G05 kasa kodlu 2019 BMW X5 tanıtıldı.
Kardeşi X3 ve abisi olacak X7'nin konsept tasarımına benzeyen yeni dizaynında göze çarpan ilk detaylar oldukça büyütülmüş böbrekler ve çamurluklara kadar uzanan arka farlar oluyor.
İçeriye geçtiğimizde ise ilk dikkat çeken yenilenmiş tasarımıyla klima ve radyo kontrollerinin de bulunduğu orta konsol. 12.3" boyutundaki dokunmatik ekran sürücü önündeki gösterge paneline iyice yaklaştırılarak konsolda akıcı bir tasarıma geçilmiş. Dijital gösterge paneli de rakiplerine uyum sağlayarak kişiselleştirilebilir hale getirilmiş. Yeniden tasarlanmış vites kolunun çevresindeyse sürüş dinamik kontrolleri ve iDrive kontrolleri bulunmakta. Ayrıca Start/Stop butonu da vites yanına taşınmış. Bu tasarım dili yine 2019'da piyasaya sürülecek G20 3 serisi hakkında da bize ipuçları veriyor.
G30 5 serisi, G11 7 serisi ve 2019'da çıkacak olan G20 3 serisi gibi G05 X5 de CLAR platformunda yükseliyor. Yeni süspansiyon tasarımıyla gelecek olan X5'te önde çift salıncak, arkada ise 5 noktalı bağımsız süspansiyon sistemleri kullanılıyor.
Yeni X5 4,945mm uzunluğunda, 2,004mm genişliğinde, yüksekliğinde ve 2,975mm'lik aks aralığına sahip. Bu da onu selefinden 36mm daha uzun, 66mm daha geniş ve 19mm daha yüksek yapıyor. Ayrıca aks aralığındaki 42mm'lik genişleme de iç hacimde artış olarak geri dönüyor. 645 litrelik bagaj hacmi ve 3. sıra koltuklara sahip yeni X5 bu değerlere rağmen selefinden 200 kg'dan fazla hafifletilmiş.
Şimdilik kesinleşen motor seçenekleri ise sDrive40i, xDrive40i ve xDrive50i benzinli seçeneklerin yanısıra xDrive30d, xDrive40d ve M50d olarak belirtiliyor. 40i modelinde 320 beygirlik B58 sıralı 6 ve 3 litrelik ünite kullanılırken 50i modellerinde ise 465 beygir üreten N63 kodlu 4.4 litrelik V8 ünite kullanılacak. Dizel motorlar ise 265 hp (30d) ve 320 hp (40d) seçenekleri olan B57 iken, M50d modeli 400 beygirlik dört turbolu B57S motorunu kullanacak. Yeni MX5'te ise F90 M5'teki 600 beygirlik ünite kullanılacağı düşünülüyor.
Kardeşi X3 ve abisi olacak X7'nin konsept tasarımına benzeyen yeni dizaynında göze çarpan ilk detaylar oldukça büyütülmüş böbrekler ve çamurluklara kadar uzanan arka farlar oluyor.
İçeriye geçtiğimizde ise ilk dikkat çeken yenilenmiş tasarımıyla klima ve radyo kontrollerinin de bulunduğu orta konsol. 12.3" boyutundaki dokunmatik ekran sürücü önündeki gösterge paneline iyice yaklaştırılarak konsolda akıcı bir tasarıma geçilmiş. Dijital gösterge paneli de rakiplerine uyum sağlayarak kişiselleştirilebilir hale getirilmiş. Yeniden tasarlanmış vites kolunun çevresindeyse sürüş dinamik kontrolleri ve iDrive kontrolleri bulunmakta. Ayrıca Start/Stop butonu da vites yanına taşınmış. Bu tasarım dili yine 2019'da piyasaya sürülecek G20 3 serisi hakkında da bize ipuçları veriyor.
G30 5 serisi, G11 7 serisi ve 2019'da çıkacak olan G20 3 serisi gibi G05 X5 de CLAR platformunda yükseliyor. Yeni süspansiyon tasarımıyla gelecek olan X5'te önde çift salıncak, arkada ise 5 noktalı bağımsız süspansiyon sistemleri kullanılıyor.
Yeni X5 4,945mm uzunluğunda, 2,004mm genişliğinde, yüksekliğinde ve 2,975mm'lik aks aralığına sahip. Bu da onu selefinden 36mm daha uzun, 66mm daha geniş ve 19mm daha yüksek yapıyor. Ayrıca aks aralığındaki 42mm'lik genişleme de iç hacimde artış olarak geri dönüyor. 645 litrelik bagaj hacmi ve 3. sıra koltuklara sahip yeni X5 bu değerlere rağmen selefinden 200 kg'dan fazla hafifletilmiş.
Şimdilik kesinleşen motor seçenekleri ise sDrive40i, xDrive40i ve xDrive50i benzinli seçeneklerin yanısıra xDrive30d, xDrive40d ve M50d olarak belirtiliyor. 40i modelinde 320 beygirlik B58 sıralı 6 ve 3 litrelik ünite kullanılırken 50i modellerinde ise 465 beygir üreten N63 kodlu 4.4 litrelik V8 ünite kullanılacak. Dizel motorlar ise 265 hp (30d) ve 320 hp (40d) seçenekleri olan B57 iken, M50d modeli 400 beygirlik dört turbolu B57S motorunu kullanacak. Yeni MX5'te ise F90 M5'teki 600 beygirlik ünite kullanılacağı düşünülüyor.