KAPALI TPS adaptasyon nasıl yapılır?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Maganda
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Maganda

Profesör
1,453
Marka
Volkswagen
Selamlar arkadaşlar
Aracı aldığımdan beri boşta bir soket olduğunu biliyordum hatta burada da sormuştum. Geçenlerde sıralıya geçerken usta bu fişi takmış devir 3000 4000den aşağı düşmemiş arızalı haberin olsun deyip iptal etmişti. Bugün öğrendim ki o fiş tps sensörüymüş anladığım kadarıyla önemli. Defalarca farklı farklı ustalara sordum hepsi önemsiz demişti. Fişi geri sokete takınca ustanın dediği gibi 3000 4000devirlere çıkmadı. 1000 1300 arası çalışıyor normal devri ise 800 900 civarı. Rolanti normalde düşüktü çok fazla titreme yapıyordu bende telden rolantiyi yükselttirmiştim belki onun yüzünden şu an yüksek çalışıyor olabilir. Adaptasyonda yapılması gerekli diye okudum belkide sorun odur. Nasıl yapıldığı hakkında bir bilgisi olan var mı?
 
Selamlar arkadaşlar
Aracı aldığımdan beri boşta bir soket olduğunu biliyordum hatta burada da sormuştum. Geçenlerde sıralıya geçerken usta bu fişi takmış devir 3000 4000den aşağı düşmemiş arızalı haberin olsun deyip iptal etmişti. Bugün öğrendim ki o fiş tps sensörüymüş anladığım kadarıyla önemli. Defalarca farklı farklı ustalara sordum hepsi önemsiz demişti. Fişi geri sokete takınca ustanın dediği gibi 3000 4000devirlere çıkmadı. 1000 1300 arası çalışıyor normal devri ise 800 900 civarı. Rolanti normalde düşüktü çok fazla titreme yapıyordu bende telden rolantiyi yükselttirmiştim belki onun yüzünden şu an yüksek çalışıyor olabilir. Adaptasyonda yapılması gerekli diye okudum belkide sorun odur. Nasıl yapıldığı hakkında bir bilgisi olan var mı?
TPS normalde orijinalde aktif olması gereken bir parça ama LPG'li araçlarda sıklıkla bozulduğu için ustalar onu iptal edip mevsimlik manuel gaz ayarı yapabiliyorlar.Özellikle ilk nesil enjeksiyonlu araçlarda sıklıkla yaşanılan bir durum.Doğru mu yanlış mı derseniz illaki çok doğru bir hareket değil fakat LPG ile kullanılacaksa ve uzun km'ler yapılacaksa illaki sık sık bozulan veya bozulacak TPS yerine elle ayarlamak daha ekonomik bir çözüm olabilir.Ama benzinde kullanılıyorsa veya LPG'de araç çok sık kullanılmıyorsa aktif olması daha yerinde bir hareket.Adapte olayını bilmiyorum.
 
Son düzenleme:
TPS normalde orijinalde aktif olması gereken bir parça ama LPG'li araçlarda sıklıkla bozulduğu için ustalar onu iptal edip mevsimlik manuel gaz ayarı yapabiliyorlar.Özellikle ilk nesil enjeksiyonlu araçlarda sıklıkla yaşanılan bir durum.Doğru mu yanlış mı derseniz illaki çok doğru bir hareket değil fakat LPG ile kullanılacaksa ve uzun km'ler yapılacaksa illaki sık sık bozulan veya bozulacak TPS yerine elle ayarlamak daha ekonomik bir çözüm olabilir.Ama benzinde kullanılıyorsa veya LPG'de araç çok sık kullanılmıyorsa aktif olması daha yerinde bir hareket.Adapte olayını bilmiyorum.
İptal ettiğimde hocam ayağım gazda sabit durmuyor. Yani devri sabitleyemiyorum. Gaza sabitte bassam devir sürekli artıyor. Benzinde gaz verdiğimde devir önce düşüyor sonra yükseliyor. Soketi taktığımda tüm bunlar düzeliyor ama bir tık yüksek çalışıyor rolanti. Telden rolantiyi yükselttirdiğim için sanırım oradan bir düşürmeyi deneyeceğim bakalım. Adaptasyon için servis diyorlar.
 
İptal ettiğimde hocam ayağım gazda sabit durmuyor. Yani devri sabitleyemiyorum. Gaza sabitte bassam devir sürekli artıyor. Benzinde gaz verdiğimde devir önce düşüyor sonra yükseliyor. Soketi taktığımda tüm bunlar düzeliyor ama bir tık yüksek çalışıyor rolanti. Telden rolantiyi yükselttirdiğim için sanırım oradan bir düşürmeyi deneyeceğim bakalım. Adaptasyon için servis diyorlar.

Motor sıcak- soğuk fark ediyor mu?Sizin yaptığınız ayar muhtemelen rölanti üstündeki ayardır ama motor sıcak ve soğukken veya araba yük üstünde gaz pozisyon sensörü iptal olduğu için sağlıklı veri alamayıp böyle şeyler yapıyor olabilir.Muhtemelen değiştirmeniz de gerekebilir sensörü. Kolay gelsin.Gelişmeleri bekliyoruz.
 
Motor sıcak- soğuk fark ediyor mu?Sizin yaptığınız ayar muhtemelen rölanti üstündeki ayardır ama motor sıcak ve soğukken veya araba yük üstünde gaz pozisyon sensörü iptal olduğu için sağlıklı veri alamayıp böyle şeyler yapıyor olabilir.Muhtemelen değiştirmeniz de gerekebilir sensörü. Kolay gelsin.Gelişmeleri bekliyoruz.
Yok dostum fark etmiyor. Aldığımdan beri iptaldi o soket büyük ihtimal arızalı. Rolanti düşük olduğu için ustaya göstermiştim bunlarda otomatik bir şey yapamyız deyip telden yükseltti diye hatırlıyorum. Şimdi soketi takıncada olması gerektiğinden yüksek oldu diye tahmin ediyorum. Ama bu sorunlar düzeldiği için sensör takılı kullanacağım çok pahalı bir şey değilmiş bozuldukça değiştiririm artık.
 
Yok dostum fark etmiyor. Aldığımdan beri iptaldi o soket büyük ihtimal arızalı. Rolanti düşük olduğu için ustaya göstermiştim bunlarda otomatik bir şey yapamyız deyip telden yükseltti diye hatırlıyorum. Şimdi soketi takıncada olması gerektiğinden yüksek oldu diye tahmin ediyorum. Ama bu sorunlar düzeldiği için sensör takılı kullanacağım çok pahalı bir şey değilmiş bozuldukça değiştiririm artık.
Anladım, eğer orijinal parçalar kullanırsanız süreyi uzatabilirsiniz.
 
öncelikle beyin li, yani sağı solu sensörlerle donatılmış bir araç için 1 sensör bile çok kıymetlidir. Araç fabrika dan çıkarken bu sensörler vasıtası ile dünyanın heryerindeki farklı sıckalık, hava/yakıt kalitesi veya soğuk çalışma, sıcak çalışmaya uyum sağlayabilir. Bunlardan birinin işlevini yerine getirmemesi tüm sistemin tepetaklak olmasına sebep olur.. ki.. mühendislerde bu duruma sensör arızasında motoru sabit değerlerde çalıştırma ile çözüm bulmuşlar.. yani beyin bir hata olduğunu anlıyor ve sizi "en yakın noktaya ulaştırabilmesi için" tüm motor sistemini tabiri caiz ise gelişi güzel kara düzen çalıştırıyor yinede..

bu yüzden arıza ışıkları ve sensörler motorun sağlığı için çok çok önemli.. kesinlikle sensör iptal etmeyin, o şekilde mecbur kalmadıkça arabayı kullanmayın.

Tps adaptasyonu diye birşey yoktur, tps zaten bir sensör ve işi kelebeğin konumunu ecu ya iletmek.. istisnalar olabilir ancak sökümü ve değişimi kolaydır..

Kelebek adaptasyonu vardır.. sizin araçda varmıdır bilmem ancak kelebek üzerinden ince ayar vidaları ile kelebek konumunu değiştirmek mümkün.. ama bu düzgün çalışan bir sistemde yapılmaması gereken birşey..

sizin yapacağınız şey "eğer tesisatta kavrulmadan dolayı" şase veya kopukluk yoksa orjinal bir sensör alıp değiştirmek.. (genelde tesisat sorunları oluyor)

Ecu kelebeklerin tam kapalı konumda olduğunu algılayamazsa rölanti sensörüne düzgün müdahale edemez..

Ayrıca rölanti sensörüde toz pislik vs den dolayı düzgün açılıp kapanamıyorsa yine rölanti sorunlarına sebep olabilir.. temizliği yapıalcaksa balata spreyinden sonra kesinlikle silikon sprey sıkın.

Ayrıca emmedeki hava kaçaklarıda sebepler arasında olabilir..

geçmiş olsun..
 
@ercanalhan çok teşekkürler hocam bilgiler için. Aracı kullandıkça devir normale geliyor şu an kendi kendine adaptasyon yapıyor mu bilmiyorum. tps sensörünü iptal edince 800 devirde normal olarak çalışıyor rolanti motorunda sorun yok sanırım. Tpsyi takınca dün 1000 üstünde çalışıyordu bugün ısınana kadar 1000de ısınınca 800de çalışmaya başladı.
Güncelleme: tamamen düzeldi şu an rolanti
Güncelleme 2: psikolojik mi bilmiyorum ancak aracın tepkileri çok iyileşti, dokununca uçuyor :D
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...