HABER Yeni Ford Ranger, 10 ileri otomatik şanzımanıyla duyuruldu

Alcantara

Batuhan KARALAR
Yönetim
Editör
1,052
28
Marka
Renault
Ford, Detroit Otomobil Fuarı‘nın açılış gününde iddialı pickup modeli Ranger’ın makyajlı versiyonunu duyurdu. Yeni Ford Ranger‘a makyaj ile gelen yenilikler haberimizde!

Ford Ranger, yeni motor ve şanzıman seçenekleriyle iddialı!

Detroit’te tanıtılan yeni Ranger, kozmetik olarak pek bir değişikliğe uğramamış. Aracın ön yüzünde panjura yeni bir petek formu kazandırılırken, tampon da daha agresif şekilde yeniden tasarlanmış. Yeniden tasarlanan kasa kapağı, stop grubu ve iç mekanda yapılan küçük dokunuşlar diğer detaylar olarak dikkat çekiyor.

Ford mühendisleri, aracın zaten iyi olan arazi yeteneklerini daha da geliştirmek için sıkı bir çalışmaya imza atmış. Dana Trac-Lok kilitli süspansiyon elektrik desteğine sahipken, direksiyon ve gaz tepkimelerini ayarlayabilmek için 8 modlu arazi yönetim sistemi kullanıcılara sunuluyor. Ayrıca şasinin daha rijit bir yapıya kavuşması adına şasideki çelik mukavemeti da arttırılmış. Otomatik panik freni, şerit takip sistemi, adaptif hız sabitleme, kör nokta uyarısı ve yaya tespit sistemi makyajdan sonra gelen güvenlik yenilikleri arasında yer alıyor.

Yeni Ford Ranger’ın kaputunun altında 2.3 litrelik yeni Ecoboost turbo motoru görüyoruz. Bu motor 10 ileri otomatik şanzıman ile eşleşirken, dört tekerden çekiş opsiyonel olarak sunulacak. Ayrıca motorun güç değerleri tam olarak açıklanmasa da yeni Mustang’de 310 beygir güç ve 475 Nm tork sunduğu biliniyor. Bu yılın sonunda satışa sunulacak aracın fiyat detayları ise henüz belli değil.


1 arasında 18



















Read the whole post here.
 
Son düzenleme:
Sonunda GM - Ford ortaklığı sonucu üretilen yeni 10 ileri tam otomatik şanzıman geldi. Mustang'de kullanıldı, yeni focus'la 8 ileri olarak devam edecek. Ford'un tam otomatik şanzıman konusunda büyük eksiği bulunuyordu. İnşaallah Camaro ZL 1'de de kullanılan bu yeni şanzıman derde deva olur.
 
Tam bir Amerikan hayvanı olmuş, çizgisine bayıldım daha da agresif hale gelmiş. Şu yeni şanzımanlar iyice yayılsın da güzel rakamlarla da gelirse piyasada hızlıca yer edinir. 2.3 ecoboost ile de yavru raptor olmuş
 
10 ileri otomatik şanzımanın yanında o fx4 yazıları bile bi heyecanlandırdı. Ranger ismi kaldırılsın, f gelsin :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: mecagil ve Cenk
Öeh çok kısa vites oranları yahu. Baya arazi kabiliyetini yükseltir gibi bu şanzıman.
Bakalım, modelden modele ve motordan motora şanzıman oranları değişiklik gösterecektir diye düşünüyorum ama F serisinde dediğin gibi oldukça kısa tutmuşlar oranları. 6.viteste neredeyse son hıza yaklaşıyor ki büyük ihtimal hem arazi kullanımına hem de ekonomiye katkısı olsun diye bu şekilde ayarladılar. Bakalım Ranger'da bu ayarı nasıl yapacaklar. Aynı şanzımanın 8 ileri versiyonu da Focus'ta kullanılacak. Onda nasıl bir ayar tutturacaklar asıl onu merak ediyorum.