HABER Yerli otomobil projesinde 40 milyon € ziyan oldu

sergensatir

Asfalt Kurutucu
107
Yerli otomobilin gündeme gelmesinden bu yana tam 6 yıl 10 ay geçti. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Ocak 2011’de Başbakan iken TÜSİAD İstişare Konseyi toplantısında iş dünyasından yüzde 100 yerli otomobil markası geliştirilmesi talebinde bulunmuş, babayiğitleri göreve çağırmıştı. Ancak aradan geçen yaklaşık 7 yılda TÜBİTAK’ın bünyesinde gerçekleşen bazı çalışmalar dışında çok somut bir adım atılmamıştı. 2016 yılı başında İsveçli Saab’dan 40 milyon Euro’ya satın alınan platform gündeme gelmiş, TIR’larla getirilen kamuflajlı araçlar çok tartışılmıştı. Yerli otomobil konusunda istenilen gelişme sağlanamaması üzerine Cumhurbaşkanı Erdoğan, 18 Mayıs’ta katıldığı son TÜSİAD toplantısında, “Şu salondan babayiğit çıkmıyorsa dükkanı kapayalım” çağrısı yaparak, yerli otomobil talebini yinelemişti. Ancak bu çağrısına da heyecanlı bir yanıt bulamayan Erdoğan, bir hafta sonra bu kez babayiğit arayışını TOBB genel kurulunda da devam ettirerek şunları söylemişti:

“Bir teklifim var. Bu milletin evladı olarak buna hasretim. Gelin, şu yerli yüzde 100 üretimi olan otomobilimizi TOBB camiası içerisinden çıkartalım. TOBB yüzde 100 yerli otomobili ‘Made in Turkey’ olarak çıkarsın. Biz bu konuda yanınızdayız. Montajcılık bu millete yakışmıyor. Artık bu millet üretebilecek beyine de ürüne de sahip…”

TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, Erdoğan’ın çağrısına cevap vererek istekli olduklarını ortaya koymuştu. Hisarcıklıoğlu’nun Erdoğan’a söz vermesinin ardından 5 ay sonra yerli otomobil için önemli bir aşamaya gelindi ve dün 5 babayiğit belli oldu.

Yerli otomobil gitti, Türkiye’nin otomobili geldi​

Otomotiv ve iş dünyasından 400’ün üzerinde davetlinin yer aldığı Külliye’deki toplantıda atılan imzalarla yerli otomobil adına ilk kez somut adımlar atılırken, törende ‘yerli otomobil’ kavramının yerini ‘Türkiye’nin otomobili’ne bırakması dikkat çekti. Bu değişimde ‘yerli’ kavramının yanlış anlaşılması etkili oldu. Çünkü yerli denildiğinde üretimdeki yerlilik oranları dikkate alınıyor bu da tartışma yaratıyordu. ‘Türkiye’nin otomobili’ denilerek bu sıkıntı aşılmış, gerekirse yurtdışından da teknoloji transferinin yolu açılmış oldu.

40 milyon Euro çöp oldu

Diğer bir tartışılan konu ise 40 milyon Euro’ya İsveçli Saab’dan alınan platformun ve prototip araçların akıbetiydi. TÜBİTAK’ın üzerinde çalıştığı bu projenin tamamen hata olduğunu ve rafa kalktığını belirten yetkililer, Türkiye’nin otomobilinin temellerinin sıfırdan atılacağı mesajını verdiler. Zaten Cumhurbaşkanı Erdoğan da 5 babayiğide isterlerse bu projeyi de kullanabileceklerini söyleyip, “Ama istemezseniz de kullanmayın” diyerek mesajı verdi. Yani çok net ‘kullanmayın sıfırdan yapın’ dedi.

Read the whole post here.
 
  • 40 milyon € eder 178 milyon ₺
  • ortalama 50 litreden 642 bin depo benzin yapar.
  • her bireyin aylık 1 depodan fazla kullandığını düşünelim, yılda 16 depo desen 40 bin küsür vatandaşın yıllık benzin ihtiyacını karşılar.
evet ağır işsizim bu akşam ne var :)
 
O proje alındığında ford ceosu tehditler savurmuştu.Basın dalga geçmişti"Yerli dedik çakma çıktı"diye.Üstüne gezi parkı,17-25,15temmuz geçirdik.Suriyeye girdik.Ve sanki 6 senede hiçbir şey olmamışta ilgilenilmemiş gibi konuşuyorsunuz.Olmuşsa olmuş.Velevki silah tutukluluk yaptı.Bir mermiyi savdık.Mesele hedefi vurmak.Ama yarın bu araba geldiğindede düşmanlarımızdan çok siz eleştireceksiniz.İstemezukculara sesleniyorum
 
O proje alındığında ford ceosu tehditler savurmuştu.Basın dalga geçmişti"Yerli dedik çakma çıktı"diye.Üstüne gezi parkı,17-25,15temmuz geçirdik.Suriyeye girdik.Ve sanki 6 senede hiçbir şey olmamışta ilgilenilmemiş gibi konuşuyorsunuz.Olmuşsa olmuş.Velevki silah tutukluluk yaptı.Bir mermiyi savdık.Mesele hedefi vurmak.Ama yarın bu araba geldiğindede düşmanlarımızdan çok siz eleştireceksiniz.İstemezukculara sesleniyorum
O is oyle olmuyor maalesef. Tutukluk yaptigi icin attigimiz her merminin parasi bizden cikiyor. Ekonomi zaten zor ayakta duruyor 40 milyon euro az para mi ? Otomobil uretilmesine kimse karsi cikmiyor. Ama yurumeye baslamadan kosmaya calisiliyor. Yerli otomobil uretsek kac kisinin riske atip da satin alacak kadar parasi var ? Kac babayigit maasla ev gecindirirken kredi borcuna girip bilindik marka almak varken kendini riske atip surpriz yumurta otomobil satin alir ? Hakkiyla otomobil uretip satisini yapabilmek icin once ekonominin belli duzeye gelmesi lazim. Su asamada yerli otomobil uretimi lukstur. Bu ulkede asgari ucret 2-3 kisilik bir ailenin aclik sinirinin altinda, saman-et-sebze-meyve gibi bir cok gidayi ithal getirirken onceligi bunlarin uretimine vermemiz, yerli uretimi once bunlara yonlendirmemiz gerekirken 1 milyar dolara yakin bir butceye mal olacak yerli otomobil uretimine harcanacak paraya yazik gunah degil mi ? Once kisi basina dusen gelir bir artsin, insanlarin alim gucu yukselsin ondan sonra bu islerle ilgilenilir. Yurt disinda da kimse almaz bu otomobili. Cunku yeterince reklamini yapacak, yurt disinda bu araclarin teknik servis ve destegini saglayacak, Avrupali ureticilerden daha iyi bi urun ortaya koyacak kadar ne butce var ne tecrube. Bu asamada ulkenin yerli otomobilden once daha elzem kalemleri bulunuyor yerli olarak uretilmesi gereken.
 
Son düzenleme:
Dünyanın bütün ülkelerinde, devlet teşviği yapılmış böyle bir projede, eğer 40M € çöpe giderse, bunun sorumluları kim olursa olsun hesabını verir, cezasını çeker. Böyle büyük projelerin sorumlularının "Milletimiz bizi affetsin" deme lüksleri yoktur. O kadar büyük sorumlulukların karşılığında büyük paraları böyle hataların affı olmadığı için kazanıyorlar. Şimdi sorumlulara bunun cezası verilmezse, bu millet her türlü sallar, her türlü söver. Sorumlularından bu zarar tahsil edilmemesine rağmen "canlar sağolsun" diyen insanlar aklını mantığını bırakmıştır, hayatını kazanmak için harcadığı emeğinin önemi yoktur (ya da emeksiz kazanıyordur).
 
Son düzenleme:
Dünyanın bütün ülkelerinde, devlet teşviği yapılmış böyle bir projede, eğer 40M € çöpe giderse, bunun sorumluları kim olursa olsun hesabını verir, cezasını çeker. Böyle büyük projelerin sorumlularının "Milletimiz bizi affetsin" deme lüksleri yoktur. O kadar büyük sorumlulukların karşılığında büyük paraları böyle hataların affı olmadığı için kazanıyorlar. Şimdi sorumlulara bunun cezası verilmezse, bu millet her türlü sallar, her türlü söver. Sorumlularından bu zarar tahsil edilmemesine rağmen "canlar sağolsun" diyen insanlar aklını mantığını bırakmıştır, hayatını kazanmak için harcadığı emeğinin önemi yoktur (ya da emeksiz kazanıyordur).
Soma'da, Zonguldak'ta kac tane madenci yetersiz techizat ve is yeri denetim ihmalinden dolayi hayatini kaybetti. Gonderilen her denetmen gitmis goz yummus eksikliklere. Kac tane masum insan bombalar altinda oldu, kac asker sehit oldu terorden. Bu ulkede birakin parayi, kaybedilen canlarin bile hesabini veren bir yonetim anlayisi yok. Onun yerine biri gider yerdeki masum vatandasi tekmeler, digeri gider kalabalik icinde vatandasa yumruk atar. Kimse de sorumlulugu ustune alip hataliyim, istifa ediyorum demez bile. Basari varsa onlarindir, basarisizlik varsa muhalefet ya da dis guclerin marifetidir.
 
Son düzenleme:
O proje alındığında ford ceosu tehditler savurmuştu.Basın dalga geçmişti"Yerli dedik çakma çıktı"diye.Üstüne gezi parkı,17-25,15temmuz geçirdik.Suriyeye girdik.Ve sanki 6 senede hiçbir şey olmamışta ilgilenilmemiş gibi konuşuyorsunuz.Olmuşsa olmuş.Velevki silah tutukluluk yaptı.Bir mermiyi savdık.Mesele hedefi vurmak.Ama yarın bu araba geldiğindede düşmanlarımızdan çok siz eleştireceksiniz.İstemezukculara sesleniyorum
Yaw Qardeşim öyle bir konuştun ki Hakkari’de veyahut Suriye’ye operasyona giden her asker mühendis xD ne alakası var?? Devlet bütçe vermiş; birileri de parayı çöpe atmış, rant sağlamış. Bunu görmek için zeki olmaya gerek yok:D
 
O proje alındığında ford ceosu tehditler savurmuştu.Basın dalga geçmişti"Yerli dedik çakma çıktı"diye.Üstüne gezi parkı,17-25,15temmuz geçirdik.Suriyeye girdik.Ve sanki 6 senede hiçbir şey olmamışta ilgilenilmemiş gibi konuşuyorsunuz.Olmuşsa olmuş.Velevki silah tutukluluk yaptı.Bir mermiyi savdık.Mesele hedefi vurmak.Ama yarın bu araba geldiğindede düşmanlarımızdan çok siz eleştireceksiniz.İstemezukculara sesleniyorum
Bu dediklerin olurken tüm yetkiyi elinde tutan hükümet ne yaptı peki? Ülkenin başına gelebilecek olayları önelemek hükümetlerin görevidir, bunlar oldu o yüzden ilerleyemedik değil, hükümet görevini yapıp ülkeyi bu dertlerden koruyamadığı için ilerleyemedik. Bu ülke hepimizin, kötü yönetimi alkışlayanlar da en az kötü yönetim kadar vebal sahibi çocuklarımızın geleceğinde.
 
sadece şu kadarını söyleyeyim;

kolaydan, çalışmadan gelen parayı harcarken hiç düşünmezsin ama kendi alın terinle, helalinden kazandığın parayı harcarken yirmi kere düşünür ona göre harcarsın.

akıl olmadan fikir sahibi olununca böyle şeyler oluyor işte.
 
Çöpe giden birşey yok... o arabalar üzerinde teknoloji tasarım herşey yapıldı üzerinden ar-ge yapıldı. buna 400 milyonda versen değer... biraz üretimden ar-geden anlayan insan 40 milyon çöpe gitti demez..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kim?
Çöpe giden birşey yok... o arabalar üzerinde teknoloji tasarım herşey yapıldı üzerinden ar-ge yapıldı. buna 400 milyonda versen değer... biraz üretimden ar-geden anlayan insan 40 milyon çöpe gitti demez..
yurdumun iyi niyetli insanları :D
giphy.gif
 
Çöpe giden birşey yok... o arabalar üzerinde teknoloji tasarım herşey yapıldı üzerinden ar-ge yapıldı. buna 400 milyonda versen değer... biraz üretimden ar-geden anlayan insan 40 milyon çöpe gitti demez..
Benzinli ya da dizel motorlu bir araç üretilecek olsaydı dediğiniz doğru. Tamamen elektrikli bir otomobil üretilecek, ama satın aldığınız platform elektrikli otomobile uygun olarak geliştirilmemiş !? Eğer üzerinde deney yapılacaktıysa niye 40 milyon'a platformu satın aldılar ? Bir kaç tane aynı platforma sahip otomobil temin edilip üzerinde gerekli deney ve çalışmalar yapılırdı olup biterdi.
 
Son düzenleme:
Aslında 40 milyon euro otomobil dünyası için büyük bir para değil. Mercedes günlük 10m pound harcıyormuş (kaynak: https://www.topgear.com/car-news/in...-ps10m-day-research-and-development-heres-how)
Benim bu harcama konusunda düşüncem şu yönde. Devletimiz bir çok konuda para saçtığını biliyorum ama 40m euro yu böyle çöpe atacaklarını hiç ama hiç zannetmiyorum. Bence hiç bir şekilde ortada araba yoktu. Sadece 3 tane araba alıp kamuflaş+ekran ile rastgele bir rakam sallayıp inandırıcılığı arttırdılar.
yerli%20otomobil%20%C3%B6zellikleri.jpg

En basitinden şu resme bakalım. Sol tarafta devir saati var. Elektrikli bir araba da devir saati ne alaka.

Eğer ödendiğine dair bir belge varsa bilemem ama benim inanmak istediğim şey bu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Aslında 40 milyon euro otomobil dünyası için büyük bir para değil. Mercedes günlük 10m pound harcıyormuş (kaynak: https://www.topgear.com/car-news/in...-ps10m-day-research-and-development-heres-how)
Benim bu harcama konusunda düşüncem şu yönde. Devletimiz bir çok konuda para saçtığını biliyorum ama 40m euro yu böyle çöpe atacaklarını hiç ama hiç zannetmiyorum. Bence hiç bir şekilde ortada araba yoktu. Sadece 3 tane araba alıp kamuflaş+ekran ile rastgele bir rakam sallayıp inandırıcılığı arttırdılar.
yerli%20otomobil%20%C3%B6zellikleri.jpg

En basitinden şu resme bakalım. Sol tarafta devir saati var. Elektrikli bir araba da devir saati ne alaka.

Eğer ödendiğine dair bir belge varsa bilemem ama benim inanmak istediğim şey bu.
Apple in dunyadaki degeri turkiyeden yuksek. Keza mercedesin degeri 34.3 milyar dolar. Bizim onca parayi sokaga atma luksumuz yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcanerg ve bt