KAPALI Üniversiteliye yardım

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

hnkrymn

Düz Yol Gazcısı
26 Nis 2017
2
3
245
Herkese merhaba.

22 yaşında Edirne'de üniversite öğrencisiyim.
25.000 TL bütçe ile haftasonları Edirne-İstanbul arası gidip gelebileceğim dizel bir araç arıyorum.

Bir tanıdığımın Renault Clio 2 1.5 dCi dynamique donanım 2006 model aracı var hasarsız-boyasız temiz bir araç yalnız 200.000 km de. Aranızda bu aracı kullanan varsa artılarını ve eksilerini söylerse çok memnun olurum... Ayrıca 200.000 km de olması bir sorun olur mu bunuda merak ediyorum.

25.000 TL ye kadar dizel araç tavsiyelerine de açığım... Herkese teşekkür ediyorum şimdiden.
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
İyi günler Citröen C2 1.4 HDi'ler hem sportif görünümlü hem de çok az yakıyor temiz bir tane bulunursa alınabilir bir de düşünür müsünüz,bilmem yüksek model(2007-2009) Peugeot 107 ve Citröen C1'ler içi çok küçük ve malzeme kalitesi çok vasat olsa da az yakma konusunda hem dizelleri hem benzinlileri başarılıdır.Onlarda da 1.4 Hdi ve 1.0i motor bulunuyor.Soruya gelecek olursam 200 bin km bence fazla 2006 model için ama çok temiz bakılmış ve piyasasına göre uygun fiyatlı ise düşünülebilinir.
 

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,656
1
64,538
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
O bütçeye alacağınız dizeller yaşını başını almış dizeller, masraf çıkarması yüksek ihtimal. Malum zaten dizelin masrafı ağır, üstüne parça değişimi vs gerekirse can sıkar, tasarruf yapacağım derken sinir atsayınızı yükseltir. @mehmethakantarhan Adaşımın belirttiği gibi Yaris olur jazz olur corsa c olur fiesta mk6 1.4 benzinli olur. Hatta 2006 2007 model 1.4 206 olur. Üstelik yakıt olarakta benzinde bile yakıtı uygun araçlar.. Ben de uzun süredir bu bütçelere bakıyorum, para işini henüz çözemediğim için alamadım henüz ama dizel hiç düşünmedim
 

Bedirhan

Reis
Yönetici
Admin
Destekçi
8 Eyl 2016
6,278
21,696
5,320
26
Avcılar-Darıca
Aslında seçenekler var ama uygununu ve temizini bulmak zor.
Mesela bütçenize uygun alabileceğiniz dizeller:
Ford Fiesta 1.4TDCİ 2007 civarı
Opel Corsa 1.3 CDTİ
Renault Clio 1.5 Dci

Haftasonları uzun yolda kullanıcaksanız benzinli ile dizel arasında pek fark olmayacaktır ama günlük kullanımda da lazım olur derseniz çare dizel.
 

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,917
2
24,228
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Merhaba, bütçenizle alınabilecek arabalar içinde temiz dizel çook zor görünüyor.Kaldı ki temiz olsa bile yaşlı bir dizel olucak sorun çıkarma riski çok geldi bana.Öğrencilik dönemindeki 100 liralık masraf bile koyabiliyor adama.. Bence haftada 40 tl fazla yakıta veririm bu riske girmem.Temiz bir benzinli öneririm:) Sizin için biraz dolandım şu hoşuma gitti https://www.sahibinden.com/ilan/vas...goz-agrim-2009-tek-kapi-punto-424898630/detay
 
  • Beğeni
Tepkiler: hnkrymn

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,037
7
51,372
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Klasik olarak Fiesta mk5/mk6 ve kendi aracım olan Corsa C öneririm. Belirttiğiniz bütçede bunların mutlaka benzinlilerine bakın derim. Eğer temiz Palio gibi daha düşük profil arabalar denk getirirseniz bunların temiz dizellerine bakabilirsiniz.
 

karyel

Profesör
2 Kas 2016
313
441
1,395
40
Kilometre yapmış dizelin sorun çıkaracağı fikrini bu milletin aklına kim soktuysa onu bi güzel sokak ortasında tokatlamak lazım.
Bir makine de, eleman sayısı ne kadar artar ise, o aletin çalışma prensibi o kadar karmaşık hale gelir. Bir elemanda herhangi bir sıkıntı yokken diğeri sorun çıkartırsa makine çalışmaz. Dizel dediğin zaman işin içine; yakıt pompası, turbo, enjektör v.s. girer, sıkıştırma oranı çok daha yüksektir. Bu elemanlar hareketli ise bu elemanların senkronize olarak çalışılabilirliği zamanla azalır. otomatikman arıza verme şansı artar. İlla dizel olması şart değil, atmosferiğe göre turbo benzinli araçlarında arıza verme şansı fazladır. Bir aleti ne kadar zorlarsan arıza verme şansı o kadar artar. artısı verimliliği artırır. Yani dizelin arıza verme şansının fazla olması şehir efsanesi değil, defalarca kez denenmiş, görülmüş bir olgudur. Daha önce otoparkta da teknik bilgiler veren Tuğberk beyin dizel ve benzinli motorların çalışma prensipleri arasındaki farkı anlatan videosu;
izlemenizi tavsiye ediyorum. Çalışma prensipleri arasındaki farkı anlarsanız, arıza verme şansı arasındaki farkı da anlarsınız.
Fikir sahibi olmadan, zikir sahibi olmamaya önem göstermeliyiz.
 
Son düzenleme:

Bebebiskuvisi

Profesör
9 Eyl 2016
432
736
1,645
Fikir sahibi olmadan, zikir sahibi olmamaya önem göstermeliyiz.

Düzgün kullanıldığında her araç ömür boyu rahatlıkla hizmet edebilir. 200.000 km'de dizel aracımız var. Şimdiye kadar sadece turbo hortumu değişti. İnternette bakıyorsun 1.5 milyon yapmış taksi Albealar var. Uzun yol araçlarının, iş makinalarının tamamı dizel motorla üretiliyor. Tamam bir atmosferik araba daha güvenli olabilir ancak dizel de 200.000'de biter demek komik.
 

karyel

Profesör
2 Kas 2016
313
441
1,395
40
Düzgün kullanıldığında her araç ömür boyu rahatlıkla hizmet edebilir. 200.000 km'de dizel aracımız var. Şimdiye kadar sadece turbo hortumu değişti. İnternette bakıyorsun 1.5 milyon yapmış taksi Albealar var. Uzun yol araçlarının, iş makinalarının tamamı dizel motorla üretiliyor. Tamam bir atmosferik araba daha güvenli olabilir ancak dizel de 200.000'de biter demek komik.
Tabi ki düzgün kullanıldığında her araç oldukça fazla km görür. Ama senden önce 0 aracın 200.000 km nasıl kullanıldığını nereden bileceksin? Anlamsız şekilde hor kullanıldıktan sonra atmosferik benzinli bir aracın motoru da 200.000 km de mevta olabilir tabiki ama turbo dizel ve ya turbo benzinli araçların arıza çıkarma şansının atmosferik benzinliye göre daha fazla olması yadsınamaz. çünkü; birim maliyetten daha fazla verim almak için makineyi sıkıştırıp zorluyorsun, çok daha fazla parça girdi olarak bulunuyor. kimya da bir laf vardır normal şartlar altında diye; ikisi aynı kişi tarafından aynı koşullar altında aynı km kullanılırsa atmosferik benzinli araç daha uzun ömürlü olacaktır. yoksa dizel motorlar da tabiki sağlamdır. hatta belki daha sağlamdır. turbo v.s koymazsan dizeller ömürlük makinelerdir. bu mantıkla iş makinalarında v.s dizel kullanır, hatta gemilerde hep dizel kullanılır. burada ekonomi esastır. 10 tonluk iş makinasını yeterli tork üretmeyen atmosferik benzinli motorla hareket ettirmeye çalışırsan atıyorum 10.000 cc v8 falan koyman gerekir, çok fazla yakıt tüketir. (2. dünya savaşında; benzinli bir tank yapılmıştı tutulmadı, çünkü deli gibi yakıt içiyordu.) normal araçlarda ise dizel motora turbo koymazsan 1.6 dizel araçtan atıyorum 50 bg alırsın, oda zaten traktör olur. konu hakkında daha geniş ve doğru bilgi için @motorsinann ı buraya davet ediyorum.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım