Wrd4- wra4- dunlop winter sport 5- continental ts860vs tavsiye.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

pradetor32

Taklacı Güvercin
8
Öncelikle herkese merhaba. Bu forumda ilk paylaşımım olacak. Ankara'da yaşıyorum. Aracım c200d amg. Ben de bir çoğumuz gibi iyi bir kışlık lastik arıyorum(runflat olmayan). Yukarıdaki lastiklerin hepsi bilinen, başarılı lastikler. Fakat A4 ün etiket değerlerine ulaşamadım. D4 ve diğerleri ile kıyaslandığında yakıt sessizlik vs açısından ne durumdadır? öncelikli kriterlerim şunlar:
1- Yakıt ekonomisi
2- Gürültü seviyesi
Buna göre yukarıda saydığım lastiklerin sıralaması sizce nedir( daha iyisi var ise ilaveten bunu da belirtebilirsiniz. Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
 
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nokian/WR-A4.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nokian/WR-D4.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Dunlop/Winter-Sport-5.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Continental/WinterContact-TS-860.htm

Bunlar sorduğunuz lastiklerin dünya genelinde kullanıcı deneyimleriyle almış olduğu puanlar. Lastiklerinizin tam ebatını bilmediğim için AB etiket değerlerine bakamadım. Direkt açıklamak gerekirse d4 modeli normal kış lastiğidir, a4 modeli ise yüksek performanslı kış lastiğidir. Winter sport 5'de yüksek performans kış lastiğidir. Ts860 ile normal kış lastiğidir. Şu günlerde ise Ts860 S isimli yüksek performans kış lastiği çıkmış olup dunlop winter sport 5 ve Nokian wr a4'ün direkt rakibidir. Ama Türkiye'ye henüz gelmedi. Ne zaman geleceğini continental Türkiye iletişim merkezini arayarak sorabilirsiniz.

Yüksek performans kış lastikleri genelde normal kış lastiklerine göre kar üzerindeki yetenekleri açısından biraz daha geride olur. Bununla beraber kuru ve ıslak tutuşları, performanslı sürüşleri daha iyidir. Tüketim verimliliğine gelince AB etiketinde B ve C sınıfı tüketim etiketine sahip lastikler yeterince ekonomiktir. C'den aşağısını hiç düşünmeyin. Diğer yandan hem sessizlik olsun hem de tüketim değerleri olsun lastik ebatlarınızı bilmediğim için direkt bir yorum yapamam. Fakat bildiğim kadarıyla nokian modelleri rakiplerine göre daha sessiz.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nokian/WR-A4.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nokian/WR-D4.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Dunlop/Winter-Sport-5.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Continental/WinterContact-TS-860.htm

Bunlar sorduğunuz lastiklerin dünya genelinde kullanıcı deneyimleriyle almış olduğu puanlar. Lastiklerinizin tam ebatını bilmediğim için AB etiket değerlerine bakamadım. Direkt açıklamak gerekirse d4 modeli normal kış lastiğidir, a4 modeli ise yüksek performanslı kış lastiğidir. Winter sport 5'de yüksek performans kış lastiğidir. Ts860 ile normal kış lastiğidir. Şu günlerde ise Ts860 S isimli yüksek performans kış lastiği çıkmış olup dunlop winter sport 5 ve Nokian wr a4'ün direkt rakibidir. Ama Türkiye'ye henüz gelmedi. Ne zaman geleceğini continental Türkiye iletişim merkezini arayarak sorabilirsiniz.
 
Bilgi için teşekkürler. Lastik ebadı 225 45 r18 . Wrd4 ün ses seviyesi 69 dı sanırım a4 ün ab etiketini bulamadım. Nokian daha ön planda gibi duruyor.
 
Bilgi için teşekkürler. Lastik ebadı 225 45 r18 . Wrd4 ün ses seviyesi 69 dı sanırım a4 ün ab etiketini bulamadım. Nokian daha ön planda gibi duruyor.
Yanlış bulmadıysam sizin ebatlarınızda;

Nokian wr a4 ; yakıtta C, Islak yol tutuşunda B ve ses seviyesinde 72 db
Nokian wr d4 ; yakıtta C, Islak yol tutuşunda A ve ses seviyesinde 69 db

Continental Ts 860 ise 17 inç ebata kadar var. Sizin ebatınız olan 18 inç'e çıktığımız vakit bir eski versiyon olan Ts 850 P modeli yani performanslı kış lastiği mevcut. Ama onun değerleri nokianlardan kötü. Üstelik Ts 850 P eski bir modeldir. Dediğim gibi Ts 860 S ismiyle yeni nesil performanslı kış lastiği çıktı zaten. Ama o henüz Türkiye'de yok.

Dunlop Winter Sport 5 ; yakıtta C, Islak yol tutuşunda B ve ses seviyesinde 71 db

Sadece etiket sonuçlarına bakarsak normal kış lastiği olan nokian wr d4 sizin ebatlarınızda en sessiz ve en iyi ıslak yol tutuşuna sahip model oluyor. Fakat sadece AB etiket sonuçları tek başına yetmeyebilir. İlk mesajımda gönderdiğim kullanıcı deneyimlerini içeren sonuçlarla da karşılaştırıp öyle karar vermek gerekiyor.

Yoğun kar üzerinde fazla yolculuk etmem, genelde de performanslı sürüşler yaparım derseniz normal kış lastiği yerine yüksek performanslı kış lastiklerinden birini seçmeniz uygun olur. Fakat arada hızlı giderim, genelde de normal kullanırım, kar üzerinde de seyahatlerim olur diyorsanız normal kış lastiği tavsiye ederim.
 
Son düzenleme:
Cenk bey Nokian wrd4 almaya karar vermiştim ki benim aracın üstündeki orijinal yazlık lastik ebatlarına uyan bir wrd4 olmadığını farkettim. Şöyleki, ön lastiklerde sıkıntı yok fakat arka lastik ölçüleri 245 40 r18 imiş. Mercedes bayine sorduğumda ellerinde benim araç için 245 40 r18 olan michelin olduğunu söylediler. Benim merak ettiğim şu 245 40 r18 ebadında başka bir lastik almak yerine( wrA4 modeli dahil), wrD4 ün 225 45 r18 ebadını alsam uygun olur mu, yol tutuş vs sürüş dinamikleri ile yakıt tüketimi noktasında bir dezavantajı olur mu?
 
Cenk bey Nokian wrd4 almaya karar vermiştim ki benim aracın üstündeki orijinal yazlık lastik ebatlarına uyan bir wrd4 olmadığını farkettim. Şöyleki, ön lastiklerde sıkıntı yok fakat arka lastik ölçüleri 245 40 r18 imiş. Mercedes bayine sorduğumda ellerinde benim araç için 245 40 r18 olan michelin olduğunu söylediler. Benim merak ettiğim şu 245 40 r18 ebadında başka bir lastik almak yerine( wrA4 modeli dahil), wrD4 ün 225 45 r18 ebadını alsam uygun olur mu, yol tutuş vs sürüş dinamikleri ile yakıt tüketimi noktasında bir dezavantajı olur mu?
Aracınızda bulunan 245-40-18 ebadı yerine 225 45 18 ebatlarına geçtiğinizde sapma değeri normal sınırlar içinde duruyor. Normal sınırlar içinde durduğundan aradaki farkları ancak aracınızı fazla zorladığınızda anlayabilirsiniz ki o da kolay değil. Normalde taban genişliği azaldığı için tüketiminiz bir miktar düşer, yol tutuş bir miktar azalır, yanak yüksekliği arttığı için konforu da bir miktar artar. Normalde sizinki gibi bir ebat değişikliği yapıldığında teoride bunlar oluşur. Fakat dediğim gibi sapma cüzzi miktarda ve doğal sınırlar içinde kaldığından aradaki farkları hissetmeniz pek kolay değil. Ancak aracınızı çok zorlarsanız limitlerde bu farkı hissedersiniz. Tabii siz yinede tanıdığınız, güvendiğiniz bir lastikçi varsa sorabilirsiniz veya yetkili servisten de bilgi alabilirsiniz. Gerçi yetkili servistekilerin pek bilgili olacağını sanmıyorum bu hususta ama yinede sormuş olursunuz.
 
Cenk, Conti olup model sonunda P harfi olanlar SSR yani RFT lastiktir.
Rft özelliği olup olmadığını bilmiyorum hocam. Fakat ts 850 premium touring winter olarak geçerken, ts 850 p ultra high performance winter olarak geçiyor. Zaten ts 850 ile 850 p'nin desen ve hamuruna baktığımızda birbirinden tamamen farklı lastikler. Ts 850 P'nin desenleri tıpkı performans lastikleri gibi.
 
Rft özelliği olup olmadığını bilmiyorum hocam. Fakat ts 850 premium touring winter olarak geçerken, ts 850 p ultra high performance winter olarak geçiyor. Zaten ts 850 ile 850 p'nin desen ve hamuruna baktığımızda birbirinden tamamen farklı lastikler. Ts 850 P'nin desenleri tıpkı performans lastikleri gibi.
Sanırım o grup bizim ülkemizde yok. Ben 4. kış sezonunda hala TS850 kullanıyorum. Böyle giderse seneye de takacağım gibi duruyor :)
 
Sanırım o grup bizim ülkemizde yok. Ben 4. kış sezonunda hala TS850 kullanıyorum. Böyle giderse seneye de takacağım gibi duruyor :)
Olabilir hocam. Conti'nin sitesinde ts 850 p olarak arattığımda direkt desenleriyle beraber yüksek perf. kış lastiği modeli çıkıyor. Ama tabii bu rft'li mi rft'siz mi satılıyor onu bilmiyorum. Almaya niyetlenen olursa arayıp bilgi almalı. Ts 850 çok güzel lastik, ben bu sene 205-55-16 ebatında ts 860 aldım ve yazlık lastikler dahil bu zamana kadar kullandığım en iyi lastik diyebilirim. 25 derecede bile premium contact 5'ten iyi yol tutuyor :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: ShadoWalkn
Lastik ebadını yine tam yazamamışım kusura bakmayın
Takacağım ebat 245 40 18 yerine 245 45 18 yani sadece yanak oranı farklı taban genişliği aynı. Bu durumda yere basan alan genişliğinde bir fark yok. Türkiye'deki bir bayiyi aradım evet yeterince donanımlı değiller ben de İngiltere'deki bir kaç servise mail attım bakalım ne diyecekler.
 
Lastik ebadını yine tam yazamamışım kusura bakmayın
Takacağım ebat 245 40 18 yerine 245 45 18 yani sadece yanak oranı farklı taban genişliği aynı. Bu durumda yere basan alan genişliğinde bir fark yok. Türkiye'deki bir bayiyi aradım evet yeterince donanımlı değiller ben de İngiltere'deki bir kaç servise mail attım bakalım ne diyecekler.
Rica ederim hocam. 245-40-18'den 245-45-18'e geçtiğinizde sapma %4'e yaklaşıyor ki çok ama çok ciddi fark oluyor hocam. Bu ebata geçtiğiniz vakit otomobilin yolda gidişi tehlikeye girer.

Siz en iyisi aracınızın orijinal arka ve ön ebatlarında hangi kış lastiği markalarını alabiliyorsunuz, hangi markaların ebatları mevcut onları söylerseniz içinden en iyisini seçmeye çalışırız. Çünkü belli ki ebatlarınızda her marka ve modeli bulmak kolay olmayabiliyor.
 
Bazı yetkili Mercedes servislerinin orijinal boyutları 245 40 18 olan arka lastikler yerine
ön lastiklerle aynı ebatta yani 225 45 18 ebadında lastik önerdiklerini ve müşterilerine sattıklarını öğrendim. Tabi bu piyasada uygun ebatta fazla lastik bulunmayışından kaynaklanıyor.
Mevcut durumda arka lastikleri orijinal ebatta(245 40 18) nokian wrA4 almaya karar verdim. İşin ilginci nokian sitesinden sorguladığımda aynı modelin her ebadı için AB etiket değeri farklı. Yukarıdaki lastik için geçerli değerler:
Yakıt: C, Islak zemin yol tutuş :b, gürültü 69.
Bu değerler oldukça başarılı.
Fakat, aynı modelin 225 45 18 olan ön lastik ebatlarında durum biraz farklı: tüketim C, yol tutuş: b, gürültü: 72.
Diğer yandan yine ön lastikler için uygun ebadı sunan WrD4 ün bu ebat için değerleri:
yukarıdaki ile aynı sırada olmak üzere C, A ve 69.
Görüldüğü gibi WrA4 de ön lastiklerin gürültü seviyesi vasat seviyede, çoğu ucuz yerli marka dahi bu değerlerde ya da daha iyi seviyede. Diğer yandan WrD4 ün ön lastik değerleri özellikle sessizlik ve yol tutuş noktasında gayet başarılı.
Netice olarak arka lastikler kesinlikle orijinal ebadında WrA4 olacak buna karar verdim. Ön lastikleri ise WrA4 yerine daha başarılı olan WrD alsam ön ve arka lastiklerin desen farkı bir problem yaratır mı?
 
Sizin ölçülerinizde conti 850 p var ve runflat değil, bu lastiği bende kullanıyorum ve çok iyi lastikler, artık eski model lastik olmasına rağmen hala testlerde 1. olmakta aşağıdan 2017 kış lastikleri testini inceleyebilirsiniz. 860s modeli 2018 yazında çıkacak.

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2017-AMS-Performance-18-inch-Winter-Tyre-Test.htm

https://www.continental-lastikleri....il/kis-lastikleri/contiwintercontact-ts-850-p


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
benim de yazlıklar ön arka farklı ve 18inch kış için sorun olduğu için ben 17inch jant lastik seti aldım tavsiye ederim, belki de 18 kış lastik fiyatına 16 inch jant lastik seti bile bulursunuz ya da çok az fark ödersiniz
bu arada @Cenk ben dunlop sp winter 4d run on flat kullanıyorum ve 69db yazıyor etiketinde ve sessiz bir lastik
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Continental dediğiniz gibi başarılı bir lastik ben de katılıyorum fakat araç Ankara ve İstanbul şartlarında kullanılacağı için çok fazla kar görmeyecek continental özellikle karlı zeminlerde üstün olsa da benim için öncelikli kriter olan sessizlik ve yakıt tasarrufu noktasında son sıralarda kalıyor, bu kriterlerde ise a4 birinci görünüyor.
 
Bazı yetkili Mercedes servislerinin orijinal boyutları 245 40 18 olan arka lastikler yerine
ön lastiklerle aynı ebatta yani 225 45 18 ebadında lastik önerdiklerini ve müşterilerine sattıklarını öğrendim. Tabi bu piyasada uygun ebatta fazla lastik bulunmayışından kaynaklanıyor.
Mevcut durumda arka lastikleri orijinal ebatta(245 40 18) nokian wrA4 almaya karar verdim. İşin ilginci nokian sitesinden sorguladığımda aynı modelin her ebadı için AB etiket değeri farklı. Yukarıdaki lastik için geçerli değerler:
Yakıt: C, Islak zemin yol tutuş :b, gürültü 69.
Bu değerler oldukça başarılı.
Fakat, aynı modelin 225 45 18 olan ön lastik ebatlarında durum biraz farklı: tüketim C, yol tutuş: b, gürültü: 72.
Diğer yandan yine ön lastikler için uygun ebadı sunan WrD4 ün bu ebat için değerleri:
yukarıdaki ile aynı sırada olmak üzere C, A ve 69.
Görüldüğü gibi WrA4 de ön lastiklerin gürültü seviyesi vasat seviyede, çoğu ucuz yerli marka dahi bu değerlerde ya da daha iyi seviyede. Diğer yandan WrD4 ün ön lastik değerleri özellikle sessizlik ve yol tutuş noktasında gayet başarılı.
Netice olarak arka lastikler kesinlikle orijinal ebadında WrA4 olacak buna karar verdim. Ön lastikleri ise WrA4 yerine daha başarılı olan WrD alsam ön ve arka lastiklerin desen farkı bir problem yaratır mı?
Model aynı kalsa da ebatlar değiştikçe lastiklerin etiket değerleri ve gösterdikleri performanslar da değişir hocam normaldir. Misal 18 inç ebatta çok başarılı olan bir lastiğin aynı modeli 17 veya 16 inç ebatta aynı başarıyı gösteremeyebilir.

Önlerin wr d4, arkaların ise wr a4 olması ilginç bir kombinasyon gibi duruyor. Buna ek olarak iki lastik birbirinden farklı modeller. Desenleri de hamurları da farklı. Yol üstündeki tepkileri de farklı olacaktır. Sakin ve yavaş sürüşlerde bu fark pek anlaşılmayabilir ama daha önce de dediğim gibi temponuz arttığında bu farklılık hissedilir. Aracın ön tarafı ile arka tarafı farklı tutuş özellikleri sergileyebilir. Teoride AB etiket değerleri çok şey anlatabiliyor ama iş pratiğe döküldüğü vakit öyle olmayabiliyor. En basitinden a4 ve d4 modellerinin kullanım ömürleri arasında bile kullanıcı tecrübelerine bakıldığında a4'ün lehine %20'ye yakın bir fark var. Muhtemelen d4 olan ön lastikleriniz daha çabuk ömrünü tüketecektir.

Size tavsiyem ön ve arkaların aynı marka, model ve özellikle desen ile hamur özelliğine sahip olmasına özen göstermeye çalışın. Dediğim gibi sakin sürüşlerde sizi direkt olarak tehlikeye sokmayacaktır ama hızlı sürüşlerinizde, virajlarda bu iki lastik birbirinden farklı davranış ve yol tutuş sergileyeceği için aracın ön - arka dengesi konusunda kafanız karışabilir sürüş esnasında.
 
bu arada @Cenk ben dunlop sp winter 4d run on flat kullanıyorum ve 69db yazıyor etiketinde ve sessiz bir lastik
Güzel lastik hocam. %93 oranında kullanıcılar tekrar alırım diye görüş bildirmiş. Diğer değerleri de güzel duruyor. İnşaallah tadını çıkararak kullanmak nasip olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcanerg
Clio 2 aracım var Nokian WR D4 ve Continental TS860 arasında kaldım uzun bir araştırma sonrasında D4'e karar verdim ki iyi ki de almışım. Kaygan zeminde defalarca patinaj denemesi ve ani sol sağ yaptığım halde hiç kaymadı. Eğer bulabilirseniz Nokian derim.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...