AÇIK Yağ seçimi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan 19052323
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

19052323

Profesör
270
Merhaba arkadaşlar, şu an aracimda liqui moly 4200 top tec 5w30 kullanıyorum ve 0w30'a geçmek istiyorum soğuk çalıştırmada daha iyi yağlama yapacağı için fakat aracın kitapçığında ll01, ll01fe ve ll04 speclerini istiyor fakat ll01 ve 01fe speclerini karşılayan yağ göremedim, liqui moly 4210 0w30 ll04 karşılıyor sadece ll04 karşılayan yağı kullanabilir miyiz? Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar var mı?
 
Genelde aynı anda bütün specleri karşılamasına gerek yoktur tek bir tanesi yeterlidir.Şahsi fikrim böyle bir şeye gerek olmadığı yönünde olur çünkü 5W'nin zaten donma derecesi Türkiye şartlarına göre oldukça yüksek yani her zaman o yağ akışkan halde olacaktır,motorunda özellikle 0W viskozite istemediğini düşünüyorum bu yüzden yağlanma süresindeki 1 saniyelik artış için böyle bir şeye gerek var mı bilemedim tabii ki kendi kararınız.Motorunuzun istediği speclerin yanında bir de viskozite olarak ne istiyor onu öğrenin derim.Zaten kullandığınız yağ yağlayıcı bakımdan oldukça üst düzey bir yağ,-30'lara kadar motorun ilk çalıştırmada ihtiyaç duyduğu yağlamayı tam olarak sağlayabilir.
 
Genelde aynı anda bütün specleri karşılamasına gerek yoktur tek bir tanesi yeterlidir.Şahsi fikrim böyle bir şeye gerek olmadığı yönünde olur çünkü 5W'nin zaten donma derecesi Türkiye şartlarına göre oldukça yüksek yani her zaman o yağ akışkan halde olacaktır,motorunda özellikle 0W viskozite istemediğini düşünüyorum bu yüzden yağlanma süresindeki 1 saniyelik artış için böyle bir şeye gerek var mı bilemedim tabii ki kendi kararınız.Motorunuzun istediği speclerin yanında bir de viskozite olarak ne istiyor onu öğrenin derim.Zaten kullandığınız yağ yağlayıcı bakımdan oldukça üst düzey bir yağ,-30'lara kadar motorun ilk çalıştırmada ihtiyaç duyduğu yağlamayı tam olarak sağlayabilir.
Aracın kılavuzunda 0w30, 5w30, 0w40, 5w40 kullanılabileceği yazıyor, aracı ilk aldığımda motulun sitesinin önerdiği 0w40 koymuştum motor sesini beğenmediğim için ikinci gün liqui moly 4200 5w30 koydurdum motor daha rahat çalıştı, bu bakımda liqui moly sitesine girdiğimde önerilerde ilk sırada 0w30 öneriliyor, 0w30'un da ilk çalıştırmada daha iyi yağlama yapacağını düşünüyorum bu yüzden değişim yapmak istedim fakat üst sıcaklıklarda acaba herhangi bir fark olur mu ikisinde 30 viskosite sonuçta
 
Aracın kılavuzunda 0w30, 5w30, 0w40, 5w40 kullanılabileceği yazıyor, aracı ilk aldığımda motulun sitesinin önerdiği 0w40 koymuştum motor sesini beğenmediğim için ikinci gün liqui moly 4200 5w30 koydurdum motor daha rahat çalıştı, bu bakımda liqui moly sitesine girdiğimde önerilerde ilk sırada 0w30 öneriliyor, 0w30'un da ilk çalıştırmada daha iyi yağlama yapacağını düşünüyorum bu yüzden değişim yapmak istedim fakat üst sıcaklıklarda acaba herhangi bir fark olur mu ikisinde 30 viskosite sonuçta

İkisi de 30 olduğu için problem olmayacaktır ancak kalınlık bakımından çok az şekilde 5W30 daha kalındır,bu fark mevcut teknolojinin imkanlarından çıkmakta fakat aradaki fark aşırı az olduğu için ikisi de aynı olarak değerlendirilmektedir.Yani çok bir şey farkedeceğinizi sanmıyorum,özellikle Türkiye iklimi için sadece fazladan para vermiş olursunuz.Aracınız için özellikle 0W-30 kullanın deselerdi veya 0W-20 önerselerdi o zaman durum farklı olurdu tabii,örneğin Hyundai,1.0 T-GDI motoru için 0W20 öneriyor,Ford 1.5 EcoBlue motoru için özellikle 0W-30 öneriyor,motor yapıları ona göre tasarlandıkları için.
 
İkisi de 30 olduğu için problem olmayacaktır ancak kalınlık bakımından çok az şekilde 5W30 daha kalındır,bu fark mevcut teknolojinin imkanlarından çıkmakta fakat aradaki fark aşırı az olduğu için ikisi de aynı olarak değerlendirilmektedir.Yani çok bir şey farkedeceğinizi sanmıyorum,özellikle Türkiye iklimi için sadece fazladan para vermiş olursunuz.Aracınız için özellikle 0W-30 kullanın deselerdi veya 0W-20 önerselerdi o zaman durum farklı olurdu tabii,örneğin Hyundai,1.0 T-GDI motoru için 0W20 öneriyor,Ford 1.5 EcoBlue motoru için özellikle 0W-30 öneriyor,motor yapıları ona göre tasarlandıkları için.
İki siteninde ilk sırada 0 viskozite (motul 0w40, liqui 0w30) viskozite önermesi biraz kafama takıldı sadece
 
Son düzenleme:
bence sürekli yağ viskozitesinde oynamaya gitmeyin.
5w30 öneriliyor ve öncesinde de kullanılmışsa devam edin.
0w30 türkiye şartları için gereksiz.
motul ya lm'nin 5w30'larına yönelin derim
 
5w30'dan 0w30'a geçmek çok farklı değil zaten yapmak istememin sebebi ilk yağlama

Üretici firma,motor eğer ilk yağlama esnasında kesinlikle 0W ye ihtiyaç duysaydı bunu muhakkak yazardı veya belirli koşullarda kesinlikle 0W ihtiyacı olsaydı aynı şekilde kullanım kitapçığında bunu belirtir hatta 5W kullanılmasına hiçbir koşulda müsaade etmezdi.Tekrar örnek vermek gerekirse 1.5 EcoBlue,1.0 T-GDI veya 1.2 Puretech gibi motorlar için muhakkak 0W gerekiyor her iklim koşulunda sebebi ise motorun yağlama sisteminin o şekilde dizayn edilmiş olması.Ancak sizin motorunuz için böyle bir durum söz konusu değil,bu yüzden viskoziteyi gereksiz yere değiştirmemenizi öneririm.


0W ile her motorda ilk çalıştırmada çok iyi yağlama sağlanmaz,burada önemli olan motorun yapısıdır.Bazı motorlar içinse ilk çalıştırmada 0W fazla ince olduğu için kalın yağa tam tersi şekilde ince gelip lifter sesi yapabilir.

Sizin motor için böyle bir durumda söz konusu değil çünkü her iki viskoziteye de uygun,böyle durumlarda da eğer özel bir şartnamesi ya da istenilen yağ yoksa mevcut ülkenin iklimine göre hareket edilir,yani -20’den daha soğuk kışları yaşayan ülkelerde 0W kullanılması faydalı olabilir ancak bizim ülkemizde buna gerek yok.
 
Üretici firma,motor eğer ilk yağlama esnasında kesinlikle 0W ye ihtiyaç duysaydı bunu muhakkak yazardı veya belirli koşullarda kesinlikle 0W ihtiyacı olsaydı aynı şekilde kullanım kitapçığında bunu belirtir hatta 5W kullanılmasına hiçbir koşulda müsaade etmezdi.Tekrar örnek vermek gerekirse 1.5 EcoBlue,1.0 T-GDI veya 1.2 Puretech gibi motorlar için muhakkak 0W gerekiyor her iklim koşulunda sebebi ise motorun yağlama sisteminin o şekilde dizayn edilmiş olması.Ancak sizin motorunuz için böyle bir durum söz konusu değil,bu yüzden viskoziteyi gereksiz yere değiştirmemenizi öneririm.


0W ile her motorda ilk çalıştırmada çok iyi yağlama sağlanmaz,burada önemli olan motorun yapısıdır.Bazı motorlar içinse ilk çalıştırmada 0W fazla ince olduğu için kalın yağa tam tersi şekilde ince gelip lifter sesi yapabilir.

Sizin motor için böyle bir durumda söz konusu değil çünkü her iki viskoziteye de uygun,böyle durumlarda da eğer özel bir şartnamesi ya da istenilen yağ yoksa mevcut ülkenin iklimine göre hareket edilir,yani -20’den daha soğuk kışları yaşayan ülkelerde 0W kullanılması faydalı olabilir ancak bizim ülkemizde buna gerek yok.
Açıklama için teşekkürler peki toptec 4200 5w30 ile 4600 5w30 arasında hangisini önerirsiniz fiyatı göz ardı ederek hangisi daha iyi koruma sağlar?
 
Açıklama için teşekkürler peki toptec 4200 5w30 ile 4600 5w30 arasında hangisini önerirsiniz fiyatı göz ardı ederek hangisi daha iyi koruma sağlar?
Toptec 4200 geriye dönük BMW şartnamelerini de sağladığı için 4600 den daha pahalıya satılıyor sadece.Sizin aracınızın motoru LL 04 onay istiyorsa eğer fazladan para vermenize gerek yok 4600 iyi bir seçenek olacaktır.
 
5w30'dan 0w30'a geçmek çok farklı değil zaten yapmak istememin sebebi ilk yağlama
Fabrika eğer 5W 'da 0W 'da uygun diyorsa Ankara için 0W gereksiz olur.

5w30'da performanslı kullanım gibi daha zor koşulları daha rahat sönümleyecek yağ çeşidi çokken, 0W30 çeşitli yağlar genelde yakıt ekonomisi sağlamak amaçlı ürünlerden oluşur.

0w30 size ve aracınıza soğuk çalıştırmada hissedilebilecek ve/veya motorun içinde gözle görülecek bir koruma sağlamayacak, sıcak motorda da 5w30'un en üst seviye yağları gibi koruma sağlayamayacak ancak 5w30'un üst serisi yağları (Motul X-Clean EFE, Motul X Clean+, Liqui Moly Toptec 4600, Liqui Moly Toptec 4200 vs) uzun vadede motorunuzun yüksek sıcaklıklarda korumasını arttıracağından size çok çok daha iyi geri dönüşle cevap verecektir.

Liqui Moly Alfa'mda deneyeceğim, aldım hazırda duruyor. Bu sebeple yağlarına yorum yapamam şuanlık.
BMW 320D aracıma yaklaşık 100.000 km'dir Motul X-Clean EFE kullanıyorum, motorun sessizliğinden ve bıraktığı (daha doğrusu bırakmadığı) kurum miktarından çok memnunum.

Dizel gibi soğuk havayı hiç sevmeyen bir yakıt teknolojisine rağmen -15 derece Ankara soğuğunda bir kere bile ''keşke 0w30 koysaydım, yetersiz kaldı'' demedim. Eğer onu diyecek bir ortam oluşsa burada bilgisayar başındaki bizler yerine fabrikadaki o motoru A'dan Z'ye tasarlayan mühendis ''Kesinlikle 0w30 koyun, 5w30 yetersiz kalır'' derdi.

Stajımı Mobil-1'in fabrikasında yapmış bir endüstri mühendisliği öğrencisi ve senelerdir ailesinde BMW 320D ve Alfa Romeo 156 barındıran bir kişi olarak size tavsiyelerim bunlardır.
 
Fabrika eğer 5W 'da 0W 'da uygun diyorsa Ankara için 0W gereksiz olur.

5w30'da performanslı kullanım gibi daha zor koşulları daha rahat sönümleyecek yağ çeşidi çokken, 0W30 çeşitli yağlar genelde yakıt ekonomisi sağlamak amaçlı ürünlerden oluşur.

0w30 size ve aracınıza soğuk çalıştırmada hissedilebilecek ve/veya motorun içinde gözle görülecek bir koruma sağlamayacak, sıcak motorda da 5w30'un en üst seviye yağları gibi koruma sağlayamayacak ancak 5w30'un üst serisi yağları (Motul X-Clean EFE, Motul X Clean+, Liqui Moly Toptec 4600, Liqui Moly Toptec 4200 vs) uzun vadede motorunuzun yüksek sıcaklıklarda korumasını arttıracağından size çok çok daha iyi geri dönüşle cevap verecektir.

Liqui Moly Alfa'mda deneyeceğim, aldım hazırda duruyor. Bu sebeple yağlarına yorum yapamam şuanlık.
BMW 320D aracıma yaklaşık 100.000 km'dir Motul X-Clean EFE kullanıyorum, motorun sessizliğinden ve bıraktığı (daha doğrusu bırakmadığı) kurum miktarından çok memnunum.

Dizel gibi soğuk havayı hiç sevmeyen bir yakıt teknolojisine rağmen -15 derece Ankara soğuğunda bir kere bile ''keşke 0w30 koysaydım, yetersiz kaldı'' demedim. Eğer onu diyecek bir ortam oluşsa burada bilgisayar başındaki bizler yerine fabrikadaki o motoru A'dan Z'ye tasarlayan mühendis ''Kesinlikle 0w30 koyun, 5w30 yetersiz kalır'' derdi.

Stajımı Mobil-1'in fabrikasında yapmış bir endüstri mühendisliği öğrencisi ve senelerdir ailesinde BMW 320D ve Alfa Romeo 156 barındıran bir kişi olarak size tavsiyelerim bunlardır.
Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim oldukça açıklayıcı yorum yapmışsınız, bu akşam buradaki tavsiyeler doğrultusunda liqui moly 4200 toptec 5w30 aldım metro'dan 4600 serisi yoktu, sizin de lm'yi beğeneceginizi düşünüyorum benim 3. alışım oldum 4200 serisini ayrıca motul 8100 xclean efe ve +'da aklımdaki yağlardandı ilerleyen dönemde bu yağları da tecrübe etmek istiyorum.
 
Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim oldukça açıklayıcı yorum yapmışsınız, bu akşam buradaki tavsiyeler doğrultusunda liqui moly 4200 toptec 5w30 aldım metro'dan 4600 serisi yoktu, sizin de lm'yi beğeneceginizi düşünüyorum benim 3. alışım oldum 4200 serisini ayrıca motul 8100 xclean efe ve +'da aklımdaki yağlardandı ilerleyen dönemde bu yağları da tecrübe etmek istiyorum.
liqui moly ve motul'un LL-04 onayı olan her yağı sizi ve aracınızı mutlu eder.
liqui moly'den memnunsanız devam edin, hayırlı olsun