Uzun yol öncesi ve sonrası araç bakımı, uzun yolculukta araç kullanımı

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

broscker

Asfalt Kurutucu
11
Arkadaşlar,

Evet, uzun yol öncesi ve sonrası araç bakımı önemli. Bayram tatilinin yaklaşmasıyla bir çok sürücünün aklından da geçiyordur ya da bakım yaptırmış/yapmıştır/yaptıracaktır. Özellikle ortalama 500 - 1500 km aralığındaki yolculuklar öncesi ve sonrası aracı bakımı ile ilgili çok standart bilgilerin dışında kuracak cümlesi, söyleyecek sözü olanlar vardır otopark.com ailesinde.

Uzun yolculuk yapar mısınız?
Aracın bakımı, uzun yolda kullanımı ile ilgili tavsiyeleriniz nelerdir?
Uzun yolculuk sonrası mutlaka tekrar bakıma ihtiyaç var mıdır?

Teşekkürler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Her yıl ortalama 2-3 defa 1300 km uzun yol yapıyoruz (Bir yöne sadece 1300 km). Yapılması gerekenler yola çıkmadan önce arabanın yağını, suyunu, lastik basınçlarını, cam suyunu kontrol etmek, bagaja eğer yoksa su veya antifriz eklemek ve arabanın içine erişilebileceğiniz bir yere içme suyu bırakmak (olası bir kaza durumunda suya ihtiyacınız olacak), bütün farları açıp arabanın dışına çıkıp kontrol etmek (Arka sisler de dahil, otobanda yağmurlu havada ve sisli havalarda açacaksınız sadece lütfen :D).
Ayrıca tavsiyem motor sıcakken benzinlikte ''Yağı kontorl edelim mi abi'' dedikleri zaman hayır diyin, motor sıcakken belli etmiyor ve üstüne ekstra yağ ekledikleri zaman da benzinli ise keçe patlıyor dizelse ambeleye kalkıyor.
Bkz: Ambele nedir?
 
İstanbul mega bir köy olduğu için şehir içinde patates tarlasından farksız yollarda geziyoruz malum. Bu yüzden ben uzun yola çıkmadan rot–balans kontrolü de yapmaya çalışıyorum. Şehir içi trafiğinde olası bozuklukları farketmek çok mümkün olmayabiliyor, kontrol etmenin faydası vardır diye düşünüyorum.
 
araç periyodik bakımlarına zamanında götürülüyorsa, herhangi bir eksiği yok ise yağını,motor suyunu,cam suyunu,lastik basıncını kontrol etmek yeterli olur.
Şu anda hala seferi sayılırım. Pazartesi sabah yola çıkmadan bir gün önce yukarıda yazan kontrolleri yapmıştım, yetti. Arabanın bakımı filan zaten yerinde. Lastik havalarıyla birlikte lastik tamir kiti veya stepne kontrolünü yapmakta fayda var.
Bir de ek olarak arabada bolca içme suyu bulundurmanızı öneririm. 1 koli 0.5lt lik su alıp koydum bagaja. Normalde de bagajda bol miktarda su bulundururum ama uzun yoldan önce stokları doldururum.
 
Tam aradığım benimde söyleyeceklerimin olduğuna inandığım bir konudur diye düşünerek lafa gireyim ,

Uzun yola çıkmadan önce ruhsat muayene ve aracın yapılan son bakım km'si göz önüne alınmalı ve bakım yapılması gerekiyorsa kesinlikle aksatılmadan kontrol ve bakımı gerçekleştirilmeli , aracın periyodik durumu tamamsa öncelikle tüm sıvılar göz ve seviye kontrolünden geçmeli , aydınlatma sistemi tam bir şekilde eksiksiz kontrol edilmeli , lastiklerin genel durumuna göz atılmalı (diş derinliği , basınçlar , vb.) , gereksiz yükler araçtan çıkartılmalı , araca yapılacak yüklemeler düzenli ve sabit duracak şekilde olmalı , trafik ve ilk yardım seti kontrol edilmeli , reflektör yeleğiniz yanında bir eldiven ve şarjı yada pili dolu çalışmasını kontrol ettiğiniz el feneri kesinlikle kolay erişilebilir bir yere yerleştirilmeli , benim tercihim olarak araca 12li 500ml şişelerde içme suyu almak oluyor ki su hayatidir , ekstradan yollarda petrollerin kapalı olabileceğini göz önüne alarak yola çıkmadan şehir içinde kesinlikle antifrizli cam suyu bagaja eklenmeli ve yanında ekstra olarak bir camsil ve temiz bir mikrofiber bez alın , yolculuk rotası uzun ise günümüzde çok kullandığımız taşınabilir bataryamızı şarj edip yanımıza almalıyız , mümkünse araçta biber gazı bulundurun insanlara karşı olmasa da ıssız bir alanda karşınıza çıkabilecek hayvanlardan bile sizi korumak için bir savunma gereci olacaktır , atıştırmalık tuzlu ve şekerli kendinize acil bir durumda yetecek kadar yiyecek alın tercihinizi araçta bozulmayacak yiyeceklerden yana kullanın , STEPNE kısmını hiç kimse kolay kolay kontrol etmez unutmamak gerekli ve lastiğin havasının tam olduğuna , stepne lastiğinin kolay çıkabilir ve sistemin çalışıyor olduğuna emin olun , benim aracımda yedek olarak kısa far ampülü ve gerekli olabilecek tüm sigortaların yanında birde lastik tamir spreyi de yer almakta , gel gelelim yolculuk uzun sizi rahatlatacak ve ayakta tutacak müziklerini kesinlikle aracınızın medya sistemine göre şekillendirin yoksa uzun yolda radyo işi çok yaş , rotanıza haritadan göz gezdirin e sonuçta teknoloji buna elverişli nede olsa hatta emin olamadığınız zamanlarda karayollarının sitesine girip rotanızda çalışmaları ve duruma da göz atın emin olun çok işinize yarayacak , belirli dinlenme tesislerine bakın , konaklamak ve araçta uyumak için en iyi tercih dinlenme tesisleridir , her yerin havası aynı değil ne olur ne olmaz aracınızda üstünüzü örtecek bir battaniye tarzı bir şey kesinlikle olsun e hadi en azından ekstra bir ceket , uykunuz geldiğinde beklemeyin en yakın tesiste molaya çekilin ve minimum 4-6 saat arası uyuduktan sonra direkt yola çıkmayın araçtan inin biraz yürüyün en azından gidip elinizi ve yüzünüzü yıkayın mümkünse bir şeyler için en basit olarak su için kaputu açın ve sıvıları kontrol edin lastiklerinizi gözden geçirin ve tekrar yola çıkabilecek seviyede olduğunuzdan emin olup direksiyon başına geçebilirsiniz , birde unutmadan yakıt durumunuza , camların temiz olduğuna ve kalan rotanıza göz atın , sürekli rakım değiştiğinden bol su tüketin ve suyu her zaman kontrol edip gerekiyorsa alınabilecek yerlerden eksiğinizi tamamlayın , aracı mümkün olduğunca zorlamayın ve sakin bir şekilde kullanın.

Uzun bir yazı oldu eklenecek o kadar çok şey var ki , sanırım yeterince okurları sıkacaktır bu yazı , trafik ihlale gelmez maalesef özellikle uzun yol , herkese iyi yolculuklar , otoparkla kalın :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...