Volkswagen Golf 7 1.6 Tdi Stage-1

yasinyavuz345

Yasin Yavuz
Asfalt Kurutucu
37
26
Marka
BMW
Merhabalar, aracımı yaklaşık 2 hafta önce satın aldım. Golf 7 1.6 Tdi Manual Midline Plus modeli oluyor kendisi. Diğer paketlerine nazaran bu arkadaş 90HP güç üretiyordu. Daha öncesinde de yazılımlı araç sürdüğümden dolayı güç yetmedi ve aracı aldıktan 2 saat sonra kendimizi yazılımcı firmamızda bulduk ve araç tahminimizce şuan 140-150HP arasında güç üretiyor. Bunun haricinde araca birkaç aksesuar daha aldık.
Bunlardan bahsedeyim.
Öncelikle fabrika çıkışlı gelen 15' jantlar yerine 17' Jurva jant alındı. Bu sete bir de 225/45/17 lastik eklendi.
Sol ve sağ aynalar piano black kaplandı.
Arka stoplara piano black çerçeve yapıldı.
Farların üst kısmına karbon kaş eklendi.
Önümüzde ki süreçte kendisine cam filmi, difüzör, lip ve spoiler eklemeyi de düşünüyorum.
Asıl konuyu açmakta ki amacım ise bu arkadaşı motoru kurcalamadan ne şekilde güçlendirebileceğim konusunda sizlerden yardım istemek. :)
Bu konuda değerli yorumlarınızı bekliyorum.
Screenshot_20190311-191520_Instagram.jpg Screenshot_20190311-191523_Instagram.jpg 20190311_190501-min.jpg20190311_165901-min (1).jpg

 
Yazilim atilmis dizel otomobillere pek hos gozle bakmiyorum, bir google aramasi yaparsaniz nasil guclendirebileceginiz konusunda sayfalarca bilgi bulabilirsiniz.
Tek tavsiyem gucu arttirmaktan ziyade otomobilin nasil saglikli gideceginle ilgilenmeniz olur ;)
Hayirli olsun
 
Güle güle binin. Araci hatri sayilir bir guce cikarmissiniz. Bundan sonra yapacaklariniz hem motoru hem de cevreyi riske atabilir :)

Ancak sorunuza cevap vermek gerekirse, downpipe ve filtre ekleyebilirsiniz.
 
Tamamen aynı speclere sahip yine beyaz renk golf vardı bir tanıdıkta.Yazılım attı 135-140 bg güç aldı.Yine de fabrika çıkış standart gücü 140 olan, kendinden baya ağır bir arabadan tokat yedi.Sonrasında big turbo işlerine girdiğini duyduk etraftan.Eğer tatmin edici güç istiyorsanız motoru 'birazcık' kurcalayın derim ,potansiyeli olan bir motor çünkü.
Ayrıca bkz. Instagram.com/smokemotion
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
Tamamen aynı speclere sahip yine beyaz renk golf vardı bir tanıdıkta.Yazılım attı 135-140 bg güç aldı.Yine de fabrika çıkış standart gücü 140 olan, kendinden baya ağır bir arabadan tokat yedi.

İşte bu olası bir senaryo ve çok büyük bir yanılgı :)..Oynayarak aldığın 140hp asla fabrikasyon 140hp gibi gitmez. Zaten bu konuda sağlıklı ölçüm yapabilecek fazla yer de yok. 140hp alıyorsun da neye göre alıyorsun ? Tekerlekten mi 140hp alıyorsun kağıt üstünde mi 140hp ? Bunun bile farkını bilmeyen çok sayıda insan var..
 
İşte bu olası bir senaryo ve çok büyük bir yanılgı :)..Oynayarak aldığın 140hp asla fabrikasyon 140hp gibi gitmez. Zaten bu konuda sağlıklı ölçüm yapabilecek fazla yer de yok. 140hp alıyorsun da neye göre alıyorsun ? Tekerlekten mi 140hp alıyorsun kağıt üstünde mi 140hp ? Bunun bile farkını bilmeyen çok sayıda insan var..
Kesinlikle öyle.Daha kondisyon hakkında 2-3 farklı şeyde var.Mesela rakibin (golfun rakibi) motoru soğuktu,başındaki soför gerçek sahibi (ben ) değil arkadaşımdı,arabada 4 kişiydi golfte 2 kişilerdi :) Buna rağmen geçemedi.Şartlar düzgün olsa onu boy boy ayırmam işten bile değil ki 1 boy yedi zaten o gün :)
 
Son düzenleme:
İşte bu olası bir senaryo ve çok büyük bir yanılgı :)..Oynayarak aldığın 140hp asla fabrikasyon 140hp gibi gitmez. Zaten bu konuda sağlıklı ölçüm yapabilecek fazla yer de yok. 140hp alıyorsun da neye göre alıyorsun ? Tekerlekten mi 140hp alıyorsun kağıt üstünde mi 140hp ? Bunun bile farkını bilmeyen çok sayıda insan var..
Açıkcası arabaları HP farkına göre gidiyor-gitmiyor şeklinde ayırmak bana göre daha da büyük yanılgı. :) Bir aracın, eşdeğer güçte ki bir araçtan daha fazla performans göstermesi benim görüşüme göre aracın gücünün sahte olması veya sonradan arttırılmış olmasından ziyade birçok etkene bağlıdır. Bunlara ağırlık, aktarma organları, yakıt tipi veya aracın kullanım alanı da örnek gösterilebilir. Örnek vermek gerekirse 1.4 Tsi ve 1.6Tdi Golf'ün kullanım amaçları arasında oldukça fark var. 1.6 Tdi yakıt tüketimi konusunda kendini göstermeye çalışırken 1.4 Tsi kodlu motor ise düşük hacimden alabildikleri torku arttırarak daha fazla performans elde etmeye çalışır. Yakıt tüketimi ise ikinci plandadır. Durum böyleyken istisnalar hariç sanmıyorum ki insanlar araçlarına 1.4 Tsi motordan daha güçlü olsun diye yazılım attırsınlar. Bahsettiğiniz lastiğe verilen güç olayı ise her arabada geçerli. Yazılım atılmamış, standartı 140HP olan bir araçta aynı şekilde lastiğe 140HP vermiyor. Aynı durum tabiki benim aracım için de geçerli. Sorduğum soru ile aldığım yanıtlar alakasız geldi. Saygısızlık ettiysem affola. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: sunake
Güle güle binin. Araci hatri sayilir bir guce cikarmissiniz. Bundan sonra yapacaklariniz hem motoru hem de cevreyi riske atabilir :)

Ancak sorunuza cevap vermek gerekirse, downpipe ve filtre ekleyebilirsiniz.
Katılıyorum. Açıkcası benim de gözümü korkutan şey bu. Gücü bilmem kaç HP'lere çıkarıp arkamdan kapkara dumanla gezmek istemiyorum. Bu sebeple de yardım istiyorum. Sağlıklı şekilde neler yapılabilir kısmındayım. :)
 
Açıkcası arabaları HP farkına göre gidiyor-gitmiyor şeklinde ayırmak bana göre daha da büyük yanılgı. :) Bir aracın, eşdeğer güçte ki bir araçtan daha fazla performans göstermesi benim görüşüme göre aracın gücünün sahte olması veya sonradan arttırılmış olmasından ziyade birçok etkene bağlıdır. Bunlara ağırlık, aktarma organları, yakıt tipi veya aracın kullanım alanı da örnek gösterilebilir. Örnek vermek gerekirse 1.4 Tsi ve 1.6Tdi Golf'ün kullanım amaçları arasında oldukça fark var. 1.6 Tdi yakıt tüketimi konusunda kendini göstermeye çalışırken 1.4 Tsi kodlu motor ise düşük hacimden alabildikleri torku arttırarak daha fazla performans elde etmeye çalışır. Yakıt tüketimi ise ikinci plandadır. Durum böyleyken istisnalar hariç sanmıyorum ki insanlar araçlarına 1.4 Tsi motordan daha güçlü olsun diye yazılım attırsınlar. Bahsettiğiniz lastiğe verilen güç olayı ise her arabada geçerli. Yazılım atılmamış, standartı 140HP olan bir araçta aynı şekilde lastiğe 140HP vermiyor. Aynı durum tabiki benim aracım için de geçerli. Sorduğum soru ile aldığım yanıtlar alakasız geldi. Saygısızlık ettiysem affola. :)

Ben sizden bahsetmemiştim yazımda. Ama madem yazdınız ben de düşündüklerimi söyleyeyim.
Hp farkına göre gidiyor gitmiyor bahsi yapılamaz doğru. Önemli olan bir otomobilin ürettiği gücü yola en verimli şekilde aktarabiliyor olmasıdır. Bunun da bahsettiğiniz gibi ağırlık,aktarma organı,şanzıman, yakıt tipi gibi bir çok değişkeni var.
Eleştirdiğim konu dışarıda yazılım yaptırıp aha aracım 140hp oldu diyen güruh..O marka o otomobili 90hp ürettiyse bizim sanayi ustalarının ve çakma yazılımcıların bildiğinden daha fazla şey biliyordur emin olabilirsiniz. Emisyonunu, ısınmasını, soğumasını, yakıt tüketimini o beygir gücüne göre en verimli ve maksimum fayda alınacak şekilde ayarlayıp piyasaya sunmuştur.
Otomobili sağlıklı yürütecek işlemler yapılmadığı takdirde parçaların ömrü kısalmasından tutun da bir çok sorun ortaya çıkar. Kaç kişi bunlara dikkat ediyor mesela ? Yazılım atınca bunların tamamı kendiliğinden çözülüyor mu ?
Ekonomi için yapılmış bir motora, hele hele dizel bir motora yazılım atılmasına da ayrıca karşıyım. 20-30hp kazanacağım diye yazılım atıp, dpf'yi sökerek çevreye bıraktığı nox'un haddini hesabını bilmeyen insanlar otomobil sever değil çevre ve insan düşmanıdır gözümde..
 
Katılıyorum. Zaten bir önceki mesajımda da belirttiğim gibi amacım güç artışını hem araba için hem de çevre için sağlıklı şekilde yapmak. Şunu da belirtmem de fayda var. Aracımı yazılımsız çok kısa bir süre kullandım fakat kağıt üstü verilere göre 05.L ile 1L arasında daha az yakıyor. :) Benim görüşüme göre araçta bulunan motordan başka paketlerde fabrika çıkışlı daha fazla güç alınmışsa kendi aracını da o güce ulaştırmak zararlı değil. Herkesin görüşü kendi tecrübelerine göre şekillenir tabiki. :)
 
Açıkcası arabaları HP farkına göre gidiyor-gitmiyor şeklinde ayırmak bana göre daha da büyük yanılgı. :) Bir aracın, eşdeğer güçte ki bir araçtan daha fazla performans göstermesi benim görüşüme göre aracın gücünün sahte olması veya sonradan arttırılmış olmasından ziyade birçok etkene bağlıdır. Bunlara ağırlık, aktarma organları, yakıt tipi veya aracın kullanım alanı da örnek gösterilebilir. Örnek vermek gerekirse 1.4 Tsi ve 1.6Tdi Golf'ün kullanım amaçları arasında oldukça fark var. 1.6 Tdi yakıt tüketimi konusunda kendini göstermeye çalışırken 1.4 Tsi kodlu motor ise düşük hacimden alabildikleri torku arttırarak daha fazla performans elde etmeye çalışır. Yakıt tüketimi ise ikinci plandadır. Durum böyleyken istisnalar hariç sanmıyorum ki insanlar araçlarına 1.4 Tsi motordan daha güçlü olsun diye yazılım attırsınlar. Bahsettiğiniz lastiğe verilen güç olayı ise her arabada geçerli. Yazılım atılmamış, standartı 140HP olan bir araçta aynı şekilde lastiğe 140HP vermiyor. Aynı durum tabiki benim aracım için de geçerli. Sorduğum soru ile aldığım yanıtlar alakasız geldi. Saygısızlık ettiysem affola. :)
 
İşte bu olası bir senaryo ve çok büyük bir yanılgı :)..Oynayarak aldığın 140hp asla fabrikasyon 140hp gibi gitmez. Zaten bu konuda sağlıklı ölçüm yapabilecek fazla yer de yok. 140hp alıyorsun da neye göre alıyorsun ? Tekerlekten mi 140hp alıyorsun kağıt üstünde mi 140hp ? Bunun bile farkını bilmeyen çok sayıda insan var..
Otomobil firmaların belirttiği ve yazılım firmaların belirttiği krank gücü zaten. Bilinçli ellerde yazılmış bir yazılıma sahip olan ve dinamometrede bu gücü gösterebilen araç denk güçteki çoğu aracı darmadağın edebilir. Siz firmanın vaat ettiği beygirle geziniyorsanız bu sizin ve firmanın problemi zaten, araçla alakalı bir durum yok.

Kısacası, "oynanarak" alınan 140 beygir fabrikasyon 140 beygir gibi gidebilir. Çünkü kazanılan beygir firmanın vaat ettiği değil, aracın krankta ve tekerde gösterdiğidir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yasinyavuz345
Otomobil firmaların belirttiği ve yazılım firmaların belirttiği krank gücü zaten. Bilinçli ellerde yazılmış bir yazılıma sahip olan ve dinamometrede bu gücü gösterebilen araç denk güçteki çoğu aracı darmadağın edebilir. Siz firmanın vaat ettiği beygirle geziniyorsanız bu sizin ve firmanın problemi zaten, araçla alakalı bir durum yok.

Kısacası, "oynanarak" alınan 140 beygir fabrikasyon 140 beygir gibi gidebilir. Çünkü kazanılan beygir firmanın vaat ettiği değil, aracın krankta ve tekerde gösterdiğidir.

Şunu da yazmıştım...Ekleyeceğim farklı bir şey yok.

Ben sizden bahsetmemiştim yazımda. Ama madem yazdınız ben de düşündüklerimi söyleyeyim.
Hp farkına göre gidiyor gitmiyor bahsi yapılamaz doğru. Önemli olan bir otomobilin ürettiği gücü yola en verimli şekilde aktarabiliyor olmasıdır. Bunun da bahsettiğiniz gibi ağırlık,aktarma organı,şanzıman, yakıt tipi gibi bir çok değişkeni var.
Eleştirdiğim konu dışarıda yazılım yaptırıp aha aracım 140hp oldu diyen güruh..O marka o otomobili 90hp ürettiyse bizim sanayi ustalarının ve çakma yazılımcıların bildiğinden daha fazla şey biliyordur emin olabilirsiniz. Emisyonunu, ısınmasını, soğumasını, yakıt tüketimini o beygir gücüne göre en verimli ve maksimum fayda alınacak şekilde ayarlayıp piyasaya sunmuştur.
Otomobili sağlıklı yürütecek işlemler yapılmadığı takdirde parçaların ömrü kısalmasından tutun da bir çok sorun ortaya çıkar. Kaç kişi bunlara dikkat ediyor mesela ? Yazılım atınca bunların tamamı kendiliğinden çözülüyor mu ?
Ekonomi için yapılmış bir motora, hele hele dizel bir motora yazılım atılmasına da ayrıca karşıyım. 20-30hp kazanacağım diye yazılım atıp, dpf'yi sökerek çevreye bıraktığı nox'un haddini hesabını bilmeyen insanlar otomobil sever değil çevre ve insan düşmanıdır gözümde..
 
Son düzenleme:
Hayırlı uğurlu olsun, Allah kaza bela vermesin. Araca ekstradan güç artışı yapmak aynı zamanda aracın bakım aralığının kısalması ve daha özenli kullanımı gerektirir. Motor içi ısınız yükselebilir. Bunun için mutlaka ama mutlaka aracınıza uygun antifirizi kullanmayı ihmal etmeyin. Sanırım motul'ün vag grubuna yönelik bu tarzda ürünleri var. İleride daha da fazla gücünü artırmayı düşünüyorsanız soğutma grubuna bir yükseltme gerekebilir. Aynı zamanda fren grubuna da önem vermenizi tavsiye ederim. Nacizane bir iki ufak tavsiye. Tekrar hayırlı olsun...
 
Benim de seneye almayı düşündüğüm bir araç midline plus tdi golf.Ben olsam ben de yazılım atardım,ama fazla abartmamak gerek bu işi.140 beygir tavan limit gibi düşünebiliriz,performansı gayet tatmin edici olur fakat dikkat edilmesi gereken hususlar çoğalır,her zaman dipgaz gidilmemesi,bakımının zamanında yapılması,dpfnin çok sık dolabileceği gibi.Aracınız hayırlı olsun,jantlar bence biraz kaba duruyorlar onun haricinde kozmetik bir sorun yok gibi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yasinyavuz345
Golf 7 de 140 in üstünü kaldıracak altyapı zaten yok 200bg de olsa bu saatten sonra tek yaptığı sara sara gitmek olur lakin 4. Vitesten sonra yada roll da 1sn falan katkı için para harcarım derseniz orası başka lakin dediğim gibi bundan sonrası değmez. Big Turbo yada gerek olduğunu düşünmüyorum zira 230bg almak mümkün fakat aldığınız güç yola yansımayacak sadece daha fazla saracaksınız 4 ve 5. Viteste de sürekli sarmak istiyorum derseniz hayırlı olsun
 
Çünkü kazanılan beygir firmanın vaat ettiği değil, aracın krankta ve tekerde gösterdiğidir.
Mühendisler bir motor tasarlayıp "bence 150 beygir civarında oldu yeaa" demiyor, vaat etmiyorlar yani, ölçülüyor tabii ki. Sonrasında her ülkenin, yükseltinin, benzin kalitesinin, sıcaklığının vb. faktörlerin değişkenliği de hesaba katılıyor zaten. 150 beygir denilen araba ölçüldüğünde 100 beygir çıkmıyor, yine 150 beygir civarında değerler okunuyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor