KAPALI Vanalı Egzos Motor patlattı

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

İstanbullu

Panpa
7,345
Marka
Hyundai
Hyundai i10 grubumuzda ,arabasına vanalı egzos takan bir arkadaşımız, katalitik konverteri iptal etmediği için motoru patladı. Arkadaşımız, arabası traktör gibi ses çıkarıyor. Motoru hyundai servisinde vanalı egzos yüzünden garanti dışı kaldı. Motorun içine kaçan porselen parçalar, piston ve subablara zarar vermiş.

Arabayı yüksek devir cevirip, yanlış vitese takınca, arabalar egzos gazını geri çekiyormuş. İşte bu sebeble katalitik konverterdeki parçalanan parçalarda motora dolmuş.

Siz siz olun vanalı egzos deyip geçmeyin .
 
Beyler son havadisler geldi. Arkadaş servise inanmayıp arabayı istemiş. Başka servise götürceğini söylemiş. Servis agug bugug yapmış arabada başka bir sıkıntı olduğu söylenmiş. Enjektörleri temizlenmiş. Garanti kapsamında bakımları yapılmış. Araba eski haline dönmüş. Aaraç şu an trafikte. Hyundai servisi fena halde çuvallamış. Adamı isyan etmiş ortalığı birbirine katmış. İ10 motor inmesinden kurtuldu. Servis prestij kaybetti.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın ve yaso
Benim eski arabam efsane kasa corollayı motordan dizel gibi vuruntu sesi geldiği için yetkili servise götürdüğümde yatak sesi deyip binlerce lira masraf çıkarmışlardı. Sanayide babamın çok eski bi ustasına gösterdim sonra, egzoz manifold contası eskidiği için ses yapıyormuş 50 liraya sorunum hallolmuştu. Harbiden tokatçılar..
 
Araçlarda her şeye stok binmek faydalıdır, ne süspansiyon ne motor nede egzos...
ama mühendisler ne anlar dimi bizim apaçiler daha iyi biliyor.
Firmaların araçları bu şekilde üretmemelerinin başlıca sebepleri egzoz emisyon oranları, konfor, aracın gürültüsü, güvenlik, ve pazarlama stratejileri. Bilgili ve tecrübeli insanların yardımıyla modifikasyon yapmak isteyen araç sahibi yapabilir ben bir yanlış görmüyorum
 
Firmaların araçları bu şekilde üretmemelerinin başlıca sebepleri egzoz emisyon oranları, konfor, aracın gürültüsü, güvenlik, ve pazarlama stratejileri. Bilgili ve tecrübeli insanların yardımıyla modifikasyon yapmak isteyen araç sahibi yapabilir ben bir yanlış görmüyorum
Aracın kavraması bile motor gücüne göre belirleniyor, motor torkunun 1.3 - 2.3 katı arasında olması gerekli ki sıyırmadan güç iletimi yapabilsin.. bu bir örnek, bu kadar ince hesapların belirlendiği bir üründe fabrika dışında bir işlem yapmak zarardır. Mesela Sierra Cosworth toplarsın okey o başka mesele fakat bizde düz yol gazcıları çok yapıyor, yazılım ve egzos parçalarını iptalini.. zarar
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın ve Cenk
Hepsini geçtim de şu egzozdan daha fazla ses çıksın diye yapılan zamazingoları gerçekten yapmayın lütfen. Hayır, ne artistik bir durum yaratıyor, ne etrafa hava oluyor, ne de birileri ' vay be helal ' diyor. Kazandıkları şey sadece bolca küfür, başka da bir şey yok. Evinde dinleniyorsun bir sürü gürültü, arkadaşınla bir mekanda çay içip sohbet ediyorsun yine bir anda gürültü. Lütfen insanları da düşünelim azıcık.
 
Egzoz konusu biraz karışık. @CenkGs nin yaptığı yoruma kısmen katılıyorum. Herhangi bir bir düşük hacimli düşük güçlü motorlara düz boru, vanalı egzoz vs. takanlara haklısınız, ben de küfür ediyorum, çok saçma sesler çıkıyor birbirimizi kandırmayalım. Ancak adam spor bir araba alıyorsa ve performans gelişimi adına egzoz sisteminde öyle düz boru vs. değilde remus olur magnaflow olur akrapovic olur egzoz sistemini değiştirirse sesimi çıkartmam. Hatta güzel araçlarda o sesleri duymak isterim.
 
Egzoz konusu biraz karışık. @CenkGs nin yaptığı yoruma kısmen katılıyorum. Herhangi bir bir düşük hacimli düşük güçlü motorlara düz boru, vanalı egzoz vs. takanlara haklısınız, ben de küfür ediyorum, çok saçma sesler çıkıyor birbirimizi kandırmayalım. Ancak adam spor bir araba alıyorsa ve performans gelişimi adına egzoz sisteminde öyle düz boru vs. değilde remus olur magnaflow olur akrapovic olur egzoz sistemini değiştirirse sesimi çıkartmam. Hatta güzel araçlarda o sesleri duymak isterim.
Şöyle motoru güçlü, güzel ve buna orantılı olarak tadında bir egzoz sesi çıkarmayı başarsalar, bir otomobil sever olarak küfür etmeyi geçtim gider yanına sorarım, güzel olmuş bas bir daha dinleyelim derim. Bu mevzuda zaten en ufak bir sıkıntı yok. Ama maalesef bizim halkın egzoz sesinden, herkesin değil de çoğunluğunun ne anladığını bildiğimiz için ciddi eziyete dönüşüyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG
Hocam ''bilgili ve tecrübeli insanların yardımıyla modifikasyon yapmak'' diyerek bunu kastettim zaten. Gidip tofaşa vanalı egzoz bağlamayı, civic ies e düz boru takmayı değil. Ayrıca custom baskı balata ile kavramayı iyileştirdik diyelim, zaten arabaya modifikasyon yapan bir insan performans beklentisi için yapar yani o arabayla gazlayacaktır ve her an masraf açabileceğini göze almıştır.. 1.6 motora modifikasyon yapılmaz mı bence yapılır, civic vti a yapılır bence çok da güzel sesi ve yürürü var. 1.4 tsi larla çok güzel oynanıyor performansı ve sesi de bence yine güzel. İnsanları rahatsız etme konusuna gelince o araç sahibinin karakterine kalmış bir şey. Geceleri insanları rahatsız etmeden de custom bir arabaya binilebilir. Türkiye'deki keko denilen insanların gereksiz yere görüntü ve ses kirliliği yapması, bunu yapanların da çok olması bu konu başlığının altına yorum yapan arkadaşların konu hakkındaki toleranslarını bayağı bir daraltmış sanırım :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...