Eski Passat CC şüphesiz Volkswagen’in en heyecan verici modellerinden biriydi. Bu nedenle CC’nin bir daha üretilmeyeceği ilan edildiğinde otomobilseverler büyük bir hayal kırıklığına uğramışlardı. İyi haber ise CC’ye, cesur tasarıma sahip, Volkswagen severlere layık bir halef geliyor! Arteon Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılacak.
Otomobilseverler için otomobilin tasarımı tanıdık gelebilir, çünkü Arteon 2015’te Sport Coupe Concept GTE adı altında, yine Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılmıştı.
Volkswagen Arteon’un tasarım dili
Arteon, radyatör ızgarasının farları karşıladığı ilginç bir ön şerit ile yeni bir tasarım dili kullanıyor. Bu durumda da Volkswagen standart bir tam LED far düzenini müjdeliyor. Volkswagen, CC’yi “dört kapılı coupe” olarak adlandırmış olsa da, otomobil en nihayetinde yüksek bel çizgisine sahip bir sedandı. Arteon’da ise geniş bir arka kapak bulunan daha pratik bir gövde stili benimsendiği için otomobil CC’ye göre daha da sportif görünecek.
Gövde stili değişimi, Arteon’u daha yaşanabilir bir otomobil yapacak çünkü bagaj hacmi artacak. Standart halde 563 litre olan bagaj hacmi, arka koltuklar yatırıldığında 1557 litreye kadar çıkabilecek. Daha da büyük bir bagaj isteyen müşteriler için Volkswagen ileride bu otomobilin bir de vagon versiyonunu yapabileceğini belirtti.
MQB platformu içindeki Passat ile birçok parçayı paylaşan Volkswagen’in Avrupa’daki yeni amiral gemisi, 9.4 santimetre daha uzun, 4 cm daha geniş ve 2.8 cm daha alçak. Dingil mesafesinin artmasından dolayı arka koltukta oturan yolcular için fazladan 5 cm diz mesafesi sunulacak. Bununla birlikte Volkswagen, Arteon’un en fazla beş kişiyi rahat bir şekilde ağırlayabileceğini söylüyor.
Kabinde Passat genleri
Arteon’un kabini açıkça Passat genlerini taşıyor. Baz modelinde cruise control, altı yöne ayarlanabilir ön koltuklar, deri direksiyon, paslanmaz çelik kapı eşikleri ve sekiz hoparlörlü Composition Media bilgi-eğlence sistemi var. Orta sınıf paketine ısıtmalı ön koltuklar, Alcantara/deri koltuklar, alüminyum görünümlü pedal kapakları ve kontrast dikiş donanımları eklenecek. Sözü edilen R-Line, diğer özelliklere ek olarak özel bir direksiyon simidi, farklı bir tavan lambası ve diğer ekstra ayarlamalar ile sportif bir iç mekan sunacak. Opsiyonel özellikler, tamamen dijital gösterge panelini, head-up display’i ve el hareketi desteği olan 9.2 inç’lik bilgi-eğlence sistemini içerecek.
Güvenlik kısmına gelindiğinde Arteon, rota bilgisi ve hız limitlerini de hesaba katacak olan, VW’nin adaptif hız sabitleme sisteminin en yeni sürümünü kullanacak. Buna ek olarak, şirketin viraj aydınlatma sisteminin yeni versiyonu olacak ışın kontrolü özelliğine sahip ve sürücünün viraja girmeden önce GPS tarafından tespit edilen virajı aydınlatabilen sistemi yeni sedanda kullanılacak. Dahası, ikinci nesil Acil Yardım Asistanı, sürücünün otomobile hakim olamadığı durumlarda aracı yavaşlatacak ve otomatik olarak otomobili en yakın şerite sokacak.
Arteon’un motor seçenekleri
VW, piyasaya bağlı olarak Arteon’u üç benzinli ve üç dizel motor ile satacak. 148 beygir gücüne sahip olan yeni 1.5 TSI Evo motoru, otomobilin baz modelinde önden çeker olacak. Opsiyonel olarak 6 ileri manuel şanzıman ve 7 ileri DSG şanzıman ile birlikte alınabilecek.
Daha fazla güç isteyen otomobilseverler için 188 hp ve 276 hp güce sahip iki farklı 2.0 TSI motor da gelecek ve ikisi de otomatik şanzımanlı olacak. Eski model sadece önden çekiş sistemine sahipken, yeni Arteon 4Motion AWD çekiş sistemi ile birlikte geliyor.
Güçlü bir dizel otomobil kullanmayı tercih ederseniz 3 seçeneğiniz var! Arteon, 2.0 TDI 148 hp, 188 hp ve 236 hp güçlere sahip motorlarla satışa sunulacak. İlki, orta paket donanım paketinde, manuel ya da DSG vites kutularından biriyle ön aksa ya da 4Motion ile her iki aksa güç gönderecek. Çift turbolu dizel modeli 500 Newton-metre tork üretecek, otomatik şanzıman ve dört çeker olacak.
VW Arteon, bu hafta Cenevre Otomobil Fuarı‘nda dünya prömiyerini kutlayacak. VW, Arteon’un üretimine Emden fabrikasında başlayacak ve otomobil Haziran ayı ortasında Almanya’da satışa çıkacak. 2018’de, CC’nin halefi ABD’de de satılmaya başlanacak.
Read the whole post here.
Otomobilseverler için otomobilin tasarımı tanıdık gelebilir, çünkü Arteon 2015’te Sport Coupe Concept GTE adı altında, yine Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılmıştı.
Volkswagen Arteon’un tasarım dili
Arteon, radyatör ızgarasının farları karşıladığı ilginç bir ön şerit ile yeni bir tasarım dili kullanıyor. Bu durumda da Volkswagen standart bir tam LED far düzenini müjdeliyor. Volkswagen, CC’yi “dört kapılı coupe” olarak adlandırmış olsa da, otomobil en nihayetinde yüksek bel çizgisine sahip bir sedandı. Arteon’da ise geniş bir arka kapak bulunan daha pratik bir gövde stili benimsendiği için otomobil CC’ye göre daha da sportif görünecek.
Gövde stili değişimi, Arteon’u daha yaşanabilir bir otomobil yapacak çünkü bagaj hacmi artacak. Standart halde 563 litre olan bagaj hacmi, arka koltuklar yatırıldığında 1557 litreye kadar çıkabilecek. Daha da büyük bir bagaj isteyen müşteriler için Volkswagen ileride bu otomobilin bir de vagon versiyonunu yapabileceğini belirtti.
MQB platformu içindeki Passat ile birçok parçayı paylaşan Volkswagen’in Avrupa’daki yeni amiral gemisi, 9.4 santimetre daha uzun, 4 cm daha geniş ve 2.8 cm daha alçak. Dingil mesafesinin artmasından dolayı arka koltukta oturan yolcular için fazladan 5 cm diz mesafesi sunulacak. Bununla birlikte Volkswagen, Arteon’un en fazla beş kişiyi rahat bir şekilde ağırlayabileceğini söylüyor.
Kabinde Passat genleri
Arteon’un kabini açıkça Passat genlerini taşıyor. Baz modelinde cruise control, altı yöne ayarlanabilir ön koltuklar, deri direksiyon, paslanmaz çelik kapı eşikleri ve sekiz hoparlörlü Composition Media bilgi-eğlence sistemi var. Orta sınıf paketine ısıtmalı ön koltuklar, Alcantara/deri koltuklar, alüminyum görünümlü pedal kapakları ve kontrast dikiş donanımları eklenecek. Sözü edilen R-Line, diğer özelliklere ek olarak özel bir direksiyon simidi, farklı bir tavan lambası ve diğer ekstra ayarlamalar ile sportif bir iç mekan sunacak. Opsiyonel özellikler, tamamen dijital gösterge panelini, head-up display’i ve el hareketi desteği olan 9.2 inç’lik bilgi-eğlence sistemini içerecek.
Güvenlik kısmına gelindiğinde Arteon, rota bilgisi ve hız limitlerini de hesaba katacak olan, VW’nin adaptif hız sabitleme sisteminin en yeni sürümünü kullanacak. Buna ek olarak, şirketin viraj aydınlatma sisteminin yeni versiyonu olacak ışın kontrolü özelliğine sahip ve sürücünün viraja girmeden önce GPS tarafından tespit edilen virajı aydınlatabilen sistemi yeni sedanda kullanılacak. Dahası, ikinci nesil Acil Yardım Asistanı, sürücünün otomobile hakim olamadığı durumlarda aracı yavaşlatacak ve otomatik olarak otomobili en yakın şerite sokacak.
Arteon’un motor seçenekleri
VW, piyasaya bağlı olarak Arteon’u üç benzinli ve üç dizel motor ile satacak. 148 beygir gücüne sahip olan yeni 1.5 TSI Evo motoru, otomobilin baz modelinde önden çeker olacak. Opsiyonel olarak 6 ileri manuel şanzıman ve 7 ileri DSG şanzıman ile birlikte alınabilecek.
Daha fazla güç isteyen otomobilseverler için 188 hp ve 276 hp güce sahip iki farklı 2.0 TSI motor da gelecek ve ikisi de otomatik şanzımanlı olacak. Eski model sadece önden çekiş sistemine sahipken, yeni Arteon 4Motion AWD çekiş sistemi ile birlikte geliyor.
Güçlü bir dizel otomobil kullanmayı tercih ederseniz 3 seçeneğiniz var! Arteon, 2.0 TDI 148 hp, 188 hp ve 236 hp güçlere sahip motorlarla satışa sunulacak. İlki, orta paket donanım paketinde, manuel ya da DSG vites kutularından biriyle ön aksa ya da 4Motion ile her iki aksa güç gönderecek. Çift turbolu dizel modeli 500 Newton-metre tork üretecek, otomatik şanzıman ve dört çeker olacak.
VW Arteon, bu hafta Cenevre Otomobil Fuarı‘nda dünya prömiyerini kutlayacak. VW, Arteon’un üretimine Emden fabrikasında başlayacak ve otomobil Haziran ayı ortasında Almanya’da satışa çıkacak. 2018’de, CC’nin halefi ABD’de de satılmaya başlanacak.
Read the whole post here.