Yıllardır Volkswagen’in verimlilik üzerine yaptığı geliştirmeler hep TDI üzerine olurdu. Bu hafta yapılan Viyana Motor Sempozyumunda, otomobil üreticisi dizel skandalından sonra doğal olarak TDI’dan hiç bahsetmeden verimlilik ve çevre konusunda başka seçenekler ortaya sundu.
Mikro Hibrid Motor
Şirketin “uygun fiyatlı bir mikro hibrid sistem” olarak tanımladığı özelliklerle donatılmış yeni 1.5 litrelik TSI (turboşarjlı, doğrudan enjeksiyonlu) benzinli dört silindirli motor. Bu motorun asıl amacının çok daha uzun stop-start süresi sunması olarak açıklayabiliriz. Bu yeni bluemotion sistem VW ye özgü 7 ileri vitesli çift kavramalı DSG şanzımanını kullanacak. Aynı zamanda motor hafif yüklerde bazı silindirleri kapatarak aktif silindir yönetimine de sahip.
Çift Yakıtlı 3 Silindirli Motor
Sıkıştırılmış doğal gaz (CNG) için tasarlanmış, ancak benzinle de çalışabilen 89HP 1.0 litrelik turbo şarjlı üç silindirli bir motor. Motor sıcak olduğunda veya düşük yük altında olduğunda, iki silindirini çalıştıran aktif silindir yönetimi sistemine de sahip.
Araçlarda CNG kullanımını yaygınlaştıracak yönetmelik hazır
Bazı gazeteler son zamanlarda çıkan haberlerde; “Araçlarda benzin, motorin ve LPG’ye alternatif yakıt olarak kullanılan sıkıştırılmış doğalgazın (CNG), doğalgaz iletim hattına uzak istasyonlara karayoluyla taşınarak satılmasını sağlayacak mevzuat çalışmaları bitirildi.” şeklinde konudan bahsedilmiş. Diğer akaryakıt türlerine göre hem daha ekonomik ve hem de daha temiz olan CNG’nin, motor ömrünü uzatması ve LPG’ye göre patlama tehlikesinin daha düşük olması nedeniyle sürücüler tarafından daha fazla tercih edilmesi bekleniyor.
Bu durumda VW’nin yeni motorlarıyla da ülkemizde ki benzin fiyatları göze alındığında ciddi talep göreceğini tahmin edebiliriz.
alıntı:http://blog.caranddriver.com/volkswagen-shows-micro-hybrid-and-dual-fuel-three-cylinder-engine/
Read the whole post here.
Mikro Hibrid Motor
Şirketin “uygun fiyatlı bir mikro hibrid sistem” olarak tanımladığı özelliklerle donatılmış yeni 1.5 litrelik TSI (turboşarjlı, doğrudan enjeksiyonlu) benzinli dört silindirli motor. Bu motorun asıl amacının çok daha uzun stop-start süresi sunması olarak açıklayabiliriz. Bu yeni bluemotion sistem VW ye özgü 7 ileri vitesli çift kavramalı DSG şanzımanını kullanacak. Aynı zamanda motor hafif yüklerde bazı silindirleri kapatarak aktif silindir yönetimine de sahip.
Çift Yakıtlı 3 Silindirli Motor
Sıkıştırılmış doğal gaz (CNG) için tasarlanmış, ancak benzinle de çalışabilen 89HP 1.0 litrelik turbo şarjlı üç silindirli bir motor. Motor sıcak olduğunda veya düşük yük altında olduğunda, iki silindirini çalıştıran aktif silindir yönetimi sistemine de sahip.
Araçlarda CNG kullanımını yaygınlaştıracak yönetmelik hazır
Bazı gazeteler son zamanlarda çıkan haberlerde; “Araçlarda benzin, motorin ve LPG’ye alternatif yakıt olarak kullanılan sıkıştırılmış doğalgazın (CNG), doğalgaz iletim hattına uzak istasyonlara karayoluyla taşınarak satılmasını sağlayacak mevzuat çalışmaları bitirildi.” şeklinde konudan bahsedilmiş. Diğer akaryakıt türlerine göre hem daha ekonomik ve hem de daha temiz olan CNG’nin, motor ömrünü uzatması ve LPG’ye göre patlama tehlikesinin daha düşük olması nedeniyle sürücüler tarafından daha fazla tercih edilmesi bekleniyor.
Bu durumda VW’nin yeni motorlarıyla da ülkemizde ki benzin fiyatları göze alındığında ciddi talep göreceğini tahmin edebiliriz.
alıntı:http://blog.caranddriver.com/volkswagen-shows-micro-hybrid-and-dual-fuel-three-cylinder-engine/
Read the whole post here.