KAPALI Volan, AKS ve Baskı Balata

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Sanzeigen

Elit Apaçi
118
28
Marka
Yok
Merhaba arkadaşlar,

1-2 saat önce başıma bir iş geldi ve aracımı çekiciyle sanayi götürmek zorunda kaldım. Trafik ışıklarında sert kalktım, ilk araba patiye düştü, sonrasında motor bir anda rahatça 5bin devire geldi. Tabi gaza basıyorum kimse yok. Vitesi boşa attıp, yeniden vitese attım, yine kimse yok. Ardından dedim ne oldu triger kayışı falan mı koptu, yeni değiştirdim dedim. Sonra motor rölantide çalışıyor, sorun olmadığını düşündüm,rahatladım ve ilk kalkışta aldığım ivmeyle aracımı köşeye çektim. Ardından bir baktım motor çalışırken, debriyaja basmadan da vitese atabiliyorum. Baskı balata olsa hissederdim diye düşünüyorum. AKS mı, volan mı tam bilemedim. Fikir verip, bilgilendirebilirseniz sevinirim.
 
Aks olsa debriajsız vitese geçiremezsiniz. Debriajsız vitese geçirmenin tek nedeni baskı balatadır muhtemelen sıyırmış. Baskı volana bastığı için ona da bakılır
 
Son düzenleme:
Arabanız yüksek ihtimal akis kesti. Çok benzerini yaşamıştık. Araç tüm viteslere girmesine rağmen vitese takmama rağmen boştaymış gibi sadece devirleniyor ve gitmiyordu. Çok geçmiş olsun
 
Aks kesmiş de, umarım şanzımanda başka dert çıkmaz. Şanzımanı ve baskı balatayı da bir kontrol ettirin, aks kesecek kadar yük binmiş sonuçta. Geçmiş olsun.
 
Ben debriajsız geçmeden dolayı baskı dedim ama aksın da böyle bi etkisi varsa o daha yüksek ihtimal sert kalkışta kesmiş olabilir
Yarın artık öğreneceğiz durumu artık.
Aks kesmiş de, umarım şanzımanda başka dert çıkmaz. Şanzımanı ve baskı balatayı da bir kontrol ettirin, aks kesecek kadar yük binmiş sonuçta. Geçmiş olsun.
Zemin ıslaktı, bir anda patiye düştü ama durum nedir tam bilemiyorum. Tam olarak hangi parça değişiyor bu durumda.
 
Son düzenleme:
Yarın artık öğreneceğiz durumu artık.

Zemin ıslaktı, bir anda patiye düştü ama durum nedir tam bilemiyorum. Tam olarak hangi parça değişiyor bu durumda.
Net olarak şu parça diyemem. Hasar nerede onu görüp muayene edip anlamak gerek.
Arabanın önden çeker olduğunu varsayarak yazıyorum. Sabit hız tahrik aksı (cv aksı diye de geçer) şanzıman çıkışından itibaren önce ona, sonra cv aksının mafsalına, oradan dış aks, aks kafası&körüğü; girmişken porya-rot-rotil-zrot gibi parçalara da bakmak gerek. Bu arada bu işe girilirse bahaneyle şanzıman yağı da dökülüp yenilenmiş olacak.

Daha net bilgi verecek arkadaşlar illa ki vardır, onları da bir dinlemek gerek. Zira ben kendi aracımda dış aks kafasından daha içeri girmedim bugüne kadar. Yani kısmen teorik cevap verdim.

Yalnız özellikle önden çekişliyse, parçadan çok işçilik maliyetinden korkulması gereken bir süreç, onu da belirteyim.
 
Baskı Balata olduğunu zannetmiyorum öyle olsa ya vitese geçmezdi veya vitesten çıkmazdı. Ki devrinde vites atarak falan yürütebilirdin bir süre daha. Ekstra olarak koku da yoksa muhtemelen aks..
Çok geçmiş olsun
 
Aks kesmiş gibi geldi bana da. Komple aksın yamulup kırılacağı kadar güç var mı araçta bilmiyorum ancak çok güçlü bir araç değilse aks kafasını değişerek kurtulunur gibime geldi.
Geçmiş olsun.
 
Baskı Balata olduğunu zannetmiyorum öyle olsa ya vitese geçmezdi veya vitesten çıkmazdı. Ki devrinde vites atarak falan yürütebilirdin bir süre daha. Ekstra olarak koku da yoksa muhtemelen aks..
Çok geçmiş olsun
Aks kesmiş gibi geldi bana da. Komple aksın yamulup kırılacağı kadar güç var mı araçta bilmiyorum ancak çok güçlü bir araç değilse aks kafasını değişerek kurtulunur gibime geldi.
Geçmiş olsun.
Teşekkürler sağ olun.
 
Aynısını geçen yaz yaşamıştım 2 ye atarken Getzle,hız saati artıyor ancak ivmelenmiyordu,tekeri çevirdiğimde acı gerçeği görmüştüm.Akslar aracın en önemli parçalarından ve kesinlikle ihmal kabul etmiyor.Geçmiş olsun.
 
Aynısını geçen yaz yaşamıştım 2 ye atarken Getzle,hız saati artıyor ancak ivmelenmiyordu,tekeri çevirdiğimde acı gerçeği görmüştüm.Akslar aracın en önemli parçalarından ve kesinlikle ihmal kabul etmiyor.Geçmiş olsun.
Teşekkürler. Parça fiyatları baskı balata valeo marka 450 + aks körüğü 30 + sol aks 400 + şanzıman yağı ve işçilikle toplam 1500 TLye denk geldi. Araç ise 2000 model 1.4 Palio.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...