HABER Yeni Ford Fiesta Almanya'da tanıtıldı!

Alcantara

Batuhan KARALAR
Yönetim
Editör
1,052
28
Marka
Renault
Ford Fiesta’nın yeni jenerasyonu, Almanya’nın Köln kentinde düzenlenen lansman ile tanıtıldı. Etkinlikte yeni Fiesta’nın pek çok ayrıntısı gizli tutulsa da araç büyük teknolojik yenilikler ile geliyor.

2017 Ford Fiesta Avrupa’da dört versiyon olarak satılacak. Ana versiyon olan Titanium’un yanında lüks detayları bulunan Vignale, sportif versiyon ST-Line ve crossover izlenimi veren Active ile model gamı tamamlanıyor.

Yeni Fiesta’nın tasarım çizgileri genel olarak bir önceki kasa ile büyük oranda benzerlik gösterse de yuvarlak hatlara sahip olması hemen dikkat çekiyor. Tamamen yenilenen ön bölümde çamurluklara doğru daha da uzatılan farlar, tasarımı değişen beşgen havalandırma ızgarası ve sportif ön tampon önemli yenilikler arasında yer alıyor. Arka kısımda ise dikey formdan yataya dönüştürülen C şeklindeki stop lambaları araca dinamik bir hava katıyor. Boyut konusunda kesin bir bilgilendirmenin yapılmadığı aracın selefine göre daha uzun olduğu gözlemlenebiliyor.

Ford, yeni Fiesta’da önemli yenilikleri iç mekanda toplamış. Malzeme kalitesinin arttırıldığı belirtilen iç mekanda panoramik cam tavan ferah bir hava katıyor. Orta kısımda 8 inçlik büyük bir multimedya sistemi yer alırken, SYNC3 bilgilendirme sistemi multimedya sistemine entegre bir şekilde geliyor. Ses konusunda Bang&Olufsen ile ortak bir çalışmaya giden Ford, B&O Play ses sistemini Fiesta kullanıcılarına opsiyon olarak sunacak.

Yeni Fiesta’nın kaputunun altında toplam 4 motor seçeneği yer alacak. 100, 125 ve 140 beygir gücündeki 1.0 litrelik EcoBoost motorlar, silindir pasifizasyon özelliğine sahip dünyanın ilk 3 silindirli motorları olarak dikkat çekiyor. Dizel tarafında ise Ford’un 1.5 litre hacmindeki ve 140 beygir gücündeki TDCi motoru bulunacak.

Son olarak lansmanda aracın satış tarihi ile ilgili net bilgilerden kaçınılsa da yeni Fiesta’nın Avrupa’da 2017’nin ilk aylarında satışa sunulacağı tahmin ediliyor.

1 arasında 15
















Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın ve alfhonso
Sislerin kenarlarda kaldığı tampon çok kötü duruyor, onun dışında resmen "şampiyon takımı bozmamışlar" mantığı mevcut dış görünümde.
İç mekan ise çağ atlamış gibi duruyor, özellikle de orta konsol.
140hp'lik dizel motor çok canlar yakar.
Ama mevcut kur ve vergilerle bu araç bile ulaşılabilirliğini baya yitirir, özellikle dolu paketlerinde...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın
Mevcut kasa gayet basarili cizgilere sahipti dis tasarimi guzeldi. Mondenun focusun yakisikliligindan sonra bu olmamis almayi dusundugum bekledigim bir aracti artik tamamen vazgectim...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Gurdal07
Tasarım olarak beklentimin altında kaldı, ön kısımda daha sert bir tasarım beklerdim. İç mekanı Focus'a benzetmişler güzel olmuş ama ekranın o şekilde konumlandırılmasını beğenmiyorum. Motor olarak da yeni EcoBoostların gelmesi güzel olmuş ama keşke 1.6lık atmosferik de dursaydı. Donanımsal açıkları kapatırken sürüş zevkinden ödün vermemeleri güzel olmuş, kendim Mk4 kullanıcısıyım onun keyfini güncel hiçbir arabada alamadım ama Mk7 de gayet keyifliydi. Sürmeden yorumlamak çok doğru olmaz, merak ettiğim araçlardan biri.
 
ön farlar focus 3 makyajsız kasayı andırıyor fena değil ekranı gömseler iyi olurmuş. eski göstergelerin sportifliği gitmiş 2012 focus mk3 kullanıcısı olarak begenmedim. onun dışında mutlaka iyileştirmeler vardır. yalıtım arka diz mesafesi gibi. motorlara diyecek yok güzel göreceğiz bakalım.
 
1.1 atmosferik 3 silindirli 70 ve 85 hp 5 ileri manuel
1.0 ecoboost 3 silindirli 100, 125, 140 hp ( 100 hp'lik otomatik vites, diğer ikisi 6 ileri manuel)
1.5 tdci 85 ve 120 hp 6 ileri manuel
 
Dizelde 140 beygir motordan bahsetmişsiniz fakat Almanya kaynaklı sitelerde 85-120 beygir arasında dizel motor seçeneği olacağı belirtiliyor.
 
Ne ön ne de arka tasarım hiç güzel olmamış. Şu anki fiestalar bundan daha yakışıklı daha sportif duruyor. İç tasarımda ise o ekranı daha güzel yedirebilirlerdi orta konsola. Motorlara diyecek laf yok.
 
eğer vw polo için birşeyler düşünmezse b segmentinde micra durumunda düşecek fiyatlar zaten hepsinde pahalı olduğu için onu konuya katmıyorum
 
Biraz yukarıda motor seçeneklerinden bahsetmiştim fakat görsel olarak da ekleyelim ki şüpheler tamamen gitsin. Tüm motorlarda manuel şanzımanlar 5 ileri yerine 6 ileri olarak güncellenmiş (atmosferikler hariç). Henüz diğer motorlarla ilgili bir açıklama yok fakat ilk etapta 100 hp'lik ecoboost motorla birlikte otomatik şanzıman sunulacakmış. İlerleyen zamanlarda diğer motorlara da otomatik şanzıman güncellemesi yapılması bekleniyor.
CygGaQtXUAAzpwV.jpg.65bc39f0d13d2e1f781f8ce9231d3f37.jpg
 
Son düzenleme:
Uleyn ben de 140hp dizel çok can yakar dediydim. Sazan.avi olmuşum. Teşekkürler editör kardeşler;)
 
120 lik dizelde iyi gider ama :) alınacak seviyede olanının fiyatı 70 i geçer diye tahmin ediyorum. 70 e de B araba almam ya :P ama şimdikinden daha yakışıklı duruyor onu da belirteyim.
 
Ön makyajlanmış, arka mahvedilmiş. Arkası mpv bir araba gibi olmuş eski sportif görünümü bozulmuş
 
Yeni Fiesta çağ atlamış gibi duruyor ben begendim. ama ön tarafta sis farlarının yeri biraz çirkin olmus.
 
Nihayet 1.5 dizel 120hp lik üniteyi koyabildiler şu arabaya. İnşallah dizel oto kombinasyonunu da 1 sene sonra koymazlar.