Toyota, sportif tasarımı ve dinamik sürüşüyle öne çıkan tamamen yeni modeli Corolla Hatchback’i Türkiye’de satışa sunuyor.
Ali-Haydar-Bozkurt-(1)_tcm-3043-1888726.jpg


Corolla Hatchback, hibrit versiyonları başta olmak üzere benzinli seçenekleriyle de segmentindeki en iddialı ve farklı modellerden biri olacak. Yeni Corolla Hatchback, 157.900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulurken, Toyota’nın zengin hibrit ürün gamını tamamlayan Yeni Corolla Hatchback Hybrid ise 193.300 TL’den başlayan fiyatlara sahip olacak. Lansmana özel bu fiyatlar mart ayı sonuna kadar geçerli olacak.

Bozkurt “Corolla Hatchback ile yeni bir soluk”

Yeni modelin basın toplantısında konuşan Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, yoğun rekabetin yaşandığı C segmentine Corolla Hatchback ile yeni bir soluk geleceğini belirterek “Büyük bir heyecan içindeyiz. Tasarımı, donanımı, konforu, dinamikliği ve özellikle hibrit versiyonu ile Corolla Hatchback yeni bir dönemin kapısını aralayacak. Bu yeni modelimizin, müşterilerimizin beklediği değişimi ve heyecanı yaratacağına eminiz. Corolla Hatchback, markamızın satış ve imajına önemli katkılar sağlayacaktır” dedi.


Corolla Hatchback ile hibrit ürün gamının genişlediğine ve Türkiye’de her binek modelin bir hibrit versiyonu olduğuna da dikkat çeken Bozkurt şunları söyledi;


“Bu segmentte en dinamik modellerin başında gelen Yeni Corolla Hatchback farklı heyecan arayanların gözde modeli olacak. Özellikle dinamik yapısı ile gençler başta olmak üzere yeni bir kitleye ulaşmayı hedefliyoruz. Şıklığı, daha fazla sürüş keyfi sunması ve hatta bunları yaparken üstün güvenlik özelliklerini de barındırması Corolla Hatchback’i benzerlerinden hemen ayıracaktır. 2020 yılında ilk etapta yüzde 50’den fazlası hibrit versiyon olmak üzere 1050 adetlik satış hedefimiz bulunuyor. Corolla Hatchback’in Türkiye’de de önemli bir hayran kitlesine sahip olacağına ve talebin katlanarak süreceğine inancım tamdır.”

Corolla Hatchback’den dinamik ve çekici hatlar

Yeni Corolla Hatchback, ilk bakışta dikkatleri üzerine toplayan tasarımıyla birlikte Toyota Yeni Global Mimarisi TNGA platformunun getirdiği sportif sürüşü buluşturuyor. Yeni platformla birlikte önceki nesle göre 40 mm daha uzun ve 20 mm daha alçak olan yeni Corolla Hatchback, bu sayede içerideki kullanım alanından ödün verilmeden daha çekici ve akıcı çizgileriyle dikkatleri üzerine topladı. Corolla Hatchback, 4370 mm uzunluğa, 1790 mm genişliğe, 1455 mm yüksekliğe ve 2640 mm aks aralığına sahip. Ayrıca 361 litrelik bir bagaj hacmi bulunuyor.

Hibrit ve turbo motor seçenekleri


Toyota, Corolla Hatchback ile birlikte verimli, çevreci ve performanslı motor seçenekleri de sunmaya hazırlanıyor. Corolla Hatchback 116 HP’lik 1.2 litre turbo beslemeli benzinli ve 122 HP’lik 1.8 litre hibrit motor seçenekleri ile yer alıyor. Corolla Hatchback, Toyota Yeni Global Mimarisi TNGA platformunun getirdiği avantajlarla hibrit motorunu çok daha verimli şekilde kullanıyor.

1582900628936.png
1582900648420.png
 
Tasarım olarak sportiflik var denilebilir.
Toyota’nın dedikleriyle sportif bir araba ama Burak Ertem de şunu diyor, testi beklemek en iyisi galiba
C3E3D93A-139F-4678-BF24-3345E9C9283F.png
 
  • Beğeni
Tepkiler: DKB34
Burak Ertem boş yapmış
Son yıllarda Toyota’nın ürettiği arabalar bence de pek sportif değil. Şu son nesli tabi bilemiyorum görmek lazım.
Burak Ertem de bayağı bilgili, bilekli bir abimiz, testlerini izlerim, boş yapmaz bence ama bu da onun ilk izlenimi olabilir.
Bakalım testi çıkarsın izleyip fikir sahibi oluruz.
 
Son yıllarda Toyota’nın ürettiği arabalar bence de pek sportif değil. Şu son nesli tabi bilemiyorum görmek lazım.
Burak Ertem de bayağı bilgili, bilekli bir abimiz, testlerini izlerim, boş yapmaz bence ama bu da onun ilk izlenimi olabilir.
Bakalım testi çıkarsın izleyip fikir sahibi oluruz.
Dediklerinde hemfikiriz ama toyota değil de corolla olarak söylense doğru. Burak Ertemin de toyota olarak genelleme yapması boş olmuş. Gerçi, corollanın da hot hatch veya 4 kapı xrs versiyonları da var ülkemizde çok olmasa da. Muhtemelen dediğin gibi toyota konusunda ilk izlenimi olabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik ve mrtkap
Dediklerinde hemfikiriz ama toyota değil de corolla olarak söylense doğru. Burak Ertemin de toyota olarak genelleme yapması boş olmuş. Gerçi, corollanın da hot hatch veya 4 kapı xrs versiyonları da var ülkemizde çok olmasa da. Muhtemelen dediğin gibi toyota konusunda ilk izlenimi olabilir.
Toyota olarak da bence doğru bir kelime olacak. Son ortalama 15 yılda gt86 harici petrolheadlere hitap edecek bir modeli veya devam serisi pek yok. Keza Fordun focusu, fiestası veya opelin astrası gibi normal versiyonlarında sportif bir sürüş sunmuyordu da zaten.
Şu son nesilde işler değişmiş olabilir tabi bakmak lazım yine dediğim gibi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sirius ve yaso
Toyota olarak da bence doğru bir kelime olacak. Son ortalama 15 yılda gt86 harici petrolheadlere hitap edecek bir modeli veya devam serisi pek yok. Keza Fordun focusu, fiestası veya opelin astrası gibi normal versiyonlarında sportif bir sürüş sunmuyordu da zaten.
Şu son nesilde işler değişmiş olabilir tabi bakmak lazım yine dediğim gibi
Celica 2zz, Corolla 1.8 TS ve Yaris 1.5 TS ile 15 sene önce güzel bi ivme vardı, 15 senedir olan sessizlik bozulmaya çalışılıyor fakat ben bana tasarımı hitap eden arabanın daha çok kişiselleştirme opsiyonu olmasını isterdim. Misal manuel vites gibi, zaten CVT ile 10 sn 0-100 var ise manuel ile downsizinge rağmen ülkemize göre çok keyifli olabilirdi. Umarım Honda gibi sonradan getirirler manuelini.
 
Celica 2zz, Corolla 1.8 TS ve Yaris 1.5 TS ile 15 sene önce güzel bi ivme vardı, 15 senedir olan sessizlik bozulmaya çalışılıyor fakat ben bana tasarımı hitap eden arabanın daha çok kişiselleştirme opsiyonu olmasını isterdim. Misal manuel vites gibi, zaten CVT ile 10 sn 0-100 var ise manuel ile downsizinge rağmen ülkemize göre çok keyifli olabilirdi. Umarım Honda gibi sonradan getirirler manuelini.
Aslında çok da sessiz değil, toyota adı altında olmasa da lexus ve scion olarak ivmeyi devam ettirdi. Ben söylenenleirn aksine, toyotanın tek bi modelinde olmasa da marka genelinde dünya üzerinde her kafadan sürücüye hitap eden otomobiller yaptığı düşüncesindeyim. Premiumsa premium, lüksse lüks, sportifse sportif, kullanışlılık, kalite, konfor, sürüş dinamikleri vs aklınıza gelebilecek her kritere uygun otomobili vardır. Çok kolay bir iş değil. Dünya devi olması çok normal değil mi..
 
Gayet his olmus ama arka kisim stop lambalari ve bagaj kapagi mazda 3 hatcback modelini animsatti bana.
 
Bu saydıklarınızın hepsi dünyanın çeşitli yerlerinde var. Arabayı istediğiniz şanzıman, motor seçeneğiyle (hibrite manuel olmuyor tabii), istediğiniz renkle alabiliyorsunuz.

İçi şu renk olsun, şurası bu renk olsun gibi şeyler iç aksam kolay sökülüp takılan araçlarda mümkün. Fabrikada yapılması gereken işlemler varsa kişileştirme falan biraz zor iş bu ülkede. Türkiye'de işleyiş böyle, Türkiye distribütörü pazar çalışmasını yapar, tutulacağını düşündüğü kombinasyonlardan iddialı olmayan renklerden bir sürü aracı aylar önce sipariş verir. Gelen araçların içlerinden kendinize en yakın gördüğünüzü alırsınız. Doğru düzgün bir otomobil kültürü de yok zaten ülkede, en petrolheadim diyen birinin bile yapabilecekleri kısıtlı. Ralliler dahil otomobil işleri büyük oranda varlıklı kişilerin kendini eğlendirme yönteminden fazlası değil.

Bizlere bunlar uygun görülmüş, uygun görülenler arasında uyan araç varsa alırsınız, yoksa diğer markaların ve distribütörlerinin uygun gördükleri arasından seçim yapmaya çalışırsınız.
 
  • Beğeni
Tepkiler: At, Toprak ve Ugur
Aslında çok da sessiz değil, toyota adı altında olmasa da lexus ve scion olarak ivmeyi devam ettirdi. Ben söylenenleirn aksine, toyotanın tek bi modelinde olmasa da marka genelinde dünya üzerinde her kafadan sürücüye hitap eden otomobiller yaptığı düşüncesindeyim. Premiumsa premium, lüksse lüks, sportifse sportif, kullanışlılık, kalite, konfor, sürüş dinamikleri vs aklınıza gelebilecek her kritere uygun otomobili vardır. Çok kolay bir iş değil. Dünya devi olması çok normal değil mi..
İşte bence sportiflik ve sürüş dinamiği olarak eksiklik var.
Lexus premium iddiası olan bir marka ve bazı konularda mecburi olarak iyi olması gerekiyor, rakipleri çok ciddi (BMW Mercedes Audi Volvo)
Scion konusuna pek katılmıyorum ama. Scion Toyota’nın isim ve logo değişmiş hali gibi. Daha çok vauxhall ile Opel arasındaki ilişki gibi.
Çok satma nedeninde şüphesiz çok yönlülük ön plana çıkıyor zaten aksini söylemek haksızlık olur. Ama bu çok satanlar içerisinde yani toplumun ağırlıklı olan kesiminin içerisinde petrolheadler pek yok :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Aslında çok da sessiz değil, toyota adı altında olmasa da lexus ve scion olarak ivmeyi devam ettirdi. Ben söylenenleirn aksine, toyotanın tek bi modelinde olmasa da marka genelinde dünya üzerinde her kafadan sürücüye hitap eden otomobiller yaptığı düşüncesindeyim. Premiumsa premium, lüksse lüks, sportifse sportif, kullanışlılık, kalite, konfor, sürüş dinamikleri vs aklınıza gelebilecek her kritere uygun otomobili vardır. Çok kolay bir iş değil. Dünya devi olması çok normal değil mi..
Lexus'a laf edilemez zaten LFA, LC500 gibi araçları gözümde şaheser. Ancak Toyota'nın sportif araç arayanlara hitap etmediği gerçek. Scion başarısız bir proje olarak kaldı çoğu aracı Toyota modellerinin sportif tasarımlısı şeklindeydi, tasarım her şey değil.

Subaru işbirliğiyle 86, Bmw işbirliğiyle Supra ve WRC'de yarışmak için üretilen sınırlı sayıdaki Yaris GRMN dışında son yıllarda başka bir model yok.

Yeni tasarım dili ve Yaris GR, Camry TRD gibi araçlarla bu durumu değiştirme peşindeler, oldukça olumlu yorum var.
 
Son düzenleme:
Yeni tasarım dili bayağı iyi oldu Toyota’nın. Bir Subaru ya da Mazda olmasa da gayet başarılı eskiye göre. Corolla HB de içinde de dışında da güzel görünüyor bence. Ancak sportiflik CVT şanzıman ve 1.2 Turbo 116hp araba ne kadar sportif olabilirse o kadar sportif olur. Zaten firma manuel versiyon getirmeyerek zaten ipucu veriyor bu konuda :) Yalnız her zamanki gibi sorunsuz olacaktır. Toyota deyince sportiflikten ve sürüş dinamiklerinden ziyade sorunsuz, ortalama yakıt tüketimi olan, yalıtımı, malzeme kalitesi Alman rakipleri ya da Mazda, Subaru düzeyinde iyi olmayan uzun yıllar minimum sorunla kullanacağınız araba akla geliyor. Bunun yanında tasarımı da gayet şık oldu artık.

Hibrit versiyon ise saçma geldi bana. 1.8L motor ve Elektrik motoru beraber 1.2Turbo motordan daha kötü ivmelenmeye ve sadece 6 beygir daha fazlaya sahip. Hal böyle olunca yakıta da çok etki etmiyor. 30-40bin fazla verip fazla da çevreci olamayan ve bakım ve vergi yönünden dezavantajlı hibriti kime satacaklar çok merak ediyorum. Laf olsun diye hibrit çıkarmışlar adeta.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tb96
Toyota ne zamandan beri Petrolhead markası oldu. Toyota denilince akla ilk sorunsuzluk Camry,Avalon,Crown gibi arabalarını da düşününce konfor geliyor. Bir marka 2-3 spor araba yapınca Petrolhead markası olmuyor. Ülkemiz için konuşursak en iyi Petrolhead markası (premiumlar hariç) Ford diyebiliriz. En ucuz arabasından en pahalı arabasına kadar hepsi sürüş konusunda her zaman sınıfının üstündedir.
1583090902572.png


Şu tatlılar tatlısı Ford KA önerirken sürüş keyfi çok iyidir diye yorumlar yazılır hep ama ben aynısını Toyota Aygo,Yaris önerilirken hiç görmedim.
Şimdi şu da var petrolhead markası veya sportif sürüş sunmaması kötü bir şey değil ki. Eğer Toyota şuan dünyanın en çok satan markalarından biriyse bunları sunmadığı içindir. Çünkü arabaları alan kitle %95 A noktasından B noktasına gitmeyi hedefleyen insanlar. Bmw bile müşterilerimiz aramıyor diye (diyelim ki bu yalanı yedik) yeni 1 serisini arkadan itişten önden çekişe geçti.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal