HABER Yeni Toyota Supra, manuel şanzıman ile gelmeyecek

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Alcantara
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Alcantara

Batuhan KARALAR
Yönetim
Editör
1,052
28
Marka
Renault
Test süreci tüm hızıyla devam eden yeni nesil Toyota Supra, uzun bir süredir merakla bekleniyor. Hakkında pek çok iddia ortaya atılan efsane otomobil ile ilgili somut bilgi, manuel şanzıman bekleyenleri hayal kırıklığına uğratacak gibi görünüyor!

Toyota Supra’da manuel şanzıman isteyenlere kötü haber

Toyota GT86’nın şef mühendisi Tetsuya Tada, Japon markada uzun süredir baş mühendis olarak görev alıyor. Tada, geçtiğimiz hafta Infoseek dergisi ile yaptığı röportajda yeni Supra ile ilgili önemli bilgiler paylaştı. Karakteristik özellikleri bakımından Porsche 911 gibi modelleri rakip olarak gören Toyota Supra, buna karşın saf bir spor otomobil olarak tanımlanıyor.

Tetsuya Tada, aracın teknik bilgi tarafında detay vermekten kaçınsa da çok önemli bir ipucu paylaştı. Yeni Supra’nın ürettiği yüksek tork nedeniyle manuel şanzımana uygun olmadığını söyleyen Tada, aracın çift kavramalı otomatik şanzıman ile sunulacağını belirtti. Bunun dışında ağırlık dağılımı 50:50 olarak düzenlendiği için araçta hibrit motor paketi yer almayacak. Bunun yerine yaklaşık 450 beygir gücünde 6 silindirli bir motor, otomobilin kaputunun altında yer alacak.

Merakla beklenen aracın ilk olarak Cenevre’de tanıtılacağı düşünülüyordu, ancak Japon marka aracın pist versiyonunu tanıtarak beklentileri boşa çıkarmıştı. İddialara göre yeni Supra’nın Ekim ayındaki Paris Otomobil Fuarı’nda kardeşi BMW Z4 ile beraber tanıtılmasına kesin gözüyle bakılıyor.

1 arasında 7








Read the whole post here.
 
Son düzenleme:
adam gibi bir şanzıman yapsınlar da manuel gelmesin, gelmemesi günümüzde çok mantıklı, manuel spor araba kalmadı zaten, eminim çok isteyen de Amerika'da falan manuele çevirir.
 
Çift kavramaların arası yüksek torkla kötü değil mi? Cahilliğime verin, yoksa ben mi yanlış biliyorum? Onun harici manuel gelip gelmemesi farketmez kim ne derse desin tercihler ortada.
 
Motorun gücü yüksek olduğu için düz vitese uygun olmama sebebi acaba performans odaklı sürüşte motorun gücüne yetişecek kadar hızlı vites atılamayacağı için mi yoksa vitese takarken bir hata olursa dişlilere zarar vereceği için mi?

Kaliteli bir çift kavrama şanzıman yüksek güçlere dayanabilir ve bu tip bir araçta milisaniyeler bazındaki farklardan oluşan performans beklentisini anlarım da bizim milletin 150 hp altındaki motorla ekonomi yapmak için kasıldığı için sorun yumağı haline gelmiş çift kavrama kombinasyonunu satın alıp performansının arttığını zannediyor ya onu anlayamıyorum.
 
Motorun gücü yüksek olduğu için düz vitese uygun olmama sebebi acaba performans odaklı sürüşte motorun gücüne yetişecek kadar hızlı vites atılamayacağı için mi yoksa vitese takarken bir hata olursa dişlilere zarar vereceği için mi?

Kaliteli bir çift kavrama şanzıman yüksek güçlere dayanabilir ve bu tip bir araçta milisaniyeler bazındaki farklardan oluşan performans beklentisini anlarım da bizim milletin 150 hp altındaki motorla ekonomi yapmak için kasıldığı için sorun yumağı haline gelmiş çift kavrama kombinasyonunu satın alıp performansının arttığını zannediyor ya onu anlayamıyorum.
İyi günler beyefendi. Neden sürekli bir dokundurma çabası içindesiniz söyler misiniz. Birisi cevap verip tartışma çıkması hoşunuza mı gidiyor. Ben de 70 bin km de bir olası 800 tl vermeyeceğim diye zevksiz, sıkıcı, performans ve tüketim fukarası şanzıman kullananları anlamıyorum mesela. Üstelik benzinin litresinin 6 lira olduğu bir ülkede yapmış olduğu tüketim zararını hesaba katmayanlara iyice gülüyorum. İşte sizin üslubunuz bu. Buyurun cevap verebilirsiniz
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Alıntı yaptığınız mesajı bir de ön yargısız bir şekilde okuyun derim, bakın bakalım sizin mesajınızla aynı üslupta mı yazılmış? Sizin yazdığınız tarzda bir mesaj yazmaya çalışsam çok daha farklı bir mesaj yazabilirdim.