AÇIK Yağ değişimi sonrası yağ kaçağı

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan granma
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

granma

Salman Tas
Senkromeççi
5
37
Marka
Seat
Merhaba değerli arkadaşlar. 2013 dizel Toledo marka aracımın km yüksek olduğu için (400.000) yağ değişiminde normalde 5W-30 yerine 10W-40 Castrol ultraclean yağ koydum. Fitresini de değiştirdim.
İşlem sırasında 2 sorun ile karşılaştım.
1) kartel tıpası çok ciddi bir kuvvet uygulanmamasına rağmen sanırım yalama yaptı.
2) filtre kapağını takarken yine ciddi bir güç uygulanmamasına rağmen çatlama yaptı.
Filtre kapağının yenisi gelene kadar şuan elimde olanın çatlak yerini soğuk kaynak ile yapıştırdım. Bir süre çatlak yerden yağ çıkmıyor ama başka bir yerden damlama yapıyor. (Kartelin sağından ve solundan. Yani tipanin olduğu yerde değil kaçak.)Kapaktan kaçırma yokken kapağın üzerine sinme şeklinde yağlanma görülüyor. Bir süre sonra yapıştırıcı yine dayanamayıp aynı yerden kaçırıyor. Ve şuan kartelin sağından ve solundan yağlar damlıyor. Asıl aklıma takılan husus şudur. Aldığım filtrenin 10-40 yağı geçirmeyerek içeride basınç yapması mümkün mü? Çünkü yağ değişiminden önce sızıntı sorunum yoktu. Türkiye'de bildiğim kadarıyla bir çok usta zaten standart 10-40 alışkanlığı var. Yeni gelen filtre kapağından sonra aynı sorunu yaşamaktan korkuyorum. Şimdiden teşekkürler
 
Son düzenleme:
Çözüm
Tavsiyem o motordan derhal 10W-40 yağı Engine Flush kullanarak çıkartın,kmsi yüksek diye yağ yakmayan problemi olmayan araca çok daha düşük standartta bir motor yağı koymak motora asla iyi gelmez.Yağ yakma durumunda bir numara büyük yağ geçilir fakat geçtiğiniz yağ yine de asla 10W-40 değil 5W-40 olmalıdır.10 bin kmde bir koyduğunuz yağı minimum seviyesinin altına düşme problemi olmadan değiştirebiliyorsanız viskozite değişimi yapmayın,5W-30 ile devam edin.Mutlaka ama mutlaka orijinal ya da kaliteli ve asla sahte olmayan filtreler kullanın.

Türkiye'de çoğu usta,1.6 TDI CAY motora 10W-40 yarı sentetik motor yağı koymayacağını bilir çünkü bu motorlar Euro 5'tir ve DPF'ye sahiptirler,aynı şekilde kesin ve net şekilde 0W-30 veya 5W-30...
Kaçak karter contası kaynaklı olabilir. Ek olarak üreticilerin km yükseldikçe yağın viskozitesini değiştirin gibi bir tavsiyesi yok diye biliyorum. Size tavsiyem 504 507 onaylı 5w30 veya 0w30 yağ kullanmanız olur. Karter değişimi de çok maliyetli bir problem değil. Eğer sorun karter kaynaklıysa. Yalama olan yere ise tornacı yeni yuva açabilir. Veya dediğim gibi yeni karter alırsınız. Çatlayan filtre tasını da yağ soğutucu ile birlikte değişmek mantıklı olur. Zaten km yüksek. Önleyici bakım yapmış olursunuz.
 
IMG_20230104_161527.jpg
kacağın alttan görüntüsü bu şekilde. Sanırım filtre kabından geliyor
 
Arkadaşlar contadan kaynaklı olsa yağ değişiminden önce de sorun yaşanmazmıydı. Yağ değişiminden önce öyle bir problem yoktu
 
Tavsiyem o motordan derhal 10W-40 yağı Engine Flush kullanarak çıkartın,kmsi yüksek diye yağ yakmayan problemi olmayan araca çok daha düşük standartta bir motor yağı koymak motora asla iyi gelmez.Yağ yakma durumunda bir numara büyük yağ geçilir fakat geçtiğiniz yağ yine de asla 10W-40 değil 5W-40 olmalıdır.10 bin kmde bir koyduğunuz yağı minimum seviyesinin altına düşme problemi olmadan değiştirebiliyorsanız viskozite değişimi yapmayın,5W-30 ile devam edin.Mutlaka ama mutlaka orijinal ya da kaliteli ve asla sahte olmayan filtreler kullanın.

Türkiye'de çoğu usta,1.6 TDI CAY motora 10W-40 yarı sentetik motor yağı koymayacağını bilir çünkü bu motorlar Euro 5'tir ve DPF'ye sahiptirler,aynı şekilde kesin ve net şekilde 0W-30 veya 5W-30 viskoziteler ile çalışabilecekleri oem kodu ile belirtilmiştir,yani CAY motor için üretilen filtrelerin 40 kalınlığındaki bir yağı filtre ederken yüksek basınca maruz kalabileceği mümkündür.10W-40 yağların çok büyük kısmında DPF uyumluluğu da olmadığı için kısa süre içinde arızalar başlayacaktır.

Karter tapası yalama olduysa mecburen karter değişir,zaten karter etrafından sızan bir yağ durumu mevcutsa direkt olarak karteri ve contasını değiştirmeniz sorunu kökünden çözecektir.Ancak ilk yapmanız gereken o yağı kesinlikle motordan uzak tutmak olmalı bence,bütün problemin kaynağı dahi o yağ olabilir.
 
Çözüm
Tavsiyem o motordan derhal 10W-40 yağı Engine Flush kullanarak çıkartın,kmsi yüksek diye yağ yakmayan problemi olmayan araca çok daha düşük standartta bir motor yağı koymak motora asla iyi gelmez.Yağ yakma durumunda bir numara büyük yağ geçilir fakat geçtiğiniz yağ yine de asla 10W-40 değil 5W-40 olmalıdır.10 bin kmde bir koyduğunuz yağı minimum seviyesinin altına düşme problemi olmadan değiştirebiliyorsanız viskozite değişimi yapmayın,5W-30 ile devam edin.Mutlaka ama mutlaka orijinal ya da kaliteli ve asla sahte olmayan filtreler kullanın.

Türkiye'de çoğu usta,1.6 TDI CAY motora 10W-40 yarı sentetik motor yağı koymayacağını bilir çünkü bu motorlar Euro 5'tir ve DPF'ye sahiptirler,aynı şekilde kesin ve net şekilde 0W-30 veya 5W-30 viskoziteler ile çalışabilecekleri oem kodu ile belirtilmiştir,yani CAY motor için üretilen filtrelerin 40 kalınlığındaki bir yağı filtre ederken yüksek basınca maruz kalabileceği mümkündür.10W-40 yağların çok büyük kısmında DPF uyumluluğu da olmadığı için kısa süre içinde arızalar başlayacaktır.

Karter tapası yalama olduysa mecburen karter değişir,zaten karter etrafından sızan bir yağ durumu mevcutsa direkt olarak karteri ve contasını değiştirmeniz sorunu kökünden çözecektir.Ancak ilk yapmanız gereken o yağı kesinlikle motordan uzak tutmak olmalı bence,bütün problemin kaynağı dahi o yağ olabilir.
Yeni 10-40 yağı çıkarıp eski 5-30 yağı tekrar koydum. hatta eski filtreyi tekrar takacağım. Şayet düzelme gözlemlersem yeni 5-30 yağ ve filtreyi takacağım hocam
 
Yağ filtreniz üzerindeki bypass valfinde sorun olabilir. Bozuksa veya hiç yoksa, basınç dengesizliği nedeniyle yağ kaçakları oluşmuş olabilir. Tabii diğer tapalardaki kapaklardaki çatlaklar da normal değil. Zorlama yoktu diyorsunuz ama farkında olmadan bu parçalar takılırken zorlanmış olabilir.

Başka bir serviste başka bir ustaya adam akıllı bir yağ ve yağ filtresiyle baştan işlem yaptırın. Yağ kaçaklarına neden olduğunu belirttiğiniz bölümler için gerekli onarım yapılırken kaliteli ve önerilen viskoziteye göre bir yağ kullanılmasına özen gösterin.
 
Yağı değiştirdim, eski 5-30 yağı koyarak denedim. Filtre kapağını kaç gündür yeniden delip akmadı. Ama sanırım 10-40'ın sebep olduğu başka kaçaklardan minik damlalar devam ediyor.