Volkswagen, özelllikle Dieselgate skandalının ardından elektrikli otomobil yatırımlarını hızlandırmış durumda. İçten yanmalı motorların yakın gelecekte tarih olmasını bekleyen marka radikal bir karar aldı!
Volkswagen: 2026’dan sonra içten yanmalı motor geliştirmeyeceğiz!
Pek çok Avrupa ülkesi dizel yakıtlı araçlar için kullanım yasağı takvimi belirlemiş durumda. Yakın gelecekte markaların da bunu destekleyecek adımlar atması beklenirken, bu konuda en somut adım Alman üretici Volkswagen’den geldi. Bloomberg’e konuşan marka stratejisi başkanı Michael Jost, karbondioksit salınımı üreten içten yanmalı motorların gelişimini 2026 yılında durduracaklarını açıkladı. Jost, “Mühendislerimiz CO2 emisyonuna sahip son motorlar üzerinde çalışıyor. 2026 yılından sonra grup bünyesindeki fosil yakıtlı motorların gelişimini durduracağız.” şeklinde konuştu.
Volkswagen, geliştirmiş olduğu elektrikli otomobil ailesini ayırt etmek için ID ismini kullanıyor. Tamamen elektrikli ilk modelini önümüzdeki yıl üretmeyi planlayan Alman marka, artan talebe rağmen benzinli ve dizel motorların tamamen ölmeyeceğini düşünüyor. Jost, çok yaygın şarj altyapısı ya da devrimsel bir batarya teknolojisi olmadan 2050 yılında dahi bu motorların varlığını sürdürebileceğini belirtiyor.
Volkswagen grubu, son dönemde elektrikli araçlar konusunda ciddi miktarda yatırım yapıyor. 2025’e kadar 20 elektrikli model sunmayı hedefleyen Audi, bu iş için 14 milyar Euro gibi bir bütçe ayırmış durumda. Ayrıca grubun ortak kullanacağı MEB (modüler elektrikli) ve PPE (premium elektrikli) adlı iki yeni platform bulunuyor.
Read the whole post here.
Volkswagen: 2026’dan sonra içten yanmalı motor geliştirmeyeceğiz!
Pek çok Avrupa ülkesi dizel yakıtlı araçlar için kullanım yasağı takvimi belirlemiş durumda. Yakın gelecekte markaların da bunu destekleyecek adımlar atması beklenirken, bu konuda en somut adım Alman üretici Volkswagen’den geldi. Bloomberg’e konuşan marka stratejisi başkanı Michael Jost, karbondioksit salınımı üreten içten yanmalı motorların gelişimini 2026 yılında durduracaklarını açıkladı. Jost, “Mühendislerimiz CO2 emisyonuna sahip son motorlar üzerinde çalışıyor. 2026 yılından sonra grup bünyesindeki fosil yakıtlı motorların gelişimini durduracağız.” şeklinde konuştu.
Volkswagen, geliştirmiş olduğu elektrikli otomobil ailesini ayırt etmek için ID ismini kullanıyor. Tamamen elektrikli ilk modelini önümüzdeki yıl üretmeyi planlayan Alman marka, artan talebe rağmen benzinli ve dizel motorların tamamen ölmeyeceğini düşünüyor. Jost, çok yaygın şarj altyapısı ya da devrimsel bir batarya teknolojisi olmadan 2050 yılında dahi bu motorların varlığını sürdürebileceğini belirtiyor.
Volkswagen grubu, son dönemde elektrikli araçlar konusunda ciddi miktarda yatırım yapıyor. 2025’e kadar 20 elektrikli model sunmayı hedefleyen Audi, bu iş için 14 milyar Euro gibi bir bütçe ayırmış durumda. Ayrıca grubun ortak kullanacağı MEB (modüler elektrikli) ve PPE (premium elektrikli) adlı iki yeni platform bulunuyor.
Read the whole post here.