KAPALI Triger değişmesi sonrası oluşan sorunsal. Bknz.

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Eyup B.
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Eyup B.

Asfalt Kurutucu
35
Triger değiştirdi usta sonra baya bi yol gittim akşam park ettim.

sabah kalktım böyle çalışıyor. 2 sabah denedim 2dir böyle. ama daha olmuyor sadece sabah oluyor. 1 kere istop ediyor sonra 2. marşa kendini yavaştan toparlıyor.

sorun nedir? ustaya whatsapp'dan attım. mazot hava yapıyor dedi. peki triger'den sonra neden böyle olur ki? nerede hata olabilir?

usta mazot pompasına bağlı iki çıtçıtlı hortumu çıkarmıştı o an ne alaka bilmiyorum gerekli mi? çatlatmış olabilir mi?

Not: filitre bakımları 1 ay önce yapıldı.

 
Aynı vâkaya Cayanne Diesel'de şahit olmuştum. Trigel değiştikten sonra arabada bu sorun çıkmıştı. Arızayı gideren ustam bana gülümseyerek "biraz da para kazanmamız lazım" demişti. Sorun araçta mıdır yoksa ustanız da mı bilemem. Fakat dikkatli olmak ve bir yere daha baktırmakta fayda var...
 
Muhtemelen takılan triger senin araca uygun değil 1-2 diş eksik galiba buda ateşleme sorununa neden oluyor. Triger üzerindeki çıkna ile takılanın kodları diş sayıları mutlaka karşılaştırılmalı ve bazılarında bilgisayara bağlanarak tekrar ateşleme ayarlanmalı. Bir iki turda triger esneyip idare edecek kıvama geliyor gibi görünüyor baktırmakta fayda var başka bir yere
 
  • Beğeni
Tepkiler: Gurdal07
triger 1 ya da 2 diş eksik olsa bırak stop etmeyi motorun çalıştığına dua etmesi lazım. Tek diş atladığında oluşacak felaket senaryosunu düşünmek bile istemem. Manuel olarak -renault'lardaki gibi- yakıt sistemindeki havayı alacak bi pompa vs. bi şey yok mu? Bunlarda hava nasıl alınıyor bi bilgim yok ama bildiğimiz hava yapmış bu araç. Fazla meşakatli bir şey değil, sistemin havası alınacak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG
triger 1 ya da 2 diş eksik olsa bırak stop etmeyi motorun çalıştığına dua etmesi lazım. Tek diş atladığında oluşacak felaket senaryosunu düşünmek bile istemem. Manuel olarak -renault'lardaki gibi- yakıt sistemindeki havayı alacak bi pompa vs. bi şey yok mu? Bunlarda hava nasıl alınıyor bi bilgim yok ama bildiğimiz hava yapmış bu araç. Fazla meşakatli bir şey değil, sistemin havası alınacak.

Ustada hava yapmış mazot uğra bakalim sorun ne dedi. O bahsettigin pompaya hitaben o an oynadik oralarla kılcal catlaklar da oluşmuş olabilir dedi. Insallah pompa hortumlari değişmez 15 200 lira o olay.

Su video da normal calismaya geçmiş hali yani 1 istop ettikten sonra akşama kadar saat gibi çalışıyor trigerden sonra 200 km yapmisimdir rahat.

 
Bugün 3. Sabahim 2 sabahtir yapiyor ilk çalışmada istop ediyor. Bugün manuel elimle havayı alıp çalıştiracagim. Her gece mazot depoya geri iniyorsa biyerden hava alıyor demektir bence.
 
Çalışmasında bi anormallik yok zaten ustanda demiş hava yapmış diye. Mazot sisteminde herhangi bir hortum filtre vs sökülüp takıldığında sistemin havasını almak gerekiyor. Renault'larda şu el pompasını pompalayarak havayı alabiliyorsun. Sizin araçlarda var mı böyle bişey?
images
 
Çalışmasında bi anormallik yok zaten ustanda demiş hava yapmış diye. Mazot sisteminde herhangi bir hortum filtre vs sökülüp takıldığında sistemin havasını almak gerekiyor. Renault'larda şu el pompasını pompalayarak havayı alabiliyorsun. Sizin araçlarda var mı böyle bişey?
images

Son attigim video da solda olduğu gibi var o gun onuda yapti sertlesti çalıştı fakat sabahlari yumusuyor ve mazot geri çekiliyor. Akşamları baktim sert mesela ve mazot var boruda. Trigerden Sonra 3. Gunum ve bugun onu elle yapıp calistiricam bisey hava yapıyor ve mazotu geri atıyor
 
Yok zarar verme gibi bi durumu tek sorun stop edip durur işte. Normal calismaya başladıktsn sonra devam edebilirsin sıkıntısız. Haberdar et bizi gidersen
 
hdi motorlarda triger kapağını sökmek için mazot hortumları sökülüyor ama daha önce çok kez focusa v.s değiştirdim triger hiçbiri hava yapmamıştı. Triger 1-2 diş bile atlasa motordan çıkan sesler çok acı olurdu
 
Geçmiş olsun umarım sorun hallolmuştur. Arkadaşların dediği gibi yanlış triger kayışı vahim sonuçlara sebep olurdu. Motorun çalışması normal herhangi bir anormal ses de duyulmuyor.
 
Triglerle bağlantılı bi sorun yok çok şükür araba saat gibi çalışıyor. tek sorun yakıt hortumlarında hava vardı. hatta ilk çalıştırdığım anın videosunu çektim resmen köpük tükürüyor gibi geçiyordu mazot :) ama usta gerekli gördüğü hortumu değiştirdi araba şuan yatışta yarın sabah umarım tekrarlamaz ve sorun çözülmüş olur.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...