Model ismi: Heulies Intruder
Tanıtım tarihi: 1996 Paris Otomobil Fuarı
Özellikler: Mercedes G320 altyapısı, 3.2 litrelik 6 silindirli motor, 210 hp ve 300 Nm güç değerleri, AWD çekiş sistemi ve 4 ileri otomatik şanzıman
Hatırlama sebebimiz?
SUV‘lerin üstü açık birer convertible modele dönüşmesi otomobil dünyasında çok karşılanan hatta karşılaşıldığı zaman pek hoş olan bir durum değil. (Bakınız: Nissan Murano Convertible) Neyse ki bu akımdan olumsuz etkilenen model direkt olarak G Serisi değildi, onun uzaktan akrabası olan Intruder’di.
G-Wagen 1979‘da tanıtılan bir model olmasına rağmen günümüzde bile şeklini korumaya devam eden sayılı otomobillerden birisi. Tasarımı kutudan pek öteye gitmese de ikonik bir hal aldığını söylemek yanlış olmaz. Dönemin otobüs üreticilerinden Fransız şirket Heuliez ise klasikleşmiş olan G Serisi‘ni alıp tarife kıvrımlı gövde hatları ve açılabilen iki parçalı tavanı ekleyerek daha iyi bir otomobil elde edebileceğini düşünmüş.
Bu sayede, gayet tartışmalı bir şekilde, Intruder doğmuş. Tasarımı dönemin Mercedes modellerinden izler taşıyan otomobilin ön kısmı incelendğinde akıllara gelen ilk model SLK olmakta. Tasarımda önemli bir pay sahibi olan jant-lastik ikilisine gelirsek; jantların orijinal boyutları korunurken sadece konsept model için 285/60/R17 boyutlarında özel lastikler Michelin tarafından üretilmiş. Aracın off-road konusunda da sıkıntı yaşamaması için 300 mm’lik yerden yüksekliği bulunmakta.
Gövdenin altında G320 ile birebir aynı şasiye, motora ve şanzımana sahip olan modelin çıktığı dönemde Heuliez’in açıklaması “Intruder daha önce kimsenin gitmediği yerlere gidebilecek kapasitede mantıktan çok kalbe hitap eden bir otomobil.”‘di. Cümlenin ikinci kısmına katılmadan yapamayacağım. Kesinlikle daha çok kalbe hitap etmekte…
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
Tanıtım tarihi: 1996 Paris Otomobil Fuarı
Özellikler: Mercedes G320 altyapısı, 3.2 litrelik 6 silindirli motor, 210 hp ve 300 Nm güç değerleri, AWD çekiş sistemi ve 4 ileri otomatik şanzıman
Hatırlama sebebimiz?
SUV‘lerin üstü açık birer convertible modele dönüşmesi otomobil dünyasında çok karşılanan hatta karşılaşıldığı zaman pek hoş olan bir durum değil. (Bakınız: Nissan Murano Convertible) Neyse ki bu akımdan olumsuz etkilenen model direkt olarak G Serisi değildi, onun uzaktan akrabası olan Intruder’di.
G-Wagen 1979‘da tanıtılan bir model olmasına rağmen günümüzde bile şeklini korumaya devam eden sayılı otomobillerden birisi. Tasarımı kutudan pek öteye gitmese de ikonik bir hal aldığını söylemek yanlış olmaz. Dönemin otobüs üreticilerinden Fransız şirket Heuliez ise klasikleşmiş olan G Serisi‘ni alıp tarife kıvrımlı gövde hatları ve açılabilen iki parçalı tavanı ekleyerek daha iyi bir otomobil elde edebileceğini düşünmüş.
Bu sayede, gayet tartışmalı bir şekilde, Intruder doğmuş. Tasarımı dönemin Mercedes modellerinden izler taşıyan otomobilin ön kısmı incelendğinde akıllara gelen ilk model SLK olmakta. Tasarımda önemli bir pay sahibi olan jant-lastik ikilisine gelirsek; jantların orijinal boyutları korunurken sadece konsept model için 285/60/R17 boyutlarında özel lastikler Michelin tarafından üretilmiş. Aracın off-road konusunda da sıkıntı yaşamaması için 300 mm’lik yerden yüksekliği bulunmakta.
Gövdenin altında G320 ile birebir aynı şasiye, motora ve şanzımana sahip olan modelin çıktığı dönemde Heuliez’in açıklaması “Intruder daha önce kimsenin gitmediği yerlere gidebilecek kapasitede mantıktan çok kalbe hitap eden bir otomobil.”‘di. Cümlenin ikinci kısmına katılmadan yapamayacağım. Kesinlikle daha çok kalbe hitap etmekte…
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..