Herkese iyi forumlar
Daha öncesinde 2019 corolla 1.6 vision manuel aracım vardı.
Ani bir kararla 55.000 KM yaptığım corolla aracımı 320.000 TL ilana koyup 1 gün de sattım.
Artık boş araca binmek ve manuel araca binmek beni yorduğu için değiştirme kararı verdim ve aynı gün yeni aracımın kaporasını verdim.
Yeni araç tercihim hyundai bayon elite 2022 oldu.
Elite donanım , boya koruma , basamak , kauçuk paspas ve cam filmi dahil 397.000 TL satın aldım 21.02.2022 tarihinde
Neden Bayon tercih ettim?
1.Corolla çok alçak bir araçtı çapraz geçmekten bıktım otobanda ortasını yere düşmüş taşa çarpacak kadar alçak artık bıkmıştım.
2.Yıllardır bindiğim tüm araçlar boştu artık dolu bir araca binmek istiyordum.
Öncelikle corolla ile kısa bir kıyaslama yapmak gerekirse.
Bayon yol sesi Toyota'ya göre çok daha az alıyor.
Bugün İstanbul - tekirdağ yolculuğu yaptım otoban kullandım 120-130 hızlarının devir aralıkları corolla ile aynı 120 de 3000 devir de gidiyordu.
Bayon rüzger sesi bariz fazla alıyor corolla aracıma göre ama rüzgar yoksa corolla dan sonra sessiz bir araç olarak hissettirdi.
Hacim
Aracın içi yeterli corolla dan sonra aman aman ufak hissettirmedi bir çok aile için iç hacim yeterli geleceğini düşünüyorum.
Sunroof ve bir çok yerde kullanılan açık renk plastikler ile aracın içi oldukça ferah hissettiriyor.
Bagaj corolla dan sonra çok ufak geldi. Sürekli iş icabı bilgisayar vs taşırım corolla da koltuğu yatırmadan gidebiliyordum çoğu zaman ama bu araçta genelde koltukları yatırmam gerekecek gibi gözüküyor. Corolla'da duran eşyaları koyunca zaten bagaj doldu
Standart bir aileye yeter mi bilemedim incelemelerde herkes yeter diyor ama bana pek yeterli gelmedi.
Malzeme Kalitesi: Vasat yazılacak pek bir şey yok her yer taş gibi plastik ilerde çok trim sesi yapacak gibi hissediyorum hayırlısı.
Motor: Corolla aracım da atmosferik motordu ama 132BG gücü vardı çok fark eder diye düşünmüştüm ama 1.4 otomatik 100 BG motor şehir içinde hiç fark hissettirmedi.Şehir içi kullanacaklar motoru hiç kafasına takmasın ( Işıklarda herkesi geçme gibi derdiniz yoksa ) gayet şehir için yeterli bir motor
Sonuç olarak atmosferik den geçen bir insan için üzmez sakin kullanmayı sevenler için ideal uzun yolda 129 sabitleyip gayet güzel gidilesi bir motor.
Yakıt tüketimi
Uzun yolda 120 de 3000 devirde gidiyor corolla aracım da da bu şekildeydi 120-130 ile gittim 7.3 yaktı hava oldukça rüzgarlıydı daha sakin bir havada bu hızlarda 7.1 - 7.0 düşeceğini düşünüyorum.
Dönüşte ise 80 ile 90 arasında döndüm 6.2 LT Yaktı.
Şehir içi corolla'dan az yakıyor 120-130 hızlarda corolla ile benzer yakıyor 150-160 hızları denemedim muhtemelen daha fazla yakar yüksek hızlarda.
Donanım Listesi
-Anahtarsız giriş ve çalıştırma
-Hayalet ekran
-dijital klima
-Ambiyans aydınlatması (arkada yok)
-Şerit de tutma
-Acil durum firen sistemi
-Trafik de öndeki araç ilerleyince uyarı sistemi
-uzun far asistanı
-yaya ve bisiklet algılayıcısı
-kablosuz şarj
-otomatik kararan dikiz aynası
-yağmur sensörü
-far sensörü
-lef farlar
-ön ve arka park sensörü
-Geri Görüş Kamerası
-Sunroof
-Sürücü Yorgunluk Tespiti
-Işıklı Makyaj Aynası
En çok neleri sevdim
Bayon' da Neler Kötü ?
Sonuç olarak 80.000 TL fark vererek manuel boş bir araçtan otomatik ve dolu bir araca geçtim şuan doğru karar verdiğimi düşünüyorum tabiki zaman gösterecek.
Şirket üzerine Sigorta : 1.230 TL
Şirket üzerine Kasko : 4.929 TL
Şeritte Tutmanın Videosu
Hayalet Ekranın Detayları
Daha öncesinde 2019 corolla 1.6 vision manuel aracım vardı.
Ani bir kararla 55.000 KM yaptığım corolla aracımı 320.000 TL ilana koyup 1 gün de sattım.
Artık boş araca binmek ve manuel araca binmek beni yorduğu için değiştirme kararı verdim ve aynı gün yeni aracımın kaporasını verdim.
Yeni araç tercihim hyundai bayon elite 2022 oldu.
Elite donanım , boya koruma , basamak , kauçuk paspas ve cam filmi dahil 397.000 TL satın aldım 21.02.2022 tarihinde
Neden Bayon tercih ettim?
1.Corolla çok alçak bir araçtı çapraz geçmekten bıktım otobanda ortasını yere düşmüş taşa çarpacak kadar alçak artık bıkmıştım.
2.Yıllardır bindiğim tüm araçlar boştu artık dolu bir araca binmek istiyordum.
Öncelikle corolla ile kısa bir kıyaslama yapmak gerekirse.
Bayon yol sesi Toyota'ya göre çok daha az alıyor.
Bugün İstanbul - tekirdağ yolculuğu yaptım otoban kullandım 120-130 hızlarının devir aralıkları corolla ile aynı 120 de 3000 devir de gidiyordu.
Bayon rüzger sesi bariz fazla alıyor corolla aracıma göre ama rüzgar yoksa corolla dan sonra sessiz bir araç olarak hissettirdi.
Hacim
Aracın içi yeterli corolla dan sonra aman aman ufak hissettirmedi bir çok aile için iç hacim yeterli geleceğini düşünüyorum.
Sunroof ve bir çok yerde kullanılan açık renk plastikler ile aracın içi oldukça ferah hissettiriyor.
Bagaj corolla dan sonra çok ufak geldi. Sürekli iş icabı bilgisayar vs taşırım corolla da koltuğu yatırmadan gidebiliyordum çoğu zaman ama bu araçta genelde koltukları yatırmam gerekecek gibi gözüküyor. Corolla'da duran eşyaları koyunca zaten bagaj doldu
Standart bir aileye yeter mi bilemedim incelemelerde herkes yeter diyor ama bana pek yeterli gelmedi.
Malzeme Kalitesi: Vasat yazılacak pek bir şey yok her yer taş gibi plastik ilerde çok trim sesi yapacak gibi hissediyorum hayırlısı.
Motor: Corolla aracım da atmosferik motordu ama 132BG gücü vardı çok fark eder diye düşünmüştüm ama 1.4 otomatik 100 BG motor şehir içinde hiç fark hissettirmedi.Şehir içi kullanacaklar motoru hiç kafasına takmasın ( Işıklarda herkesi geçme gibi derdiniz yoksa ) gayet şehir için yeterli bir motor
Sonuç olarak atmosferik den geçen bir insan için üzmez sakin kullanmayı sevenler için ideal uzun yolda 129 sabitleyip gayet güzel gidilesi bir motor.
Yakıt tüketimi
Uzun yolda 120 de 3000 devirde gidiyor corolla aracım da da bu şekildeydi 120-130 ile gittim 7.3 yaktı hava oldukça rüzgarlıydı daha sakin bir havada bu hızlarda 7.1 - 7.0 düşeceğini düşünüyorum.
Dönüşte ise 80 ile 90 arasında döndüm 6.2 LT Yaktı.
Şehir içi corolla'dan az yakıyor 120-130 hızlarda corolla ile benzer yakıyor 150-160 hızları denemedim muhtemelen daha fazla yakar yüksek hızlarda.
Donanım Listesi
-Anahtarsız giriş ve çalıştırma
-Hayalet ekran
-dijital klima
-Ambiyans aydınlatması (arkada yok)
-Şerit de tutma
-Acil durum firen sistemi
-Trafik de öndeki araç ilerleyince uyarı sistemi
-uzun far asistanı
-yaya ve bisiklet algılayıcısı
-kablosuz şarj
-otomatik kararan dikiz aynası
-yağmur sensörü
-far sensörü
-lef farlar
-ön ve arka park sensörü
-Geri Görüş Kamerası
-Sunroof
-Sürücü Yorgunluk Tespiti
-Işıklı Makyaj Aynası
En çok neleri sevdim
- Led Farlar: Aracın farları çok güçlü.Halojen farlardan sonra gerçekten harika geldi.Aynadaki ışıklara kadar herşey led olduğu için araca güzel bir görünüm de katmış durumda.
- Uzun Far Asistanı : Hassas çalışmasa da uzun yol yapıyorsanız ve özellikle benim gibi gece saatlerinde yapıyorsanız gerçekten insanı çok mutlu ediyor oldukça konforu arttıran bir donanım.
- Anahtarsız Giriş ve Çalıştırma : Yine harika bir donanım.Anahtarı çıkar tak çalıştır hepsi tarihte kaldı
- Şerit de tutma : Yine benim gibi sürekli uzun yolda kullanıyorsanız güzel ve faydalı bir donanım.Güzel çalışıyor şeride tatlı tatlı sokuyor.
- Acil fren sistemi : Henüz ben kullanmasam da geçtiğimiz günlerde öndeki araca hızlı yaklaşınca kırmızı olarak uyarı çıktı araç fren yapmadan ben fren yaptım.
- Hayalet Ekran : Araca bam başka bir görünüm kazandırıyor ve far ayarlarına kadar görüntüleyebiliyorsunuz.
- Kablosuz şarj : Yine harika ve çok güzel çalışıyor. Car play a da kablosuz bağlanıyor sıfır kablo karmaşası ( tabiki uygun telefonlarda )
- Hız Sabitleme: Corolla'da aktif etmek için 2-3 tuşa basmak gerekiyordu bundan dolayı karışabiliyordu limitleme ile , bayon da tek tuş basit ve kullanışlı.Bir kere basınca hızı sabitliyor basılı tutunca sınırlıyor.
Bayon' da Neler Kötü ?
- El freni olmaması gerekliydi çekmesi de zor geliyor kol dayamayı öne alınca oldukça mutsuz eden bir durum
- Sadece sürücü camı tek dokunuş kapanıyor 4 camı da tek dokunuş kapanmasını isterdim.
- Hayalet ekranda müzik seçmeyi isterdim sadece müzik adını gösteriyor rapid de seçebiliyorduk çok güzel ve güvenliği arttıran bir detay.
- suspansiyonlar taş gibi corolla da geçtiğimi bile hissetmediğim çukurlarda içim dışıma çıkıyor.Bozuk yolda oldukça rahatsız bir araç
- Koltukları evdekiler beğendi ben pek beğenmedim rahat ettirmedi beni
- Koltuk Yan destekler çok zayıf araç hafif eğimde dururken sanki düşecek gibi hissediyorum yada ben koltuğa sığmadım ama corolla güzel sarıyordu.
- Ses sitemi corolla aracıma göre kötü sınıfı için normal olabilir ama corolla da müzik dinlemeyi severdim bu araçta pek sarmıyor.
- Kol dayama da kilit sistemi yok ilerde gevşese tıkırtı yapabilir aşağı yukarı oynayacağı için
- Koltuk desenleri bence kötü oyuk oyuk oralar hep yolda yenen yemek kırıntıları ile dolacak
- Aracı Kitleyince camları ve Sunroof otomatik kapanmasını isterdim en azından kumandaya basılı tutunca kapanmasını isterdim her seferinde kontrol etmek sıkıcı.
- Kapılar sert kapatmazsanız kapanmıyor.
- Sürücü camı aşağı inerken döşemeyi ciddi olarak dışa doğru esnetiyor. Camın içeri doğru girdiğini nerede olduğunu gayet net anlıyorsunuz.
Sonuç olarak 80.000 TL fark vererek manuel boş bir araçtan otomatik ve dolu bir araca geçtim şuan doğru karar verdiğimi düşünüyorum tabiki zaman gösterecek.
Şirket üzerine Sigorta : 1.230 TL
Şirket üzerine Kasko : 4.929 TL
Şeritte Tutmanın Videosu
Hayalet Ekranın Detayları