HABER Volkswagen'den iki yeni motor

hakan.karagozgil

Yönetim
Editör
Moderatör
10
Yıllardır Volkswagen’in verimlilik üzerine yaptığı geliştirmeler hep TDI üzerine olurdu. Bu hafta yapılan Viyana Motor Sempozyumunda, otomobil üreticisi dizel skandalından sonra doğal olarak TDI’dan hiç bahsetmeden verimlilik ve çevre konusunda başka seçenekler ortaya sundu.

Mikro Hibrid Motor

Şirketin “uygun fiyatlı bir mikro hibrid sistem” olarak tanımladığı özelliklerle donatılmış yeni 1.5 litrelik TSI (turboşarjlı, doğrudan enjeksiyonlu) benzinli dört silindirli motor. Bu motorun asıl amacının çok daha uzun stop-start süresi sunması olarak açıklayabiliriz. Bu yeni bluemotion sistem VW ye özgü 7 ileri vitesli çift kavramalı DSG şanzımanını kullanacak. Aynı zamanda motor hafif yüklerde bazı silindirleri kapatarak aktif silindir yönetimine de sahip.

Çift Yakıtlı 3 Silindirli Motor

Sıkıştırılmış doğal gaz (CNG) için tasarlanmış, ancak benzinle de çalışabilen 89HP 1.0 litrelik turbo şarjlı üç silindirli bir motor. Motor sıcak olduğunda veya düşük yük altında olduğunda, iki silindirini çalıştıran aktif silindir yönetimi sistemine de sahip.

Araçlarda CNG kullanımını yaygınlaştıracak yönetmelik hazır

Bazı gazeteler son zamanlarda çıkan haberlerde; “Araçlarda benzin, motorin ve LPG’ye alternatif yakıt olarak kullanılan sıkıştırılmış doğalgazın (CNG), doğalgaz iletim hattına uzak istasyonlara karayoluyla taşınarak satılmasını sağlayacak mevzuat çalışmaları bitirildi.” şeklinde konudan bahsedilmiş. Diğer akaryakıt türlerine göre hem daha ekonomik ve hem de daha temiz olan CNG’nin, motor ömrünü uzatması ve LPG’ye göre patlama tehlikesinin daha düşük olması nedeniyle sürücüler tarafından daha fazla tercih edilmesi bekleniyor.

Bu durumda VW’nin yeni motorlarıyla da ülkemizde ki benzin fiyatları göze alındığında ciddi talep göreceğini tahmin edebiliriz.

alıntı:http://blog.caranddriver.com/volkswagen-shows-micro-hybrid-and-dual-fuel-three-cylinder-engine/



Read the whole post here.
 
Ulkemizde akaryakit pahali da dogalgaz ucuz veya uygun mu sanki ? Rusya, Azerbaycan falan direkt karli cikar da maddi acidan bizim icin degisen pek bir sey olmaz. Her seyi ithal ettigimiz icin maddi acidan ' uygun ' kelimesi bizim ulkemize uymaz. Benzinin, mazotun litre fiyati gider yerine dogalgazin fiyati gelir. Tek olumlu yani ise daha temiz bir hava sarti olusur.
 
Son düzenleme:
yalnız cng yeni bir şey değil ki golf için 1.4 cng 110 bg vardı sanırım

edit: golf 7.5 için yok
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
yalnız cng yeni bir şey değil ki golf için 1.4 cng 110 bg vardı sanırım
Eger daha once kullanimi varsa bu daha gelistirilmis, verimliligi artirilmis bir turevidir zaten buyuk ihtimal. Eskiden de dizel motor vardi ama turbosuz ve comman rail teknolojisizdi. Verimsiz, ucuz sacma sapan motorlardi dizeller. Daha sonradan iyice gelistirildi benzinli araclardan bile pahaliya satilmaya baslandi. Belki bu sistemin de buna benzer bir durumu vardir
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Renard
Eger daha once kullanimi varsa bu daha gelistirilmis, verimliligi artirilmis bir turevidir zaten buyuk ihtimal. Eskiden de dizel motor vardi ama turbosuz ve comman rail teknolojisizdi. Verimsiz, ucuz sacma sapan motorlardi dizeller. Daha sonradan iyice gelistirildi benzinli araclardan bile pahaliya satilmaya baslandi. Belki bu sistemin de buna benzer bir durumu vardir

http://cngeurope.com/natural-gas-vehicles/volkswagen/ baya arabasında varmış hatta acaba doğuş niye getirmiyor kesin tutardı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve Porsche
Borla çalışan araba yapsalar yine en pahalı fiyata biz alırız. Onu geçtim suyla çalışan araba yapsalar Allah korusun anca zenginler su içer biz de susuzluktan ölürüz yani öyle bir memlekette yaşıyoruz. CNG de pek farklı olmaz gibime geliyor litre fiyatı fazla olur ama tüketimi az olur falan diye düşünmemek lazım onu yine bi şekilde ayarlarlar km hesabı yapınca yine 30-40 kuruş yakarız
 
Borla çalışan araba yapsalar yine en pahalı fiyata biz alırız. Onu geçtim suyla çalışan araba yapsalar Allah korusun anca zenginler su içer biz de susuzluktan ölürüz yani öyle bir memlekette yaşıyoruz. CNG de pek farklı olmaz gibime geliyor litre fiyatı fazla olur ama tüketimi az olur falan diye düşünmemek lazım onu yine bi şekilde ayarlarlar km hesabı yapınca yine 30-40 kuruş yakarız
su 50krş wc 1tl daha ne bekliyosun :D
 
Mikro Hibrid Motor dsg'nin ilk kalkıştaki boşluğunu kapatsa, birazda dur-kalk trafikte tasarruf sağlasa yeter.