Honda, yeni Civic Type-R ‘ı sadece altı-ileri manuel şanzımanla üreteceğini, ağırlık kaygılarından ötürü otomatik şanzımanın planlarında olmadığını açıkladı.
Yeni Civic Type-R manuel şanzımanla daha dengeli
Yeni nesil Civic’in proje müdürü Yuji Matsumochi’nin yeni Type-R’ın uluslararası tanıtım etkinliğinde Car Advice sitesine verdiği röportajda otomatik ya da çift kavramalı bir şanzımanın otomobilin kağıt üzerinde albenisini arttıracağını, fakat performansını kötü etkileyeceğini belirtti.
“Yeni Type-R önden çekişli aktarma organlarına sahip olduğu için hafif bir şanzımana ihtiyaç duyuyor. Otomobilin motoru zaten bir miktar ağır, dolayısıyla şanzıman tarafında fazla ağırlıktan kurtulmamız gerekiyor. 400 Nm tork ile başedecek otomatik bir şanzıman ya da çift kavramalı bir ünite geliştirseydik, manuel şanzımandan çok daha ağır olacaktı, bu da otomobilin ağırlık dağılımını olumsuz etkileyecekti.”
Soyu tükenen nesil
Son yıllarda ateşli hatchback sınıfı önden çeker/manuel şanzıman kombinasyonundan sıyrılıp dört çeker/çift kavrama kombinasyonuna dönüyor. Hala manuel şanzıman seçeneğine sahip otomobiller bulunsa da, eski usül hızlı hatchback’lerin artık soyu tükeniyor.
İlk kalkışta Civic Type-R’ın kimi rakiplerinden geride kalacağı aşikar, ancak okuduğumuz ve izlediğimiz çoğu inceleme otomobilin dört çeker rakiplerinden çok farklı sürüş hisleri yaşattığını söylüyor. Bizce de hızlı bir hatchback’in tek yeteneği 0-100 hızlanması olmamalı. Neyse ki Honda fanatiklerinin bu konuda endişelenmelerine gerek yok!
1 arasında 4
Read the whole post here.
Yeni Civic Type-R manuel şanzımanla daha dengeli
Yeni nesil Civic’in proje müdürü Yuji Matsumochi’nin yeni Type-R’ın uluslararası tanıtım etkinliğinde Car Advice sitesine verdiği röportajda otomatik ya da çift kavramalı bir şanzımanın otomobilin kağıt üzerinde albenisini arttıracağını, fakat performansını kötü etkileyeceğini belirtti.
“Yeni Type-R önden çekişli aktarma organlarına sahip olduğu için hafif bir şanzımana ihtiyaç duyuyor. Otomobilin motoru zaten bir miktar ağır, dolayısıyla şanzıman tarafında fazla ağırlıktan kurtulmamız gerekiyor. 400 Nm tork ile başedecek otomatik bir şanzıman ya da çift kavramalı bir ünite geliştirseydik, manuel şanzımandan çok daha ağır olacaktı, bu da otomobilin ağırlık dağılımını olumsuz etkileyecekti.”
Soyu tükenen nesil
Son yıllarda ateşli hatchback sınıfı önden çeker/manuel şanzıman kombinasyonundan sıyrılıp dört çeker/çift kavrama kombinasyonuna dönüyor. Hala manuel şanzıman seçeneğine sahip otomobiller bulunsa da, eski usül hızlı hatchback’lerin artık soyu tükeniyor.
İlk kalkışta Civic Type-R’ın kimi rakiplerinden geride kalacağı aşikar, ancak okuduğumuz ve izlediğimiz çoğu inceleme otomobilin dört çeker rakiplerinden çok farklı sürüş hisleri yaşattığını söylüyor. Bizce de hızlı bir hatchback’in tek yeteneği 0-100 hızlanması olmamalı. Neyse ki Honda fanatiklerinin bu konuda endişelenmelerine gerek yok!
1 arasında 4
Read the whole post here.