HABER Türkiye’de üretilecek olan Yeni Corolla’nın örtüsü kaldırıldı!

Baris Inselel

Yönetim
Editör
2,170
Dünyanın Beklediği Yeni Corolla Hibrit Türkiye’de Üretilecek​

1966 yılında ilk kez banttan indirilen ve bugüne kadar 46 milyon
adetlik satışa ulaşarak kırılması zor bir rekorun sahibi olan
Corolla yenilendi. Yeni Corolla dış tasarımındaki yeni ayrıntıları ve
kabinindeki köklü değişikliklerle dikkat çekiyor. TNGA platformu
üzerinde üretilecek olan Yeni Corolla, güvenlik özellikleri,
teknolojisi ve artırılan sürüş dinamikleriyle şimdi segmentinin çok
üzerinde prestijli bir görünüm sergiliyor. Türkiye’de üretilecek
olan 12’nci nesil Corolla kendi kendini şarj eden 4’ncü jenerasyon
1.8 lt’lik hibrit ve 1.6 lt’lik benzinli motorlara sahip olacak. Yeni
Corolla, 2019 yılının ilk çeyreğinde Türkiye’de satışa sunulacak.​

Dünyanın “efsane” otomobilleri arasında yerini alan Corolla, 12’nci nesli
ile 2019 yılında yollara çıkmaya hazırlanıyor. Türkiye’de üretilecek olan
Yeni Corolla, lüks ve fonksiyonel kabini, hibrit versiyonu, güvenlik
özellikleri ve teknolojisi ile sedan otomobillerin standartlarını yeniden
belirleyecek. Yeni Corolla, hibrit ve benzinli olmak üzere iki farklı motor
seçeneği ile satışa sunulacak.

Varank “Hibrit araçlar dış ticaret açığını azaltacak”

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Toyota’nın Sakarya
fabrikasında incelemelerde bulunarak, dünyanın en çok tercih edilen
otomobili olan Corolla’nın yeni neslinin Türkiye’de üretilecek olmasının
sevindirici bir gelişme olduğunu belirtti. Varank, Avrupa’da hızla dizel
otomobillerin yerini alan hibrit teknolojisine sahip olan bir modelin daha
Türkiye’de üretilecek olmasının önemine de değinerek şunları söyledi;

“Corolla Sedan Hibrit modelini görme ve kullanma imkânım oldu. İlk defa
bu sınıfta hibrit bir araç Türkiye’de üretilecek. Elektrikli ve hibrit araçlar
hızla yaygınlaşıyor ve konvansiyonel motorların yerini alıyor. Araç başına
yüzde 50’ye varan yakıt tasarrufu sağlayan bu yeni model hibrit araçların ülkemizde yaygınlaşmasıyla, akaryakıt ithalatımızda da düşüşler
görebileceğiz, böylelikle dış ticaret açığımız azalacak.“

Bozkurt “Prestijli ve Heyecan Veren Bir Model”

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt,
Toyota Corolla’nın 52 yılı aşan başarılı geçmişiyle insanların otomobil
anlayışını değiştiren, sorunsuzluk denince akla ilk gelen, ekonomik
özellikleriyle öne çıkan, en yeni teknolojileri ilk olarak uygulayıp böylelikle
insan hayatını kolaylaştıran bir model olduğunu belirterek “Yeni Corolla’yı
bir süredir heyecanla bekliyorduk. Şimdi görüyoruz ki beklediğimize
değmiş diyebileceğimiz bir otomobile sahip olduk. Dünyanın en çok tercih
edilen otomobili unvanını elinde bulunduran Corolla, 12’nci nesliyle şimdi
çok daha gösterişli ve prestijli bir yapıya kavuştu” dedi.

Yeni Corolla’nın, C segmentinde görülen bir otomobil olmasına rağmen
yeni özellikleriyle D segmentine dahil olabilecek bir otomobil olduğunu
sözlerine ekleyen Bozkurt şunları söyledi;

“Corolla, Toyota için büyük öneme sahip bir model. Ayrıca ülke olarak bir
başka gurur kaynağımız Yeni Corolla’nın ÖTV teşviği kapsamında yer alan
hibrit versiyonu ile birlikte Türkiye’de üretilecek olması. Hibrit bilinirliği
ülkemizde de çok arttı. Türkiye’yi hibrit teknolojisiyle tanıştıran ve
sevdiren bir marka olduk. Müşterilerimizin Corolla’nın hibrit versiyonunu
beklediklerini biliyorduk. 2019 yılından itibaren Türkiye pazarına
sunacağımız yerli Yeni Corolla, kıyasıya bir rekabetin yaşandığı otomotiv
pazarında markamızın itici gücü olacaktır.
ulaşacağımıza ve Yeni Corolla’nın Türkiye sedan otomobil pazarındaki
ayrıcalıklı konumunu daha da ileriye taşıyacağına inanıyorum.”

“ Yerli Olması Büyük Avantaj ”

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Yeni
Corolla’nın yerli üretim olmasının lojistik başta olmak üzere çok önemli
avantajlar sağladığını da kaydederek şöyle konuştu;

“Corolla Türk halkının çok sevdiği ve tercih ettiği bir otomobil. Corolla’nın
1990-2003 yılları arasındaki yıllık satış ortalaması 14 binli adetlerde iken,
2015 yılından itibaren 34 binli adetler seviyesine ulaşmıştı. 2016 ve 2017
yılındaki filo hariç toplam perakende otomobil satışlarında Corolla tüm
modeller arasında en çok satılan model olmayı da başardı. Yeni Corolla ile
birlikte bu başarının artacağını ve modelimizi en üste taşıyacağına
inancım tam. Ayrıca yerli üretim olan Yeni Corolla’nın, kamu aracı olarak
da tercih edilmesini bekliyorum.”

Akıcı ve Dinamik Tasarım

Üretiminde; Toyota’nın yeni Global Mimarisi TNGA GA-C platformunun
kullanılacağı Yeni Corolla, akıcı ve dinamik tasarımıyla dikkat çekiyor.
Daha çarpıcı tampon ve ön alt ızgara tasarımı, yeni Corolla ailesinin kendine has tasarım temasını oluşturuyor. Üç boyutlu tasarıma sahip üst
ön ızgara ise, keskin far dizaynıyla birbirini tamamlayacak şekilde
oluşturuldu.

Arka tasarımda da, ön taraftaki dinamik tarz devam ediyor. Sedana özgü
stop grubu ve farlarla buluşturulan krom detaylar, modelin güçlü
duruşunun altını çiziyor. Ayrıca Corolla’nın ön ve arka LED farları yeni
modelin anında tanınmasını sağlıyor. Yeni TNGA platform, Corolla’ya
büyük bir tasarım özgürlüğü vermesinin yanı sıra, daha dinamik bir sürüş
deneyimi elde edilmesine de katkı sağlıyor.

Geniş ve kaliteli bir kabin

Yeni Corolla, genişlik ve ergonomi açısından olduğu kadar, yüksek
kaliteye sahip kabini ve gelişmiş teknolojileriyle de dikkat çekiyor. Sedan
aynı zamanda 2,700 mm’lik dingil mesafesiyle arkadaki yolculara cömert
bir diz mesafesi ve yüksek konfor seviyesi sunuyor.

Teknolojik olarak gelişmiş, premium kaliteye sahip kabinde, kablosuz
telefon şarjı gibi sayısız konfor özelliği göze çarpıyor. Ortaya
konumlandırılan ve kullanımı son derece kolay olan 8 inç’lik dokunmatik
ekran, 7 inç’lik çok fonksiyonlu gösterge ve ön cama bilgi yansıtan 10
inç’lik head up display (ön cama yansıtmalı renkli gösterge ekranı) ile
birleştiriliyor.

Çok Verimli Hibrit Motor

Yeni Corolla, iki farklı motorla satışa sunulacak. Bunlardan en çok dikkat
çekeni ÖTV teşviği kapsamı içinde bulunan kendi kendini şarj etme
özelliğine sahip 122 HP güce sahip 1.8 litrelik hibrit motor olacak. Hibrit
motor, ekonomik kullanım maliyetleriyle birlikte sıra dışı bir şekilde 3.4
lt/100 km gibi düşük yakıt tüketimi sunuyor. Bununla birlikte sürüş
özelliklerine göre günlük kullanımlarda yüzde 50’ye kadar tamamen
elektrikli sürüşü de gerçekleştirebiliyor. Sessiz, performanslı ve verimli
sürüşüyle hibrit bir otomobilin tüm beklentilerini karşılayan Corolla
Hybrid, dışardan şarj gerektirmeden kendi kendini şarj ediyor.
Yeni Corolla’nın ikinci motor seçeneği ise geliştirilmiş 1.6 litre benzinli
motor olacak. Altı ileri manuel veya CVT otomatik vites kutusuyla tercih
edilebilen 1.6 litre motor, 132 HP güç üretiyor. 1.6 litre Corolla’nın
tüketimi ise 100 kilometrede ortalama 5.8 lt. olarak gerçekleşiyor.

Yüksek Güvenlik Seviyesi

TNGA platformunda üretilecek Yeni Corolla’da, en yüksek aktif ve pasif
güvenlik sistemleri bulunuyor. Hibrit versiyonlarında standart olarak
sunulan Toyota Safety Sense teknolojisi, gündüz ve gece yaya algılama
özelliğini içeren Ön Çarpışma Önleyici Sistem (PCS), Adaptif Hız
Sabitleyici (ACC), otomatik yönlendirme desteğini içeren Şerit Takip
Sistemi (LDA) ve Otomatik Uzun Huzmeli Farlar (AHB) teknolojilerine de
sahip.







Read the whole post here.
 
Güzel oldu yeni Corolla lakin bakan şu teşviği 2.0 a kadar arttırsa da bizde olaya teşvik olsak :) Şu Corollanın boşu 80 e satılsa çok satar da yeni kasa diye 90 dan aşağı başlamaz
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Ben bi pek sevemedim ya gerçi bu su an üretilen corollalari da ilk basta sevmemiştim sonradan sadece gözüm alıştı..
 
1.2 motorlardan daha çevreci bu 1.8 motor. Hatta 1.0 turbolardan da daha çevreci. Motor büyüklüğüne göre vergi saçmalığı kalkmalı.

1.6 ve 1.8h gelmesine şaşırdım.
1.8h bekleniyordu ama 1.6 yerine Yaris'te olan 1.5 ve 1.2t bekliyordum. Şu an bulunan 1.6 ile devam demek ki, 132 bg olanı şu an satılan (2013'ten beri bulunan).
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Şuan en çok merak ettiğim araba yeni Auris olabilir. İçi dışı çok şık ama gayet sade hiç abartı yok. Cvt var ama adamlar ilk gaz tepkisindeki ölülüğü almak için 1. vitese oran koymuşlar. Yabancı testlerde 10 vites simüle ediyormuş. Şöyle güzel bir sürüşü de olursa ve 150 bg üstü motor gelirse tam aradığım araba olur ama çok hayal kurdum herhalde :D

ToyotaAuris2.jpg
 
1.2 motorlardan daha çevreci bu 1.8 motor. Hatta 1.0 turbolardan da daha çevreci. Motor büyüklüğüne göre vergi saçmalığı kalkmalı.

1.6 ve 1.8h gelmesine şaşırdım.
1.8h bekleniyordu ama 1.6 yerine Yaris'te olan 1.5 ve 1.2t bekliyordum. Şu an bulunan 1.6 ile devam demek ki, 132 bg olanı şu an satılan (2013'ten beri bulunan).
Zaten ötv teşviği var.O olmazsa kimse hibrite dokunamazsı.Mtv mantıksız değiş.Elektrik ünitenin şarjı bittiğinde 1,8 le yürüyor.Mtv de düşse haksızlık olur 1,6-2,0 arası motorlu araba sahiplerine
 
Tasarım olarak araç güzel ABD versiyonu çok daha güzel, keşke Türkiye'ye de aynı tasarım ile gelse zaten büyük farklar yok. Hybrid versiyon güzel, 1.6 132 Atmosferikte güzel LPG ile kullanan çok fazla ve bu motor doğal uyumlu. Ancak Auris'te (Artık Corolla Hatchback olarak satılacak) kullanılan 1.2 Turbo benzinli motor ile gelmemesi çok kötü. 1.2Turbo veya bir dizel motor olsaydı iyi olurdu. Aracın yerlilik oranını merak edenler için bu otomobil belli değil ama Hybrid CH-R %45 civarında: C-HR 1,2 Benzin Manuel %53,00 C-HR 1,2 Benzin CVT Otomatik %51,00 C-HR 1,8 Hibrit CVT Otomatik %45,00 Bunlarda mevcut satıştaki 2018 model Corolla oranları: Corolla 1,3 Benzin Manuel %55,00 Corolla 1,4 Dizel Manuel %53,00 Corolla 1,4 Dizel MMT Otomatik %51,00 Corolla 1,6 Benzin Manuel %56,00 Corolla 1,6 Benzin CVT Otomatik %52,00
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
auris ve prius un karıştırılmışı gibi bişi olmuş ama en çok benzerlik gündüz ledleri arteondan resmen kopyalanmış ya o_O
 
Şuan en çok merak ettiğim araba yeni Auris olabilir. İçi dışı çok şık ama gayet sade hiç abartı yok. Cvt var ama adamlar ilk gaz tepkisindeki ölülüğü almak için 1. vitese oran koymuşlar. Yabancı testlerde 10 vites simüle ediyormuş. Şöyle güzel bir sürüşü de olursa ve 150 bg üstü motor gelirse tam aradığım araba olur ama çok hayal kurdum herhalde :D

ToyotaAuris2.jpg
2,0 turboyla satışa konulacak diyor.Önden çeker muhtemelen şase ona göreyse limiti şımartır
 
Türkiye pazarını saymazsak aslında Toyota mantıklı olanınyapıyor. 1.6 turbo ile aynı maliyette 2.0 atmosferik + hibridizasyon yapıyor güç 1.6 turbo ile aynı 180bg hem de elektrik desteği ile yakıt tüketimi daha az Çevreci ve tur hariç vergisi daha düşük. Yani aslında sorun bizim vergi sisteminde adamlar da haklı :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: tequila
Ben oldukça beğendim. Umarım düzgün fiyatlardan satılır. Toyota'ya genel olarak çok pozitif bakıyorum zaten. Yeni Corollla'da çok hoşuma gitti. Sıfır araba alma imkanım olsa gidip direk alabilirdim sanırım.
 
Yeni üretilen otomobillerin ilk yıllarındaki sıkıntılar sonraki yıllarda düzeltildiği için ben 2 yıl sonra alırdım bu Corolla yi gerçekten güzel. Lakin o zaman da otomobil fiyatları ne olur orası muamma. Açıkçası gidip de bir C segmentine 120.000 de vermem 80 bilemedin 90 max 100 :) olursa eğer orta dolu paketi ancak öyle alırım. Yoksa 40 45 e ikinci el alır binerim yazık günah verilen paraya. 150.000e dükkan alsam ayda 1500tl kirası var daha kötü arabaya biner o kirayla da gezerim yerim yardım ederim
 
Yeni üretilen otomobillerin ilk yıllarındaki sıkıntılar sonraki yıllarda düzeltildiği için ben 2 yıl sonra alırdım bu Corolla yi gerçekten güzel. Lakin o zaman da otomobil fiyatları ne olur orası muamma. Açıkçası gidip de bir C segmentine 120.000 de vermem 80 bilemedin 90 max 100 :) olursa eğer orta dolu paketi ancak öyle alırım. Yoksa 40 45 e ikinci el alır binerim yazık günah verilen paraya. 150.000e dükkan alsam ayda 1500tl kirası var daha kötü arabaya biner o kirayla da gezerim yerim yardım ederim
45 e 2005-2006 model alınabiliyor:D
 
  • Beğeni
Tepkiler: mrtkap