Volkwagen Arteon 1.5 TSI İlk Sürüş İnceleme

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Araç: Volkswagen
Model: Arteon 1.5 TSI DSG R-Line
Yıl: -
KM'si: -

Araç Hakkında:

ezgif.com-video-to-gif.gif


Maalesef arabayı yeterli sürede elimde olmadığı için arabanın üst hız performansını (160 üstü) ve yol tutuşunu test edemedim.

Kullandığım araba 1.5 Tsi 150 Bg Dsg ve R Line donanım.

Tasarım:

Normalde yazılarımda tasarımdan pek bahsetmem ama siyah renk üstüne Montevideo jantlar ile ateş ediyor. :) Volkswagen uzun zamandır yaptığı en yakışıklı arabası olduğunu düşünüyorum.

volkswagen-arteon-volkswagen-2-0-tsi-r-line-190ps-dsg-269565300-3.jpg


İç Mekan:

Araba ile ilgili ilk eleştirim: Uzun zamandır gördüğüm en farklı Volkswagen tasarımına sahip arabanın iç tasarımının da Passat’tan farklı olmasını beklerdim.

maxresdefault.jpg


Kullanışlılık:

Sınıfındaki rakiplerinin üstünde bir kullanışlılık sunuyor.

Orta boyutta,soğutmalı bir torpidoya sahip.

Ortada ise vitesin önünde kapaklı bir göz var. İçinde küllük var.

Vitesin arkasında 2 tane bardaklık ve içine anahtar koyabileceğiniz ufak bir göz var.

Kol dayamaya gelirsek derinliği ortalama ve biraz dar denebilecek bir göz var. İçi 500 ml su şişesi rahatça alır.

Far altında ise ruhsatın alabileceği küçük bir göz var.

VW-Arteon-interior-at-the-2017-Geneva-Motor-Show-Live.jpg


Kapılar:

Yalıtımı ne kadar kötü etkilese de çerçevesiz camlar arabayı çok sportif gösteriyor ve bir çok yerde dolanan kapıların yamuk takılması mevzusu incelediğim araba da yoktu.

Kullanışlılık bölümünde kapılardan neden bahsediyorsun diye soruyorsanız. Bu arabanın kullanışlılık olarak rakiplerinden en büyük üstünlüğü burası.

Ön taraflar 2 litre arka kapılardaki de 1 lt alabilecek kapasitede.

vw-arteon-inceleme-003.jpg
2018-volkswagen-arteon-r-line-interior-view-2.jpg


Bagaj:

563 litrelik çok güzel bir bagajı var. Yükleme eşiği biraz yüksek denebilir ama yan duvarların düz olması ve bagajın camla birlikte açılması çok büyük bir artı.

Ayrıca sağ da ve solda eşyalarınızı koyabileceğiniz güzel gözler var.

17-2017-volkswagen-arteon-cenevre-1-e1488878520106.jpg


Arka Yaşam Alanı:

İç mekanda Passat ile en büyük fark burada. İlk eksilerinden başlarsak Passat’ta Comfortline da standart sunulan 3. bölge klima Arteon da standart olarak sunulmuyor.

Tasarımdan dolayı alçalan tavan baş mesafesini Passat a kıyasla birazcık daha dar. Ama uzayan gövdesini diz mesafesi olarak dönmüş.

Ön koltuğu kendime göre ayarlayınca arkasında basket topu sektirecek alan vardı. Arkası diz mesafesi olarak sınıfının lideri Skoda Superb den daha geniş denilebilir.

Volkswagen-Arteon-4.jpg


Donanım

Fiyatını düşününce biraz daha dolu olmasını beklerdim. R Line donanımı ile öne çıkan donanımlar:

  • Composition Media” bilgi ve eğlence sistemi (8″ renkli dokunmatik ekran, Türkçe dil seçeneği)
  • “Easy Open” kolay açılır / kapanır bagaj kapağı, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi“
  • %65 karartılmış arka ve arka yan camlar
  • 19″ Montevideo alüminyum alaşım jantlar
  • Alcantara/Vienna deri döşeme
  • Ambiyans aydınlatma paket
  • Dijital Gösterge Paneli (Active Info Display)
  • Elektrikli, katlanabilir ve ısıtmalı krom kaplı yan aynalar (sürücü tarafı kendiliğinden kararan)
  • Geri görüş kamerası “Rear Assist”
  • Hız sabitleyici (Cruise Control)
  • Immobilizer
  • Isıtmalı ön cam yıkama sistemi
  • Isıtmalı ön koltuklar
  • Işık-Görüş paketi (otomatik kararan iç dikiz aynası, elektrikli katlanır yan aynalar, yağmur sensörü)
  • LED “High” ön farlar
  • Park mesafe sensörleri (Ön/Arka) ve görsel park desteği
  • Progresif direksiyonR-line paket (19″ Montevideo alüminyum alaşım jantlar, 245/40 R19 lastikler, “Silver Rise” metailk iç dekor
  • Sürüşe duyarlı LED farlar, far yıkama sistemi, dinamik far yükseklik ayarı
  • Siyah tavan döşemesi
  • Yorgunluk tespit sistemi
  • Yükseklik ayarlı ön koltuklar, sürücü tarafında elektrikli bel desteği ve koltuk sırtlık ayarı
  • Çok fonksiyonlu R deri direksiyon, direksiyon üstünde DSG kumandaları
maxresdefault.jpg


Konfor;

Süspansiyon:

Bu arabanın üzerinde 19 inç 40 yanak lastikler var. Bu ebatlar konforu biraz olumsuz etkilemiş. Boyalardan geçerken biraz fazla hissediyorsunuz.

Ayrıca süspansiyonlarda serte dönük ayarlanmış. Bu jant ve süspansiyon kombinasyonu ile araba size pek konfor sunamıyor. Özel istekleri bilmiyorum ama Volkswagen bu araba için daha küçük jant ile sunmuyor.

Eğer bu arabadan daha çok konfor istiyorsanız adaptif şasi kontrolü ile alabilirsiniz.
Fiyatı 3800 TL.

first-vw-arteon-reviews-raise-questions-about-price-badge-and-suspension_2.jpg


Yalıtım;

Motor sesi: Yeni 1.5 tsi motorun sesi 2500 devirin üstüne çıkmadığınız sürece pek gelmiyor.

Rüzgar sesi: Sanırım yukarı da bahsettiğim çerçevesiz kapılar rüzgar yalıtımı birazcık olumsuz etkiliyor. Rüzgar sesi 130 km civarında gelmeye başlıyor ki bu gayet sınıf standartlarında ama özellikle 150 km üstüne çıkınca rakiplerine oranla birazcık daha fazla ses alıyor.

Lastik sesi: 245-40-19 ebatın da lastikleri olunca lastik sesi maalesef kaçınılmaz oluyor.

1071-B-20180322165329-2.jpg


Koltuklar:

Çok güzel koltukları var. Biraz sert denebilir ama yanal ve bel desteği gayet iyi. Ayrıca sürüş pozisyonu için baya seçenek var. Özellikle alçalma opsiyonu baya iyi. Arabanın içine gömülebiliyorsunuz.

VOLKSWAGEN-ARTEON-3.jpg


Motor:

Yeni 1.5 TSI ünite 150 bg 250 tork üretiyor. Ben 50 km lik sürüşümde en fazla 160 km hıza çıkabildim. Motorun devirlenmesi gayet iyi.

Turbo lag ufakta olsa var ama çok az. Ama üst devirlerdeki sesi pek sevmedim biraz cılız bir sesi var. Performans olarak 1556 kiloluk kütlesi için yeterli diyebilirim.

Tabii biraz daha yüksek hızlara çıkıp bakmak lazım.

Yakıt:

Araba bayinin test aracıydı. Arabayı ilk çalıştırdığım da ortalama tüketim 13.4 dü tabii bu değer nasıl elde edildi en ufak bir bilgim yok.

Benim genel ortalamam 100 km de 9.7 litre idi. Daha önce test ettiğim 1.6 sidi at6 Opel İnsignia ile de benzer değerler elde ediyordum. Açıkcası arabanın ağırlığını düşününce tüketim gayet normal.

golf_1.5_tsi_054.jpg


Sürüş:

Sürüş hisleri olarak bana süspansiyonların ve tasarımın verdiği sportif hissi veremedi. Araba fren ayarı dışında gazdaki ölülük ve direksiyonun yumuşaklığı ile daha çok konfor odaklı bir araba hissi verdi. Fren ise birazcık yukarı da kavrıyor.

Biraz alışkanlık gerekiyor özellikle sol ayak freni yapmak bu yüzden zor oluyor. Viraj performansı olarak istediğim hızlarda girmediğim için çok yorum yapmak istemiyorum ama genel olarak eğlenceden çok güvenli sürüş odaklı.

Limitlerine ulaşamadığım için o konuda nasıldır yorum yapamıyorum maalesef.

2018-vw-arteon-6-1.jpg


Sonuç:
Bu kullandığım arabanın liste fiyatı 265000 Tl (08.04.2018). Rakiplerinin fiyatı ne kadar?

Benzer motor-şanzıman-donanımlı Volkswagen Passat 250000 TL

Bmw 3.18i Edition Msport ve Pure paket(Eksik opsiyonları eklenmiş hali) 272000 TL

Skoda Superb 2.0 TDI CR 190 PS 4×4 DSG L&K – 265.400 TL (Daha donanımlı)

Opel İnsignia Gs 1.6 Cdti 136 Bg At6 Exclusive 247000 TL (Daha donanımlı)

Ford Mondeo 2.0 Tdci Powershift Titanium 255000 TL

Rakiplerine baktığımız zaman fiyatı pek alınası olduğunu düşünmüyorum. Araba kesinlikle kötü bir araba değil.

Zaten D segmentinde kötü diyebileceğimiz bir araba kalmadı ama rakiplerinden diz mesafesi dışında öne çıkan bir özelliği yok. Passat ı kullanmadığım için yorum yapamayacağım bu yüzden 15000 Tl lik fiyat farkına değer mi maalesef bir şey diyemeyeceğim ama bu fiyata biraz daha ekleyip daha premium bir model olan bir Bmw 3 serisi bulabilirsiniz.

Yada yüksek hacimli dizel motoru ile daha donanımlı ve Arteon kadar geniş bir Superb alabilirsiniz. Ya da yine yüksek hacimli bu sefer sınıfının en iyi konforunu sunan bir Mondeo alabilirsiniz hemde 10000 TL daha ucuza.

Yada derseniz ki hem dizelin ekonomisi olsun hem de ülkemizin adaletsiz vergi sistemine uygun ve adaptif süspansiyon,adaptif cruise kontrol gibi oyuncaklı bir İnsignia 18000 TL daha ucuza alabilirsiniz.

Yada derseniz ki ben bu araba gibi her yerde olmayan farkı bir araba alayım 2017 model Mazda 6 Power donanımı ile 201500 TL. Arteon 2017 model fiyatı 243000 TL. Açıkcası şuanki piyasa da şöyle bir 20000 TL daha ucuz olsaydı bu fiyata normal derdim ama şuanki fiyatını hak etmediğini düşünüyorum.

Kaynak: http://garajtv.com/volkswagen-arteon-ilk-surus/
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Emeğine sağlık kardeşim güzel yazı olmuş. Öncelikle şıklarda yaptığım tercihlere gelirsek; 250k gibi bir paraya araba alıyorsam muhakkak 2.0 litre hacmi tercih ederim. Bazıları için çok büyük para olmayabilir, hatta araba piyasası için bile artık çok büyük para olmayabilir ama benim için büyük para olduğundan öyle bir parayı bir otomobile veriyorsam düşük hacimli motor istemem. Bu doğrultuda düşük hacimlerin hepsini eledim. 2.0 dizel seçeneklerinde mondeo ve superb yakın gibi gözükse de 10 bin lira fazla verip mondeo yerine superb tercih etmem. 2.0 mazda 6 aklımı çok kurcaladı, 2.0 hacimli motor benim performans isteğime gayet yeterli cevabı verir diye düşünüyorum ama atmosferik motor isteğim artık yok. Turbo motorlara alıştıktan sonra atmosferik bana yavan gelir. Bmw'yi düşük hacmine rağmen içlerindeki tek premium model olmasından dolayı seçtim. Dip not olarak da 1.6 cdti insignia yerine 2.0 motorlu versiyonu bu araçlarla benzer fiyatta olsaydı flexride opsiyonuyla beraber mondeo yerine tercih edebilirdim. Gerçekçi olacak olursam da bu paralara sıfır araç almazdım.

Arteon'a gelince araç hem yakışıklı hem göz alıcı. Fakat iç mekan tıpkı vignale mondeo gibi normal versiyon modellerine fazlaca benziyor. En azından bazı can alıcı detaylarla farklılaşmasını beklerdim. 19 inç jantlarla hem yalıtım hem konfor adına pek bir şey sunmasını beklemek zaten hayalcilik olur ama D ve D+ segment benim için konforlu yolculuklar anlamı taşıdığından premium iddiasıyla yola çıkan bir araçta konfor eksikliği pek kabul edebileceğim bir şey değil. Malum, f10 kasa 5'in makyajsız versiyonunu bile bu konuda yerden yere vurmuş biriyim.
 
Tercih kısmında bende çok kararsızım. Fiyat avantajı ile Mazda 6 gayet iyi duruyor ama atmosferik motor sorusu bende de var. Tabii 1.5 turbo motorlar karşısında düşünülebilir. 1.6 dizel insignia konusunda tercih yapmak için oyuncak manyağı olmak lazım. Arabanın üstüne opsiyon alınamıyor o derece dolu adaptif süspansiyon filan bu pakete standart belki 1.5t ya da dediğin gibi 2.0 motorlar biraz daha uygun olsa düşünebilirdim . Superb 1.6 dizel ile kullandım birazcık 50 yaş üstü arabası ondan onu elerdim. Donanım/motor/fiyat olarak bakınca passat ve arteon bana pahalı gözüküyor ondan onları tercih etmezdim. Burada geriye mondeo ve 3.18i kalıyor onları tercih ederim sanırım.

Arteon'a gelince araç hem yakışıklı hem göz alıcı. Fakat iç mekan tıpkı vignale mondeo gibi normal versiyon modellerine fazlaca benziyor. En azından bazı can alıcı detaylarla farklılaşmasını beklerdim. 19 inç jantlarla hem yalıtım hem konfor adına pek bir şey sunmasını beklemek zaten hayalcilik olur ama D ve D+ segment benim için konforlu yolculuklar anlamı taşıdığından premium iddiasıyla yola çıkan bir araçta konfor eksikliği pek kabul edebileceğim bir şey değil. Malum, f10 kasa 5'in makyajsız versiyonunu bile bu konuda yerden yere vurmuş biriyim.

Vignale Mondeo da bildiğim kadarıyla her tarafta bir deri kaplama filan var. Bunda o da yok bildiğimiz Passat. Bence bu hoş olmamış. Passat ı kullanamadığım için kıyaslayamıyorum ama 15000 tl farkı birazcık uzunluk,tasarım ve bagaj kapağına değeceğini düşünmüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur ve Cenk
Tercih kısmında bende çok kararsızım. Fiyat avantajı ile Mazda 6 gayet iyi duruyor ama atmosferik motor sorusu bende de var. Tabii 1.5 turbo motorlar karşısında düşünülebilir. 1.6 dizel insignia konusunda tercih yapmak için oyuncak manyağı olmak lazım. Arabanın üstüne opsiyon alınamıyor o derece dolu adaptif süspansiyon filan bu pakete standart belki 1.5t ya da dediğin gibi 2.0 motorlar biraz daha uygun olsa düşünebilirdim . Superb 1.6 dizel ile kullandım birazcık 50 yaş üstü arabası ondan onu elerdim. Donanım/motor/fiyat olarak bakınca passat ve arteon bana pahalı gözüküyor ondan onları tercih etmezdim. Burada geriye mondeo ve 3.18i kalıyor onları tercih ederim sanırım.
Vignale Mondeo da bildiğim kadarıyla her tarafta bir deri kaplama filan var. Bunda o da yok bildiğimiz Passat. Bence bu hoş olmamış. Passat ı kullanamadığım için kıyaslayamıyorum ama 15000 tl farkı birazcık uzunluk,tasarım ve bagaj kapağına değeceğini düşünmüyorum.
Mazda 6 ile düşük hacimli turbo motorlar arasında kalmış olsam kesinlikle mazda 6 tercih ederdim o bir gerçek. Mazda 6 için arada ciddi fiyat farkı olması da oldukça cezbedici ama dediğim gibi hem 2.0 vergisine katlanıp hem de performansı yeterli gelse de benim için ' yeterli ' den ötesine gitmeyecek, benzer hacimli turbolu rakiplerine göre yavan bir atmosferik motora 200 lira para vermek istemem. İnsignia 2.0 olsa direkt tercih ederim. Flexride bile almama yetecek bir sebep.

Mondeo eskidi, vignale mondeo'nun elle tutabildiğin hatta tutamadığın yerleri bile deri kaplı olsa da eskidi. Eskimesine rağmen hala tercih ediyorsam yürüyeni kaliteli ve istediğim konfor - yalıtım beklentisini sağlayabiliyor olmasından.

Passat - Arteon ikilisinden birini seçmem gerekirse de adaptif şase seçeneğini de ekleyip daha uygun fiyata Passat alırdım muhtemelen. Tabii çift cam yalıtım gibi bir opsiyonu vardı sanırım onunla beraber.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Passat - Arteon ikilisinden birini seçmem gerekirse de adaptif şase seçeneğini de ekleyip daha uygun fiyata Passat alırdım muhtemelen. Tabii çift cam yalıtım gibi bir opsiyonu vardı sanırım onunla beraber.
Çift cam deyince aklıma geldi. Genel olarak arteon yalıtım daha iyi olduğu söyleniyor. Passat cidden bu kadar kötü mü. Bende arkada yolculuk yaptım da çok hız yapamadık.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Çift cam deyince aklıma geldi. Genel olarak arteon yalıtım daha iyi olduğu söyleniyor. Passat cidden bu kadar kötü mü. Bende arkada yolculuk yaptım da çok hız yapamadık.
Ben arkada oturdum ama yolculuk etmedim. Sadece arka yaşam alanı nasıl bir baktım hepsi bu. Onun haricinde aracı iyice sıkacak kadar kullandım, yan koltukta da yolculuk ettim. Lastik gürültüsü net alıyor. Lastikler oldukça ince yanaklı 18 inç ebatındaydı. 2.0 tdi motor dizel olmasına rağmen rölantide en ufak sarsıntı ve gürültü hissettirmiyor. Devir çevirince içeri biraz ses geliyor ama normal. Rüzgar konusunda ise maalesef 110-120 gibi hızlarda ön yan camlardan, tam olarak yerini tespit edemesem de A sütunu bölgesinin oralardan direkt duyulacak şekilde bir rüzgar sesi almaya başlıyor. Bastırılmış bir gürültü şeklinde değil de tizden, ıslık tarzı bir ses geliyor. Fitil ya da cam ile alakalı olduğunu düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Ben arkada oturdum ama yolculuk etmedim. Sadece arka yaşam alanı nasıl bir baktım hepsi bu. Onun haricinde aracı iyice sıkacak kadar kullandım, yan koltukta da yolculuk ettim. Lastik gürültüsü net alıyor. Lastikler oldukça ince yanaklı 18 inç ebatındaydı. 2.0 tdi motor dizel olmasına rağmen rölantide en ufak sarsıntı ve gürültü hissettirmiyor. Devir çevirince içeri biraz ses geliyor ama normal. Rüzgar konusunda ise maalesef 110-120 gibi hızlarda ön yan camlardan, tam olarak yerini tespit edemesem de A sütunu bölgesinin oralardan direkt duyulacak şekilde bir rüzgar sesi almaya başlıyor. Bastırılmış bir gürültü şeklinde değil de tizden, ıslık tarzı bir ses geliyor. Fitil ya da cam ile alakalı olduğunu düşünüyorum.
Lastik sesi filan normal ama rüzgar sesi eğer 110 sa valla bizim eski c3 ya da yeni fiesta o ayarda yalıtım sunuyor. Cidden yazık bide fiyatını düşününce
 
Lastik sesi filan normal ama rüzgar sesi eğer 110 sa valla bizim eski c3 ya da yeni fiesta o ayarda yalıtım sunuyor. Cidden yazık bide fiyatını düşününce
Aslına bakarsan genel rüzgar yalıtımı iyi. Yani aracın genel yalıtımında direkt bir eksiklik olduğunu düşünmüyorum. Kabinin içinde çeşitli bölgelerde öyle rüzgar gürültüsü falan olmuyor ama işte A sütunu tarafından cırtlak, tiz bir ses geliyor. Belki üretimden kaynaklı o bölgede bir sıkıntı olabilir. Ama çift cam opisyonuyla alanlar böyle bir sesin gelmediğini söylüyor. Ayrıca beni o tiz sesten daha fazla rahatsız eden arka süspansiyonların çalışma sesinin içeri geliyor oluşuydu. Maalesef ufak kasislerde bile o ses içerideydi. Dikkat etmeyen pek aldırmaz ama ben özellikle takıldığım için sesi alabiliyordum.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Aslına bakarsan genel rüzgar yalıtımı iyi. Yani aracın genel yalıtımında direkt bir eksiklik olduğunu düşünmüyorum. Kabinin içinde çeşitli bölgelerde öyle rüzgar gürültüsü falan olmuyor ama işte A sütunu tarafından cırtlak, tiz bir ses geliyor. Belki üretimden kaynaklı o bölgede bir sıkıntı olabilir. Ama çift cam opisyonuyla alanlar böyle bir sesin gelmediğini söylüyor. Ayrıca beni o tiz sesten daha fazla rahatsız eden arka süspansiyonların çalışma sesinin içeri geliyor oluşuydu. Maalesef ufak kasislerde bile o ses içerideydi. Dikkat etmeyen pek aldırmaz ama ben özellikle takıldığım için sesi alabiliyordum.
Anladım hocam ama şimdi golf yalıtımını düşününce o ıslık sesininde gelmemesini beklerdim.
 
Anladım hocam ama şimdi golf yalıtımını düşününce o ıslık sesininde gelmemesini beklerdim.
Aynen öyle.. Zaten bende golf'ü düşünerek biraz da aracı değerlendirdim. Aracın yalıtımı böyle rahatsız edici, almamaya sebep tarzında olmasa da A sütunu bölgesinde ki tiz ses, arka süspansiyon çalışma sesi golf'ü düşününce bana biraz garip gelmişti. Lastik gürültüsünü diretk hesaba katmadım çünkü rakipleriyle aynı ebatlarda denemek lazım değerlendirebilmek için.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Aynen öyle.. Zaten bende golf'ü düşünerek biraz da aracı değerlendirdim. Aracın yalıtımı böyle rahatsız edici, almamaya sebep tarzında olmasa da A sütunu bölgesinde ki tiz ses, arka süspansiyon çalışma sesi golf'ü düşününce bana biraz garip gelmişti. Lastik gürültüsünü diretk hesaba katmadım çünkü rakipleriyle aynı ebatlarda denemek lazım değerlendirebilmek için.
Hatırladığım kadarıyla mondeo 235-45-18 ler vardı. Lastik sesi yok denecek kadar azdı diye hatırlıyorum. Superb de yine aynı ebatta onda önde değilde özellikle arkadan bir ses geliyor. Onu da ben liftback karosere bağlamıştım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Hatırladığım kadarıyla mondeo 235-45-18 ler vardı. Lastik sesi yok denecek kadar azdı diye hatırlıyorum. Superb de yine aynı ebatta onda önde değilde özellikle arkadan bir ses geliyor. Onu da ben liftback karosere bağlamıştım.
Düşün sen 18'lik ebatla kullanmışsın mondeo'yu. Benim test ettiğim sırada 18'lik ebat yoktu, sadece 17 ile geliyordu ve onunla beraber konforu ve yalıtımı bana çok iyi gelmişti. Hatta ben mondeo'yu herkesten farklı olarak şantiyeye soktum. Kamyonların geçtiği çukurlu yollara soktum. Bir yerde derin bir çukuru göremedim ve panik frenle ön sağ tekeri çukura daldırdım ki bırak süspansiyonu altı vuracak zannettim ama amortisörler diplenmedi bile. 17'lik jantla bana çok konforlu gelmişti. Superb'de de liftback olmasının etkisi vardır muhakkak ama kardeşi passat'ta olduğu gibi arka süspansiyon modeliyle alakalıdır. Mondeo'da kullanılan yeni nesil süspansiyonlar arkada %70, önde %30-40 civarı bir konfor - yalıtım artışına sebep olmuş. Yani çalışma sesleri izolasyonla kısılabiliyor olsa da biraz süspansiyon modeliyle alakalı bunlar.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Yazı güzel olmuş yine ellerine sağlık :) Arteona gelirsek işçilikle iyi bilinen bir bölgeden geldiği için iyi olması beklenirken kapı yamukluğu durumu var deniyordu ama senin kullandığında olmadığına göre iyi bir haber bu demek ki ya durumu düzelttiler yada hepsinde bu durum yok. Genel olarak ise sert olup pedalların hissinin biraz yumuşakça olması güzel bir durum olmaz bence tamamen sert olmasını yeğlerdim hazır sert süspansiyonlar sert şase varken. Fiyat konusunu da bir türlü çözemedim zaten bayağı pahalı, premiumlar ile kapışmaya başlaması da bunu kanıtlıyor, bunu işçilikle iyi bilinen yerde üretilmesinden dolayı desek bile bazı arabalarda sorun çıktığına göre aslında pek de haketmiyor gibi görünüyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Mazda 6 SW alırdım, atmosferik motor ve tam otomatik şanzımanı alınması için bir sebep
tipi, konforu, sağlamlığı uzun ömrü de işin kreması diğerleri gibi 50-60 bin kmye dayanınca sağı solu dökülmeyecek ve sahip olduğumda ölene kadar araba lafını ağzıma aldırmayacak bir araçtır.
 
Arabada 3. Bölge klima var arabanın ekranını az kurcalaan görebilirdin. Adaptif şasili 240'lik makina gayet konforlu ve sessizdi. Haftaya A5 Sportback ile arka arkaya ve ses seviyelerini desibel olarak ölçerek test edeyim bakalım.
 
Mazda 6 SW alırdım, atmosferik motor ve tam otomatik şanzımanı alınması için bir sebep
tipi, konforu, sağlamlığı uzun ömrü de işin kreması diğerleri gibi 50-60 bin kmye dayanınca sağı solu dökülmeyecek ve sahip olduğumda ölene kadar araba lafını ağzıma aldırmayacak bir araçtır.

Aynen bir kaza sonrası parça sorunu bide 2.0 atmosferik motorun vergisi sorun olabilir.

Arabada 3. Bölge klima var arabanın ekranını az kurcalaan görebilirdin. Adaptif şasili 240'lik makina gayet konforlu ve sessizdi. Haftaya A5 Sportback ile arka arkaya ve ses seviyelerini desibel olarak ölçerek test edeyim bakalım.

Standart donanım listesinde de kullandığım araba da da 2 bölge klima vardı ki yukarıda yazdığım donanımları vw sitesinden direk kopyaladım. Yalıtım olarakta kullandığım a4,c serisi,insignia,mondeo,superb hatta aynı markanon c sınıfı golf kadar iyi bulmadığım için eleştirdim özellikle 150 doğru ıslık sesi başlıyor. Kullanırken elim cam kapama düğmesine gitti acaba tam kapanmadı mı diye. a5 de durum nedir bilmiyorum
 
Son düzenleme:
Aynen bir kaza sonrası parça sorunu bide 2.0 atmosferik motorun vergisi sorun olabilir.



Standart donanım listesinde de kullandığım araba da da 2 bölge klima vardı ki yukarıda yazdığım donanımları vw sitesinden direk kopyaladım. Yalıtım olarakta kullandığım a4,c serisi,insignia,mondeo,superb hatta aynı markanon c sınıfı golf kadar iyi bulmadığım için eleştirdim özellikle 150 doğru ıslık sesi başlıyor. Kullanırken elim cam kapama düğmesine gitti acaba tam kapanmadı mı diye. a5 de durum nedir bilmiyorum
Standart donanım listesinde yazmıyor zaten o yüzden ekranı kurcala dedim. Biz ilk üretim Arteon'lardan birini kullandık ve ona rağmen araba gayet sessizdi. Haftaya desibel sonuçları üzerinden tartisiriz.
 
Standart donanım listesinde yazmıyor zaten o yüzden ekranı kurcala dedim. Biz ilk üretim Arteon'lardan birini kullandık ve ona rağmen araba gayet sessizdi. Haftaya desibel sonuçları üzerinden tartisiriz.
Arkada passatta olan derece ayarlaması yok. Donanım listesinde de özellikle çift bölge yazıyor. Passat ta 3 bölge yazıyor.
Merakla bekliyorum 150 km üstünü.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...