Volvo, oldukça başarılı XC serisini takiben Volkswagen Golf, Audi A3, Mercedes-Benz A ve BMW 1 Serisi ile rekabet edebilmek için V40’ı yeniliyor. Yeni V40 Alman rakiplerine karşılık yalnızca plug-in hibrit değil, tam elektrikli versiyona da sahip olacak.
XC40, İsveçli markanın Compact Modular Architecture (CMA) platformunu kullanan ilk otomobildi. Volvo, yeni modelleri hızla piyasaya çıkarmayı hedefliyor. Güncelliğini günden güne yitiren V40 ise bu hedeften nasibini alacak gibi görünüyor.
Yeni V40, XC40’dan daha geniş görünüyor. Aslında iki araç da aynı genişlikte olsa da V40’ın alçak tavanı otomobile daha geniş ve daha agresif bir görünüm kazandırıyor. Fotoğraflarda da görüldüğü gibi V40 40.2 konseptinden tasarım öğelerini benimsemiş. Aynı durumu 40.1 konsepti ile XC40 arasında da görmüştük.
Yeni nesil V40’ın dingil mesafesi mevcut modelden daha uzun. Bu durum, otomobilin A3 ve 1 Serisi gibi rakiplerinden daha ferah olmasını ve arka koltuklarda daha fazla yaşam alanı olmasını sağlıyor.
Yeni V40 dinamik olacak
V40’ın konfor odaklı XC40’a kıyasla daha dinamik bir sürüş deneyimi yaşatması muhtemel. Volvo’nun ar-ge müdürü Henrik Green, CMA platformunun farklı türlerdeki otomobilleri üretmekte ekibine kolaylık sağladığını belirtti. “CMA, XC40 gibi SUV’lar üretmek için iyi bir platform. Fakat aynı platform ile alçak ve dinamik otomobiller de üretebiliriz.” şeklinde konuştu.
“XC40, şehir ortamında size konfor sunuyor, trafiğe ve kavşaklara hakim olduğunuzu hissettiriyor. Ancak gelecek “40” serisi için aynı yaklaşımı izlemek zorunda değiliz.”
Bu yaklaşım Volvo’nun premium hatchback pazarında tam elektrikli Golf ile rekabete girmesini sağlayabilir.
Green, “Bataryaları zemine yerleştirmeliyiz.” şeklinde konuşuyor ve CMA platformunun bataryalara oldukça yer sunduğunu belirtiyor. “Yüksek SUV’lardan tutun, alçak hatchback’lere kadar her şey mümkün. CMA platformunu plug-in hibrite elverişli olacak şekilde tasarladık.”
Aslında CMA platformunu kullanan ilk tam elektrikli otomobil Volvo olmayacak. 2019 yılının ikinci yarısında piyasaya çıkması beklenen, yüksek performanslı sedan Polestar 2 bu platformu kullanacak. Tabii Polestar‘ın da neticede Volvo genlerini taşıması da ayrı bir konu. Green, elektrikli V40’ın piyasaya çıkmasıyla farklı batarya boyutları arasından seçim yapılabileceğini doğruladı. “Her elektrikli otomobil için genellikle en az iki farklı batarya boyutu sunacağız. Baz versiyon daha uygun fiyatlı fakat daha kısa menzilli olacak; ve diğer opsiyon ise daha pahalı fakat daha uzun menzilli ve daha güçlü olacak.” dedi.
Volvo’nun ölçek ekonomilerinden faydalanıp 9 inçlik Sensus bilgi-eğlence sistemini ve dijital göstergeleri standart olarak sunması muhtemel.
Green, Volvo’nun gelecekte daha küçük modeller üretmeyi düşünebileceğini söylüyor. “Muhtemelen CMA platformuyla daha küçük bir otomobiller üretebilirsin. Fakat şu anda bu duruma pek sıcak bakmıyoruz.” diyor. “Günün birinde XC40’dan daha bile küçük bir SUV geliştirebiliriz, fakat şimdilik bu boyutlar bizim için olağan dışı.”
Read the whole post here.
XC40, İsveçli markanın Compact Modular Architecture (CMA) platformunu kullanan ilk otomobildi. Volvo, yeni modelleri hızla piyasaya çıkarmayı hedefliyor. Güncelliğini günden güne yitiren V40 ise bu hedeften nasibini alacak gibi görünüyor.
Yeni V40, XC40’dan daha geniş görünüyor. Aslında iki araç da aynı genişlikte olsa da V40’ın alçak tavanı otomobile daha geniş ve daha agresif bir görünüm kazandırıyor. Fotoğraflarda da görüldüğü gibi V40 40.2 konseptinden tasarım öğelerini benimsemiş. Aynı durumu 40.1 konsepti ile XC40 arasında da görmüştük.
Yeni nesil V40’ın dingil mesafesi mevcut modelden daha uzun. Bu durum, otomobilin A3 ve 1 Serisi gibi rakiplerinden daha ferah olmasını ve arka koltuklarda daha fazla yaşam alanı olmasını sağlıyor.
Yeni V40 dinamik olacak
V40’ın konfor odaklı XC40’a kıyasla daha dinamik bir sürüş deneyimi yaşatması muhtemel. Volvo’nun ar-ge müdürü Henrik Green, CMA platformunun farklı türlerdeki otomobilleri üretmekte ekibine kolaylık sağladığını belirtti. “CMA, XC40 gibi SUV’lar üretmek için iyi bir platform. Fakat aynı platform ile alçak ve dinamik otomobiller de üretebiliriz.” şeklinde konuştu.
“XC40, şehir ortamında size konfor sunuyor, trafiğe ve kavşaklara hakim olduğunuzu hissettiriyor. Ancak gelecek “40” serisi için aynı yaklaşımı izlemek zorunda değiliz.”
Bu yaklaşım Volvo’nun premium hatchback pazarında tam elektrikli Golf ile rekabete girmesini sağlayabilir.
Green, “Bataryaları zemine yerleştirmeliyiz.” şeklinde konuşuyor ve CMA platformunun bataryalara oldukça yer sunduğunu belirtiyor. “Yüksek SUV’lardan tutun, alçak hatchback’lere kadar her şey mümkün. CMA platformunu plug-in hibrite elverişli olacak şekilde tasarladık.”
Aslında CMA platformunu kullanan ilk tam elektrikli otomobil Volvo olmayacak. 2019 yılının ikinci yarısında piyasaya çıkması beklenen, yüksek performanslı sedan Polestar 2 bu platformu kullanacak. Tabii Polestar‘ın da neticede Volvo genlerini taşıması da ayrı bir konu. Green, elektrikli V40’ın piyasaya çıkmasıyla farklı batarya boyutları arasından seçim yapılabileceğini doğruladı. “Her elektrikli otomobil için genellikle en az iki farklı batarya boyutu sunacağız. Baz versiyon daha uygun fiyatlı fakat daha kısa menzilli olacak; ve diğer opsiyon ise daha pahalı fakat daha uzun menzilli ve daha güçlü olacak.” dedi.
Volvo’nun ölçek ekonomilerinden faydalanıp 9 inçlik Sensus bilgi-eğlence sistemini ve dijital göstergeleri standart olarak sunması muhtemel.
Green, Volvo’nun gelecekte daha küçük modeller üretmeyi düşünebileceğini söylüyor. “Muhtemelen CMA platformuyla daha küçük bir otomobiller üretebilirsin. Fakat şu anda bu duruma pek sıcak bakmıyoruz.” diyor. “Günün birinde XC40’dan daha bile küçük bir SUV geliştirebiliriz, fakat şimdilik bu boyutlar bizim için olağan dışı.”
Read the whole post here.