KAPALI Turbo Sizlere Ömür

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
29
Marka
Yok
Evet, şanımı ikiye katlıyorum arkadaşlar ama bu seferki daha bi cünupluk içeriyor. Dün @stan yani Rahmi abi ile körfez pistine girdik, gerçekten çok eğlendim, organizasyon için track turk e teşekkür ederim. Pist organizasyonu dediğin böyle olmalı. Hayatımın en güzel günlerinden biri idi. Zehrimi akıttım. Kazalar oldu, motor kıran oldu ve ben şaşkın bir şekilde çıktım nasıl benim arabama bir şey olmadı diye, derken yola çıkınca turbodan garip bi ses duydum, daha önceden kask olduğu için duymamışım tabi, neyse Ankara’ya gidince bakarım dedim. Demin indim aşağı, hava filtresi ile turbo arasındaki bağlantı hortumunu söktüm ve sorunun sebebini çözdüm ve resimler:

Resim 1. Paller size ömür
705853DE-7CD9-4D37-809C-5B66CAC442C9.jpeg


Resim 2. Önceki sahibi tamir ettirmiş bu hortumu
ED3EF395-39E4-4632-8E97-5E58F60EF376.jpeg


Resim 3. Kopan parça
604ABE03-8198-4337-A135-7B843B1667F1.jpeg


Böyle bir olay olabileceği hiç aklıma gelmemişti, şimdi anlıyorum insanların bu hortumu neden metal tercih ettiği, örnek:

E1046BF9-4F1C-472D-A6EE-697B657B23C0.jpeg


Bu tecrübemi sizlerle paylaşmak istedim, benim kiada da aynı hortumu değiştirmiştim, kauçuk parça, ömrü belli, ömrünü tamamlayıp da parça koparsa sonucu benimkisi gibi acı olabilir. Benimkini çok ısınan turbo iyice tetikledi elbette. Şimdi birkaç arkadaşımla konuştum, sağlam öneriler aldım, bu 1-2 ay minimum maliyet ilerlemeliyim, o yüzden şimdilik İstanbul Fe-Ka turboda turbom hibritlenecek, kısmet olursa Eylül ayı ile de arabaya yavaş yavaş girişeceğiz. Canımı hiç sıkmıyorum sadece tatil öncesi böyle bir ekstra maliyetin çıkması kötü oldu, neyse olacağı varmış.
 
Benim aynı hortum yırtılmıştı ve rölanti tutmama gibi bir problem olarak baş göstermişti. O hortumun kablo soket yeri var. İşte tam ordan ayrıldı benim hortumda. Arıza ışığı felan yok tabi :D geçmiş olaun Özgür bu arada :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Özgür piston kıran blok kıran duyduk gördük de n13'de turboyu bu hale getiren ilk kez görüyoruz. tebrik ederiz geçmiş olsun ve umarım bu kadar ile kalır bundan sonrasında sağ salim kullanırsın. turbo'yu hibritlemesin de yeni turbo'ya filtre kiti takabilirsin o borulardan da kurtulursun fotoda paylaştığın gibi. eur ve usd inanılmaz boyutlara geldiği için şuan herşeyin fiyatı uçtu. ben custom birşey yaparsam ne olur diye maliyet soruşturmuştum. 1750 civarına denk geliyordu. marka alırsan 3000tl +-
 
Özgür piston kıran blok kıran duyduk gördük de n13'de turboyu bu hale getiren ilk kez görüyoruz. tebrik ederiz geçmiş olsun ve umarım bu kadar ile kalır bundan sonrasında sağ salim kullanırsın. turbo'yu hibritlemesin de yeni turbo'ya filtre kiti takabilirsin o borulardan da kurtulursun fotoda paylaştığın gibi. eur ve usd inanılmaz boyutlara geldiği için şuan herşeyin fiyatı uçtu. ben custom birşey yaparsam ne olur diye maliyet soruşturmuştum. 1750 civarına denk geliyordu. marka alırsan 3000tl +-

Valla bu olay yazılımla ilgili değil, şans, olacağı varmış oldu, şu an arabayı komple orijinale döndürmeyi planlıyorum açıkçası, sonra da B nin yerine 320i ed alayım stok stok binerim diyorum.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...