HABER Volkswagen Arteon yeni motor seçenekleriyle karşımızda

abdullahyesil

Yönetim
Editör
Moderatör
28
Arteon, CC’den çok daha uzun aynı zamanda Passat’tan da çok daha ağır bir otomobil. Hal böyle olunca müşteriler 150 beygir gücündeki 2.0 TDI motora olan bakış açılarını değiştirdiler.

Eski CC altyapısı ilk seçenek

İlk seçenek olarak eski CC’de kullanılan 177 beygirlik 2.0 TDI motor düşünüldü. Bu motorun altyapısı kullanılarak üretilecek yeni motorun 190 beygir gücünde olması bekleniyor. 7 ileri DSG şanzıman ile kombinlenip yeni Arteon’da kullanılacak.

Tatmin edici performans

100 km/s hıza 8 saniyede ulaşabilen otomobilin AWD versiyonu ise aynı hıza 7,8 saniyede çıkabiliyor. BMW 420d Gran Coupe’nin 7,3 saniyede 100 km/s hıza ulaşabildiğini düşünürsek gayet tatmin edici bir değer.

Fiyatı nasıl olacak ?

R-Line donanım seviyesindeki 190 beygirlik Arteon’un fiyatı 45,000 € olarak belirlendi.

Hangi Arteon daha mantıklı ?

Yine 190 beygir güce sahip olan 2.0 TSI’ da tork değeri 320 nm’ye kadar düşüyor. Standart olarak 7 ileri DSG şanzıman ile gelen bu motor seçeneğinin fiyatı ise 45,500 € olarak açıklandı.

Aralarındaki belirleyici faktör yakıt tüketimi olacak gibi duruyor. Benzinli olan 2.0 TSI, 100 km’de 6 litre yakıt tüketirken turbo dizel TDI ise 4,7 litre ile daha makul görünüyor.

Otomobilin en güçlü ve en hızlı versiyonu, Skoda Superb ile tanıştığımız 2.0 TSI 280 beygir gücündeki motoru kullanıyor. 0-100 km/s değerinin 5,6 saniye ve yakıt tüketimininde 7,3 litre olduğunu düşünürsek 5 metrelik bir dev için hiç fena değil !

Son olarak 2.0 BiTDI teknolojisine sahip ünite karşımıza çıkıyor. 240 beygir gücündeki bu motorun 500 nm tork değeriyle albenisi yüksek. 100 km/s hıza 6,5 saniyede çıkan bu motor, 5,9 litre yakıt tüketimiyle de kafaları karıştıracak gibi görünüyor. Bu kombine sahip bir Arteon almak isterseniz cebinizden çıkacak meblağ 51,600 €. Seçim sizin.

1 arasında 7








Read the whole post here.
 
Neden güncel Plug in Hybrid model yapılmıyor. Passat GTE modeli var, Audi etron modelide var. Ama areton gibi bir modelde halen dizel ve benzin gibi eski teknoloji ile çabaladıklarını anlayamadım.
 
Doğuş Etimesgut'a gittiğimde içine baktım.

1) Okan Altan'ın bahsetmiş olduğu birleşim yerlerindeki ayarsızlık aynen devam ediyor.

2) Aracın sunroofunu açmışlar, hayvanın teki sunroof perdesinin çıtasını kırmış o şekilde showroom'da sergileniyordu!

3) Sürücü ve yolcu koltuklarının arkasında garip bir sorun vardı. Sürücü koltuğunun arkasındaki deride dikiş olmasına rağmen kendini bırakmış, yolcu koltuğunun arkasında dikiş yerinden olması gerektiği gibi tutuyordu.

4) Arka kol dayamaya kolumuzu koyunca deriden gırç gırç ses geliyordu, indiği noktada sabit durmuyor mu bilemiyorum?

Daha fazla incelemeden indim. Şimdi sorun bu aracın üretiminde olabilir. Ama o haldeki aracı da showroomda sergilemek neyin kafası onu anlamadım?

Yani bu tip sorunlarla üretip nasıl o fiyatları isteyebiliyorlar onu anlamak çok daha güç.