1. Foruma kayıt olmak için tıklayın !

Volvo s90 D5 havalı süspansiyonun konfora etkisi ?

Konu, 'Otomobil Seçimi' kısmında Turmasito tarafından paylaşıldı.

  1. Turmasito

    Turmasito Senkromeççi

    Kayıt:
    19 Ocak 2018
    Mesajlar:
    26
    Beğenilen Mesajlar:
    17
    Merhaba,

    Volvo s90'da havalı süspansiyon sadece arka tekerlerde bulunuyor. Genel konfor, standart süspansiyonlara göre çukurlarda, kasislerde vb. yerlerde çok değişiyor mu ?

    Bayiye gidip bu durumu kendim test edemedim. Çünkü hep düzlük alanda test yapılıyor :/

    Konu ile ilgili bilgisi olan var mı ?
     
  2. by

    by Panpa

    Kayıt:
    17 Kasım 2016
    Mesajlar:
    3.073
    Beğenilen Mesajlar:
    5.507
    Marka:
    Audi
    O nasıl oluyor yahu ? İlk defa duydum :)
     
  3. Turmasito

    Turmasito Senkromeççi

    Kayıt:
    19 Ocak 2018
    Mesajlar:
    26
    Beğenilen Mesajlar:
    17
    Nasıl yani hocam ? :)
     
  4. by

    by Panpa

    Kayıt:
    17 Kasım 2016
    Mesajlar:
    3.073
    Beğenilen Mesajlar:
    5.507
    Marka:
    Audi
    Spor otomobillerde ön tarafta oluyor onu biliyoruz da, havalı süspansiyonun sadece arka tarafta olmasını ilk defa duydum.
     
  5. Turmasito

    Turmasito Senkromeççi

    Kayıt:
    19 Ocak 2018
    Mesajlar:
    26
    Beğenilen Mesajlar:
    17
    S90'da öyle valla hocam :)
     
  6. Cenk

    Cenk Reis

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    11.073
    Beğenilen Mesajlar:
    30.144
    Marka:
    Ford
    S90'ın ön süspansiyonları çift kollu, yani double wishbone süspansiyona sahip. Arka süspansiyonda ise kamyonetlerden bildiğimiz yaprak yay kullanılıyor. Tabii bu yaprak yaylar boyuna değil enine yerleştirilmiş, daha hafif ve daha dayanıklı malzemeden üretiliyor. Bu sebeple önlere değil, arkalara havalı süspansiyon tercih edilmiş olabilir. İşe yarayıp yaramadığına gelince; evet, havalı süspansiyonlar otomobili oldukça konforlu yapıyor ve kaliteli bir sürüşe sahip olmasını sağlıyor.
    13.15'ten itibaren izleyebilirsiniz


    Yabancı bir incelemeden de ufak bir yorum;

    Adding to the S90’s stress-free driving experience is the comfortable suspension. You can get it with adaptive dampers and rear air suspension but the standard setup does such a good job ironing out bumps and potholes that you needn’t bother.
    https://www.carwow.co.uk/volvo/s90/driving

    Netice itibariyle standart süspansiyonlu halinin bile çukurları ve tümsekleri yeterince konforlu geçebildiği, ütüleyebildiği bahsediliyor. Havalı süspansiyonlu hali ise daha başarılı tabii.
     
    Son düzenleme: 19 Temmuz 2018
    Porsche ve Turmasito bunu beğendi.
  7. hakikionur

    hakikionur Profesör

    Kayıt:
    16 Eylül 2016
    Mesajlar:
    409
    Beğenilen Mesajlar:
    1.006
    Marka:
    Volvo
    oof off :/
     
  8. Turmasito

    Turmasito Senkromeççi

    Kayıt:
    19 Ocak 2018
    Mesajlar:
    26
    Beğenilen Mesajlar:
    17

    Teşekkürler hocam. Ankara izmir gibi şehirlerde çukurlar o kadar fazla ve derinki, çukura girince insanın canı yanıyor. Volvo s80 bile durumu kurtaramıyor :/
     
    Cenk bunu beğendi.
  9. Cenk

    Cenk Reis

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    11.073
    Beğenilen Mesajlar:
    30.144
    Marka:
    Ford
    Rica ederim hocam.. Tahmin ederim, Zonguldak'ta da durum böyle maalesef. S90'ı standart süspansiyon + 18-19 inç jant kombinasyonuyla alırsanız konforlu olur ama uçan halı efekti oluşturması biraz zor. Konfor konusu da biraz beklenti meselesine giriyor, öznel yani. Ama eğer durumunuz varsa işi garantiye alıp havalı süspansiyon ile durumu garantileyebilirsiniz. En azından çoğu çukuru ve tümseği savuşturucaktır.
     
    Turmasito bunu beğendi.
  10. Sirius

    Sirius Profesör

    Kayıt:
    18 Eylül 2016
    Mesajlar:
    373
    Beğenilen Mesajlar:
    945
    Eski Forester'larda da arkada havalı süspansiyon bulunuyor, arkaya yük koyunca araç kendini dengeliyor bu sayede.
     
  11. Sirius

    Sirius Profesör

    Kayıt:
    18 Eylül 2016
    Mesajlar:
    373
    Beğenilen Mesajlar:
    945
    Havalı süspansiyon çok fark ediyor kesinlikle Touareg kullanan biri olarak.
     
    Turmasito ve Porsche bunu beğendi.
  12. Turmasito

    Turmasito Senkromeççi

    Kayıt:
    19 Ocak 2018
    Mesajlar:
    26
    Beğenilen Mesajlar:
    17
    S90’da havalı süspansiyonlar arkada, ben ise hep sürücü koltugunda oturacağım. Yani benim konforumu, arkadaki havalı süspansiyonlar ne derece etkileyebilir sizce ? Bu soruyu irdeledim ama bir cevap bulamadım :)
     
    Basri Amca ve Iskender™ bunu beğendi.
  13. Cenk

    Cenk Reis

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    11.073
    Beğenilen Mesajlar:
    30.144
    Marka:
    Ford
    On tarafta zaten pahali bir sistem olan cift salincak suspansiyon var. Binek araclar icinde daha ust seviye bir suspansiyon henuz yok. Bu sistem zaten oldukca konfor sundugu gibi tutus limitlerini de arttiriyor. O sebeple on tarafa havali suspansiyon gereksinimi duyulmayabilir. Buna ek olarak aracin onu ve arkasi bir butundur. Arka tarafin cukur ve tumseklerde gosterecegi tum davranislar on tarafi da etkiliyor. Bu noktada arkada ki havala suspansiyonlarin verecegi guzel tepkilerle on tarafin da konforu artacaktir. Ornegin; guncel mondeo'da arkada yeni bir suspansiyon sistemi gelistirildi. Bu suspansiyon sayesinde arkada %57, onde ise %40 konfor artisi saglandi. Yani arkalarin tepkileri onleri de etkiler.
     
    btrvysl, Porsche, Turmasito ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  14. Iskender™

    Iskender™ Panpa

    Kayıt:
    1 Ocak 2017
    Mesajlar:
    2.625
    Beğenilen Mesajlar:
    9.339
    Marka:
    Bugatti
    ilginç :D
     
  15. Turmasito

    Turmasito Senkromeççi

    Kayıt:
    19 Ocak 2018
    Mesajlar:
    26
    Beğenilen Mesajlar:
    17
    Teşekkürler hocam valla :)
    Neden hocam, kolay kolay bulunmuyor bu bilgiler :)
     
    Iskender™ ve Cenk bunu beğendi.
  16. Turmasito

    Turmasito Senkromeççi

    Kayıt:
    19 Ocak 2018
    Mesajlar:
    26
    Beğenilen Mesajlar:
    17
    Bugün bir galeri ile konustum. Havalı süspansiyonun, genel konforu yüzde yüz etkilediğini söyledi. Ufak tefek donanımlara hiç bakmadan direk havalı süspansiyona bakın dedi. 21inç jant olsa dahi genel konfor çok etkilenmiyormuş. Konfor müthiş derecede değişiyormuş.

    Arkadaş çok ballandıra ballandıra anlattı. Belkide arabayı satmaya çalıştı (galerici kafası diyebilir miyiz bilemiyorum :) )
     

Sayfayı Paylaş