Yeni 2022 Hyundai Bayon Elite İzlenimlerim

emrcnd

Profesör
79
Herkese iyi forumlar

Daha öncesinde 2019 corolla 1.6 vision manuel aracım vardı.
Ani bir kararla 55.000 KM yaptığım corolla aracımı 320.000 TL ilana koyup 1 gün de sattım.

Artık boş araca binmek ve manuel araca binmek beni yorduğu için değiştirme kararı verdim ve aynı gün yeni aracımın kaporasını verdim.

Yeni araç tercihim hyundai bayon elite 2022 oldu.

Elite donanım , boya koruma , basamak , kauçuk paspas ve cam filmi dahil 397.000 TL satın aldım 21.02.2022 tarihinde


Neden Bayon tercih ettim?

1.Corolla çok alçak bir araçtı çapraz geçmekten bıktım otobanda ortasını yere düşmüş taşa çarpacak kadar alçak artık bıkmıştım.
2.Yıllardır bindiğim tüm araçlar boştu artık dolu bir araca binmek istiyordum.


Öncelikle corolla ile kısa bir kıyaslama yapmak gerekirse.

Bayon yol sesi Toyota'ya göre çok daha az alıyor.
Bugün İstanbul - tekirdağ yolculuğu yaptım otoban kullandım 120-130 hızlarının devir aralıkları corolla ile aynı 120 de 3000 devir de gidiyordu.
Bayon rüzger sesi bariz fazla alıyor corolla aracıma göre ama rüzgar yoksa corolla dan sonra sessiz bir araç olarak hissettirdi.

Hacim
Aracın içi yeterli corolla dan sonra aman aman ufak hissettirmedi bir çok aile için iç hacim yeterli geleceğini düşünüyorum.
Sunroof ve bir çok yerde kullanılan açık renk plastikler ile aracın içi oldukça ferah hissettiriyor.

Bagaj corolla dan sonra çok ufak geldi. Sürekli iş icabı bilgisayar vs taşırım corolla da koltuğu yatırmadan gidebiliyordum çoğu zaman ama bu araçta genelde koltukları yatırmam gerekecek gibi gözüküyor. Corolla'da duran eşyaları koyunca zaten bagaj doldu

Standart bir aileye yeter mi bilemedim incelemelerde herkes yeter diyor ama bana pek yeterli gelmedi.

Malzeme Kalitesi: Vasat yazılacak pek bir şey yok her yer taş gibi plastik ilerde çok trim sesi yapacak gibi hissediyorum hayırlısı.

Motor: Corolla aracım da atmosferik motordu ama 132BG gücü vardı çok fark eder diye düşünmüştüm ama 1.4 otomatik 100 BG motor şehir içinde hiç fark hissettirmedi.Şehir içi kullanacaklar motoru hiç kafasına takmasın ( Işıklarda herkesi geçme gibi derdiniz yoksa ) gayet şehir için yeterli bir motor

Sonuç olarak atmosferik den geçen bir insan için üzmez sakin kullanmayı sevenler için ideal uzun yolda 129 sabitleyip gayet güzel gidilesi bir motor.

Yakıt tüketimi
Uzun yolda 120 de 3000 devirde gidiyor corolla aracım da da bu şekildeydi 120-130 ile gittim 7.3 yaktı hava oldukça rüzgarlıydı daha sakin bir havada bu hızlarda 7.1 - 7.0 düşeceğini düşünüyorum.

Dönüşte ise 80 ile 90 arasında döndüm 6.2 LT Yaktı.

Şehir içi corolla'dan az yakıyor 120-130 hızlarda corolla ile benzer yakıyor 150-160 hızları denemedim muhtemelen daha fazla yakar yüksek hızlarda.

Donanım Listesi
-Anahtarsız giriş ve çalıştırma
-Hayalet ekran
-dijital klima
-Ambiyans aydınlatması (arkada yok)
-Şerit de tutma
-Acil durum firen sistemi
-Trafik de öndeki araç ilerleyince uyarı sistemi
-uzun far asistanı
-yaya ve bisiklet algılayıcısı
-kablosuz şarj
-otomatik kararan dikiz aynası
-yağmur sensörü
-far sensörü
-lef farlar
-ön ve arka park sensörü
-Geri Görüş Kamerası
-Sunroof
-Sürücü Yorgunluk Tespiti
-Işıklı Makyaj Aynası


En çok neleri sevdim

  • Led Farlar: Aracın farları çok güçlü.Halojen farlardan sonra gerçekten harika geldi.Aynadaki ışıklara kadar herşey led olduğu için araca güzel bir görünüm de katmış durumda.
  • Uzun Far Asistanı : Hassas çalışmasa da uzun yol yapıyorsanız ve özellikle benim gibi gece saatlerinde yapıyorsanız gerçekten insanı çok mutlu ediyor oldukça konforu arttıran bir donanım.
  • Anahtarsız Giriş ve Çalıştırma : Yine harika bir donanım.Anahtarı çıkar tak çalıştır hepsi tarihte kaldı :)
  • Şerit de tutma : Yine benim gibi sürekli uzun yolda kullanıyorsanız güzel ve faydalı bir donanım.Güzel çalışıyor şeride tatlı tatlı sokuyor.
  • Acil fren sistemi : Henüz ben kullanmasam da geçtiğimiz günlerde öndeki araca hızlı yaklaşınca kırmızı olarak uyarı çıktı araç fren yapmadan ben fren yaptım.
  • Hayalet Ekran : Araca bam başka bir görünüm kazandırıyor ve far ayarlarına kadar görüntüleyebiliyorsunuz.
  • Kablosuz şarj : Yine harika ve çok güzel çalışıyor. Car play a da kablosuz bağlanıyor sıfır kablo karmaşası ( tabiki uygun telefonlarda )
  • Hız Sabitleme: Corolla'da aktif etmek için 2-3 tuşa basmak gerekiyordu bundan dolayı karışabiliyordu limitleme ile , bayon da tek tuş basit ve kullanışlı.Bir kere basınca hızı sabitliyor basılı tutunca sınırlıyor.


Bayon' da Neler Kötü ?

  • El freni olmaması gerekliydi çekmesi de zor geliyor kol dayamayı öne alınca oldukça mutsuz eden bir durum
  • Sadece sürücü camı tek dokunuş kapanıyor 4 camı da tek dokunuş kapanmasını isterdim.
  • Hayalet ekranda müzik seçmeyi isterdim sadece müzik adını gösteriyor rapid de seçebiliyorduk çok güzel ve güvenliği arttıran bir detay.
  • suspansiyonlar taş gibi corolla da geçtiğimi bile hissetmediğim çukurlarda içim dışıma çıkıyor.Bozuk yolda oldukça rahatsız bir araç
  • Koltukları evdekiler beğendi ben pek beğenmedim rahat ettirmedi beni
  • Koltuk Yan destekler çok zayıf araç hafif eğimde dururken sanki düşecek gibi hissediyorum yada ben koltuğa sığmadım ama corolla güzel sarıyordu.
  • Ses sitemi corolla aracıma göre kötü sınıfı için normal olabilir ama corolla da müzik dinlemeyi severdim bu araçta pek sarmıyor.
  • Kol dayama da kilit sistemi yok ilerde gevşese tıkırtı yapabilir aşağı yukarı oynayacağı için
  • Koltuk desenleri bence kötü oyuk oyuk oralar hep yolda yenen yemek kırıntıları ile dolacak
  • Aracı Kitleyince camları ve Sunroof otomatik kapanmasını isterdim en azından kumandaya basılı tutunca kapanmasını isterdim her seferinde kontrol etmek sıkıcı.
  • Kapılar sert kapatmazsanız kapanmıyor.
  • Sürücü camı aşağı inerken döşemeyi ciddi olarak dışa doğru esnetiyor. Camın içeri doğru girdiğini nerede olduğunu gayet net anlıyorsunuz.


Sonuç olarak 80.000 TL fark vererek manuel boş bir araçtan otomatik ve dolu bir araca geçtim şuan doğru karar verdiğimi düşünüyorum tabiki zaman gösterecek.



Şirket üzerine Sigorta : 1.230 TL
Şirket üzerine Kasko : 4.929 TL




Şeritte Tutmanın Videosu


Hayalet Ekranın Detayları


20220224_141822.jpgIMG_4622.JPGIMG_4623.JPGIMG_4626.JPGIMG_4628.JPGIMG_4631.JPGIMG_4637.JPGIMG_4639.JPGIMG_4643.JPGIMG_4644.JPGIMG_4647.JPGIMG_4649.JPGIMG_4662.JPGIMG_20220224_145802.jpgIMG_20220224_161232.jpgIMG_20220224_161342.jpgIMG_20220224_161434.jpgIMG_20220224_161610.jpgIMG_20220227_113457.jpgIMG_20220227_114119.jpg
 
Hayırlı olsun yeni aracınız.Tabi birbirinden çok farklı araçlar.C segmentin en popüler birkaç modelinden biri diğeri ise "B olsun hafif yüksek olsun ama fiyatı da uygun olsun" diyenler için tasarlanmış bir araç.Şahsen ikisi de dolu olsa kesinlikle Corolla derim ama boş Corolla karşısında Bayon alır diye düşünüyorum.Cam tavan severiz ama trim sesi hep şikayet edilen noktalardan biridir.Umarım hem sert plastik hem de cam tavan size sorun yaşatmaz.
 
Hayırlı uğurlu olsun aracınız oldukça dolu,o bakımdan kesinlikle tatmin edecektir.C segment bir araçtan B SUV'a geçince haliyle kalitede düşmeler,yalıtımda azalmalar olacaktır,ki alman bir c segmentten geçmiş olsaydınız bunu kesinlikle daha net hissederdiniz bu yüzden bunun kabul edilebilir olduğunu düşünüyorum.Bayon yeni bir araç ve yeni platform,teknolojiler barındırıyor.Motor olarak o motor onun hakkı değil maalesef,birebir aynı motorlu Accent Blue aracım var bu motoru iyi tanıyorum.Aslında uzun ömürlülük,sessizlik ve tüketim olarak çok makul bir motor,bende CVT şanzıman var şehir içi 6-7 litrelerle rahatlıkla gezebiliyorum.Motorun başaramadığı tek şey performans,performansı ne yazık ki yetersiz.Onun haricinden 2014'ten beri hem Euro 6 emisyon normlarını sağlayabilmiş,hem yüzbinlerce km sorun çıkarmadan yürüyebilen hem de bakımı kolay olan kullanıcı dostu bir motordur,tek sorunu giriş segment motoru olarak değil de bu donanımla Bayon'da sunulması.1.0 T-GDI,1.4 T-GDI veya 1.4 CRDI dizel motor bu aracın hakkıdır bence.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve mtb_rider
Bayon şu sıralar F/P olarak çok mantıklı bir araba, bende baya bir baktım. Geçenlerde çok ciddi niyetlendim hatta ama hem paraya hemde arabama kıyıp alamadım. Şimdilerde de borç harç derken zor gibi artık. Kazasız belasız, güzel günlerde kullanın.
 
Hayırlı olsun. Güle güle, keyifle binin. Yaratan kaza bela göstermesin.

Trim sesini zamanla sanruf'dan alabilirsiniz. Kia/Hyundai'lerin genel sıkıntısıdır. Yalıtım uzak doğu arabalarında zayıftır. Benim araç rüzgar sesi almaz ama yol sesini çok alır.

Şu piyasada bence muazzam bir araç tercih etmişsiniz.
 
Hayırlı olsun yeni aracınız.Tabi birbirinden çok farklı araçlar.C segmentin en popüler birkaç modelinden biri diğeri ise "B olsun hafif yüksek olsun ama fiyatı da uygun olsun" diyenler için tasarlanmış bir araç.Şahsen ikisi de dolu olsa kesinlikle Corolla derim ama boş Corolla karşısında Bayon alır diye düşünüyorum.Cam tavan severiz ama trim sesi hep şikayet edilen noktalardan biridir.Umarım hem sert plastik hem de cam tavan size sorun yaşatmaz.

Teşekkürler.
i20 için trim sesi şikayeti yok diyorlar ama tavan ile ilgili genelde şikayet edersiniz diyorlar :)

Zaman gösterecek

Hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin. :)
teşekkürler herkese inşallah.

hayırlı olsun kazasız belasız kullanın.
Teşekkürler herkese inşallah

Hayırlı uğurlu olsun aracınız oldukça dolu,o bakımdan kesinlikle tatmin edecektir.C segment bir araçtan B SUV'a geçince haliyle kalitede düşmeler,yalıtımda azalmalar olacaktır,ki alman bir c segmentten geçmiş olsaydınız bunu kesinlikle daha net hissederdiniz bu yüzden bunun kabul edilebilir olduğunu düşünüyorum.Bayon yeni bir araç ve yeni platform,teknolojiler barındırıyor.Motor olarak o motor onun hakkı değil maalesef,birebir aynı motorlu Accent Blue aracım var bu motoru iyi tanıyorum.Aslında uzun ömürlülük,sessizlik ve tüketim olarak çok makul bir motor,bende CVT şanzıman var şehir içi 6-7 litrelerle rahatlıkla gezebiliyorum.Motorun başaramadığı tek şey performans,performansı ne yazık ki yetersiz.Onun haricinden 2014'ten beri hem Euro 6 emisyon normlarını sağlayabilmiş,hem yüzbinlerce km sorun çıkarmadan yürüyebilen hem de bakımı kolay olan kullanıcı dostu bir motordur,tek sorunu giriş segment motoru olarak değil de bu donanımla Bayon'da sunulması.1.0 T-GDI,1.4 T-GDI veya 1.4 CRDI dizel motor bu aracın hakkıdır bence.
Teşekkürler
Yine 1.6 atmosferik den geçtiğim için benim için değişen pek bir şey olmadı devir aralıkları bile 120 için aynı bu aracın otomatik ve dolu olması + avantaj oldu.



Bayon şu sıralar F/P olarak çok mantıklı bir araba, bende baya bir baktım. Geçenlerde çok ciddi niyetlendim hatta ama hem paraya hemde arabama kıyıp alamadım. Şimdilerde de borç harç derken zor gibi artık. Kazasız belasız, güzel günlerde kullanın.

Çok Teşekkürler.
İnşallah daha iyileri nasip olur herkese.


Hayırlı olsun. Güle güle, keyifle binin. Yaratan kaza bela göstermesin.

Trim sesini zamanla sanruf'dan alabilirsiniz. Kia/Hyundai'lerin genel sıkıntısıdır. Yalıtım uzak doğu arabalarında zayıftır. Benim araç rüzgar sesi almaz ama yol sesini çok alır.

Şu piyasada bence muazzam bir araç tercih etmişsiniz.

Teşekkürler.
sunroof için herkes aynı şeyi söylüyor zaman gösterecek.

Uzun far asistanı nasıl çalıştığını merak edenler için
 
  • Beğeni
Tepkiler: blogger ve Alper45
Hayırlı olsun aracınız. Bu arabanın tasarım olarak arkası ve direksiyonuna bir türlü gözüm alışamadı. Onun dışındaki yerleri çok güzel bence. Hayalet ekranı da gerçekten çok şık tasarımda. LED farlar halojenden sonra insanı çok şaşırtıyor gerçekten. İlk LED fara geçtiğimde şok olmuştum. Gece sürüşleri bambaşka bir keyifte oluyor. Anahtarsız giriş&çalıştırma da aynı şekilde. Bu iki donanımdan gerçekten geriye dönüş yok bence. İnsanı çok çabuk alıştırıyor bu lüksler. Ben hayalet ekrana çok

Muhtemelen trim sesleri ve süspansiyon ileride en canınızı sıkacak şey olacak. Bu arada kapıların sert kapatınca ancak kapatması aslında iyi bir şey. Arabanın yalıtımı ne kadar iyiyse içerideki basınç değişimi o kadar oluyor ve kapılar zor kapanıyor :) Bu nedenle üst segment araçlarda vakumlu kapılar geliyor.

Bir başka sevdiğim şey de CarPlay. Siri gün geçtikçe gelişti/gelişiyor. İnanılmaz kullanıyorum kendisini. Hiçbir tuşa basmadan mesaj yazdırma, arama yapma, müzik değiştirme, navigasyonda bir yer açma vs. inanılmaz güzel şeyler. Hatta şu an Avrupa'da direkt CarPlay üzerinden otopark ücreti de ödüyoruz. Bozukluk arama dönemi de bitti yani. Çok işe yarıyor cidden.
 
Son düzenleme: