Vites küçültmek

Siz hangisini uyguluyorsunuz?

  • debriyaja basarsınız, biraz devrin düşmesini bekler, vitesi takar ve ayağınızı kademeli olarak debri

    Kullanılan: 2 13.3%
  • debriyaja bastığım gibi düşmek istediğim vitese takıp ayağımı kavrama noktasında biraz tutup ardında

    Kullanılan: 13 86.7%

  • Kullanılan toplam oy
    15
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

emreblk99

Asfalt Kurutucu
29 May 2018
72
12
520
Arkadaşlar geçenlerde vites küçültme hakkında bir şey duydum ama bana hiç mantıklı gelmedi.
debriyaja basarsınız, biraz devrin düşmesini bekler, vitesi takar ve ayağınızı kademeli olarak debriyajdan çekersiniz.
Devrinde düşmesi sözde motor frenini engellermiş.
Ben debriyaja bastığım gibi düşmek istediğim vitese takıp ayağımı kavrama noktasında biraz tutup ardından gaza dokunup debriyaji birakiyorum.
Devrin düşmesi bence aksine motor freni arttır sizin bu konu hakkındaki düşüncelerin neler?
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Simdi ne desem bilemedim. Bunu daha iyi yanitlayacak arkadaslar vardir da ben de kendi çapımda bir yorumda bulunayim.
Burada onemli olan ne yapmak istediginiz. Motor freni baska bir sey soylediginiz baska bir sey. Vitesi neden kuculturuz ? Otomobil ivmelenmesini kaybetmistir, bulundugu vites motoru bulundugu yol sartlarinda zorluyordur, bu durumda vitesi kuculturuz motoru bogmamak ve arabanin uygun devirde gitmesini saglamak icin. Bu durumda vites kuculttugumuzde buna motor freni diyemeyiz. Motor freni dedigimiz olay egimli bir yoldan inerken fren gucunun yaninda motordan da destek alip durmayi kolaylastirmaktir. Bahsettiginiz hareketi yuksek viteste yuksek devirde yaparsaniz bir alt vitese gectiginizde otomatikman arac motor freni yapar. Bahsettiginiz hareketle en fazla yigilmayi bir nebze onlersiniz ama debriyaja da yuk bindirirsiniz
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,857
26,205
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Yavaşlamaya destek amaçlı yapıyorsanız devrin düşmesini beklerseniz daha yoğun bi motor freni olur ancak debriaj sistemini gereksiz zorlamış olursunuz. Eğer hızlanırken yetersiz güç nedeniyle vites düşürüyorsanız ne kadar hızlı ve sarsıntısız yaparsanız o kadar iyi. Benim düşünceme göre 1-2 tonluk araçlarda motor freni yapcaz diye debriajı yormanın çok anlamı yok zaten viteste olduğu sürece gaz vermediğiniz her devirde motor freni yapacaktır duruma göre
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,224
45,816
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
debriyaja basarsınız, biraz devrin düşmesini bekler, vitesi takar ve ayağınızı kademeli olarak debriyajdan çekersiniz.
Devrinde düşmesi sözde motor frenini engellermiş.
Bu cümleyi kuran kişinin amacını ben anlayamadım. Araç daha az motor freni yapsın mı istiyor nedir yani ?

Devrin düşmesi motor frenini engellemez, yani ortadan kaldırmaz sadece motor freninin şiddetini azaltır. Ayak debriyajda iken vitese geçmeden önce araç daha az motor freni yapsın istiyorsa ya debriyajda ayağını daha uzun süre tutacak, böylece aracın hızı ve devri düşecek ki bu kavramanın ömrünü yer ya yüksek hızda bir alt vitese geçmeyecek ya da vites geçiş işlemini tamamlayıp ayağı debriyajdan çekmesiyle birlikte gaza basacak.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: by ve Basri Amca

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
iyide ayağınızı gazdan çekip, debriyaja basarsanız motor zaten rölantiye devrine düşer... kavramayı sağlamanızla motor frenine gelir (gaza basmadığını durumda... )

Hızlanma amacıyla vites düşürüyorsam vitesi geçirmem ile birlikte durumun gerekliliğine göre debriyajı hızlı/yavaş bırakıp kavramaya paralel gaza yüklenilir... yavaşlamak isteniyorsa da vites düşürüldükten sonra kavramayı ayrı tutmanın bir anlamı yok ... yine sağlanır ve motor freni yaparak kademeli olarak düşürülür...

Ben debriyaja basılı tutup, kavramanın olmadığı bir senaryonun yararını göremedim ...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,224
45,816
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Devrin düşmesi bence aksine motor freni arttır

Ek olarak devrin düşmesi motor frenini nasıl arttırıyor ? Misal 3. viteste bir aracın 4000 devirde yapacağı motor freni şiddeti, 2000 devirde yapacağı şiddetten daha fazladır. Devir ve hız düştükçe, bir alt vitese geçmediğiniz müddetçe motor freni gücü azalacaktır.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Mustafak

emreblk99

Asfalt Kurutucu
29 May 2018
72
12
520
Arkadaşlar orada demek istediğim motor freni hangisinde daha az olur ?
Debriyaja basinca devrin düşmesi motor frenini bence azaltmaz aksine arttirir diye düşünüyorum. Birde kavrama süresini uzatır.
Ben debriyaja bastığım anda düşmek istediğim vitese takarim ve debriyaji bırakırım, ivmelenmek istesemde motor freni olmasini istesemde
Sizde aynı şekilde yapmiyormusunuz ?
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,224
45,816
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Arkadaşlar orada demek istediğim motor freni hangisinde daha az olur ?
Debriyaja basinca devrin düşmesi motor frenini bence azaltmaz aksine arttirir diye düşünüyorum. Birde kavrama süresini uzatır.
Ben debriyaja bastığım anda düşmek istediğim vitese takarim ve debriyaji bırakırım, ivmelenmek istesemde motor freni olmasini istesemde
Sizde aynı şekilde yapmiyormusunuz ?
- Motor frenini düşük tutmak istiyorsan devir düşük olamalı. Sen hiç yokuş aşağı inen bir araçta motor freni yapılırken devir düşürüldüğünü gördün mü ? Bilhassa düşük vites yüksek devir inilir ki motor freninin şiddeti artsın, araç daha az hızlanma göstersin. Otomatikler bile devir yükseltir.
- Vites geçişi sırasında motor frenini düşük tutmak istiyorsan ya debriyajda ayağı daha uzun tutup aracın devir ve hızının biraz daha düşmesini bekleyeceksin ki bu kavramanın ömründen yer ya da vitese geçtiğin anda ayağı kademeli debriyajdan çekip o sırada da boşluk vermeden gaza basacaksın.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: by

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,857
26,205
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Ek olarak devrin düşmesi motor frenini nasıl arttırıyor ? Misal 3. viteste bir aracın 4000 devirde yapacağı motor freni şiddeti, 2000 devirde yapacağı şiddetten daha fazladır. Devir ve hız düştükçe, bir alt vitese geçmediğiniz müddetçe motor freni gücü azalacaktır.
Arkadaşın demek istediği mesela 3. vites 2bin devirle giderken debriaja basıp 2ye düşürmeden debriaj basılıyken rolantiye kadar düşürüp sonra debriajı bırakmak galiba. Benim bildiğim kadarıyla böyle yapıp debriajı bıraktığımızda devir rolantiden 3bin civarlarına (mesela) çıkacağı için motor biraz daha fazla yüke binip daha fazla yavaşlama eğilimi gösteriyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: emreblk99

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,224
45,816
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Arkadaşın demek istediği mesela 3. vites 2bin devirle giderken debriaja basıp 2ye düşürmeden debriaj basılıyken rolantiye kadar düşürüp sonra debriajı bırakmak galiba. Benim bildiğim kadarıyla böyle yapıp debriajı bıraktığımızda devir rolantiden 3bin civarlarına (mesela) çıkacağı için motor biraz daha fazla yüke binip daha fazla yavaşlama eğilimi gösteriyor
Vallahi ben hiç bu tarz araba kullanmadım. Bu tarz bir sürüş tekniği olduğunu da duymadım. Çünkü ayak debriyajda mümkün olduğunca az durmalı. Bu tarz bir kullanımda, her vites değişiminde devir rölantiye düşene kadar ayağı debriyajda fazladan bekletmek kavrama ömrünü düşürür.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: by ve kaanc5

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,857
26,205
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Vallahi ben hiç bu tarz araba kullanmadım. Bu tarz bir sürüş tekniği olduğunu da duymadım. Çünkü ayak debriyajda mümkün olduğunca az durmalı. Bu tarz bir kullanımda, her vites değişiminde devir rölantiye düşene kadar ayağı debriyajda fazladan bekletmek kavrama ömrünü düşürür.
Bence de dediğiniz şekil en doğrusu. Sadece arkadaşın dediğinden anladığımı söyledim. Verdiği zararı boşversek bile gereksiz sarsıntı yüzünden yine öyle sürmem zaten
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

emreblk99

Asfalt Kurutucu
29 May 2018
72
12
520
Toprak38 beni doğru anlamış. Bende bu sekide hic araba sürmedim ama geçen gün biri bana böyle bir şey anlattı. Bende sizlere sorayim dedim. Dediğiniz gibi o sekilde ayağı debriyajda tutmak zararlı ama arkadaş bu savundu bende olmaz oyle birsey dedim.
Yani sorumda şuydu debriyaja basip motor devri düşünce ardindan vitese takinca daha az mi motor freni olurdu.
 

Mustafak

Panpa
8 Eyl 2016
1,652
4,709
3,770
31
Afyonkarahisar
Marka
Toyota
Toprak38 beni doğru anlamış. Bende bu sekide hic araba sürmedim ama geçen gün biri bana böyle bir şey anlattı. Bende sizlere sorayim dedim. Dediğiniz gibi o sekilde ayağı debriyajda tutmak zararlı ama arkadaş bu savundu bende olmaz oyle birsey dedim.
Yani sorumda şuydu debriyaja basip motor devri düşünce ardindan vitese takinca daha az mi motor freni olurdu.
Eğer hızın düşmüşse daha az motor freni olur yokuş aşağı devriyaja basınca ivmelenecegin için debriyaja basınca daha çok motor freni olur
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım