Turbosuz Dizel Nasıldır?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

semihgull

Profesör
94
Turbosuz dizel motorlar oluyormuş. Özellikle eski ticarilerde 2003-2005 doblo bir örnek. Hatta 1.9D 1.9 JTD hangisi nedir ne değildir tam bilmiyorum. Fakat sorum şu turbosuz dizel kötü müdür? Motoru çekişi. Tabii muhteşem bir performans beklemem fakat gerek parçaları ve ömrü konusunda fikir verir misiniz?
 
Turbosuz dizel Turbolu aynı güçte olana göre daha çok yakar. (Kullanımdan dolayı.) Ayrıca turboluda en azından bir inceden turbo sesi var, onlar tam traktör oluyor işte. Turbosu arıza yapan A4 kullandım 3-4 gün. Benzinli gibi devir çeviriyordu, ama gitmiyordu. Farklı bir hissiyat :) En sağlam motordur. Ancak sağlamlığı ilkelliğinden geliyor.
 
Peki turbolu olursa durum ne oluyor. İhtimaller çoğalıyor mu?(Arıza)
Genellemek çok doğru olmaz ama artar arıza oranı . Basit mantık olarak yakaşın , turbolu benzinli araba ile atmosferik arabayı karşılaştırın . Golf 6 örneğini verelim mesela , 1.6 mpi olanlar çok sorunsuzken 1.4 tsi (turbolu olan yani) biraz daha sorun çıkarmaya meyilli oluyor .
 
turbo işin içine girerse iş değişir parça sayısı artar ve basınç değişeceğinden arıza yapma olasılığı x10 artar :)
 
Turbosuz dizeller benim düşünceme göre ölümsüz gibidir.nispeten az yakar 2000cc altında gitmesini yürümesini bekleme ama öyle yük çekerki inanamazsın kisacası torunun torununa kalır klasik niyetine biner turbo olanlarda herşey değişir parca sayısı artar, ömrü azalır sıkıstırma oranı artar bu yüzden yıpranma oranı çok yükselir tabi tork coşar intercooler,turbo,enjektörler ölür evlat acısı gibi hissetirir ohoo anlatsam kitap olur çok gevezelik yaptım
 
  • Beğeni
Tepkiler: semihgull
Turbosuz dizeller evladiyelik olurlar. Örnek: VW Caddy 1.9 SDI. Araba 140'ın üzerine çıkmaz ama asla yolda bırakmaz. Bir örnek de Renault 19 1.9D. Eurodiesel şart değildir. Kırsal motorinle de çalışır, zorlanırsa 10 numara motor yağı ile bile çalıştırılabilir. Yağ ile çalıştırılırsa filtreler enjektörler filan tıkanır, arada temizletmek gerekir ama yapılan km'ye göre tercih edilebilecek bir seçenektir, büyük arızaya sebep olmaz :) Sesiyle, hissettirdiğiyle kullanıcıyı kamyoncuya çevirmeyi başarır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: semihgull
Anladığıma göre; yük vurup çok gitmesede olur diyorsam ve yakıtı normaller seviyesinde olsun sağlam olsun diyorsam turbosuz iyi bir seçenek. Fakat gitsin, arızası varsın olabilir diyorsam turbolu düşünülebilir. Turbolu nispeten kısa ömürlü ama gider, turbosuz uzun ömürlü ama gitmeyen cins. Umarım doğru anlamışımdır.
 
Anladığıma göre; yük vurup çok gitmesede olur diyorsam ve yakıtı normaller seviyesinde olsun sağlam olsun diyorsam turbosuz iyi bir seçenek. Fakat gitsin, arızası varsın olabilir diyorsam turbolu düşünülebilir. Turbolu nispeten kısa ömürlü ama gider, turbosuz uzun ömürlü ama gitmeyen cins. Umarım doğru anlamışımdır.
Doğrudur. Ama aldığınız aracı 2 sene sonra değiştirme hesabıyla alıyorsanız turbosuz almak çok da mantıklı olmaz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: semihgull
Yok böyle araba yürümeyene kadar kalsın ziyanı yok. Gerekirse benden sonra kullanacak kişi var. hiç olmadı ona veririz. :) Teşekkürler bilgi için.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
2000 model kangoo 1.9 karadizelle kırıkkale-ankara gidip geldim şehir içinde de sürdüm. 4 kişiydik elmadağı 5te kaptırıp 4e düşüp 100le sorunsuz çıktım. Genel olarak turbolu gibi yapıştırmıyo ama "bu araba niye gitmiyorrr" diye ağlatmıyor :D yakıt olarak da 60 liralık mazotla 200-220km gezdik :D
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...