KAPALI Yokuşta gaz yememe sorunu

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Akın
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Akın

Panpa
3,436
Marka
Yok
2013 1.6 tdci focus aracımız da yokuşta gazı köklesekte gaz yemiyor. En son shell'den yakıt aldığımızda araba sersemlemeye başladı sizce sorun ne ile alakalı? @motorsinann @Yasin Aygun
 
Yakıttan girince aklıma gelenler;
Arıza ışığı ya da servis ışığı yaktı mı araba ? Sisteme su karışmış olabilir böyle bir durum varsa beyin kaydeder ışık yakması lazım ya da cihaza bağlayınca görülür.
Güvendiğiniz istasyondan tekrar doldurun. Bir de size tavsiyem, ülkemizde yakıt kalitesi kötü olduğu için, her bakımda yakıt filtresini değiştirin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın
Yakıttan girince aklıma gelenler;
Arıza ışığı ya da servis ışığı yaktı mı araba ? Sisteme su karışmış olabilir böyle bir durum varsa beyin kaydeder ışık yakması lazım ya da cihaza bağlayınca görülür.
Güvendiğiniz istasyondan tekrar doldurun. Bir de size tavsiyem, ülkemizde yakıt kalitesi kötü olduğu için, her bakımda yakıt filtresini değiştirin.
Bakımı 1.000 km once yapildi. Biz de yakittan dusunduk Mecburiyetten aldik normal de opetden alırız hep. Shell kaliteli bir firma ama sanırım gittiğimiz yerin ki pek iyi değildi. Motora bir zarar verir mi hocam?
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Bakımı 1.000 km once yapildi. Biz de yakittan dusunduk Mecburiyetten aldik normal de opetden alırız hep. Shell kaliteli bir firma ama sanırım gittiğimiz yerin ki pek iyi değildi. Motora bir zarar verir mi hocam?
Kalitesiz yakıtta bu şekilde performans düşüklüğü görülebilir sürekli kullanımında zararlıdır fakat bir sefer kötü yakıt denk geldi diye motora kalıcı zarar vermeyecektir. Güvendiğiniz bir istasyondan yakıt alıp devam edin
Bir de belli aralıklarla 4.000 deviri geçmemek şartıyla 3.000 devir üstü kullanın motorunuz daha sağlıklı çalışacaktır. Bu uygulamayı yüksek hızlarda uygulamanız daha sağlıklı olur yani 80km/h üzeri intercooler ve radyatör sağlam hava alacak şekilde örneğin; 4. vites 3.500 devir sabit 30-40 saniye süresince kullandıktan sonra normal sürüş şeklinize dönebilirsiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın
Mevcut depoyu hızlı şekilde bitirip güvendiğiniz istasyondan temiz depo doldurun. Eğer kalıcı bir sorun oluşmadıysa zamanla kendini yüksek devirlerde temizler. Diğer yazacaklarım zaten yazılmış :)

Edit: @Yasin Aygun Würth'ün filan depoya katılan, genelde Shell istasyonlarının marketlerinde satılan dizel temizleme katkısı var. Onların faydası olur mu biliyor musun?
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Akın ve yaso
Mevcut depoyu hızlı şekilde bitirip güvendiğiniz istasyondan temiz depo doldurun. Eğer kalıcı bir sorun oluşmadıysa zamanla kendini yüksek devirlerde temizler. Diğer yazacaklarım zaten yazılmış :)

Edit: @Yasin Aygun Würth'ün filan depoya katılan, genelde Shell istasyonlarının marketlerinde satılan dizel temizleme katkısı var. Onların faydası olur mu biliyor musun?
Würth'ün o tarz katkıları ciddi anlamda işe yarıyor hatta yanlış hatırlamıyorsam @bedirhan. Hilux'da kullanıyordu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın ve Bedirhan
Würth'ün o tarz katkıları ciddi anlamda işe yarıyor hatta yanlış hatırlamıyorsam @bedirhan. Hilux'da kullanıyordu.
Bize servis vermişti kullanalım diye katkıyı, depoyu bitirdikten sonra onu doldurup üstüne yakıt almıştık. Fark etmişti özellikle arabanın rolantisi, çalışması bir değişmişti.
Shell'in yakıtından bizde memnun değiliz :D :D
 
Mevcut depoyu hızlı şekilde bitirip güvendiğiniz istasyondan temiz depo doldurun. Eğer kalıcı bir sorun oluşmadıysa zamanla kendini yüksek devirlerde temizler. Diğer yazacaklarım zaten yazılmış :)

Edit: @Yasin Aygun Würth'ün filan depoya katılan, genelde Shell istasyonlarının marketlerinde satılan dizel temizleme katkısı var. Onların faydası olur mu biliyor musun?
100k kmyi geçmiş dizellerde önerilmiyor zamanla aşınan enjektör deliklerinde oluşan faydalı kurumları sökerek enjektör işemesi denilen yakıtı püskürtme değil de damlatma şeklinde veriyor ve zamanla pistonu deliyor deniliyor; bu şekilde sorun yaşayan çok fazla insan var. Yani işin aslı enjektör temizleyici denilen ürün başın sıkışınca arabayı tamir etmek için üretilmemiş, yurt dışındaki kaliteli yakıtlara bile her depoda ya da bakımda adamlar bu ürünleri katıyor. Biz kötü yakıta rağmen yıllar sonra arabayı tamir etmek için katkı koymaya çalışıyoruz :D Ürünün asıl amacı yakıt kalitesini artırarak motorun yakıt sistemine gelecek zararları minimuma indirmek
Ama benzinli araçlarda sorun yaşayan pek görmedim
 
Son düzenleme:
Bir kac yıl önce a5'e uzun yolda iken Tp'den benzin almıstım daha çeyrek depoyu harcamısken araba önce yavaşlamaya sonra vuruntu yapmaya başladı motor arıza lambası yandı sağa çekip durdum motor kaputunu açtıgımda bir sorun gözükmüyordu 5dk aradan sonra tekrar marşladıgımda zorlanarak çalıstı arıza ikaz lambası söndü bu şekilde yüklenmeden şarkışlaya kadar gittim sivasta servise gotürduğumde sorunu buldular yakit filitresi tıkanmış ilk pompanın önünde siyah kuma benzeyen artıklar birikmiş bu yuzden motora duzgün benzin akısı olmadıgı icin ecu kendini ayarlıyamıyormus o günden sonra bilmedigim yerden benzin almamaya başladım shell opet ve po iyi markalar
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...