HABER Volvo S60, 415 beygirlik hibrit motoru ile tanıtıldı!

Alcantara

Batuhan KARALAR
Yönetim
Editör
1,052
28
Marka
Renault
Uzun süren bekleyişin ardından yeni Volvo S60, Amerika’da resmi olarak duyuruldu. Polestar desteği ve hibrit motoruyla ilgi çeken yeni S60 ile ilgili tüm detaylar haberimizde!

S90’a kardeş geldi: İşte tamamen yeni Volvo S60!

İsveçli markanın Amerika’daki yeni Charleston fabrikasında tanıtılan yeni S60, markayı D sınıfı sedan segmentinde temsil ediyor. Wagon modeli olan V60’tan pek farklı gözükmeyen araç, “Thor’un Çekici” adı verilen LED farları tasarımının merkezine konumlandırıyor. Otomobilin arka kısmında ise abisi S90’ı anımsatan bir çehreyle karşılaşıyoruz.

Ölçeklenebilir Mimari Platform (SPA) üzerine oluşturulan yeni Volvo S60, iç mekanında pek çok teknolojik oyuncağı standart olarak sunuyor. 9 inçlik Sensus Connect multimedya sistemi, acil durum frenleme ve şerit daralma uyarısı gibi teknolojiler standart olarak sunuluyor. Bowers&Wilkins stereo ses sisteminin yanı sıra 130 kilometre hıza kadar çalışan adaptif otonom sürüş teknolojisi ise opsiyon listesinde dikkat çekiyor.

Marka tarihinde ilk defa dizel motor seçeneğine yer verilmeyen araç ile toplam 3 adet motor seçeneği sunuluyor. 250 beygir güç ve 350 Nm tork üreten 2.0 litrelik T5 motor ile başlayan benzinli motor ailesinde daha fazla performans isteyenler 310 beygir güç ve 400 Nm torka sahip T6 motor seçeneğini seçebiliyor. T8 hibrit motor seçeneği ise 309, 405 ve 415 beygir gücüne sahip versiyonları ile satın alınabiliyor. 405 ve 415 beygirlik en üst seçeneklerin lastik, fren, süspansiyon ve motor yazılımı güncellemesi içeren Polestar dokunuşu ile geldiğini belirtelim.

Momentum, R-Design ve Inscription donanım paketleri ile satın alınabilecek olan Volvo S60, Amerika’da 35.800 dolarlık başlangıç fiyatına sahip olacak. Ülkemizde fiyatı belli olmayan aracın, vergi dezavantajı ile beraber yaklaşık 300.000 liraya alıcı bulacağını tahmin ediyoruz.

1 arasında 31
































Read the whole post here.
 
Çok güzel olsa da bu sefer önceki s60'lara göre bile daha az göreceğiz yollarda. Başlangıç seviyesi 2.0 250 hp benzinli olunca vergiye fena takılıyor. Rakipleri C, A4 ve 3.20'de düşük hacimli motor avantajı var. Maalesef çağ dışı vergilendirme sistemi yüzünden yine güzel bir otomobil mağdur oluyor. Bakalım, g20 3'ün 2.0 litre motorlu versiyonlarının müşterisini çalabilecek mi göreceğiz.
 
Çok güzel olsa da bu sefer önceki s60'lara göre bile daha az göreceğiz yollarda. Başlangıç seviyesi 2.0 250 hp benzinli olunca vergiye fena takılıyor. Rakipleri C, A4 ve 3.20'de düşük hacimli motor avantajı var. Maalesef çağ dışı vergilendirme sistemi yüzünden yine güzel bir otomobil mağdur oluyor. Bakalım, g20 3'ün 2.0 litre motorlu versiyonlarının müşterisini çalabilecek mi göreceğiz.
T3 ile gelse yok satar da adamlar vergi avantajı falan pek takmıyorlar satarsa satar diyorlar. XC40'ın liste fiyatı neredeyse 300.000 olmuş getir T3 motor bak bakalım nasıl gidiyor :D
 
T3 ile gelse yok satar da adamlar vergi avantajı falan pek takmıyorlar satarsa satar diyorlar. XC40'ın liste fiyatı neredeyse 300.000 olmuş getir T3 motor bak bakalım nasıl gidiyor :D
Kesinlikle öyle.. Açıkçası üzüldüm, hayal kırıklığına uğradım vergi avantajlı bir motoru olmamasına. Belki ilerleyen süreçte planlamada bir değişiklik yaparlar da mahrum kalmayız :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Harika duruyor. T5 motora gelince; örneğin BMW'nin uluslararası internet sitesinde 1.6 170 hp'lik motor yok. Ancak Türkiye'de o motor hem beğeniliyor hem de çok satıyor. Yani bir şekilde T3 gelir bence.
 
Bu tasarım dili S60'in proporsiyonunda çok daha güzel durmuş. Klasikleşmiş Almanlardan sikilanlar için süper seçenek
 
Arabaya önden bakınca mükemmel, çapraz veya arkadan bakınca kötü duruyor bence. Arka tasarım pek akıcı olmamış, S90'da onu daha iyi kotardıklarını düşünüyorum. Bunun arkası biraz gereksiz keskin olmuş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: hakikionur
MU-AZ-ZAM

Sedan araç genelde sevmem ama buna bayıldım. Ön taraf kendine aşık etti resmen. O ne güzel bir tasarım dilidir. Arka tarafta ki ledlerle sağlanan keskin hatlar çok iyi olmuş. 20 sene sonra bu araca binmek, -belki- kısmet olur.
 
Çok güzel.

Türkiye'de satacağı bir kaç yüz bir kaç bin araba adamların umurunda değil tabii ki. O yüzden motor 2.0'mış, üst dilime giriyormuş falan umurlarında olmaz.
 
Bir sedan ve volvo sever olarak v60'ı çok daha fazla beğendim.
Zamanla göz alışır mı bilmiyorum ama arka tarafında bi olmamışlık var
 
Önde double wishbone, arkada ise çok noktadan bağlantılı tam bağımsız süspansiyonuyla, kabinde ise kendi sınıfındakilerden daha kaliteli gözüken iç mekanıyla bu araç cidden mükemmel olmuş. Şunu ülkemizde bol bol göremezsek yazık olur. İnşaallah sürüşü de iç mekanı kadar kalitelidir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Reddington ve bt
Ön tarafın harika ve tadında olan sporluğuna arkasının fazla ağır başlı olduğunu düşünüyorum. Bu arada XC 40 a 1.5 manuel gelecek İlerleyen dönemlerde de 1.5 hybrid otomatik gelecek diye aklımda kalmış
 
Şu araba üzülerek söylüyorum TR'de tutulmayabilir. Param olsa kesinlikle tercih edeceğim bi model. Hem alt yapısı, hem dış görüntüsü hem de içiyle nefis nefis. Bizim millet gider yine paşşat var abi der .
 
Önü güzel ancak arkasını beğenmedim. Ön konsol ve vites topuzunun etrafındaki yerleşim bana Talisman'ı hatırlatıyor. S90 da böyleydi
 
  • Beğeni
Tepkiler: fksarall