VW Caddy 60 amper Akü takmak

fixit

Asfalt Kurutucu
15
Merhabalar, araç 2007 model Vw caddy 1.9 TDI şuanda üstünde İnci akünün 72Ah 700CCA değerinde bir aküsü var ancak bayağı bir eskidi yerine yeni bir akü alacağım ancak amper değerine karar veremedim. Normalde bu araca 72 amper öneriyorlar ancak şöyle bir şey var bu araç çok sık kullanılmıyor genellikle yatıyor, kullanıldığı zamanda çok uzun mesafe yapılmıyor ve bu durum 1-2 yıl daha böyle olacak bu yüzden daha düşük amper değerine sahip örneğin 60 amper bir akü takılmasının daha iyi olacağını, aracın genellikle az ve kısa mesafe kullanılmasından dolayı 60 amperlik bir akünün daha hızlı şarj olup kendini dolduracağını ve dolayısıyla daha uzun ömürlü olacağını ve aynı zamanda fiyatınında daha uygun olduğunu söyleyen bir kaç kişi oldu tabii 66 amper seçeneğide var. Bu fikir ne kadar doğrudur tam karar veremedim aküyü küçültmenin bir sorun teşkil edip etmeyeceğinide bilmiyorum, sonuçta orijinalde 72 amper vardı sizce ne yapmalıyım ?
 
Çözüm
Merhabalar, araç 2007 model Vw caddy 1.9 TDI şuanda üstünde İnci akünün 72Ah 700CCA değerinde bir aküsü var ancak bayağı bir eskidi yerine yeni bir akü alacağım ancak amper değerine karar veremedim. Normalde bu araca 72 amper öneriyorlar ancak şöyle bir şey var bu araç çok sık kullanılmıyor genellikle yatıyor, kullanıldığı zamanda çok uzun mesafe yapılmıyor ve bu durum 1-2 yıl daha böyle olacak bu yüzden daha düşük amper değerine sahip örneğin 60 amper bir akü takılmasının daha iyi olacağını, aracın genellikle az ve kısa mesafe kullanılmasından dolayı 60 amperlik bir akünün daha hızlı şarj olup kendini dolduracağını ve dolayısıyla daha uzun ömürlü olacağını ve aynı zamanda fiyatınında daha uygun olduğunu söyleyen bir kaç...
Merhabalar, araç 2007 model Vw caddy 1.9 TDI şuanda üstünde İnci akünün 72Ah 700CCA değerinde bir aküsü var ancak bayağı bir eskidi yerine yeni bir akü alacağım ancak amper değerine karar veremedim. Normalde bu araca 72 amper öneriyorlar ancak şöyle bir şey var bu araç çok sık kullanılmıyor genellikle yatıyor, kullanıldığı zamanda çok uzun mesafe yapılmıyor ve bu durum 1-2 yıl daha böyle olacak bu yüzden daha düşük amper değerine sahip örneğin 60 amper bir akü takılmasının daha iyi olacağını, aracın genellikle az ve kısa mesafe kullanılmasından dolayı 60 amperlik bir akünün daha hızlı şarj olup kendini dolduracağını ve dolayısıyla daha uzun ömürlü olacağını ve aynı zamanda fiyatınında daha uygun olduğunu söyleyen bir kaç kişi oldu tabii 66 amper seçeneğide var. Bu fikir ne kadar doğrudur tam karar veremedim aküyü küçültmenin bir sorun teşkil edip etmeyeceğinide bilmiyorum, sonuçta orijinalde 72 amper vardı sizce ne yapmalıyım ?

Üreticinin tavsiye ettiği değer altında akü takılmasını mantıklı bulmuyorum. Akü zayıfladığında bile araçların elektronik aksamları ilk çalıştırmada kafayı yiyebiliyor. Çeşitli sorunlara yol açabiliyor. 1.9 Litre hacmindeki bir motorunda 60Ah akü ile devam edebileceğini düşünmüyorum. 60Ah alsanız bile çok iyi, CCA değeri 600 olan Silver tip akülerden almanız gerekecek ki onunda fiyatı ortalama 72Ah olanlara yaklaşıyor zaten.

Bir de atladığınız bir nokta hızlı şarj olacak belki düz mantıkla ama hızlı da boşalacak. Devamlı yatan bir araç içinde daha çok sıkıntı çıkaracak.

Bana nerden baksanız mantıklı bir hareket gibi gelmiyor. Üreticinin önerdiği minimum Ah değerindeki akü ile devam etmenizi öneririm.
 
Son düzenleme:
72 amper o arabayı yürütecek minimum akünün bi tık büyüğüdür, o da güvenlik önlemidir. 60 amperle biçok sistem sıkıntısı yaşanabilir. Ayrıca bence asıl yatan araca büyük akü konmalı günler sonra marşta sıkıntı olmaması için
 
Üreticinin tavsiye ettiği değer altında akü takılmasını mantıklı bulmuyorum. Akü zayıfladığında bile araçların elektronik aksamları ilk çalıştırmada kafayı yiyebiliyor. Çeşitli sorunlara yol açabiliyor. 1.9 Litre hacmindeki bir motorunda 60Ah akü ile devam edebileceğini düşünmüyorum. 60Ah alsanız bile çok iyi, CCA değeri 600 olan Silver tip akülerden almanız gerekecek ki onunda fiyatı ortalama 72Ah olanlara yaklaşıyor zaten.

Bir de atladığınız bir nokta hızlı şarj olacak belki düz mantıkla ama hızlı da boşalacak. Devamlı yatan bir araç içinde daha çok sıkıntı çıkaracak.

Bana nerden baksanız mantıklı bir hareket gibi gelmiyor. Üreticinin önerdiği minimum Ah değerindeki akü ile devam etmenizi öneririm.
Hocam şimdi şöyle bu araç bana geldiğinde üzerinde 72 amper inci akü vardı ve yeni değiştirilmişti ondan önceki fabrika çıkışındaki akünün değerini bilmiyorum. Az önce yazdığım 72 tavsiyesi akü üreten firmaların tavsiye ettiği değer Vw aküde hangi değeri verdiğini bilmiyorum sanırım bir servise sormak lazım.
72 amper o arabayı yürütecek minimum akünün bi tık büyüğüdür, o da güvenlik önlemidir. 60 amperle biçok sistem sıkıntısı yaşanabilir. Ayrıca bence asıl yatan araca büyük akü konmalı günler sonra marşta sıkıntı olmaması için
Aslında bende 72 takmayı düşünüyorum, ancak kafamı karıştıran husus aynı aracın 2010 model ve dsg şanzımanı babamda var ve yakın zamanda aküyü değiştirdi ve İnci akünün yan firması olan eas marka 60 amperlik ve sanırım CCA değeride 500-550 civarı olan bir akü taktı, fiyatıda muadillerine nazaran gayet uygundu galiba 250 lira civarı idi ve araba sorunsuz bir şekilde çalışıyor hatta bende biraz şaşırmıştım ucuz ve düşük değerli bir akünün bu performansına ancak şöyle bir nokta var o araç yatmıyor aktif bir şekilde kullanılıyor sürekli.
 
Hocam şimdi şöyle bu araç bana geldiğinde üzerinde 72 amper inci akü vardı ve yeni değiştirilmişti ondan önceki fabrika çıkışındaki akünün değerini bilmiyorum. Az önce yazdığım 72 tavsiyesi akü üreten firmaların tavsiye ettiği değer Vw aküde hangi değeri verdiğini bilmiyorum sanırım bir servise sormak lazım.

Aslında bende 72 takmayı düşünüyorum, ancak kafamı karıştıran husus aynı aracın 2010 model ve dsg şanzımanı babamda var ve yakın zamanda aküyü değiştirdi ve İnci akünün yan firması olan eas marka 60 amperlik ve sanırım CCA değeride 500-550 civarı olan bir akü taktı, fiyatıda muadillerine nazaran gayet uygundu galiba 250 lira civarı idi ve araba sorunsuz bir şekilde çalışıyor hatta bende biraz şaşırmıştım ucuz ve düşük değerli bir akünün bu performansına ancak şöyle bir nokta var o araç yatmıyor aktif bir şekilde kullanılıyor sürekli.
amper konusunda bişey diyemeyeceğim ancak yanılmıyorsam Yiğit üretimiydi, Probat akü öneririm. 70 amper üzerini 300tl gibi bi fiyata bulabilirsiniz tahminimce. 1999 model 1.8 passatımızda 2 yıl kadar sorunsuz kullandık en son satarken ölçümde güzel değerler veriyordu. Hem biraz ucuz olduğu için yüksek amperli de alabilirsiniz gibi
 
amper konusunda bişey diyemeyeceğim ancak yanılmıyorsam Yiğit üretimiydi, Probat akü öneririm. 70 amper üzerini 300tl gibi bi fiyata bulabilirsiniz tahminimce. 1999 model 1.8 passatımızda 2 yıl kadar sorunsuz kullandık en son satarken ölçümde güzel değerler veriyordu. Hem biraz ucuz olduğu için yüksek amperli de alabilirsiniz gibi
Aslında fiyat çokta önemli değil benim için hocam sonuçta uzun kullanımı olan bir ürün olduğu için kendini tolere edebiliyor ancak bu akü konusunda sanırım teoride söylenen şeyler pratikte pek olmuyor mesela şu araca şu olmaz, bunu markayı kesinlikle kullanma, bu amperden aşağısı kurtarmaz gibi söylemler. Bu ağır vasıtalar,ticariler hariç diğerleri sanki genel anlamda aşağı yukarı aynı gereksinimlerde, piyasada bu kadar fazla marka, ürün ve birbirine yakın değerler olması sanki bana birazda üreticilerin satış politikası ve ürün yelpazesini geniş tutarak arz-talep oranını artırmak istemesi gibi geliyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Merhabalar, araç 2007 model Vw caddy 1.9 TDI şuanda üstünde İnci akünün 72Ah 700CCA değerinde bir aküsü var ancak bayağı bir eskidi yerine yeni bir akü alacağım ancak amper değerine karar veremedim. Normalde bu araca 72 amper öneriyorlar ancak şöyle bir şey var bu araç çok sık kullanılmıyor genellikle yatıyor, kullanıldığı zamanda çok uzun mesafe yapılmıyor ve bu durum 1-2 yıl daha böyle olacak bu yüzden daha düşük amper değerine sahip örneğin 60 amper bir akü takılmasının daha iyi olacağını, aracın genellikle az ve kısa mesafe kullanılmasından dolayı 60 amperlik bir akünün daha hızlı şarj olup kendini dolduracağını ve dolayısıyla daha uzun ömürlü olacağını ve aynı zamanda fiyatınında daha uygun olduğunu söyleyen bir kaç kişi oldu tabii 66 amper seçeneğide var. Bu fikir ne kadar doğrudur tam karar veremedim aküyü küçültmenin bir sorun teşkil edip etmeyeceğinide bilmiyorum, sonuçta orijinalde 72 amper vardı sizce ne yapmalıyım ?
Amperle oynamak yerine orijinal amperde akü takıp aracı haftada 1-2 kez çalıştırıp hareket ettirirseniz, aracınız için çok daha sağlıklı bir çözüm olur diye düşünüyorum.
 
Çözüm