RS3 ve yarışçı kardeşi RS3 LMS Paris Otomobil Fuarında Audi cephesindeki bütün ilgiyi üstlerine çekiyor olabilirler fakat Audi için fuarın en önemli tanıtımı olmaktan çok uzaklar. Audi’nin asıl silahı RS3’lerin yanında sessiz sakin duran, ikinci nesil Q5‘ten başkası değil. Türkiye ve dünya genelinde popülerliğini kanıtlamış kompakt SUV sınıfının, en önemli modellerinden biri olan Q5’in Audi için önemi tartışmasız.
1 arasında 5
Static photo, Colour: Garnet red
VW grubunun MQB platformu üzerinde şekillenen Q5 büyümüş gövdesine rağmen eski modele göre 90 kg hafiflemeyi başarmış. Daha büyük boyutlar iç mekanda daha geniş ve ferah bir ortam sunarken bagaj bölümü de 10 litre büyüyerek arka koltukların konumuna bağlı olarak 550 litre ile 610 litre arasında değişen bir değere sahip olmuş. Bu değer koltuklar yatırıldığında ise 1550 litreye kadar çıkabiliyor. Kokpitte ise Audi markasıyla özdeşleşmeye başlayan “sanal kokpit” donanımı opsiyonel olarak Q5’te de yerini almış. Mercedes’ten alıştığımız tablet tasarımındaki 8,3 inçlik bir multimedya ekranı ile donatılacak olan Q5, Araç içi eğlence sistemini(MMI) kontrol edebileceğiniz dokunmatik ve titreşimli paneli de standart olarak sunuyor. Bu panelin otomatik vitesli modellerde daha büyük olduğunu hatırlatmakta fayda var. MMI sisteminin Android Auto ve Apple Car Play sistemlerini destekleyeceği de paylaşılan bilgiler arasında.
1 arasında 5
Interior
Interior
Interior
Cockpit
Interior
Tasarım olarak kimseyi şaşırtmayan Q5’e son dönem Audi’lerinde sıkça gördüğümüz modern ve ‘sert’ çizgiler hakim. Yeni model ile yan yana konduğunda eski model çok daha yuvarlak ve yumuşak dururken; yeni Q5 abisi Q7’de olduğu gibi daha sert ve köşeli hatlara sahip.
2 litre dizel ünitelerde 148, 163 ve 190 beygir güçlerinde üç çeşit motor sunarken; 286 beygir gücündeki 3.0 V6 ünite 620 Nm torkuyla en güçlü motor seçeneği olarak sunuluyor. Benzinli motorlar tarafında ise 250 beygir gücündeki 2.0 TFSI üniteden başka bir seçenek yakın zamanda sunulmayacak. İlerleyen zamanlarda eklenecek SQ5 ve muhtemel RSQ5 modelleri ile benzinli motorlara da daha fazla seçenek ve güç eklenecektir.
Audi Quattro Ultra teknolojisi, 163 ve 190 beygir gücündeki dizeller ve 2.0 TFSI ünitesine sahip benzinli modellerde standart olarak sunuluyor. Bu teknoloji ile normal kullanımda arka aksın devreden çıkarılması ve bu sayede yakıttan tasarruf sağlanması hedefleniyor. Ultra teknolojisi ve daha birçok gelişmeyle beraber 252 beygir gücündeki 2.0 TFSI motor ile donatılmış Q5’lerin 100km’de ortalama 6.8 litre yakacağı söyleniyor.
1 arasında 5
Q5’in V6 Dizel ile donatılmış modellerde opsiyonel olarak sunacağı spor arka diferansiyel seçeneği de sınıfında bir ilk olma özelliği taşıyor. Bu diferansiyel sayesinde sportif sürüşte rakiplerinin bir adım önüne geçmek isteyen Audi, bu diferansiyeli standart sunulan “Audi Drive Select” sistemi ile bağlıyor. Bu sayede sürücüler aracın karakterini istedikleri gibi ayarlayabiliyorlar. Sportiflikten çok konfora önem verenler için de Q5’te ilk defa sunulacak olan adaptif havalı süspansiyon opsiyonu bulunuyor.
1 arasında 3
adaptive air suspension
adaptive air suspension
quattro with ultra technology
Meksika’da üretilecek olan Q5 2017’nin ilk çeyreğinde Avrupa’da satışa çıkacak. 17 inç jantlarla gelecek olan 148 beygir gücündeki 2 litre dizel baz modelin Avrupa fiyatı 45 bin Euro‘dan başlayacak. Audi Q5’i yollarda görmek ve rakipleriyle karşılaştırmak için sabırsızlanıyoruz. Peki ya sizin Audi Q5 hakkında düşünceleriniz neler? Audi’nin yeni tasarım anlayışı hoşunuza gidiyor mu? Yorumlarda düşüncelerinizi paylaşmayı unutmayın!
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
1 arasında 5
Static photo, Colour: Garnet red
VW grubunun MQB platformu üzerinde şekillenen Q5 büyümüş gövdesine rağmen eski modele göre 90 kg hafiflemeyi başarmış. Daha büyük boyutlar iç mekanda daha geniş ve ferah bir ortam sunarken bagaj bölümü de 10 litre büyüyerek arka koltukların konumuna bağlı olarak 550 litre ile 610 litre arasında değişen bir değere sahip olmuş. Bu değer koltuklar yatırıldığında ise 1550 litreye kadar çıkabiliyor. Kokpitte ise Audi markasıyla özdeşleşmeye başlayan “sanal kokpit” donanımı opsiyonel olarak Q5’te de yerini almış. Mercedes’ten alıştığımız tablet tasarımındaki 8,3 inçlik bir multimedya ekranı ile donatılacak olan Q5, Araç içi eğlence sistemini(MMI) kontrol edebileceğiniz dokunmatik ve titreşimli paneli de standart olarak sunuyor. Bu panelin otomatik vitesli modellerde daha büyük olduğunu hatırlatmakta fayda var. MMI sisteminin Android Auto ve Apple Car Play sistemlerini destekleyeceği de paylaşılan bilgiler arasında.
1 arasında 5
Interior
Interior
Interior
Cockpit
Interior
Tasarım olarak kimseyi şaşırtmayan Q5’e son dönem Audi’lerinde sıkça gördüğümüz modern ve ‘sert’ çizgiler hakim. Yeni model ile yan yana konduğunda eski model çok daha yuvarlak ve yumuşak dururken; yeni Q5 abisi Q7’de olduğu gibi daha sert ve köşeli hatlara sahip.
2 litre dizel ünitelerde 148, 163 ve 190 beygir güçlerinde üç çeşit motor sunarken; 286 beygir gücündeki 3.0 V6 ünite 620 Nm torkuyla en güçlü motor seçeneği olarak sunuluyor. Benzinli motorlar tarafında ise 250 beygir gücündeki 2.0 TFSI üniteden başka bir seçenek yakın zamanda sunulmayacak. İlerleyen zamanlarda eklenecek SQ5 ve muhtemel RSQ5 modelleri ile benzinli motorlara da daha fazla seçenek ve güç eklenecektir.
Audi Quattro Ultra teknolojisi, 163 ve 190 beygir gücündeki dizeller ve 2.0 TFSI ünitesine sahip benzinli modellerde standart olarak sunuluyor. Bu teknoloji ile normal kullanımda arka aksın devreden çıkarılması ve bu sayede yakıttan tasarruf sağlanması hedefleniyor. Ultra teknolojisi ve daha birçok gelişmeyle beraber 252 beygir gücündeki 2.0 TFSI motor ile donatılmış Q5’lerin 100km’de ortalama 6.8 litre yakacağı söyleniyor.
1 arasında 5
Q5’in V6 Dizel ile donatılmış modellerde opsiyonel olarak sunacağı spor arka diferansiyel seçeneği de sınıfında bir ilk olma özelliği taşıyor. Bu diferansiyel sayesinde sportif sürüşte rakiplerinin bir adım önüne geçmek isteyen Audi, bu diferansiyeli standart sunulan “Audi Drive Select” sistemi ile bağlıyor. Bu sayede sürücüler aracın karakterini istedikleri gibi ayarlayabiliyorlar. Sportiflikten çok konfora önem verenler için de Q5’te ilk defa sunulacak olan adaptif havalı süspansiyon opsiyonu bulunuyor.
1 arasında 3
adaptive air suspension
adaptive air suspension
quattro with ultra technology
Meksika’da üretilecek olan Q5 2017’nin ilk çeyreğinde Avrupa’da satışa çıkacak. 17 inç jantlarla gelecek olan 148 beygir gücündeki 2 litre dizel baz modelin Avrupa fiyatı 45 bin Euro‘dan başlayacak. Audi Q5’i yollarda görmek ve rakipleriyle karşılaştırmak için sabırsızlanıyoruz. Peki ya sizin Audi Q5 hakkında düşünceleriniz neler? Audi’nin yeni tasarım anlayışı hoşunuza gidiyor mu? Yorumlarda düşüncelerinizi paylaşmayı unutmayın!
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..