeni teknolojili verimli dizeller ve ona uygun otomatik şanzımanlar geliştirmesi gerekiyor. bunları yaptığında ve kasayı da geliştirdiğinde, şu an toyota kullanmayan eski toyotacılar (13 yıllık olarak biri de benim) tekrar toyotaya dönecekler eminim.
 
İnsanlar uzun dönem kullanmayı düşünmediklerinden Passat, Mondeo gibi arabalara yöneliyorlar. Bence Avensis değeri anlaşılmayan bir araba. Her şey yumuşak malzeme ve çift kavramadan ibaret değil.
 
2004 yılından beri 0 Avensis alıp, kullanıyoruz.Öncesinde passatımız vardı. Şu anda günlük hayatta 2010 model Avensis 1.6 Elegant kullanıyorum, tam 7 senelik olmuş, 140 bine yaklaştı. Ön takımı, debriyaj balatası dahil tamamen orjinal. Şu an sadece sağ camımdan ufak bir tıkırtı başladı başka hiç bir sıkıntısı olmadı. İstanbul şehir içi şartları için çok iyi. (Kullandığım diğer araç Golf 6'nın ön takımını yeni yaptırdım şimdi arkadan her çeşit ses geliyor, yanan motor arıza, ısıtma bujisi vs ışıklar hariç.) Lpg ile kullanıyorum benzinle bile yakıtı çok ideal, çok bassanız da ben hiç 10lt'li tüketim görmedim. İç genişliği çok iyi(dış ebatlarına göre çok başarılı, ayrıca orta şaft tüneli yok), süspansiyonu hem konforlu hem de gayet güvenli(Sline paket A4, BMW 3 gibi araçlar dışında bariz daha iyi bir D segment kullanmadım). Kullanımı rahat, oturma pozisyonu yüksek, Tek eksisi atmosferik motor olması dolayısıyla şehir içinde rampalarda vs. bayılması. Devir çevirince kendi çapında gidiyor ama o tarz da bu arabaya pek yakışmıyor. Kısacası Avensis tam bir Toyota, çok keyif vadetmiyor ama tam bir görev arabası. Şimdi bakıyorum satsam daha iyi bir araba almak için gerçekten çok para koymam lazım üstüne. Üstelik aldığım araç böyle sorunsuz olacak mı soru işareti. O yüzden binmeye devam ediyorum :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Dizel otomatik olmamasini ve hybrid olmamasini bende elestiriyorum ancak bu saatten sonra hic bir firma dizel motor yatirimi yapmaz. Emisyon skandalindan sonra tum firmalar bu yonde aciklama yapti ve yon cizdi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Kendileri kaybeder... müşteri taleplerini göz ardı edip piyasanın en mantıklı d sınıfı sedanını resmen c+ haline getirdiler. Tek istediğimiz 1.6 corollaya bile koyduğun dizel veya benzinli otomatik şanzımandı. Donanıma da Alman rakiplerinin 2004 modellerine bile standart donanım olarak koyduğu bir kaç ufak gurur oksayıcı şeyler. Bi torpido soğutucu,kolçak arkası menfez,cam indirme kaldırma modülü, sunroof,alarm toplasan 5000 TL etmez bunları yapsaydın da baksaydın bi satislara
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve yaso
Aşağıda yorumda da yazmıştım ama eski Avensis'im de vardı, şu an 2010 kullanıyorum. Eskisi hangi konuda daha önde imiş yazarsan ben de merak ettim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Yeni araba yerine camry ye küçük motor koysalar (2.0 otomatik 1500 kilo) hem camry ismiyle iyi bir satış yakalayabilirler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Toyota osmanlı devleti gibi yerinde sayıyor. Rakiplerinin motor şanzıman teknolojileri, tasarımları hep geleceğe yönelik ve insanların hayatını kolaylaştırmaya cezbetmeye yönelik. Toyota da güçlü tamam da bununla övünerek olduğu yerde sayması saçma osmanlı tokadı da sanayiye yenik düşmüş zamanında. İnsanların tercihi zamanla değişiyor tarmin etmek lazım
 
Toyota ne zaman Avrupa veya Türkiyeyi takar oldu ki?
Arkadaşların belirttiği gibi düzgün bir 1.6 dizelin geç gelişi, otomatiğin olmayışı onu hakettiğinin çok gerisine attı... ama sebebi Toyotanın beceriksizliği değil ki bu firma dünyanın en yüksek Arge bütçesini harcayan otomotiv üreticisi, asıl pazarının Amerika kıtası ve Asya ve Çin olması..
 
Toyota ne zaman Avrupa veya Türkiyeyi takar oldu ki?
Arkadaşların belirttiği gibi düzgün bir 1.6 dizelin geç gelişi, otomatiğin olmayışı onu hakettiğinin çok gerisine attı... ama sebebi Toyotanın beceriksizliği değil ki bu firma dünyanın en yüksek Arge bütçesini harcayan otomotiv üreticisi, asıl pazarının Amerika kıtası ve Asya ve Çin olması..
Eğer öyle bişey varsa avrupa ve türkiyedeki kullanıcılar da toyotayı takmasın zaten. Öyle umursamaz bir tutum içerisinde olduklarını sanmıyorum fakat varsa da çok fena ayıplarım. Mercedes ve bmw gibi markalar türkiye için 1.6 motor davasına girip durduk yere bmw türkiye için 1.6 motora arge ayırıyosa, mercedes türkiye için renaultla anlaşıp 1.5 motor koyup müşteriye hizmet sunmak için uğraşıyorsa toyota da kusura bakmasın bazı şeyleri yapmak zorunda.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Eğer öyle bişey varsa avrupa ve türkiyedeki kullanıcılar da toyotayı takmasın zaten. Öyle umursamaz bir tutum içerisinde olduklarını sanmıyorum fakat varsa da çok fena ayıplarım. Mercedes ve bmw gibi markalar türkiye için 1.6 motor davasına girip durduk yere bmw türkiye için 1.6 motora arge ayırıyosa, mercedes türkiye için renaultla anlaşıp 1.5 motor koyup müşteriye hizmet sunmak için uğraşıyorsa toyota da kusura bakmasın bazı şeyleri yapmak zorunda.

Dünyanın tek marka altındaki en büyük otomativ üreticisi, en büyük Arge bütçesine sahip, özellikle yıllardır hybrid teknolojilere öncülük eden firma, kalkıpta adam gibi bir otomatik şanzımanla 100hp üstü bir dizeli bir araya getirmiyorsa ben başka anlam çıkarmıyorum... bu firmanın ki Türkiyede geçmişi çok parlak, çok güvenilen bir marka... şu işe bit yatırım yapsalar, inanın ne vw kalır ne bişey Türkiyede..

Çok eski bir Toyota Corolla kullanıcısı ve sevdalısı olarak nedir bu dizel motorun hali diye bağırıyorum artık .. yıllardan beri 90hp lik dizeli kocaman Corollaya koyup az yakıyor diye itelediler millete.. otomatik vites diye koydukları şanzımanın hali daha bir beter... sadece eskiden gelen kredisini cepten yedi bence Toyota.. benzer durum Honda da var... hatta kötüde olsa onda dizel otomatikte yok.. ya bu ülkede bu tutuyor işte.. bence becerebildikleri halde pazarın darlığından dolayı sallamıyorlar...

Üretsinler onlar kuzey Amerikaya diyorum hep... gidip inceliyorum, bakıyorum orasına burasına, sürüyorum aracı birde istenen paraya bakıyorum.. hadi be diyip ayrılıyorum hep bayilerden ...

Kızgınım biraz, farkındayım ..:)
 
Son düzenleme: