KAPALI VW Jetta 1.2 TSI Yağ Yakma Sorunu

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

holigan0696

Hasan Şen
Senkromeççi
7
28
Marka
Volkswagen
Arkadaşlar meraba . 2011 model yeni kasa 1.2 tsı jetta aracım var 122 bin km de . aracımda yağ yakımından yana sıkıntım var baya yağ yakıyor geçen ölçüm yaptık yağ değişiminden sonra 3 bin km de 4 litre yağın hepsini yaktığını gördük yere yağ damlaması falan yok, egzozdan damlama yok, siyah duman gri duruman atmada yok . Ustam motorun yapılması gerektiğini ve yaklaşık 10 bin liraya mal olacağını söyledi. Bir de castrol edge 5-30 sarı partüküllü yağ kullanıyorduk bu sefer yağı yine castrol 5-30 yeşil olandan koydu ve motora bernerin motor koruyucusunu koyup bir de böyle denememi söyledi. Her ihtimale karşı ben yinede motor yapılacak düşüncesi ile bu konuda gerçekten sağlam bir usta arıyorum ve böyle bi olay daha önce başınıza geldiyse motor yapılmadan hangi usta nasıl çözdü bu işi bilen varsa bir yardımcı olabilir mi. Aracı 2019 ağustosta aldım exper raporunda falan motor %88 civarı çıktı hiç bir sorun görünmüyordu.
 
Ekspertiz firmalarının dyno verileri ile motor ömrü hakkında tahmin yapmak gerçekten yanlış. Balatadan, lastikten veya başka bir problemden az çıkıyor yada katkı vs koyularak fazla çıkması sağlanabiliyor.
Kompresyon testi yapılması daha sağlıklı hem tespit hem çözüm açısından.
Tsi'larda yağ eksiltme problemi mevcut hatta bazı tsi'larda belli km aralıklarında yağ eklemesi yapmanız gerekiyor. Yetkili servistr arıza tespiti yapılıyor mu bilmiyorum ama ona göre hareket edebilirsiniz.
 
Kompresyon testi +1, anormal bir yakma durumu var.
Dyno verisi konusu da +1, bendeki Corsa çıksaydı kesin +80 puan alırdı ama motoru bitti sonuç olarak, kaç hp verdiğine bakıp konuşmak anlamsız.
Düşündüğümde o kadar yağın nereye gittiği konusuna açıklama getiremedim, konuya çok hakim değilim ama suda yağlanma oluyorsa belki conta sorunludur ama çok fazla bir hacim kaybediyormuşsunuz contadan nasıl olacak o kadar yağ bilmiyorum.
 
Kompresyon testi +1, anormal bir yakma durumu var.
Dyno verisi konusu da +1, bendeki Corsa çıksaydı kesin +80 puan alırdı ama motoru bitti sonuç olarak, kaç hp verdiğine bakıp konuşmak anlamsız.
Düşündüğümde o kadar yağın nereye gittiği konusuna açıklama getiremedim, konuya çok hakim değilim ama suda yağlanma oluyorsa belki conta sorunludur ama çok fazla bir hacim kaybediyormuşsunuz contadan nasıl olacak o kadar yağ bilmiyorum.

usta suda yağlanma falan demedi bana sadece motor yapılacak oda 10 bin lirayı bulur dedi. İşte 3 gün önce gittiğimde yağı değiştirdi ve motor koruyucu koydu biraz bunla dene kaç bin km de yakacak bu yağı dedi
 
Ekspertiz firmalarının dyno verileri ile motor ömrü hakkında tahmin yapmak gerçekten yanlış. Balatadan, lastikten veya başka bir problemden az çıkıyor yada katkı vs koyularak fazla çıkması sağlanabiliyor.
Kompresyon testi yapılması daha sağlıklı hem tespit hem çözüm açısından.
Tsi'larda yağ eksiltme problemi mevcut hatta bazı tsi'larda belli km aralıklarında yağ eklemesi yapmanız gerekiyor. Yetkili servistr arıza tespiti yapılıyor mu bilmiyorum ama ona göre hareket edebilirsiniz.

cihazla arıza tespiti yapılıyor normalde ama motora bir şey takıpta bir test yapmadı açıkcası ekranda da hata olarak görünmüyor zaten her hangi bir şey
 
Allah yardımcınız olsun İnşAllah kolay bir çözümü vardır ve çözümünü bulabilirsiniz.
Öncelikle ekspertizdeki motor verisini boşverin bir şey ifade etmiyor. Siz yaşadığınız il ve çevresinde Tsi motorlarla ilgili tecrübesi olan kaliteli usta bulup bir de onlara baktırın hemen motor yaptırmayın. Aracı bence bir yetkili servise de götürün ne diyorlar bir bakın derim
 
Yazdıklarınıza göre yorum yapıyorum.

Sizin sorunun piston segmanlarından olma ihtimali var. Pistonun etrafında hem kompresyon hem de yağ kaçırmayı engelleyen segman vardır. Aracınızı kompresyona götürdüğünüzde kompresyonun normal çıkma olasılığı da var. Belki yalnızca yağ kaçırmayı engelleyen segmanlarda sıkıntı vardır. Kompresyon segmanları düzgünse test normal gözükür.
 
Allah yardımcınız olsun İnşAllah kolay bir çözümü vardır ve çözümünü bulabilirsiniz.
Öncelikle ekspertizdeki motor verisini boşverin bir şey ifade etmiyor. Siz yaşadığınız il ve çevresinde Tsi motorlarla ilgili tecrübesi olan kaliteli usta bulup bir de onlara baktırın hemen motor yaptırmayın. Aracı bence bir yetkili servise de götürün ne diyorlar bir bakın derim

sağol teşekkür ederim. Bende öyle yapacağım zaten hemen motor yaptırmayı düşünmüyorum aslında motordan çekişten gidişten yana da en ufak bir şikayetim ve sıkıntım yok çünkü gayet sağlıklı bir şekilde gidiyor tekleme ,tuklama,arıza vs. hiç bir şey yapmıyor. Sadece yağ yakma konusu çok canımı sıkıyor. İnşallah fazla masrafsız şekilde hallederim. Bir kaç usta buldum kompresyon testine sokup ona göre bakacağım artık ne çıkarsa. Doğuş otodan çıkma arabam ama doğuş oto haziranda başlıyor randevu sistemi açılıyor şuanlık ona götüremiyorum
 
Yazdıklarınıza göre yorum yapıyorum.

Sizin sorunun piston segmanlarından olma ihtimali var. Pistonun etrafında hem kompresyon hem de yağ kaçırmayı engelleyen segman vardır. Aracınızı kompresyona götürdüğünüzde kompresyonun normal çıkma olasılığı da var. Belki yalnızca yağ kaçırmayı engelleyen segmanlarda sıkıntı vardır. Kompresyon segmanları düzgünse test normal gözükür.

yani kompresyon testi normal çıkarsa ne yapmam lazım segmanlara mı baktırmam lazım
 
sağol teşekkür ederim. Bende öyle yapacağım zaten hemen motor yaptırmayı düşünmüyorum aslında motordan çekişten gidişten yana da en ufak bir şikayetim ve sıkıntım yok çünkü gayet sağlıklı bir şekilde gidiyor tekleme ,tuklama,arıza vs. hiç bir şey yapmıyor. Sadece yağ yakma konusu çok canımı sıkıyor. İnşallah fazla masrafsız şekilde hallederim. Bir kaç usta buldum kompresyon testine sokup ona göre bakacağım artık ne çıkarsa. Doğuş otodan çıkma arabam ama doğuş oto haziranda başlıyor randevu sistemi açılıyor şuanlık ona götüremiyorum
Bugüne kadar sürekli doğuş bakımlıysa araç bir nevi onların sorumluluğunda demektir çok daha dikkatli ve titiz bakacaklarını düşünüyorum. Zaten anlayanlar önerilerini yapmış siz onlara istinaden aracınıza baktırın bir de doğuşa götürün bakalım ne diyorlar. Örneğin segman vb birşey çıkar Doğuş da aynısını söylerse fiyat değerlendirmesi yapıp Yine Doğuşa yaptırabilirsiniz
 
yani kompresyon testi normal çıkarsa ne yapmam lazım segmanlara mı baktırmam lazım
Motor yapmak ciddi maliyet. Önce gözle görülür somut yerlerin tamamına bakılıp aracın gerekli testleri yapıldıktan sonra en son iş motoru yapmaya kalır. Radyatöre yağ karışıyor mu? Duman atma yok demişsiniz ama kesin mi? subap lastiklerinden mi? Yada ustanın fark etmediği bir kaçak mı var? Yada bizim bilmediğimiz bir sorun mu var? Önce araca güzelce bir bakılması teşhisin öyle konulması lazım. Eğer araç ful doğuş oto bakımlıysa doğuş oto bu iyi niyet ıvır zıvırına baya dikkat ediyor güzel indirimler yapıyor kullanıcısına. Dışardan ve yetkili servisten fiyat alıp uygun olan yere yaptırabilirsiniz. Geçmiş olsun...
 
Arkadaşlar meraba . 2011 model yeni kasa 1.2 tsı jetta aracım var 122 bin km de . aracımda yağ yakımından yana sıkıntım var baya yağ yakıyor geçen ölçüm yaptık yağ değişiminden sonra 3 bin km de 4 litre yağın hepsini yaktığını gördük yere yağ damlaması falan yok, egzozdan damlama yok, siyah duman gri duruman atmada yok . Ustam motorun yapılması gerektiğini ve yaklaşık 10 bin liraya mal olacağını söyledi. Bir de castrol edge 5-30 sarı partüküllü yağ kullanıyorduk bu sefer yağı yine castrol 5-30 yeşil olandan koydu ve motora bernerin motor koruyucusunu koyup bir de böyle denememi söyledi. Her ihtimale karşı ben yinede motor yapılacak düşüncesi ile bu konuda gerçekten sağlam bir usta arıyorum ve böyle bi olay daha önce başınıza geldiyse motor yapılmadan hangi usta nasıl çözdü bu işi bilen varsa bir yardımcı olabilir mi. Aracı 2019 ağustosta aldım exper raporunda falan motor %88 civarı çıktı hiç bir sorun görünmüyordu.

Dynoların motor ömürlerine verilen % leri açaba neye göre değerlendiriyorlar :) hilesi çok bunun, bu değerlere güveneceğinize motor yapılmasına gereken diyen ustaya bir kompresyon testi yaptırmanızı tavsiye ederim. Birde fabrika tarafından tavsiye edilen yağ dışında amerikayı yeniden keşvetmeye gerek yok.
 
1.2 tsi'ların ekonomik ömürleri bayağı kısa. 100.000 km sonra ciddi yağ eksiltmeler başlıyor. Kullanıcıların alışkanlıklarına göre 50.000 km kadar daha sorunsuz gitme ihtimali olabilir. Yağ eksiltme söylediğiniz seviyeye geldiyse rektifiye ister. Servisinde yaklaşık malityetini 15.000₺ olarak öğrenmiştim 5-6 ay önce. Tahminimce çözümü rektifiye yaptırmanız veya aracı elden çıkarmanız.
 
Geçmiş olsun. Umarım uygun maliyetli bir tamir yolu bulabilirsiniz. Araca illa rektifiye gerekirse maliyetleri araştırırken muhakkak sandık motor fiyatlarını da araştırın derim. Hem özelde hem yetkilide her iki işlem için fiyat almanızı tavsiye ederim. Rektifiye işlemi de maalesef pahalı olabiliyor. Üstelik dikiş tutup tutmayacağı da belli olmuyor. O yüzden maliyetleri arasında karşılayamayacağınız düzeyde bir fark yoksa rektifiye yerine sandık motor daha sağlıklı olabilir.

Bu arada vw forumlarını bir dolaşmanızı ve forumlara sponsor olan yedek parçacı olup olmadığını da araştırabilirsiniz. Bunlardan uygun fiyatlı orjinal veya muadil ürün şeklinde yedek parça temini olabiliyor. Örneğin focusclubtr forumunun sponsoru erol otomotiv'dir. Ford ile ilgili bütün yedek parçaları güzel fiyatlardan forum kullanıcılarına verebiliyor. Aynı şekilde vw forumlarında da bir uygulama olabilir.
 
Son düzenleme:
1.2 tsi'ların ekonomik ömürleri bayağı kısa. 100.000 km sonra ciddi yağ eksiltmeler başlıyor. Kullanıcıların alışkanlıklarına göre 50.000 km kadar daha sorunsuz gitme ihtimali olabilir. Yağ eksiltme söylediğiniz seviyeye geldiyse rektifiye ister. Servisinde yaklaşık malityetini 15.000₺ olarak öğrenmiştim 5-6 ay önce. Tahminimce çözümü rektifiye yaptırmanız veya aracı elden çıkarmanız.
Kendim de 1.2 tsı kullanıcısı olarak dediklerinize ekleme yapmak istiyorum 1.2 tsı motor revize edildi sanırım 2014 yılları civarında önceki nesil motorlar Euro 5 Emisyonunda 86 beygir ve 105 beygirdi. 8 Valfli, Eksantrik zincirliydi. Yeni nesil olanlar , eksantrik zincir yerine kayış oldu, 8V yerine 16V oldu. Güçleri de 90/110 beygire çıktı, emisyon standardı Euro 6 oldu. Eski nesilde yaşanan sorunlar yeni nesil motorlarda yaşanmıyor bildiğim ve duyduğum kadarı ile
 
Geçmiş olsun. Umarım uygun maliyetli bir tamir yolu bulabilirsiniz. Araca illa rektifiye gerekirse maliyetleri araştırırken muhakkak sandık motor fiyatlarını da araştırın derim. Hem özelde hem yetkilide her iki işlem için fiyat almanızı tavsiye ederim. Rektifiye işlemi de maalesef pahalı olabiliyor. Üstelik dikiş tutup tutmayacağı da belli olmuyor. O yüzden maliyetleri arasında karşılayamayacağınız düzeyde bir fark yoksa rektifiye yerine sandık motor daha sağlıklı olabilir.

Bu arada vw forumlarını bir dolaşmanızı ve forumlara sponsor olan yedek parçacı olup olmadığını da araştırabilirsiniz. Bunlardan uygun fiyatlı orjinal veya muadil ürün şeklinde yedek parça temini olabiliyor. Örneğin focusclubtr forumunun sponsoru erol otomotiv'dir. Ford ile ilgili bütün yedek parçaları güzel fiyatlardan forum kullanıcılarına verebiliyor. Aynı şekilde vw forumlarında da bir uygulama olabilir.
araçta ne olduğunu öğrendkten sonra parça arayışına giricem elbet o zaman içinde araçta ne problem olduğu çözülsün yeter. Ucuza parçada önemli değil motor komple yapılmadıktan sonra 1 2 bin fazla verir doğuş otoda yaptırırım servis garantili olsun diye ama önce sağlam bir kaç ustaya göstermem lazım. sandık motor dediğiniz 0 km motor sanırım , 0 km motor yaptırmaktan yana değilim aslında km daha 120 binde , 120 binde ki araç motor yemesi ve yeni motor takılması insanların kafasında soru işareti bırakıyor
 
Kendim de 1.2 tsı kullanıcısı olarak dediklerinize ekleme yapmak istiyorum 1.2 tsı motor revize edildi sanırım 2014 yılları civarında önceki nesil motorlar Euro 5 Emisyonunda 86 beygir ve 105 beygirdi. 8 Valfli, Eksantrik zincirliydi. Yeni nesil olanlar , eksantrik zincir yerine kayış oldu, 8V yerine 16V oldu. Güçleri de 90/110 beygire çıktı, emisyon standardı Euro 6 oldu. Eski nesilde yaşanan sorunlar yeni nesil motorlarda yaşanmıyor bildiğim ve duyduğum kadarı ile
2015 makyajlı kasadaki motor ne oluyor hocam? 105ps, euro 5 diye biliyorum ben siz 2014 sonrası deyince şaşırdım
 
2015 makyajlı kasadaki motor ne oluyor hocam? 105ps, euro 5 diye biliyorum ben siz 2014 sonrası deyince şaşırdım
Tam detaylı bir bilgim yok ama siz söyleyince dikkat ettim 2015 yılında polo golf ibiza gibi modellerde yeni nesil 16v motorlar kullanılırken 2015 model jetta da sizin dediğiniz gibi euro 5, 105 hp olan motor kullanılmaya devam edilmiş muhtemelen jettanın üretimi bitiriliyor diye yeni nesil motordan mahrum bırakılmış
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...