Toyota, hibrit ve elektikli otomobiller için daha uzun pil ömrünü yakalayabileceklerinin müjdesini verdi.
Hibrit ve elektikli araçların büyük bölümünde lityum iyon piller kullanılır. Bu pillerin çalışma prensibi anot ve katot arasındaki akım sayesindedir. Şarj olurken katottan anota, şarjı tüketirken de anottan katoda elektrik akımı akışı üretme özelliğine sahiptirler.
Lityum iyonlar, diğer maddelere kıyasla çok daha verimlidir; lakin iyonun akışını bozan, aralığı sınırlayan ve pil ömrünü kısaltan ‘düzensiz katılaşma ve sapma’ eğilimi gösterirler. Bu olgu tüm üreticilerce bilinir; ancak hiç gözlemlenmez.
Japonya’da devlet kurumu tarafından finanse edilen laboratuvar ve dört üniversite ile çalışan Toyota, iyon sapmasını gözlemleyip analiz edebiliyor.
Toyota araştırmacısı Hisao Yamashige, bu iyon sapması hakkında çalışma yaptıklarını ve bu sorunu minimal düzeye indireceklerini belirtti.
Halihazırda ellerinde bilgilerle %15 oranında bir pil ömrü artırımı yapabileceklerini dile getiren Toyota yetkilileri, şu anda sunulan düşük menzilin hibrit ve elektikli otomobil satışlarını baltaladığına inandıklarını belirtti.
Toyota yıllar yılı tam elektikli olan otomobillere karşı çıkmıştı. Bunun yerine hibrit otomobilleri tavsiye ediyordu. Şimdi ise 2020 yılında piyasaya tam elektikli bir otomobil çıkaracaklarının duyurusunu yaptı. Toyota, bu araçta en az 300 km menzili hedeflediklerini, bu hedefi daha da yukarı taşıyabileceklerini kaydetti.
Toyota, konu hakkındaki bilgilerini basınla paylaşıp paylaşmayacaklarını ve ne zaman uygulamaya başlayacaklarını belirtmedi.
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
Hibrit ve elektikli araçların büyük bölümünde lityum iyon piller kullanılır. Bu pillerin çalışma prensibi anot ve katot arasındaki akım sayesindedir. Şarj olurken katottan anota, şarjı tüketirken de anottan katoda elektrik akımı akışı üretme özelliğine sahiptirler.
Lityum iyonlar, diğer maddelere kıyasla çok daha verimlidir; lakin iyonun akışını bozan, aralığı sınırlayan ve pil ömrünü kısaltan ‘düzensiz katılaşma ve sapma’ eğilimi gösterirler. Bu olgu tüm üreticilerce bilinir; ancak hiç gözlemlenmez.
Japonya’da devlet kurumu tarafından finanse edilen laboratuvar ve dört üniversite ile çalışan Toyota, iyon sapmasını gözlemleyip analiz edebiliyor.
Toyota araştırmacısı Hisao Yamashige, bu iyon sapması hakkında çalışma yaptıklarını ve bu sorunu minimal düzeye indireceklerini belirtti.
Halihazırda ellerinde bilgilerle %15 oranında bir pil ömrü artırımı yapabileceklerini dile getiren Toyota yetkilileri, şu anda sunulan düşük menzilin hibrit ve elektikli otomobil satışlarını baltaladığına inandıklarını belirtti.
Toyota yıllar yılı tam elektikli olan otomobillere karşı çıkmıştı. Bunun yerine hibrit otomobilleri tavsiye ediyordu. Şimdi ise 2020 yılında piyasaya tam elektikli bir otomobil çıkaracaklarının duyurusunu yaptı. Toyota, bu araçta en az 300 km menzili hedeflediklerini, bu hedefi daha da yukarı taşıyabileceklerini kaydetti.
Toyota, konu hakkındaki bilgilerini basınla paylaşıp paylaşmayacaklarını ve ne zaman uygulamaya başlayacaklarını belirtmedi.
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..