Yeni Polo GTI’a yeni motor
2017 yılının sonlarına doğru çıkması beklenen VW’nin B segmenti temsilcisi Polo‘nun yenilenen GTI versiyonu kameralara yakalandı. Otomobilde tasarım ve MQB platformuna geçiş dışında yapılan en büyük değişiklik ise kullanılacak olan 2.0 litrelik yeni motoru olarak gösteriliyor.
Bahsi geçen motorun 1.8 litrelik 192 hp ve 320 Nm torka sahip ünitenin otomobile ekstra güç sağlayıp sağlayamayacağı veya motor büyüdüğü için viraj performansında bir değişiklik yaşanıp yaşanmayacağı gibi sorular ise netlik kazanmamış durumda. Yeni Polo’nun beygir artışının yanında abisinden alınacak motor ile daha fazla torka da sahip olması bekleniyor.
Şirketler arası farklar
Yeni nesil Polo’da, önceki modelle karşılaştırıldığında, daha büyük hacimli bir motor tercih eden Volkswagen, Ford’un yeni Fiesta‘da izlediği tutumun tam tersi şekilde hareket etmekte. Yeni Fiesta ST 1.6 yerine 1.5 litrelik 3 silindirli bir EcoBoost üniteye geçmişti. Fiesta’nın sahip olduğu güç ise 200 hp ve 290 nm olarak açıklanmıştı.
MQB yine başrolde
Bir diğer yenilik ise otomobil, MQB isimli modüler şasi platformunun en küçük haline sahip olarak piyasaya çıkacak. Seat Ibıza ile birlikte bu geçişi yapan iki modelde de daha geniş iç mekan ve daha geniş bagaj hacmi bulunurken iki otomobilde önceki modele göre hafifleyecek. Bu diyet ise özellikle GTI’ın artan gücüyle birlikte otomobili daha sıkı ve hızlı bir hale getirebilir.
Daha önceden standart versiyonu ile kameralara yakalanan Polo’da yapılan başlıca değişiklikler arasında ise yeni bir ızgara, yeni tasarım diline uygun badem şeklinde farlar ve yeni stop grubu yer alıyor. İç mekan da ise odak noktası teknoloji olmuş; yeni multimedya ekranı dışında yeni Golf’te ve Tiguan’da karşımıza çıkan dijital göstergeler Polo’da opsiyon olarak sunulacak.
Çeşitlilik artacak
Şu ana kadarki yapılan açıklamalara göre Volkswagen yeni Polo’da kullanılacak motor çeşidini 12’den 14’e çıkartmayı planlamakta. Daha önce görmediğimiz hybrid seçeneği de tüketicilere sunulmaya başlanabilir. Motor seçeneğine bağlı olarak ise otomobili 5 ve 6 ileri manuel veya 7 ileri DSG şanzıman ile satın alabileceksiniz.
Bu yılın sonuna doğru tanıtılacak
Eylül ayında yapılacak olan Frankfurt Otomobil Fuarı‘nda tanıtımı yapılması beklenen Polo’nun GTI versiyonu ise ilerleyen aylarda tüketicilere sunulacak. Yeni Polo üzerinde inşa edilecek bir crossover‘ın da piyasaya çıkma ihtimali bulunuyor.
Read the whole post here.
2017 yılının sonlarına doğru çıkması beklenen VW’nin B segmenti temsilcisi Polo‘nun yenilenen GTI versiyonu kameralara yakalandı. Otomobilde tasarım ve MQB platformuna geçiş dışında yapılan en büyük değişiklik ise kullanılacak olan 2.0 litrelik yeni motoru olarak gösteriliyor.
Bahsi geçen motorun 1.8 litrelik 192 hp ve 320 Nm torka sahip ünitenin otomobile ekstra güç sağlayıp sağlayamayacağı veya motor büyüdüğü için viraj performansında bir değişiklik yaşanıp yaşanmayacağı gibi sorular ise netlik kazanmamış durumda. Yeni Polo’nun beygir artışının yanında abisinden alınacak motor ile daha fazla torka da sahip olması bekleniyor.
Şirketler arası farklar
Yeni nesil Polo’da, önceki modelle karşılaştırıldığında, daha büyük hacimli bir motor tercih eden Volkswagen, Ford’un yeni Fiesta‘da izlediği tutumun tam tersi şekilde hareket etmekte. Yeni Fiesta ST 1.6 yerine 1.5 litrelik 3 silindirli bir EcoBoost üniteye geçmişti. Fiesta’nın sahip olduğu güç ise 200 hp ve 290 nm olarak açıklanmıştı.
MQB yine başrolde
Bir diğer yenilik ise otomobil, MQB isimli modüler şasi platformunun en küçük haline sahip olarak piyasaya çıkacak. Seat Ibıza ile birlikte bu geçişi yapan iki modelde de daha geniş iç mekan ve daha geniş bagaj hacmi bulunurken iki otomobilde önceki modele göre hafifleyecek. Bu diyet ise özellikle GTI’ın artan gücüyle birlikte otomobili daha sıkı ve hızlı bir hale getirebilir.
Daha önceden standart versiyonu ile kameralara yakalanan Polo’da yapılan başlıca değişiklikler arasında ise yeni bir ızgara, yeni tasarım diline uygun badem şeklinde farlar ve yeni stop grubu yer alıyor. İç mekan da ise odak noktası teknoloji olmuş; yeni multimedya ekranı dışında yeni Golf’te ve Tiguan’da karşımıza çıkan dijital göstergeler Polo’da opsiyon olarak sunulacak.
Çeşitlilik artacak
Şu ana kadarki yapılan açıklamalara göre Volkswagen yeni Polo’da kullanılacak motor çeşidini 12’den 14’e çıkartmayı planlamakta. Daha önce görmediğimiz hybrid seçeneği de tüketicilere sunulmaya başlanabilir. Motor seçeneğine bağlı olarak ise otomobili 5 ve 6 ileri manuel veya 7 ileri DSG şanzıman ile satın alabileceksiniz.
Bu yılın sonuna doğru tanıtılacak
Eylül ayında yapılacak olan Frankfurt Otomobil Fuarı‘nda tanıtımı yapılması beklenen Polo’nun GTI versiyonu ise ilerleyen aylarda tüketicilere sunulacak. Yeni Polo üzerinde inşa edilecek bir crossover‘ın da piyasaya çıkma ihtimali bulunuyor.
Read the whole post here.
Son düzenleme: