Viteslerin Geçişlerinde Hafif Takılma.

emreblk99

Asfalt Kurutucu
72
Arkadaşlar öncelikle şu konuda bir açıklama yapayim 1 hafta önce debriyaj üst merkezini değiştirdim, hidrolik yagida değişti 0.5 mllik yağın tahminen 0.3 mllik kısmını kullandılar. Acaba yağmı az geldi bilmiyorum ama söyle bir sorunla karşı karşıyayım;
vites gecislerinde hızlı hareket edersem vitesler pürüssüz geçiyor. Ama debriyaja basip 1 saniye kadar bekleyip vites değiştirirsem Vitesler sertte olmasa böyle 1-2 yere değermiş (takilirmis) gibi yapıyor.
Acaba o 1 saniyede aracın hızı düşüyor diye mi yapıyor?
1 saniyelik sürede Motor devri düşüyor diye yapıyor desem debriyaja basarak motor ile şanzımanı ayırıyoruz böyle bir ihtimalde cok saçma ama aklıma takılıyor son günlerde.
Cevaplarinizi bekliyorum...
 
Arkadaşlar öncelikle şu konuda bir açıklama yapayim 1 hafta önce debriyaj üst merkezini değiştirdim, hidrolik yagida değişti 0.5 mllik yağın tahminen 0.3 mllik kısmını kullandılar. Acaba yağmı az geldi bilmiyorum ama söyle bir sorunla karşı karşıyayım;
vites gecislerinde hızlı hareket edersem vitesler pürüssüz geçiyor. Ama debriyaja basip 1 saniye kadar bekleyip vites değiştirirsem Vitesler sertte olmasa böyle 1-2 yere değermiş (takilirmis) gibi yapıyor.
Acaba o 1 saniyede aracın hızı düşüyor diye mi yapıyor?
1 saniyelik sürede Motor devri düşüyor diye yapıyor desem debriyaja basarak motor ile şanzımanı ayırıyoruz böyle bir ihtimalde cok saçma ama aklıma takılıyor son günlerde.
Cevaplarinizi bekliyorum...
Bazı araçların vites geçişleri ''kemikli'' diye tabir edilir, bu kemiklilik olayında da araç vitesten çıkarken ya da bir başka vitese girerken eliniz ile vites geçişlerini hissedersiniz, dişli sesi vs çıkmaz ama o mekanik hissiyat sizin aracı vitese geçirdiğinizi bir nevi doğrular.Eğer sadece vitese geçme durumunda değil de vites boştayken de başka yerlere sürtünüyor gibi hissederseniz ustanıza sormanızda fayda var.

Bu arada aracınız kaç model bilmiyorum ama sıfır km'ye yakın araç olmadıkça o kadar ince eleyip sık dokumamanızı tavsiye ederim.
 
Son düzenleme:
Bazı araçların vites geçişleri ''kemikli'' diye tabir edilir, bu kemiklilik olayında da araç vitesten çıkarken ya da bir başka vitese girerken eliniz ile vites geçişlerini hissedersiniz, dişli sesi vs çıkmaz ama o mekanik hissiyat sizin aracı vitese geçirdiğinizi bir nevi doğrular.Eğer sadece vitese geçme durumunda değil de vites boştayken de başka yerlere sürtünüyor gibi hissederseniz ustanıza sormanızda fayda var.

Bu arada aracınız kaç model bilmiyorum ama sıfır km'ye yakın araç olmadıkça o kadar ince eleyip sık dokumamanızı tavsiye ederim.
Aracım 2011 model,
Sorun sadece debriyaja basıp biraz bekleyince oluyor. Acaba hidrolik yağı mı az konulda üst merkez değiştirilirken bilmiyorum. Debriyaja bastığım anda vitesi atınca bir sıkıntı yok.
Ama Debriyaja basili 1 saniye bile bekleyince (motor devri ve aracın hızı düşünce) vitesler böyle biryere yumuşakça takilirmis gibi yapiyor.
Debriyajda bir sıkıntı olduğunu düşünüyorum?
Ama yinede emin değilim.
 
Aynı şeyi bende yaşıyorum. Vitesleri çat çat çaktığımda her şey pürüzsüz yumuşacık oluyor fakat otobüs şoförlerinin tarzı narin vites atayım makineyi üzmeyeyim dediğimde vites sürtüyor takılıyor gibi oluyor. En iyisi küçük makinede hızlı hareket etmek sanırım, bam bam çakacaksın vitesi fazla abartmadan tabi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: emreblk99
Kronik olabilme olasılığı var mıdır bilemiyorum mesela bizim doblo modellerinde c635 kodlu vites bulunan araçlar vitesler kemikli ve bazen zorlanarak geçme yapıyor (Sesli bir geçiş yada sürtünme gibi şeyler değil dediğim) kronik bir sorun :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: emreblk99
Aynı şeyi bende yaşıyorum. Vitesleri çat çat çaktığımda her şey pürüzsüz yumuşacık oluyor fakat otobüs şoförlerinin tarzı narin vites atayım makineyi üzmeyeyim dediğimde vites sürtüyor takılıyor gibi oluyor. En iyisi küçük makinede hızlı hareket etmek sanırım, bam bam çakacaksın vitesi fazla abartmadan tabi.
Bam bam çak viteside benim gibi volan saplaması ara sağda solda :D