Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

hellcatz

Berk
Asfalt Kurutucu
25
25
Marka
Volvo
Herkese iyi akşamlar.
2.5Turbo motora sahip aracımın bakımdan 4 bin km sonra yağını kontrol ettikten sonra minimum çizgisinin altında olduğunu gördüm sorun nerde sizce ? Bu arada araç yağ yakmıyor gördüğüm kadarıyla egzozdan herhangi bir duman çıkmıyor.
 
Evet ilk konulduğunda çubuk full gösteriyordu bu arada bu problem için götürdüğümde kontrol ettiler turbo hortumu terlemişti üzerinde yağ vardı onu değiştirdiler
 
Yağ ya bir yerden kaçırıp damlıyordur, ya yanıyordur ya da suya karışıyordur. Çok bir ihtimal yok. 2 ihtimali kontrol etmek oldukça basit.
Aracınızı park ettiğiniz yerde yağ gözlemlemesi yaptınız mı? Geceden motorun alt kısmına temiz bir karton serip sabahına gözlemleme yapabilirsiniz. Kaputu kaldırıp elde bir fenerle iyice bir gözle muayene yapın, altına bakın yağ kaçağı vs. varmı? Radyatör yedek su deposuna bakın suda yağlanma var mı? Gaza yüklenince duman atma vs. gibi sorunlar var mı? Turbo'da yağ kaçağı var mı?
Öncelikle bunları kontrol ederseniz, muhtemelen sorununuzun sebebi için ciddi çember daraltmış olacaksınız. Çok zamanınızı almadan, basitçe yapabileceğiniz şeyler.
 
Yağ ya bir yerden kaçırıp damlıyordur, ya yanıyordur ya da suya karışıyordur. Çok bir ihtimal yok. 2 ihtimali kontrol etmek oldukça basit.
Aracınızı park ettiğiniz yerde yağ gözlemlemesi yaptınız mı? Geceden motorun alt kısmına temiz bir karton serip sabahına gözlemleme yapabilirsiniz. Kaputu kaldırıp elde bir fenerle iyice bir gözle muayene yapın, altına bakın yağ kaçağı vs. varmı? Radyatör yedek su deposuna bakın suda yağlanma var mı? Gaza yüklenince duman atma vs. gibi sorunlar var mı? Turbo'da yağ kaçağı var mı?
Öncelikle bunları kontrol ederseniz, muhtemelen sorununuzun sebebi için ciddi çember daraltmış olacaksınız. Çok zamanınızı almadan, basitçe yapabileceğiniz şeyler.

Öncelikle cevabınız için sağolun bugün altına karton sericem radyatör yedek su deposuna baktım şükür ona yağ karışmamış bu motorun turbosu arka tarafta ve yalıtılmış o yüzden içi gözükmüyor fenerle önceden baktığımda triger sisteminin alt kısımlarında terleme gözlemledim.
 
Bu motorları iyi bilirim (volvo modular engine). Öncelikle ilk sorum araba kaç kilometrede ve motor daha önce işlem gördü mü?
Arkadaşların dediği gibi park ettiğiniz yerde yağ damlama var mı onu kontrol edin. Eğer yoksa, en olası seçenek turbonun yağ kaçırması.
Bu arada eksilen yağı tamamlamayı ihmal etmeyin kesinlikle.
 
keçelerden kaçırmaylada kolay kolay 2 lt yağ eksilmez, rampa çıkarken tapa gaz oturunca, arkadan birinin bakması lazım araca, uzun süre volvo kullandım bende , muhtemelen segmanların ömrü kısalmıştır, ama uzun süre idare eder, ekleyerek binmeye devam etmek lazım
 
keçelerden kaçırmaylada kolay kolay 2 lt yağ eksilmez, rampa çıkarken tapa gaz oturunca, arkadan birinin bakması lazım araca, uzun süre volvo kullandım bende , muhtemelen segmanların ömrü kısalmıştır, ama uzun süre idare eder, ekleyerek binmeye devam etmek lazım
Çubuğun başından sonu 2 litre değildir ki, max min arası yarım litreyi çok geçmemesi lazım yoksa min seviyesinde çalışan motor normslde 4 alıyosa 2 litre yağ ile mi çalışacak? Benim araba 4 litre yağ alıyo min çizgisinin de altındayken 1 litre ekleyince Max çizgisini geçiyo baya
 
Çubuğun başından sonu 2 litre değildir ki, max min arası yarım litreyi çok geçmemesi lazım yoksa min seviyesinde çalışan motor normslde 4 alıyosa 2 litre yağ ile mi çalışacak? Benim araba 4 litre yağ alıyo min çizgisinin de altındayken 1 litre ekleyince Max çizgisini geçiyo baya
Volvonun motorlarında min-max arası yaklaşık 2 litredir hocam. Bu motorun yağ kapasitesi 5.8 litre. 3.9 litreye kadar sorunsuz çalışabiliyor. Yani yağlama yönünden neredeyse hiç problem yaşamaz bu volvolar, motor hacmine kıyasla oldukça fazla yağ mevcuttur. Bayağı da dayanıklıdır bu sebeple.
 
Son düzenleme:
Ha bir de karter havalandırma sistemi daha önce değişti mi? Değişmediyse mutlaka değiştirin. Yağ tüketimini doğrudan etkiler.
Tıkanıp-tıkanmadığını anlamak için yağ kapağını gevşetin ama yukarı kaldırmayın. Motorun kapağı vakumla aşağı çekmesi lazım. Eğer kapağı çevirince yukarı hoplamaya başlıyorsa sistem tıkanmıştır.
Aynı testi yağ çubuğunu çıkartıp da yapabilirsiniz. Parmağınızla deliği kapatıp vakum var mı hissetmeye çalışın. Vakum olması lazım. Yok aksine üflüyorsa tıkanmıştır.
 
Son düzenleme:
Bugün park ettiğim yere baktığımda herhangi bir şey göremedim araç 214.000 kilometrede daha öncesinde herhangi bir rektefiye işlemi görmedi. Dediğiniz karter havalandırma sistemini test edicem
 
keçelerden kaçırmaylada kolay kolay 2 lt yağ eksilmez, rampa çıkarken tapa gaz oturunca, arkadan birinin bakması lazım araca, uzun süre volvo kullandım bende , muhtemelen segmanların ömrü kısalmıştır, ama uzun süre idare eder, ekleyerek binmeye devam etmek lazım

Arabayı test etmek için peş peşe gittiğimizde egzozdan herhangi bir duman çıkmıyor (siyah-mavi-beyaz)
 
Ha bir de karter havalandırma sistemi daha önce değişti mi? Değişmediyse mutlaka değiştirin. Yağ tüketimini doğrudan etkiler.
Tıkanıp-tıkanmadığını anlamak için yağ kapağını gevşetin ama yukarı kaldırmayın. Motorun kapağı vakumla aşağı çekmesi lazım. Eğer kapağı çevirince yukarı hoplamaya başlıyorsa sistem tıkanmıştır.
Aynı testi yağ çubuğunu çıkartıp da yapabilirsiniz. Parmağınızla deliği kapatıp vakum var mı hissetmeye çalışın. Vakum olması lazım. Yok aksine üflüyorsa tıkanmıştır.

İnternete karter havalandırma sistemi yazınca bir şey bulamadım dediğiniz sistem PCV olarak mı geçiyor ?
 
Çubuğun başından sonu 2 litre değildir ki, max min arası yarım litreyi çok geçmemesi lazım yoksa min seviyesinde çalışan motor normslde 4 alıyosa 2 litre yağ ile mi çalışacak? Benim araba 4 litre yağ alıyo min çizgisinin de altındayken 1 litre ekleyince Max çizgisini geçiyo baya
2.5lt makineyi 4 litre yağla zor olur hocam, volvoda aralık 2 litredir, 20 sene bindik bizde ailecek volvoya
 
Ha bir de karter havalandırma sistemi daha önce değişti mi? Değişmediyse mutlaka değiştirin. Yağ tüketimini doğrudan etkiler.
Tıkanıp-tıkanmadığını anlamak için yağ kapağını gevşetin ama yukarı kaldırmayın. Motorun kapağı vakumla aşağı çekmesi lazım. Eğer kapağı çevirince yukarı hoplamaya başlıyorsa sistem tıkanmıştır.
Aynı testi yağ çubuğunu çıkartıp da yapabilirsiniz. Parmağınızla deliği kapatıp vakum var mı hissetmeye çalışın. Vakum olması lazım. Yok aksine üflüyorsa tıkanmıştır.

1lt yağ ekledim normal seviyeye geldi yağ ancak şu bahsettiğiniz pcv sisteminin tıkanması , yağ kapağına baktığımda üfleme yok, yağ çubuğunda vakum olmuyor aksine üflüyor
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...