Günümüzde uyulması gereken emisyon standartları bu kadar sıkılaşmışken yılın en iyi motoru ödülünün verimli ve kompakt bir motora verileceğini düşünebilirsiniz. Ancak Stuttgart’taki 58 otomotiv gazetecisinden oluşan jüri sizle aynı fikirde değil. 2017 International Engine of the Year ödülü, Ferrari’nin çift turbolu V8’inin oldu!
Yılın En İyi Motoru: Ferrari 3.9-litre biturbo V8
Yılın en iyi motoru ödüllerinin genel kazananı Ferrari‘nin 3.9 litrelik çift turbolu V8 makinesi oldu. 488 GTB ve Spider modellerinde kullanılan motor, bir önceki nesil V8’den 600cc daha küçük olmasına rağmen 660 HP güç ve 750 Nm tork üretiyor. İtalyan üreticinin iddiasına göre bu motorla donatılan 488 GTB’nin karma tüketimi 11.2 litre/100 km. Süperspor standartlarına göre inanılmaz bir değer, ama yine de pek cimri sayılmaz!
Yılın En İyi Yeni Motoru: Honda 3.5-litre V6 Hibrit
2017’nin en iyi yeni motoru ödülü ise, Honda/Acura NSX‘te kullanılan 3.5 litrelik V6 hibrite verildi. Ünite 3 adet elektrik motoru ve bir adet V6 benzinli motorun birleşimiyle toplamda 573 HP güç üretiyor. Bu değerin 500 HP’lik kısmıysa yalnızca V6 benzinli motordan geliyor. Üç elektrik motorundan biri krank miline direkt olarak bağlı ve kalkış anında arka tekerleklere gecikmesiz bir şekilde tork iletiyor. Bu motor ayrıca turboşarjdan doğabilecek gecikmeleri ve tork boşluklarını kapatmak için de görev yapıyor. Diğer iki elektrik motorlarıysa her bir ön tekerleğe bağlı ve bu sayede sistem doğru tork yönlendirmesiyle önden kaymayı minimize edebiliyor.
Yılın En İyi Yeşil Motoru/Yılın En İyi Elektrik Motoru: Tesla tam elektrikli aktarma sistemi
“Yeşil motor” ve “elektrik motoru” iki ayrı kategori, ancak jüri iki ödülü de Tesla‘nın tam elektrikli aktarma sistemine verdi. Sistem hem Model S hem de Model X‘te yer alıyor. Müşteriler iki otomobili de iki ya da dört elektrik motoruyla konfigüre edebiliyorlar. 75 ila 100 kWh arasında pil kapasitesi sunabilen sistemin maksimum menziliyse 600 km‘den fazla.
Diğer ödüller
Yılın motoru ödüllerinde diğer kazananlar ise şöyle;
1 arasında 6
NSX Technical & World's First Frame & Sport Hybrid SH-AWD Highlights
Read the whole post here.
Yılın En İyi Motoru: Ferrari 3.9-litre biturbo V8
Yılın en iyi motoru ödüllerinin genel kazananı Ferrari‘nin 3.9 litrelik çift turbolu V8 makinesi oldu. 488 GTB ve Spider modellerinde kullanılan motor, bir önceki nesil V8’den 600cc daha küçük olmasına rağmen 660 HP güç ve 750 Nm tork üretiyor. İtalyan üreticinin iddiasına göre bu motorla donatılan 488 GTB’nin karma tüketimi 11.2 litre/100 km. Süperspor standartlarına göre inanılmaz bir değer, ama yine de pek cimri sayılmaz!
Yılın En İyi Yeni Motoru: Honda 3.5-litre V6 Hibrit
2017’nin en iyi yeni motoru ödülü ise, Honda/Acura NSX‘te kullanılan 3.5 litrelik V6 hibrite verildi. Ünite 3 adet elektrik motoru ve bir adet V6 benzinli motorun birleşimiyle toplamda 573 HP güç üretiyor. Bu değerin 500 HP’lik kısmıysa yalnızca V6 benzinli motordan geliyor. Üç elektrik motorundan biri krank miline direkt olarak bağlı ve kalkış anında arka tekerleklere gecikmesiz bir şekilde tork iletiyor. Bu motor ayrıca turboşarjdan doğabilecek gecikmeleri ve tork boşluklarını kapatmak için de görev yapıyor. Diğer iki elektrik motorlarıysa her bir ön tekerleğe bağlı ve bu sayede sistem doğru tork yönlendirmesiyle önden kaymayı minimize edebiliyor.
Yılın En İyi Yeşil Motoru/Yılın En İyi Elektrik Motoru: Tesla tam elektrikli aktarma sistemi
“Yeşil motor” ve “elektrik motoru” iki ayrı kategori, ancak jüri iki ödülü de Tesla‘nın tam elektrikli aktarma sistemine verdi. Sistem hem Model S hem de Model X‘te yer alıyor. Müşteriler iki otomobili de iki ya da dört elektrik motoruyla konfigüre edebiliyorlar. 75 ila 100 kWh arasında pil kapasitesi sunabilen sistemin maksimum menziliyse 600 km‘den fazla.
Diğer ödüller
Yılın motoru ödüllerinde diğer kazananlar ise şöyle;
- 1.0 litre altı en iyi motor: Ford 999 cc üç silindirli turbo benzinli (Fiesta, B-Max, Focus, vs.)
- 1.0-1.4 litre arası en iyi motor: PSA 1.2 litre üç silindirli turbo benzinli (208, C3, DS3, vs.)
- 1.4-1.8 litre arası en iyi motor: BMW 1.5-litre üç silindirli hibrit (i8)
- 1.8-2.0 litre arası en iyi motor: Porsche 2.0 litre turbo benzinli (718 Boxster ve 718 Cayman)
- 2.0-2.5 litre arası en iyi motor: Audi 2.5 litre 5 silindirli turbo benzinli (RS3, TT RS)
- 2.5-3.0 litre arası en iyi motor: Porsche 3.0 litre 6 silindirli turbo benzinli (911 Carrera serisi)
- 3.0-4.0 litre arası en iyi motor: Ferrari 3.9 litre V8 biturbo benzinli (488 GTB/Spider)
- 4.0 litre üzeri en iyi motor: Ferrari 6.3 litre V12 (F12, F12 tdf)
1 arasında 6
NSX Technical & World's First Frame & Sport Hybrid SH-AWD Highlights
Read the whole post here.