Vitara 1.6 AT 4x2

sputnik

Üye
5,484
Herkese merhaba. Aslında konu açma taraftarı değildim, bir çok testi bulunuyor ama bir takım şeyleri merak eden arkadaşlar olduğu ve daha da olabileceği için konu açayım dedim. Araç hakkında merak ettiklerinizi bildiğim kadarıyla veya deneyimleyerek cevaplamaya çalışırım.

Teknik Veriler (1.6 4x2 AT)
Motor: 1.6L VVT
Yakıt Enjeksiyonu: Çok noktalı
Silindir adedi ve tipi: 4 / düz sıralı
Silindir hacmi: 1586cc
Çap x Stroke: 78.0x83.0
Maksimum güç (bg/dev.dak) 120/6.000
Maksimum tork (nm/dev.dak) 156/4.400
Vites kutusu: 6 ileri otomatik (Aisin tork konvertör)
Frenler: Ön hava kanallı disk, arka disk
Uzunluk: 4.175 mm
Genişlik: 1.775 mm
Yükseklik: 1.610 mm
Dingil aralığı: 2.500 mm
Dönüş çapı: 10.4 mt
Minimum yerden yükseklik: 185 mm
Bagaj hacmi (sadece üst kademe): 375 lt
Bagaj hacmi (koltuklar yatık): 710 lt
Bagaj hacmi (maksimum kapasite): 1.120 lt
Yakıt depo hacmi: 47 lt
Boş ağırlık: 1.120 kg (ruhsatta 1.244kg)
Fabrika Verisi şehir içi, şehir dışı, ortalama yakıt tüketimleri: 6,6 lt-4,9 lt-5,5 lt
Co2 emisyonu (g/km): 127
Rüzgar direnci: 0.33

Aracım GL+ donanım siteden direkt alıyorum
Güvenlik Donanımı
ABS (EBD Destekli)
BAS (Fren destek sistemi)
ESP (Elektronik stabilite programı)
HHC (Yokuş kalkış desteği)
TPMS (Lastik basınç uyarı sistemi)
Start/Stop
Hava yastıkları: Sürücü ve yolcu hava yastıkları, yan hava yastıkları, perde hava yastıkları, diz hava yastığı
Katlanabilir pedal sistemi
60/40 katlanabilir arka koltuklar

İç Donanım
Otomatik klima
Merkezi alarm
10.1" dokunmatik multimedya sistemi & navigasyon
Bluetooth
Hız sabitleme sistemi (4x4'lerin tamamında ve 4x2'lerin 1.6 GLX ve 1.4S'de adaptif)
Hız limitörü
Bilgi ekranı
Geri görüş kamerası
Direksiyondan kulakçıkla vites kontrolü
Yükseklik ve derinlik ayarlı elektrik destekli direksiyon
Deri direksiyon simidi
Aynalı ve aydınlatmalı sürücü ve yolcu güneşlikleri
Harita okuma lambası
Ek 1: Kol dayama (hiç bir motor/donanım seviyesinde standart değil)
Ek 2: Saat (gl+'da standart değil)

Dış Donanım
17" Alaşımlı jantlar
Sis farları
Led gündüz farları
Elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar
Karartılmış arka camlar
Tavan rayı
Ek 1: Spoyler (hiç bir motor/donanım seviyesinde standart değil)
Ek 2: Krom egzoz ucu (hiç bir motor/donanım seviyesinde standart değil)

Euroncap sonucu (2015): Yetişkin yolcu %89, çocuk yolcu %85, yaya %76, güvenlik yardımcısı %75 (test aracında olan otomatik frenleme bende yok)
Detaylı incelemek için: https://www.euroncap.com/tr/results/suzuki/vitara/20389

Araçla uzun yol sayılacak bir yol yapmadım, ilk aldığımda tüketim en düşük 5,9lt'ye kadar düşmüştü. İstanbul içinde kullanıyorum, ilk aldığımdan beri sıfırlamıyorum. Tüketim şu an 7.1lt/100km gözüküyor.
Araç daha 3500 km civarında, bindiğim tüm Vitaralarda olan muhtemelen fabrikasyon olarak gelen ayna ayar düğmesinden ara ara duyulan hafif bir titreme sesi dışında trim sesi vs. bir şikayetim yok ama tabii çok erken bunu söylemek için.

Arabanın plastiğini yerenler var ama sürücünün etkileşimde olduğu yerler rahatsız edici değil. Görüntü ve ses olarak bir Toyota gibi tok plastik kullanmamışlar gerçekten ama uzun dönemde bana olumsuz bir ses vb. şekilde dönmezse benim için bir sorun teşkil etmiyor.

Atmosferik kullanıcısıydım zaten bilen arkadaşlar vardır, o nedenle motoruyla ilgili bir sorunum yok. Çekmiyor, itmiyor, gitmiyor gibi bir şikayetim yok. Şanzıman ile motorun uyumu bence iyi. Turbo destekli gibi olması zaten beklenemez ama 1.6'nın gücü araç için yeterli geliyor, bana verdiği hissiyat o yönde (önceki suv deneyimlerim Hrv 4wd 1.6 ve sportage 2.0crdi'ydi, kıyaslarken aklım onlara gidiyor doğal olarak).

Tasarım olarak gerek iç gerek dış tasarımı benim hoşuma gidiyor. Arka stoplar belki daha farklı olabilirmiş o kadar. İçerideki yaşam alanı ve saklama alanları yeterli. Boyum 176cm-177cm civarı, sürücü koltuğu bana göre ayarlıyken arkada diz mesafesinde sorun yok ama cömert değil tabii. Ancak sınıfındaki rakiplerinden daha iyi, baş mesafesi 4-5 parmak kadar. Sunroof olan modellerde o mesafe azalıyor tabii. Şaft tüneli var dememe gerek yok sanırım, aslı 4x4 olan bir araç. :) Torpido gözü, kol dayamanın içi (kol dayama standart değil), kapı içlerinin genişliği gayet yeterli. Vitesin önünde ve arkasındaki gözler kullanışlı. Far ayar yerinin altında bulunan otopark kumandası koymak için kullandığım yer iyi değil, zeminini düz yapmamışlar. Oraya kendimce bir çözüm buldum.

Beni şaşırtan kısım yol tutuşu. Aktif olarak kullandığım ve aynı yerde denediğim bineklerden dahi iyi tutuyor ve bir suvden bunu beklemiyordum. Belki lastik farkıdır, o kadarını bilemeyeceğim, yada araçların verdiği hissiyat farkıdır kopma noktasına daha erken ulaşacaktır o da olabilir o kadar zorlamadım aracı.
Kimi yeni arabalarda olmadığı için belirtme gereği duydum, ön iki koltukta yükseklik ayarı var, emniyet kemeri yükseklik ayarı var.

Biraz özet geçmiş gibi oldum ama araç hakkında bir çok test bulunuyor aynı şeyleri tekrar tekrar yazmak istemedim.

Aracın içi 360 derece olarak buradan görülebilir:
Süet koltuk ve sunroof GLX donanımda bulunuyor.

Bu videoda da görebilirsiniz, farklı olarak ekran ve koltuk ısıtma var videodaki araçta.

@DouglasAdams bagajda 2 kademe var. Alt kademede devamlı araçta duran eşyalar var, gizli göz gibi, kullanışlı. Üst kademeyi günlük olarak kullanıyorum. Yandaki bölümler gayet geniş, altta detaylı fotoğraf ekliyorum bu konuyu özellikle sorduğun için. Bagajın sol tarafında poşet vb. asılabilecek askı var. Sağ tarafta bagaj aydınlatması (manuel olarak açıp kapatılabiliyor) ve soket var.
Bagajın aradaki kademesini sökerseniz 4 adet orta boy valiz dik olarak sığıyor. Pandizotu çıkarıp arka koltukla araya ızgara takarsanız tepeye kadar istediğinizi yüklersiniz. :)
Araç eskisine göre oldukça şehirli olsa da rakipleri gibi binek araç alt yapısına sahip değil, suv altyapısı var. Araca özel off road ekipmanları yapanlar olmuş ama 4x4 bile almış olsaydım öyle şeyler için fazla şehirli bir araç olduğunu düşünüyorum.

Son söz: Önceki aracım B sınıfıydı ve seviyordum. Şehir içi konforu, pratikliği, tüketimi gayet iyiydi. Eksik kalan bazı yönleri vardı, bu araç o eksik yönleri tamamlarken aynı şehir içi konforunu ve tüketimi (bilgisayara göre 0.2lt fazla) sunuyor. Bu şartlarda benim için çok iyi bir tercih oldu.
 

Ekli dosyalar

  • 5.jpg
    5.jpg
    265.7 KB · Görüntüleme: 129
  • 6.jpg
    6.jpg
    345.5 KB · Görüntüleme: 127
  • 8.jpg
    8.jpg
    271.2 KB · Görüntüleme: 132
  • 9.jpg
    9.jpg
    255.3 KB · Görüntüleme: 130
  • 10.jpg
    10.jpg
    207 KB · Görüntüleme: 128
Son düzenleme:
Bagaj yanı kulakçıklar çok kullanışlı olmuş. Altta ki gizli bölme de çok işlevsel.

Asxle kıyasladığımda tip, performans ve ekonomi olarak birbirine çok yakın değerleri var. (117hp, 154 tork) Ağırlık, uzunluk ve yükseklikte Asx biraz daha büyük ve bagajı 420 lt hacme sahip. Boyutlar haricinde iç malzeme ve tasarım olarak ben zaten çok benzetiyorum iki aracı.

Kazasız belasız sürüşler dilerim.
 
Bu Samuray gerçekten tam sizin aracınız :D , yakıt tüketimi de beklediğimden düşük açıkçası. Piyasa da çok tutulmasa da başarılı bir araç, tekrar hayırlı olsun kazasız belasız kullanın İnşallah.

(Bıdığın yerini tutmaz ama :P)
 
Çok beğendiğim ve kullanmak istediğim bir model bu. Özellikle burun kısmını range rover a benzeten bir benmiyim bilmiyorum ama tasarımıda gayet hoş. Güzel günlerde kullanın üstadım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
@g.c. Teşekkür ederim, hepimize kazasız belasız sürüşler.

@Bedirhan Teşekkür ederim. Bıdık'ın yerini alması düşünülemez, teklif dahi edilemez. :D

@PULAT Teşekkür ederim. Bir siz değilsiniz. Devamlı gittiğim yıkamacı "ilk gördüğümde Range Rover sandım" demişti. Bir kaç kişiden daha duydum Range'e benziyor önü diye. Önden bakınca mini Range gibi bir havası var, low cost Range Rover. :)
 
yakit tuketimi iyiymis kazasiz belasiz kullanin 4x4 te tamamen ayni degilmi onun yakiti daha yuksek olur muhtemelen bu arac ta hindistan uretimi degilmi hindistan iscilik malzeme kalitesi vs asti kendini inege tapan adamlara helal olsun :))
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
yakit tuketimi iyiymis kazasiz belasiz kullanin 4x4 te tamamen ayni degilmi onun yakiti daha yuksek olur muhtemelen bu arac ta hindistan uretimi degilmi hindistan iscilik malzeme kalitesi vs asti kendini inege tapan adamlara helal olsun :))
Teşekkür ederim.
4x4'lerin yakıt tüketimi yarım litre kadar fazla deniyor. Hayır, Macaristan üretimi. Vitaraların tamamı Estergon fabrikasında üretiliyor.
 
Son düzenleme:
hyundai tucson un da macaristan uretimi oldugunu duymustum macaristan suv ve jeep konusunda onde bir ulke gibi bu arada yarim litre fark varsa cok degilmis fark
 
Güle güle kullan. Bahsetmişimdir, geçenlerde bir yakınıma aynı konfigürasyondan(beyazı) aldırttım. Pert olan fuar spec full donanım full aksesuar 1.6 otm Qashqai arabalarından sonra Vitara'yı boş olmasına rağmen aşırı beğenmişler. Sadece kolçak arıyorlar. İşçilik ve malzeme kalitesi, eski Japon kullanıcıları için sorun değil. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
Demek ki az yakmak için illa turbo motor ve çift kavramaya ihtiyaç yokmuş.İyi bir şase ağırlık dengesi ve etkili bir aisin tk ile de bu değerler tutturulabiliyor.Vitara beğendiğim bir araba.Kazasız belasız.Bir gün isim koyman dileğiyle:)
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
@bt Teşekkür ederim. Bıdıkta olsa iyi olur dediğim belki de tek donanım kolçaktı. İnsan alışınca arıyor gerçekten. Bildiğim kadarıyla Qashqai 1.6 hemde otomatik pek az yakmıyor, o açıdan bayağı memnun etmiştir.

@by Teşekkür ederim. Olması gereken bir çok noktaya değinmedim aslında, bunu bile yapmayıp da kendine test yazarıyım diyenlerin ayıbı. :)

@DouglasAdams Teşekkür ederim. Bıdık'ın adı doğaçlama oluştu, özellikle aramamıştım. Bunun model adı zaten gayet güzel (Yaris'te öyleydi gerçi :)), İtalyanca gibi Latince gibi kulağa hoş geliyor. :)
Sana özel bir slogan buldum, buyur; "La Vitara e Bella". :D
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve DouglasAdams
@bt Teşekkür ederim. Bıdıkta olsa iyi olur dediğim belki de tek donanım kolçaktı. İnsan alışınca arıyor gerçekten. Bildiğim kadarıyla Qashqai 1.6 hemde otomatik pek az yakmıyor, o açıdan bayağı memnun etmiştir.

@by Teşekkür ederim. Olması gereken bir çok noktaya değinmedim aslında, bunu bile yapmayıp da kendine test yazarıyım diyenlerin ayıbı. :)

@DouglasAdams Teşekkür ederim. Bıdık'ın adı doğaçlama oluştu, özellikle aramamıştım. Bunun model adı zaten gayet güzel (Yaris'te öyleydi gerçi :)), İtalyanca gibi Latince gibi kulağa hoş geliyor. :)
Sana özel bir slogan buldum, buyur; "La Vitara e Bella". :D
Tamam bulduk adını Bella:)
 
Bana göre bu segmentin en jip aracına sahipsiniz. Kaputun G vari bir şekilde düz gelmesi, gerçek jip oranında yüksek oturuş pozisyonu, 4x4 ünde diferansiyeli kilitleyebilmek vs. Ağız tadıyla kullanırsınız umarım :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
Bu otomobili İlk olarak takip ettiğim bir İngiliz Kadın kullanirken görmüştüm ( Adı Sarah Graham bu aralar Food Safari diye de bir program yapıyor araya eklemiş olayım :D ) ve özellikle şehir hayatında kadinlara baya baya yakıştırmıştım Suzukiyi de araştırmaya başlamıştım. Araştırırken İngiltere de baya sattığını gördüm şimdi sizin geri dönütlerinizi de okuyunca İngilizlerin neden aldığını daha iyi anlıyorum. Bence ne TROC Captur clio vs hiç gerek yok Suzuki Vitara mis gibi otomobil uzun ömürlü japon makul yakıt yeterli hacim ve Şirin de durduğunu düşünüyorum fiyati da uygunsa daha fazla tavsiye etmeliyiz
 
Son düzenleme:
Bu otomobili İlk olarak takip ettiğim bir İngiliz Kadın kullanirken görmüştüm ( Adı Sarah Graham bu aralar Food Safari diye de bir program yapıyor araya eklemiş olayım :D ) ve özellikle şehir hayatında kadinlara baya baya yakıştırmıştım Suzukiyi de araştırmaya başlamıştım. Araştırırken İngiltere de baya sattığını gördüm şimdi sizin geri dönütlerinizi de okuyunca İngilizlerin neden aldığını daha iyi anlıyorum. Bence ne TROC Captur clio vs hiç gerek yok Suzuki Vitara mis gibi otomobil uzun ömürlü japon makul yakıt yeterli hacim ve Şirin de durduğunu düşünüyorum fiyati da uygunsa daha fazla tavsiye etmeliyiz
Bildirim gelmediği için mesajınızı yeni gördüm.
Boyutlarını ben de beğeniyorum. Ne B sınıfı araçlar gibi zaman zaman yetersiz geliyor, ne de gereksiz büyüklüğe sahip. Buna bakmadan önce Auris'e de bakıyordum, daha uzun bir araç olsa da bu araç kadar hacim sunmuyor ve araçtaki işlevsellik bu seviyede değildi gördüğüm kadarıyla. Suzuki markası Jimny, Swift, S-Cross modelleriyle de İngiltere'de iyi satıyor bildiğim kadarıyla.
T-Roc hakkında bilgim yok. Clio zaten farklı sınıf. Captur, Juke, Mokka gibi araçlar teknik olarak rakibi gözüküyor ancak tam olarak aynı sınıftalar gibi gelmiyor bana. Suzuki'de araç tipi olarak onların rakibi olacak S-Cross var ancak o da büyük, C sınıfı boyutlarında. Vitara'dan da büyük o araç (Türkiye'de 0 km satılmıyor, 2013 yılı civarında getirmişlerdi).
Turbo motorlu versiyonu (1.4 boosterjet) rakipleriyle benzer fiyatlarda bildiğim kadarıyla. Ancak 1.6 atmosferik motorlu versiyonu bildiğim kadarıyla her rakibinden uygun fiyatlı.
Ek bir bilgi vereyim, Vitara makyajlandı. Yurtdışında şu an makyajlı kasalar satışta. Türkiye'ye gelmedi, eldeki 2018 modelleri satıyorlar.



Güncelleme:

Üstte yazdığım bilgi doğru değilmiş. Makyajlı kasada da 1.6 motor bulunuyor. Kimi ülkelerde 1.0 boosterjet ve 1.4 boosterjet satılırken kimi ülkelerde 1.4 boosterjet ve 1.6 vvt motor ile satılıyor.

 
Son düzenleme: