Mercedes-Benz Türk, dünyanın en iyi arazi araçları arasında 60 yılı aşkın süredir kendine yer edinen Mercedes-Benz Unimog’u Türkiye’de hem arazi, hem de şehir içinde kullanıma uygun donanım seçenekleri ile satışa sundu.
Her hızda 4×2’den 4×4 aks tahriğine geçebilme ve yine her hızda diferansiyel kilidini devreye alıp çıkartabilme özelliğine sahip Mercedes-Benz Unimog esnek yapıdaki şasi tasarımı ve 30 dereceye kadar salınıma izin veren özel aks ve süspansiyon yapısıyla arazideki engebelere uyum sağlıyor. Sahip olduğu donanıma göre aracın yaklaşma açısı 44 derece, uzaklaşma açısı ise 51 derece. Karın altı açısı 34 derece olan aracın meyil tırmanma kabiliyeti ise 45 derece. Ayrıca Unimog, opsiyonel donanım ile 1.20 metre derinliğindeki sulardan geçebiliyor ve 38 derece yan açılarda ilerleyebiliyor. Olağan dışı sürüş koşullarında, 3 kademeli olarak seçilebilen diferansiyel kilitlerine ve lastik basınç kontrolüne sahip dört tekerlekten çekiş sistemi devreye alınabiliyor.
Unimog’un ortasına doğru yaklaşık 1 metreye yakın yerleştirilen motor konsepti, kabin tasarımında avantajlar sağlıyor. 120 mm uzatılan iç mekân artık daha yüksek ve 7 kişiye kadar oturma kapasitesi sunabiliyor. Off-road kullanımlarını kolaylaştıran detayları arasında; orta konsoldan direksiyon bölgesine taşınan vites kontrolleri, çok fonksiyonlu direksiyon, ayarlanabilen direksiyon kolonu, çok fonksiyonlu butonlar, daha geniş ekranlı gösterge tablosu ve güncellenen ısıtma ile soğutma sistemleri yer alıyor. Tavandaki kontrol butonlarının da yeniden düzenlenmesi ile sürücü koltuğundan yolcu bölümüne geçişler daha kolay hale geliyor.
Mercedes-Benz Unimog’da, OM 934 serisindeki yüksek tork değeri sunan 4 silindirli ve 5,1 litre hacmindeki BlueTec 6 motor, 231 hp güç ve 1200 ile 1600 d/d arasında 900 Nm maksimum tork değeri sunuyor. Yasal hız sınırları çerçevesinde bulunan 90 km/s’lik maksimum hıza ulaşabilen Unimog, daha uzun yolculuklar ve otoyol trafiğine uyum sağlıyor.
Şanzıman, direksiyon kolunda bulunan EQR’yi ( Elektronik Hızlı Geri ) içeren milli kumanda kolu ile çalıştırılabiliyor. Sahip olduğu 8 ileri ve 6 geri vites dışında off-road kullanımı için arazi grubunda opsiyonel olarak 2,5 km/s ve 35 km/s arası hızlarda kullanılabiliyor. İstendiğinde otomatik, istendiğinde manuel konumda kullanılabilen şanzıman sürücü için kullanım rahatlığı sağlıyor. Mercedes-Benz Unimog’un sahip olduğu OM 934 motorda bulunan motor freni 180 kW’luk fren gücü oluşturan çift hızlı kompresöre sahip.
Her biri sipariş üzerine kişiye özel olarak üretilen Unimog artık Türkiye’de satın alınabiliyor fakat Mercedes-Benz Unimog’u Türkiye’de kullanmak için C Sınıfı ehliyet ve SRC, Psikoteknik belgelerine sahip olmak gerekiyor.
Teknik veriler U 4023 U 5023
Motor (Euro VI) OM 934 LA OM 934 LA
Maksimum güç 170 kW/231 HP 170 kW/231 hp
Maksimum tork 900 Nm/2200 rpm 900 Nm/2200 rpm
Kavrama SAE-2 Ø 395 mm Tek plakalı kuru kavrama (organik)
Şanzıman UG 100/8 UG 100/8
Dingiller Tork tüpüyle bağlı helezon yaylı portal akslar
Ön dingil (model tip) 737.367 737.223
Arka dingil (model tip) 737.367 737.223
Elektrik sistemi 24 V 24 V
Akü kapasitesi (Seri/SA) 100/170 Ah 100/170 Ah
Depo kapasitesi (Nominal hacim) 160/235 l 160/235 l
Direksiyon/azami direksiyon basıncı ZF 8095/170 bar ZF 8095/170 bar
Frenler Pnömatik disk frenler
En küçük lastik (lastik/jant) 335/80 R20 365/80 R20
En büyük lastik (lastik/jant) 425/75 R20 455/70 R24
Tahrik tipi Devreye alınabilir dört çeker sistemi
Dingil açıklığı (mm) 3850 mm 3850 mm
Azami ağırlık (opsiyonlar dâhil) 10.3 t 15.0 t
Ön dingil üzerinde maksimum ağırlık 4.6 t 6.4 t
Arka dingil üzerinde maksimum ağırlık 6.0 t 8.8 t
Yaklaşma/uzaklaşma açıları 42°/46° 46°/50°
Dönüş dairesi 16.3 m 16.3 m
Karoser montaj yeri
(azami uzunluk × genişlik × yükseklik) 4100 × 2280 × 1400 mm 4100 × 2280 ×1400 mm
Sudan geçme derinliği (Seri/SA) 0.8 m/1.2 m 0.8 m/1.2 m
Maksimum hız 89 km/s* 89 km/s*
1 arasında 33
Read the whole post here.
Her hızda 4×2’den 4×4 aks tahriğine geçebilme ve yine her hızda diferansiyel kilidini devreye alıp çıkartabilme özelliğine sahip Mercedes-Benz Unimog esnek yapıdaki şasi tasarımı ve 30 dereceye kadar salınıma izin veren özel aks ve süspansiyon yapısıyla arazideki engebelere uyum sağlıyor. Sahip olduğu donanıma göre aracın yaklaşma açısı 44 derece, uzaklaşma açısı ise 51 derece. Karın altı açısı 34 derece olan aracın meyil tırmanma kabiliyeti ise 45 derece. Ayrıca Unimog, opsiyonel donanım ile 1.20 metre derinliğindeki sulardan geçebiliyor ve 38 derece yan açılarda ilerleyebiliyor. Olağan dışı sürüş koşullarında, 3 kademeli olarak seçilebilen diferansiyel kilitlerine ve lastik basınç kontrolüne sahip dört tekerlekten çekiş sistemi devreye alınabiliyor.
Unimog’un ortasına doğru yaklaşık 1 metreye yakın yerleştirilen motor konsepti, kabin tasarımında avantajlar sağlıyor. 120 mm uzatılan iç mekân artık daha yüksek ve 7 kişiye kadar oturma kapasitesi sunabiliyor. Off-road kullanımlarını kolaylaştıran detayları arasında; orta konsoldan direksiyon bölgesine taşınan vites kontrolleri, çok fonksiyonlu direksiyon, ayarlanabilen direksiyon kolonu, çok fonksiyonlu butonlar, daha geniş ekranlı gösterge tablosu ve güncellenen ısıtma ile soğutma sistemleri yer alıyor. Tavandaki kontrol butonlarının da yeniden düzenlenmesi ile sürücü koltuğundan yolcu bölümüne geçişler daha kolay hale geliyor.
Mercedes-Benz Unimog’da, OM 934 serisindeki yüksek tork değeri sunan 4 silindirli ve 5,1 litre hacmindeki BlueTec 6 motor, 231 hp güç ve 1200 ile 1600 d/d arasında 900 Nm maksimum tork değeri sunuyor. Yasal hız sınırları çerçevesinde bulunan 90 km/s’lik maksimum hıza ulaşabilen Unimog, daha uzun yolculuklar ve otoyol trafiğine uyum sağlıyor.
Şanzıman, direksiyon kolunda bulunan EQR’yi ( Elektronik Hızlı Geri ) içeren milli kumanda kolu ile çalıştırılabiliyor. Sahip olduğu 8 ileri ve 6 geri vites dışında off-road kullanımı için arazi grubunda opsiyonel olarak 2,5 km/s ve 35 km/s arası hızlarda kullanılabiliyor. İstendiğinde otomatik, istendiğinde manuel konumda kullanılabilen şanzıman sürücü için kullanım rahatlığı sağlıyor. Mercedes-Benz Unimog’un sahip olduğu OM 934 motorda bulunan motor freni 180 kW’luk fren gücü oluşturan çift hızlı kompresöre sahip.
Her biri sipariş üzerine kişiye özel olarak üretilen Unimog artık Türkiye’de satın alınabiliyor fakat Mercedes-Benz Unimog’u Türkiye’de kullanmak için C Sınıfı ehliyet ve SRC, Psikoteknik belgelerine sahip olmak gerekiyor.
Teknik veriler U 4023 U 5023
Motor (Euro VI) OM 934 LA OM 934 LA
Maksimum güç 170 kW/231 HP 170 kW/231 hp
Maksimum tork 900 Nm/2200 rpm 900 Nm/2200 rpm
Kavrama SAE-2 Ø 395 mm Tek plakalı kuru kavrama (organik)
Şanzıman UG 100/8 UG 100/8
Dingiller Tork tüpüyle bağlı helezon yaylı portal akslar
Ön dingil (model tip) 737.367 737.223
Arka dingil (model tip) 737.367 737.223
Elektrik sistemi 24 V 24 V
Akü kapasitesi (Seri/SA) 100/170 Ah 100/170 Ah
Depo kapasitesi (Nominal hacim) 160/235 l 160/235 l
Direksiyon/azami direksiyon basıncı ZF 8095/170 bar ZF 8095/170 bar
Frenler Pnömatik disk frenler
En küçük lastik (lastik/jant) 335/80 R20 365/80 R20
En büyük lastik (lastik/jant) 425/75 R20 455/70 R24
Tahrik tipi Devreye alınabilir dört çeker sistemi
Dingil açıklığı (mm) 3850 mm 3850 mm
Azami ağırlık (opsiyonlar dâhil) 10.3 t 15.0 t
Ön dingil üzerinde maksimum ağırlık 4.6 t 6.4 t
Arka dingil üzerinde maksimum ağırlık 6.0 t 8.8 t
Yaklaşma/uzaklaşma açıları 42°/46° 46°/50°
Dönüş dairesi 16.3 m 16.3 m
Karoser montaj yeri
(azami uzunluk × genişlik × yükseklik) 4100 × 2280 × 1400 mm 4100 × 2280 ×1400 mm
Sudan geçme derinliği (Seri/SA) 0.8 m/1.2 m 0.8 m/1.2 m
Maksimum hız 89 km/s* 89 km/s*
1 arasında 33
Read the whole post here.